A felsõbilincses a jobb, az alsó a könnyebb.Sziasztok,
meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2321
Írta 2010. szeptember 25. - 17:13
A sebesség mindent megold.
#2322
Írta 2010. szeptember 25. - 11:51
arn sokkal kevesebbet kellene idegeskedned,ha inkább átmennél igénytelen felhasználóba...
en mar csak ilyen vagyok szeretem, ha minden rendesen mukodik (nem csak a bringan). csodalkozom is, hogyha atulok valakinek a bringajara, mennyire gaz rajtuk ezaz: nincs osszelove, beallitva a felfuggesztes, szarul van beallitva a fek, a valto. vmelyik haverom meg azzal se foglalkozik, hogy szimmetrikus legyen vmi. meg is orulnek miatta.
viszont a varosi cangam mar ennyire nem tiptop - nah az nem erdekel, csak az hogy eljuttasson a munkahelyre minden esetben.
#2323
Írta 2010. szeptember 25. - 11:15
Sziasztok,
meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.
Vannak olyan össztelós gépek, amiknél a hátsó teleszkóp miatt csak az alsó bilincses váltók szerelhetõk fel (vagy a középcsapágyas változat).
Ha mindegyiket képes fogadni a vázad, akkor én a felsõbilincsesre szavazok. Sztem masszívabb a forgáspontoknál.
#2324
Írta 2010. szeptember 25. - 10:32
meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.
#2325
Írta 2010. szeptember 24. - 23:23
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2326
Írta 2010. szeptember 24. - 23:18
#2327
Írta 2010. szeptember 24. - 18:34
#2328
Írta 2010. szeptember 24. - 12:25
neha kicsit "szuknek" erzem a lancatdobot: alig erzek kulonbseget a hatso sor kihasznalhatosagaban, ha a kozepso vagy a nagy tanyeron van a lanc. ez mitol van? akarhogy allitgattam - a gyakorlatban kb a harmadik legnagyobb kerekig szoktam hasznalni a kozepso attetelben - itt is hozzaer, es a nagytanyeron a masodik-harmadik legkisebbnel is koszorul mar. de ez a legjobb eset - ha a kozepso tanyert akarom koszorules nelkul hasznalni, akkor nagytanyeron talan a negyedik legkisebbig nem koszorul, alatta igen. vagy a masik oldalon: ha a nagytanyert szeretnem rendesen hasznalni, akkor a kozepson a sor kozepeig megy el koszorules nelkul.
gyari allapotaban mar nem emlekszem, hogy mukodott, a hajtomu nem ugyanaz. a gyari deoret csereltem slxre.
az integralt csapagyakat hagytam az eredeti deoret.
lanc szinten a gyari: sram 971. ezt is lecsereltem elotte, shimano hg73ra, de a bakonymaraton utan kukazni kellett. ott mintha kevesbe csinalta volna, lehet kicsit eltero a lanc legnagyobb szelessege.
az atdobo etype slx, tehat nem tudok a poziciojan modositani. ill a speci ugy oldotta meg, hogy spacerekkel egy fel cmt lehet lefele eltolni, de az mas tipusoknal van ugy: enduro, ilyesmi (stumpinal a felso helyzetben van).
az elso trigger sram x.7.
tipp?
probaltam mar absz "szabalyosan" - letoltottem a shimano doksit, aztan megneztem, hogy ott mit javasol: ott ugy lovik be, hogy a kozepso tanyeron es a sor legnagyobb kereken kell a lancnak lennie. ebben az esetben kell, hogy a lanc hogy epp ne, vagy hozzaerjen az atdobo szelehez.
ps: tenyleg szukebb a shimano - 6.5mm vs 6.8
Én megpróbálnám úgy beállítani, hogy a középsõ tányéron csak a két szélsõ lánckeréknél köszörüljön, vagy ott se ha lehet és az elsõ váltó "nagytányéros" határoló csavarját addig kitekerném ameddig még éppen hogy nem vált túl. Persze fontos hogy az elsõ váltó jó helyen legyen (1-2 mm-re menjen el a nagytányér fölött) és jól álljon (párhuzamosan).
Ha ezzel már próbálkoztál akkor bocs, marad a csavarhuzós széjjelebb feszítés
#2329
Írta 2010. szeptember 24. - 11:51
gyari allapotaban mar nem emlekszem, hogy mukodott, a hajtomu nem ugyanaz. a gyari deoret csereltem slxre.
az integralt csapagyakat hagytam az eredeti deoret.
lanc szinten a gyari: sram 971. ezt is lecsereltem elotte, shimano hg73ra, de a bakonymaraton utan kukazni kellett. ott mintha kevesbe csinalta volna, lehet kicsit eltero a lanc legnagyobb szelessege.
az atdobo etype slx, tehat nem tudok a poziciojan modositani. ill a speci ugy oldotta meg, hogy spacerekkel egy fel cmt lehet lefele eltolni, de az mas tipusoknal van ugy: enduro, ilyesmi (stumpinal a felso helyzetben van).
az elso trigger sram x.7.
tipp?
probaltam mar absz "szabalyosan" - letoltottem a shimano doksit, aztan megneztem, hogy ott mit javasol: ott ugy lovik be, hogy a kozepso tanyeron es a sor legnagyobb kereken kell a lancnak lennie. ebben az esetben kell, hogy a lanc hogy epp ne, vagy hozzaerjen az atdobo szelehez.
ps: tenyleg szukebb a shimano - 6.5mm vs 6.8
#2330
Írta 2010. szeptember 21. - 09:41
#2331
Írta 2010. szeptember 21. - 09:03
az új karhoz kapsz majd bowdent is, érdemes házzal együtt cserélni, meg ha már ott vagy, az elsõt is.Sziasztok!
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!
és igen, simán kompatibilis a kettõ
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2332
Írta 2010. szeptember 20. - 23:46
Sziasztok!
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!
Mit jelent az hogy lejárt az ideje? Ezek elég tartós cuccok... Ha mégis úgy érzed hogy cserélni kell, akkor bármelyik 8-as Shimano váltókarral kompatibilis, így az M410-essel is.
Ha jó állapotban van a bovdened be lehet fûzni az új váltókarba, de én inkább kicserélném. Jó bovden sokat segít a váltásban
#2333
Írta 2010. szeptember 20. - 14:50
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!
#2334
Írta 2010. szeptember 19. - 17:24
#2335
Írta 2010. szeptember 11. - 14:16
Kössz De szerencsére ez ráér késõbb is a cserére, mert ha 3x9-eset használok 2-vel, akkor csak a hajtómûvön, meg az elsõ váltó beállításán múlik...
szuper...
#2336
Írta 2010. szeptember 11. - 14:00
#2337
Írta 2010. szeptember 11. - 13:51
Hát az a kérdés, hogy milyen 2 tányéros hajtómûvek vannak?
race face
fsa
sramból xx, x0, x9,x7 (amik lánykori nevükön truvativok ugye )
shimanoból xtr
vagy 2 tányér + guard slx pl ami gyárilag 36/22 de 38 ig biztos tuningolható
illetve egy részük még csak hamarost kapható állapot
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2338
Írta 2010. szeptember 11. - 13:40
#2339
Írta 2010. szeptember 11. - 13:40
Amitõl tartósabb:a szélesebb lánc,szélesebb fogaskarék=árnyalattal több anyag.Szoktam járni versenyekre, és hát grammániás is vagyok, de a tartósság az egy fõ szempont... Szóval a 10-es rendszer már szezononkénti cserét/ nagyobb karbantartást igényelne?
A 2szer 9-es az még maradhatna tartós, nem? Szerintem az erõnlétemmel annyira nem lehet gond...
Ám ez most azért aktuális, mert nem vált már szépen a 2008-as deore rendszerem... és bizony egy slx váltókar+ egy xt shadow hátsó váltó már biztos szebben énekelne
Ha úgyis váltást cserélnél,menj inkább sram x.9-re.
Kevesebb gond lesz vele.
Érzésre is más lesz.
#2340
Írta 2010. szeptember 11. - 13:39
az fsa-nak kb 2006-7 ban is volt 2 tányéros montis (xc-s) hajtómûve . 5 karos, 42/29 - es isis -es cucc (legalábbis 2008 ban már "elfekvõ árú volt) meg is akartam venni csak megelõztek
bár nekem inkább a 39/26 lenne ideális.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való