Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2321
Írta 2010. szeptember 28. - 22:01
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2322
Írta 2010. szeptember 28. - 21:58
Miért ne lehetne?
Mert a felsõbilincses elsõ váltó bilincse pont a kulacstartó szem alsó furatához esik. Ezért nem tudod rendesen összehúzni a bilincset. Nekem pont ez volt az idei tfs merida-val.
#2323
Írta 2010. szeptember 28. - 21:46
Erre én is kíváncsi lennék, hogy a felsõbilincses miért jobb, mert eddig csak szóbeszédbõl hallottam, de az okát nem tudom.
Valaki el tudná magyarázni?
Tapasztalatom szerint az alsóbilincses könnyen telemegy sárral és egyéb vacakkal, aztán nem tud teljesen összehúzódni és nem húzza le a láncot középrõl kistányérra.
#2324
Írta 2010. szeptember 28. - 21:14
Sok vázon az üléscsõt tartó csövön is vannak furatok (kulacsnak pl) amik miatt nem lehet felsõ bilincsest felszerelni rá.
Miért ne lehetne?
#2325
Írta 2010. szeptember 28. - 19:05
#2326
Írta 2010. szeptember 25. - 18:27
Erre én is kíváncsi lennék, hogy a felsõbilincses miért jobb, mert eddig csak szóbeszédbõl hallottam, de az okát nem tudom.
Valaki el tudná magyarázni?
Nem elemeztem még a két váltó pontos felépítését (már két éve nincs itthon felsõbilincses váltóm), de a lényeg az, hogy az alsóbilincses sokkal hamarabb kikotyogósodik, saját tapasztalat. Gondolom kisebb a forgáspontok közti távolság vagy valami hasonló dolog okozhatja.
A sebesség mindent megold.
#2327
Írta 2010. szeptember 25. - 17:35
A felsõbilincses a jobb, az alsó a könnyebb.
Erre én is kíváncsi lennék, hogy a felsõbilincses miért jobb, mert eddig csak szóbeszédbõl hallottam, de az okát nem tudom.
Valaki el tudná magyarázni?
#2328
Írta 2010. szeptember 25. - 17:13
A felsõbilincses a jobb, az alsó a könnyebb.Sziasztok,
meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.
A sebesség mindent megold.
#2329
Írta 2010. szeptember 25. - 11:51
arn sokkal kevesebbet kellene idegeskedned,ha inkább átmennél igénytelen felhasználóba...
en mar csak ilyen vagyok szeretem, ha minden rendesen mukodik (nem csak a bringan). csodalkozom is, hogyha atulok valakinek a bringajara, mennyire gaz rajtuk ezaz: nincs osszelove, beallitva a felfuggesztes, szarul van beallitva a fek, a valto. vmelyik haverom meg azzal se foglalkozik, hogy szimmetrikus legyen vmi. meg is orulnek miatta.
viszont a varosi cangam mar ennyire nem tiptop - nah az nem erdekel, csak az hogy eljuttasson a munkahelyre minden esetben.
#2330
Írta 2010. szeptember 25. - 11:15
Sziasztok,
meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.
Vannak olyan össztelós gépek, amiknél a hátsó teleszkóp miatt csak az alsó bilincses váltók szerelhetõk fel (vagy a középcsapágyas változat).
Ha mindegyiket képes fogadni a vázad, akkor én a felsõbilincsesre szavazok. Sztem masszívabb a forgáspontoknál.
#2331
Írta 2010. szeptember 25. - 10:32
meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.
#2332
Írta 2010. szeptember 24. - 23:23
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2333
Írta 2010. szeptember 24. - 23:18
#2334
Írta 2010. szeptember 24. - 18:34
#2335
Írta 2010. szeptember 24. - 12:25
neha kicsit "szuknek" erzem a lancatdobot: alig erzek kulonbseget a hatso sor kihasznalhatosagaban, ha a kozepso vagy a nagy tanyeron van a lanc. ez mitol van? akarhogy allitgattam - a gyakorlatban kb a harmadik legnagyobb kerekig szoktam hasznalni a kozepso attetelben - itt is hozzaer, es a nagytanyeron a masodik-harmadik legkisebbnel is koszorul mar. de ez a legjobb eset - ha a kozepso tanyert akarom koszorules nelkul hasznalni, akkor nagytanyeron talan a negyedik legkisebbig nem koszorul, alatta igen. vagy a masik oldalon: ha a nagytanyert szeretnem rendesen hasznalni, akkor a kozepson a sor kozepeig megy el koszorules nelkul.
gyari allapotaban mar nem emlekszem, hogy mukodott, a hajtomu nem ugyanaz. a gyari deoret csereltem slxre.
az integralt csapagyakat hagytam az eredeti deoret.
lanc szinten a gyari: sram 971. ezt is lecsereltem elotte, shimano hg73ra, de a bakonymaraton utan kukazni kellett. ott mintha kevesbe csinalta volna, lehet kicsit eltero a lanc legnagyobb szelessege.
az atdobo etype slx, tehat nem tudok a poziciojan modositani. ill a speci ugy oldotta meg, hogy spacerekkel egy fel cmt lehet lefele eltolni, de az mas tipusoknal van ugy: enduro, ilyesmi (stumpinal a felso helyzetben van).
az elso trigger sram x.7.
tipp?
probaltam mar absz "szabalyosan" - letoltottem a shimano doksit, aztan megneztem, hogy ott mit javasol: ott ugy lovik be, hogy a kozepso tanyeron es a sor legnagyobb kereken kell a lancnak lennie. ebben az esetben kell, hogy a lanc hogy epp ne, vagy hozzaerjen az atdobo szelehez.
ps: tenyleg szukebb a shimano - 6.5mm vs 6.8
Én megpróbálnám úgy beállítani, hogy a középsõ tányéron csak a két szélsõ lánckeréknél köszörüljön, vagy ott se ha lehet és az elsõ váltó "nagytányéros" határoló csavarját addig kitekerném ameddig még éppen hogy nem vált túl. Persze fontos hogy az elsõ váltó jó helyen legyen (1-2 mm-re menjen el a nagytányér fölött) és jól álljon (párhuzamosan).
Ha ezzel már próbálkoztál akkor bocs, marad a csavarhuzós széjjelebb feszítés
#2336
Írta 2010. szeptember 24. - 11:51
gyari allapotaban mar nem emlekszem, hogy mukodott, a hajtomu nem ugyanaz. a gyari deoret csereltem slxre.
az integralt csapagyakat hagytam az eredeti deoret.
lanc szinten a gyari: sram 971. ezt is lecsereltem elotte, shimano hg73ra, de a bakonymaraton utan kukazni kellett. ott mintha kevesbe csinalta volna, lehet kicsit eltero a lanc legnagyobb szelessege.
az atdobo etype slx, tehat nem tudok a poziciojan modositani. ill a speci ugy oldotta meg, hogy spacerekkel egy fel cmt lehet lefele eltolni, de az mas tipusoknal van ugy: enduro, ilyesmi (stumpinal a felso helyzetben van).
az elso trigger sram x.7.
tipp?
probaltam mar absz "szabalyosan" - letoltottem a shimano doksit, aztan megneztem, hogy ott mit javasol: ott ugy lovik be, hogy a kozepso tanyeron es a sor legnagyobb kereken kell a lancnak lennie. ebben az esetben kell, hogy a lanc hogy epp ne, vagy hozzaerjen az atdobo szelehez.
ps: tenyleg szukebb a shimano - 6.5mm vs 6.8
#2337
Írta 2010. szeptember 21. - 09:41
#2338
Írta 2010. szeptember 21. - 09:03
az új karhoz kapsz majd bowdent is, érdemes házzal együtt cserélni, meg ha már ott vagy, az elsõt is.Sziasztok!
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!
és igen, simán kompatibilis a kettõ
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2339
Írta 2010. szeptember 20. - 23:46
Sziasztok!
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!
Mit jelent az hogy lejárt az ideje? Ezek elég tartós cuccok... Ha mégis úgy érzed hogy cserélni kell, akkor bármelyik 8-as Shimano váltókarral kompatibilis, így az M410-essel is.
Ha jó állapotban van a bovdened be lehet fûzni az új váltókarba, de én inkább kicserélném. Jó bovden sokat segít a váltásban
#2340
Írta 2010. szeptember 20. - 14:50
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!