Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#2321
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
szarul tervezett vázaknál, tegyük gyorsan hozzá

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2322
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Miért ne lehetne?


Mert a felsõbilincses elsõ váltó bilincse pont a kulacstartó szem alsó furatához esik. Ezért nem tudod rendesen összehúzni a bilincset. Nekem pont ez volt az idei tfs merida-val.

#2323
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Erre én is kíváncsi lennék, hogy a felsõbilincses miért jobb, mert eddig csak szóbeszédbõl hallottam, de az okát nem tudom.
Valaki el tudná magyarázni?


Tapasztalatom szerint az alsóbilincses könnyen telemegy sárral és egyéb vacakkal, aztán nem tud teljesen összehúzódni és nem húzza le a láncot középrõl kistányérra.

#2324
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Sok vázon az üléscsõt tartó csövön is vannak furatok (kulacsnak pl) amik miatt nem lehet felsõ bilincsest felszerelni rá.


Miért ne lehetne?


#2325
Synthetic

Synthetic

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sok vázon az üléscsõt tartó csövön is vannak furatok (kulacsnak pl) amik miatt nem lehet felsõ bilincsest felszerelni rá.

#2326
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Erre én is kíváncsi lennék, hogy a felsõbilincses miért jobb, mert eddig csak szóbeszédbõl hallottam, de az okát nem tudom.
Valaki el tudná magyarázni?


Nem elemeztem még a két váltó pontos felépítését (már két éve nincs itthon felsõbilincses váltóm), de a lényeg az, hogy az alsóbilincses sokkal hamarabb kikotyogósodik, saját tapasztalat. Gondolom kisebb a forgáspontok közti távolság vagy valami hasonló dolog okozhatja.


A sebesség mindent megold.

 


#2327
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

A felsõbilincses a jobb, az alsó a könnyebb.


Erre én is kíváncsi lennék, hogy a felsõbilincses miért jobb, mert eddig csak szóbeszédbõl hallottam, de az okát nem tudom.
Valaki el tudná magyarázni?
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#2328
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok,

meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.

A felsõbilincses a jobb, az alsó a könnyebb.


A sebesség mindent megold.

 


#2329
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

arn sokkal kevesebbet kellene idegeskedned,ha inkább átmennél igénytelen felhasználóba...:)


en mar csak ilyen vagyok :) szeretem, ha minden rendesen mukodik (nem csak a bringan). csodalkozom is, hogyha atulok valakinek a bringajara, mennyire gaz rajtuk ezaz: nincs osszelove, beallitva a felfuggesztes, szarul van beallitva a fek, a valto. vmelyik haverom meg azzal se foglalkozik, hogy szimmetrikus legyen vmi. meg is orulnek miatta.

viszont a varosi cangam mar ennyire nem tiptop - nah az nem erdekel, csak az hogy eljuttasson a munkahelyre minden esetben.

#2330
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Sziasztok,

meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.


Vannak olyan össztelós gépek, amiknél a hátsó teleszkóp miatt csak az alsó bilincses váltók szerelhetõk fel (vagy a középcsapágyas változat).
Ha mindegyiket képes fogadni a vázad, akkor én a felsõbilincsesre szavazok. Sztem masszívabb a forgáspontoknál.
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#2331
breeze

breeze

    vendég

  • fórumtag
  • 149 hozzászólás
Sziasztok,

meg tudja nekem valaki mondani hogy miért létezik elsõ váltóból felsõ bilincses,meg alsó (de nem a középcsapágyas,hanem vázra) felfogatású is?
Melyik jobb esetleg? Konkrétan: FD-M 771 vagy 770?
Köszi.
;) breeze :mad:

#2332
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
arn sokkal kevesebbet kellene idegeskedned,ha inkább átmennél igénytelen felhasználóba...:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2333
p.audio

p.audio

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
A láncvonal helyes-e?(47,5mm a 68mm-s cs.ház,50mm a 73mm-s cs.ház)A hézagolás a jobbos oldalon összesen 5mm,a baloson 2,5mm kell,hogy legyen 68mm cs.háznál,illetve a j.:2,5mm,bal semmi hézag a baloson 73mm-s cs.háznál.Amíg nem jó a láncvonal,addig nem lehet beállítani az elsõ váltót.Esetleg még a sram kar hisztizik a shimanoval?Akkor jó a beállítás,ha a hátsó lánckerék két szélsõértékénél ér csak bele az elsõ váltó keretébe ha a lánc a középtányéron...

#2334
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
koszi a tippet, de sajnos nincs ilyen allitasi lehetosegem. ahogy elneztem az is gond, hogy van a kialakitasban egy kis beugro (ahol bekeskenyedik az atdobo), ami ha kicsit log a lanc, akkor epp hozzaer. tehat lehet nem is mindig a szele ver bele, hanem az ideoda csapodo lanc er a perembe. terepen sose fut egy helyben.

#2335
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

neha kicsit "szuknek" erzem a lancatdobot: alig erzek kulonbseget a hatso sor kihasznalhatosagaban, ha a kozepso vagy a nagy tanyeron van a lanc. ez mitol van? akarhogy allitgattam - a gyakorlatban kb a harmadik legnagyobb kerekig szoktam hasznalni a kozepso attetelben - itt is hozzaer, es a nagytanyeron a masodik-harmadik legkisebbnel is koszorul mar. de ez a legjobb eset - ha a kozepso tanyert akarom koszorules nelkul hasznalni, akkor nagytanyeron talan a negyedik legkisebbig nem koszorul, alatta igen. vagy a masik oldalon: ha a nagytanyert szeretnem rendesen hasznalni, akkor a kozepson a sor kozepeig megy el koszorules nelkul.

gyari allapotaban mar nem emlekszem, hogy mukodott, a hajtomu nem ugyanaz. a gyari deoret csereltem slxre.
az integralt csapagyakat hagytam az eredeti deoret.
lanc szinten a gyari: sram 971. ezt is lecsereltem elotte, shimano hg73ra, de a bakonymaraton utan kukazni kellett. ott mintha kevesbe csinalta volna, lehet kicsit eltero a lanc legnagyobb szelessege.
az atdobo etype slx, tehat nem tudok a poziciojan modositani. ill a speci ugy oldotta meg, hogy spacerekkel egy fel cmt lehet lefele eltolni, de az mas tipusoknal van ugy: enduro, ilyesmi (stumpinal a felso helyzetben van).
az elso trigger sram x.7.

tipp?
probaltam mar absz "szabalyosan" - letoltottem a shimano doksit, aztan megneztem, hogy ott mit javasol: ott ugy lovik be, hogy a kozepso tanyeron es a sor legnagyobb kereken kell a lancnak lennie. ebben az esetben kell, hogy a lanc hogy epp ne, vagy hozzaerjen az atdobo szelehez.

ps: tenyleg szukebb a shimano - 6.5mm vs 6.8


Én megpróbálnám úgy beállítani, hogy a középsõ tányéron csak a két szélsõ lánckeréknél köszörüljön, vagy ott se ha lehet és az elsõ váltó "nagytányéros" határoló csavarját addig kitekerném ameddig még éppen hogy nem vált túl. Persze fontos hogy az elsõ váltó jó helyen legyen (1-2 mm-re menjen el a nagytányér fölött) és jól álljon (párhuzamosan).
Ha ezzel már próbálkoztál akkor bocs, marad a csavarhuzós széjjelebb feszítés :)
Failure is always an option.

#2336
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
neha kicsit "szuknek" erzem a lancatdobot: alig erzek kulonbseget a hatso sor kihasznalhatosagaban, ha a kozepso vagy a nagy tanyeron van a lanc. ez mitol van? akarhogy allitgattam - a gyakorlatban kb a harmadik legnagyobb kerekig szoktam hasznalni a kozepso attetelben - itt is hozzaer, es a nagytanyeron a masodik-harmadik legkisebbnel is koszorul mar. de ez a legjobb eset - ha a kozepso tanyert akarom koszorules nelkul hasznalni, akkor nagytanyeron talan a negyedik legkisebbig nem koszorul, alatta igen. vagy a masik oldalon: ha a nagytanyert szeretnem rendesen hasznalni, akkor a kozepson a sor kozepeig megy el koszorules nelkul.

gyari allapotaban mar nem emlekszem, hogy mukodott, a hajtomu nem ugyanaz. a gyari deoret csereltem slxre.
az integralt csapagyakat hagytam az eredeti deoret.
lanc szinten a gyari: sram 971. ezt is lecsereltem elotte, shimano hg73ra, de a bakonymaraton utan kukazni kellett. ott mintha kevesbe csinalta volna, lehet kicsit eltero a lanc legnagyobb szelessege.
az atdobo etype slx, tehat nem tudok a poziciojan modositani. ill a speci ugy oldotta meg, hogy spacerekkel egy fel cmt lehet lefele eltolni, de az mas tipusoknal van ugy: enduro, ilyesmi (stumpinal a felso helyzetben van).
az elso trigger sram x.7.

tipp?
probaltam mar absz "szabalyosan" - letoltottem a shimano doksit, aztan megneztem, hogy ott mit javasol: ott ugy lovik be, hogy a kozepso tanyeron es a sor legnagyobb kereken kell a lancnak lennie. ebben az esetben kell, hogy a lanc hogy epp ne, vagy hozzaerjen az atdobo szelehez.

ps: tenyleg szukebb a shimano - 6.5mm vs 6.8

#2337
csibu

csibu

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszönöm Kobike és rob a segítséget!

#2338
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok!
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!

az új karhoz kapsz majd bowdent is, érdemes házzal együtt cserélni, meg ha már ott vagy, az elsõt is.
és igen, simán kompatibilis a kettõ

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2339
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok!
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!


Mit jelent az hogy lejárt az ideje? Ezek elég tartós cuccok... Ha mégis úgy érzed hogy cserélni kell, akkor bármelyik 8-as Shimano váltókarral kompatibilis, így az M410-essel is.
Ha jó állapotban van a bovdened be lehet fûzni az új váltókarba, de én inkább kicserélném. Jó bovden sokat segít a váltásban :)
Failure is always an option.

#2340
csibu

csibu

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!
Segítsetek nekem!
Van egy Alivio SL-MC20 váltókarom aminek lejárt az ideje!
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem egy Alivio SL-M410-esre akkor ez mûködni fog?
Tehát a kettõ kompatibilis?
Ha igen, akkor a bovdent is ki kell cserélnem a váltókarral együtt?
Elõre is köszi a segítséget!