Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2301
Írta 2010. október 04. - 08:23

#2302
Írta 2010. október 03. - 14:02

A 24 órás sárdagasztásában sikeresen eltörtem az XTR shadow hátsó váltóm karbon papucsát.
Van valainek infoja - ki foglalkozik karbon motyók javításával?
Javíthatónak tûnik az alkatrész - és menteném ezt az egyébként nagyszerû váltót.
Ha valaki tudna segíteni - kérem írja meg a "karbon varázsló" elérhetõségét.
csaba@outdoorsport.hu
Elõre is köszönöm!
Üdv, a Tokaji
#2303
Írta 2010. október 02. - 22:57

Hát nem tudom, a Shimano 8 sebis rendszernél a legnagyobb és a legkisebb lánckeréknek is hangja van középtányérról hajtva, amennyire látom az történik hogy az átemelõ simán nem elég széles, és beleér a lánc.
Persze az is lehet hogy csak a SRAM lánc miatt van.
Függ a hajtómûtõl és a lánckeréktõl is. Ja meg tõled is.

A sebesség mindent megold.
#2304
Írta 2010. október 02. - 22:23

Ennek több más oka is lehet, mint hogy az elsõ váltó ,,ne lenne elég széles". Pl. csupán csak nem párhuzamos a nagy lánckerékkel, vagy épp csak túl magasan van. Mindenesetre a mindennapi gépem Shimano 8-as rendszerû, 105-ös, és nem kerepel sehol. Zizegésre is nehéz rábírni (pl kicsi-kicsi közt). Igaz, kilóg a hármas hajtómû, mert Stronglight, a többi 105.Hát nem tudom, a Shimano 8 sebis rendszernél a legnagyobb és a legkisebb lánckeréknek is hangja van középtányérról hajtva, amennyire látom az történik hogy az átemelõ simán nem elég széles, és beleér a lánc.[...]
#2305
Írta 2010. október 02. - 15:26

Persze az is lehet hogy csak a SRAM lánc miatt van.

#2306
Írta 2010. október 02. - 15:13

Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...
Ami kerepel az szarul van beállítva. Ez persze kiküszöbölhetõ egy microindexes elsõ markolatváltóval.
#2307
Írta 2010. október 02. - 14:48

Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...Középtányéron szerintem semmi sem számít keresztbeváltásnak.
#2308
Írta 2010. október 02. - 10:49

Sziasztok!Elõl 2-es lánckerék,hátul 6-os keresztnek számít 24-es rendszernél?
Középtányéron szerintem semmi sem számít keresztbeváltásnak.

#2309
Írta 2010. október 02. - 10:40

#2310
Írta 2010. október 01. - 22:19

Aham, akkor már kezdek megvilágosodni azt hiszem: tehát ha nekem van elöl egy 42-34-24es kiosztású lánctányérom akkor az említett 33T váltóhoz hátra olyan fogaskoszorú kéne ahol a kis és nagy fogaskerék különbsége max15 (pl 11-26os) ? Jól értelmezem?
És köszi a válaszokat
Majdnem. Igazából azt jelenti, hogy a váltó kanala mekkora max fogkülönbséget tud. Ha nem akarsz idióta áttételeket használni (pl elõl kicsi hátul kicsi) akkor a 11-34es sorhoz is jó a váltód, ráadásul a 33T váltók is bírnak 37-et.
A sebesség mindent megold.
#2311
Írta 2010. október 01. - 21:27

Van nagyobb, pl 12-36, 11-36, de nem csak ez a lényeg.
Hanem: 44-22=22 , 34-11=23 22+23=45
Aham, akkor már kezdek megvilágosodni azt hiszem: tehát ha nekem van elöl egy 42-34-24es kiosztású lánctányérom akkor az említett 33T váltóhoz hátra olyan fogaskoszorú kéne ahol a kis és nagy fogaskerék különbsége max15 (pl 11-26os) ? Jól értelmezem?
És köszi a válaszokat

#2312
Írta 2010. október 01. - 19:11

#2313
Írta 2010. október 01. - 18:44

nem.
azt adja meg, hogy hány fog különbséget tud átváltani a fogaskoszorún.
vagyis a 33T kapacitású max. 11-34est tud átvinni.
34-11=23
Oh! Köszi, értem. De tulajdonképp annál nagyobb nincs is, nem? Akkor mi értelme egyes váltóknál a 45T értéknek?
Van nagyobb, pl 12-36, 11-36, de nem csak ez a lényeg.
Hanem: 44-22=22 , 34-11=23 22+23=45
A sebesség mindent megold.
#2314
Írta 2010. október 01. - 17:51

#2315
Írta 2010. október 01. - 17:45

Üdv!
A hátsó váltók leírásánál a Total capacity jól sejtem hogy a legnagyobb elsõ lánctányér mérete? Tehát pl ha egy rövid kanalas váltónál ez 33T akkor azt nem lehetne használni normál elsõ váltós gépen? (mivel ott 42T a nagytányér)
nem.
azt adja meg, hogy hány fog különbséget tud átváltani a fogaskoszorún.
vagyis a 33T kapacitású max. 11-34est tud átvinni.
#2316
Írta 2010. október 01. - 17:39

A hátsó váltók leírásánál a Total capacity jól sejtem hogy a legnagyobb elsõ lánctányér mérete? Tehát pl ha egy rövid kanalas váltónál ez 33T akkor azt nem lehetne használni normál elsõ váltós gépen? (mivel ott 42T a nagytányér)
#2317
Írta 2010. szeptember 30. - 14:25

de vannak olyan szerencsetlenul kialakitott vazak amire csak az megy ra, szal neha szukseges. de ha bilicsest is fel tudsz tenni akkor csak magadat szivatok foloslegesen az e-type-pal.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2318
Írta 2010. szeptember 30. - 13:12

Felsõbilincsesnél néha túl hosszú a lánckalitka, ezért beleérhet a láncvillába, és sajna már ennél is ritka a szögben történt láncemelés.
E-type- ot sokan nem szeretik, sokkal kevesebb az állítási lehetõség, pedig van elõnye. Nekem régen (kilencvenvalahány, amikor kijött) nagyon bejött azóta csak most szereztem be egyet magamnak. Még nem raktam fel, mert ezt nem lehet egy-két fokkal elfordítani mint a bilincseseket. Pedig ezzel a trükkel sok esetben meg lehet akadályozni a láncköszörût.
Ride everywhere.
.
#2319
Írta 2010. szeptember 30. - 10:13

sajna a 08-as Anthemre sem megy fel a felsõ bilincses mert ott van a himbakart tartó dudor ha 3mm-el feljebb kezdõdne akkor már jó lenne.
Fullynál sokkal komplexebb a helyzet, és ott néha fel kell áldozni.
#2320
Írta 2010. szeptember 30. - 10:06

simán ráraktuk a furatraSok vázon az üléscsõt tartó csövön is vannak furatok (kulacsnak pl) amik miatt nem lehet felsõ bilincsest felszerelni rá.
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.