Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2301
Írta 2010. október 02. - 15:26
Persze az is lehet hogy csak a SRAM lánc miatt van.
#2302
Írta 2010. október 02. - 15:13
Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...
Ami kerepel az szarul van beállítva. Ez persze kiküszöbölhetõ egy microindexes elsõ markolatváltóval.
#2303
Írta 2010. október 02. - 14:48
Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...Középtányéron szerintem semmi sem számít keresztbeváltásnak.
#2304
Írta 2010. október 02. - 10:49
Sziasztok!Elõl 2-es lánckerék,hátul 6-os keresztnek számít 24-es rendszernél?
Középtányéron szerintem semmi sem számít keresztbeváltásnak.
#2305
Írta 2010. október 02. - 10:40
#2306
Írta 2010. október 01. - 22:19
Aham, akkor már kezdek megvilágosodni azt hiszem: tehát ha nekem van elöl egy 42-34-24es kiosztású lánctányérom akkor az említett 33T váltóhoz hátra olyan fogaskoszorú kéne ahol a kis és nagy fogaskerék különbsége max15 (pl 11-26os) ? Jól értelmezem?
És köszi a válaszokat
Majdnem. Igazából azt jelenti, hogy a váltó kanala mekkora max fogkülönbséget tud. Ha nem akarsz idióta áttételeket használni (pl elõl kicsi hátul kicsi) akkor a 11-34es sorhoz is jó a váltód, ráadásul a 33T váltók is bírnak 37-et.
A sebesség mindent megold.
#2307
Írta 2010. október 01. - 21:27
Van nagyobb, pl 12-36, 11-36, de nem csak ez a lényeg.
Hanem: 44-22=22 , 34-11=23 22+23=45
Aham, akkor már kezdek megvilágosodni azt hiszem: tehát ha nekem van elöl egy 42-34-24es kiosztású lánctányérom akkor az említett 33T váltóhoz hátra olyan fogaskoszorú kéne ahol a kis és nagy fogaskerék különbsége max15 (pl 11-26os) ? Jól értelmezem?
És köszi a válaszokat
#2308
Írta 2010. október 01. - 19:11
#2309
Írta 2010. október 01. - 18:44
nem.
azt adja meg, hogy hány fog különbséget tud átváltani a fogaskoszorún.
vagyis a 33T kapacitású max. 11-34est tud átvinni.
34-11=23
Oh! Köszi, értem. De tulajdonképp annál nagyobb nincs is, nem? Akkor mi értelme egyes váltóknál a 45T értéknek?
Van nagyobb, pl 12-36, 11-36, de nem csak ez a lényeg.
Hanem: 44-22=22 , 34-11=23 22+23=45
A sebesség mindent megold.
#2310
Írta 2010. október 01. - 17:51
#2311
Írta 2010. október 01. - 17:45
Üdv!
A hátsó váltók leírásánál a Total capacity jól sejtem hogy a legnagyobb elsõ lánctányér mérete? Tehát pl ha egy rövid kanalas váltónál ez 33T akkor azt nem lehetne használni normál elsõ váltós gépen? (mivel ott 42T a nagytányér)
nem.
azt adja meg, hogy hány fog különbséget tud átváltani a fogaskoszorún.
vagyis a 33T kapacitású max. 11-34est tud átvinni.
#2312
Írta 2010. október 01. - 17:39
A hátsó váltók leírásánál a Total capacity jól sejtem hogy a legnagyobb elsõ lánctányér mérete? Tehát pl ha egy rövid kanalas váltónál ez 33T akkor azt nem lehetne használni normál elsõ váltós gépen? (mivel ott 42T a nagytányér)
#2313
Írta 2010. szeptember 30. - 14:25
de vannak olyan szerencsetlenul kialakitott vazak amire csak az megy ra, szal neha szukseges. de ha bilicsest is fel tudsz tenni akkor csak magadat szivatok foloslegesen az e-type-pal.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2314
Írta 2010. szeptember 30. - 13:12
Felsõbilincsesnél néha túl hosszú a lánckalitka, ezért beleérhet a láncvillába, és sajna már ennél is ritka a szögben történt láncemelés.
E-type- ot sokan nem szeretik, sokkal kevesebb az állítási lehetõség, pedig van elõnye. Nekem régen (kilencvenvalahány, amikor kijött) nagyon bejött azóta csak most szereztem be egyet magamnak. Még nem raktam fel, mert ezt nem lehet egy-két fokkal elfordítani mint a bilincseseket. Pedig ezzel a trükkel sok esetben meg lehet akadályozni a láncköszörût.
Ride everywhere.
.
#2315
Írta 2010. szeptember 30. - 10:13
sajna a 08-as Anthemre sem megy fel a felsõ bilincses mert ott van a himbakart tartó dudor ha 3mm-el feljebb kezdõdne akkor már jó lenne.
Fullynál sokkal komplexebb a helyzet, és ott néha fel kell áldozni.
#2316
Írta 2010. szeptember 30. - 10:06
simán ráraktuk a furatraSok vázon az üléscsõt tartó csövön is vannak furatok (kulacsnak pl) amik miatt nem lehet felsõ bilincsest felszerelni rá.
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2317
Írta 2010. szeptember 30. - 09:08
Én ezt nem mondanám szarul tervezett váznak. De a 2 váltó teljesítménye szinte azonos szóval sztem teljesen mind1. Persze cáfoljatok meg ha nem így van.
Higgyél Robnak...
#2318
Írta 2010. szeptember 30. - 06:35
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2319
Írta 2010. szeptember 29. - 22:19
szarul tervezett vázaknál, tegyük gyorsan hozzá
Én ezt nem mondanám szarul tervezett váznak. De a 2 váltó teljesítménye szinte azonos szóval sztem teljesen mind1. Persze cáfoljatok meg ha nem így van.
#2320
Írta 2010. szeptember 29. - 07:18
Mert a felsõbilincses elsõ váltó bilincse pont a kulacstartó szem alsó furatához esik. Ezért nem tudod rendesen összehúzni a bilincset. Nekem pont ez volt az idei tfs merida-val.
Rob megadta a korrekt választ;)