Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#2261
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
X.4 már jó.
Sram jó döntés.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2262
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
Urak!
Sram X3-as váltóról valami vélemény?Sram markolat váltóval lenne használva.
:)
KROSS Level A2

#2263
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

OFF "second wind" jelleggel. :)


lászt sensz :)
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#2264
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
OFF Ez egy edzõgép, nem "az" a bringa. Éppen ezért a koncepció részét képezi, hogy minden a másikról lekukázott alkatrész még egy kört futhasson, amolyan "second wind" jelleggel. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2265
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Majdnem ugyanezt csinálom, még azzal az amatõrizmussal megspékelve, hogy mindig vagy 10 percig azon variálok, melyik végállás csavar melyik, ugyanis 4 bicajon 4 logika szerint van, s folyamatosan összekeverem. :)


Nyomtasd ki egy matricára és ragaszd a vázra a váltó fölé. Tudod olyan mûanyag izé amit a fox telókra is szoktak ragasztani hogy passzoljon a bringához ;)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2266
Synthetic

Synthetic

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Sziasztok,

mennyivel és miben lehet jobb egy zsír új XT egy zsír új SLX elsõ váltónál?


Hasonló kérdésem lenne csak váltókarra vonatkoztatva. Árban kb másfélszerese az xt szóval nem teljesen mindegy. Mondjuk nem használom semmi igazán exrtémre szóval nekem valószínûleg majdnem mindegy de azért gondoltam egy kérdést megér :)

#2267
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

A bovdennél annyi lehet a gond, hogy szorul valahol és ezért nem tudja a váltó rugója visszahúzni.

A csavar. Ha egyenes akkor nem lehet vele gond. Ja és persze legyen meghúzva.
Az xt shadow milyen állapotban van? Nem kotyog nagyon? Mert nem ritka ennél a típusnál. Nálam a kanál kotyog jobbra-balra.
Vagy a felsõ váltógörgõ. Az nem hullott szét?

Elvileg kell hogy úgy is mûködjön a rendszer, hogy a nagytányér helyén van az egytányér, csak ha kicsit kopottabb a rendszer akkor majd ledobálja a láncot keresztben.


Én is köszönöm, mindkettõtöknek. De, eléggé lestrapált Shadow, nem véletlen, hogy leszedtem a Giant-ról. Reméltem, ha kicsit kipofozom, kipucolom, jó lesz. Nem érzem mindenesetre vészesen kotyogónak. Annyi csak a baj, hogy feltehetnék elvben Deore-t helyette, kipróbálásnak, de az új ház, új bowden, mivel ugye teljesen más hossz kell. A bowden új és suhan, az szerintem nem probléma. Bemérem majd a papucsot, nem szeretem csak úgy szemre hajlítgatni. Még az is az egyik tippem, hogy a kerék ferdén áll a papucsban - ugyanis nemrég lett szinterezve a váz. Lehet érdemes megpróbálni a papucs kontaktfelületébõl a festéket kipiszkálni, az sok esetben segít.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2268
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Nem rég óta vagyok jelen,de az egyik olyan faszi vagy akinek érzésem szerint leginkább helyén valóak a válaszai.
Ez tök jó.
Ezért vagyok itt.
...ez az erõs nyali helye...:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2269
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

1. Ferde a váltófül.
Nem az.

2. A bovdenezésben van a hiba (legtöbbször ez a gond).
MI lehet a hiba? Nyilván itt lehet a gebasz, csak fogalmam sincs micsoda.

3. Campa soron shimano váltót használsz.
Hát nem.

4. Valamit elb@sztak gyárilag.
Egyszer mûködött.

Elhagytam a csavart, ami a váltót a váltófülhöz rögzítette. Pótolnom kellett. (XT Shadow) Ebbõl szerinted fakadhat ilyen jellegû gond?


A bovdennél annyi lehet a gond, hogy szorul valahol és ezért nem tudja a váltó rugója visszahúzni.

A csavar. Ha egyenes akkor nem lehet vele gond. Ja és persze legyen meghúzva.
Az xt shadow milyen állapotban van? Nem kotyog nagyon? Mert nem ritka ennél a típusnál. Nálam a kanál kotyog jobbra-balra.
Vagy a felsõ váltógörgõ. Az nem hullott szét?

Elvileg kell hogy úgy is mûködjön a rendszer, hogy a nagytányér helyén van az egytányér, csak ha kicsit kopottabb a rendszer akkor majd ledobálja a láncot keresztben.



Jani minden tiszteletem tied.

Köszönöm. :)


A sebesség mindent megold.

 


#2270
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
H külsõ,L belsõ.
Szedd le a hátsó váltót,dugj bele egy gyorskioldós hátsó agy tengelyt,kicsit hajtsd meg kifelé a fület és szerintem jó lesz.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2271
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Majdnem ugyanezt csinálom, még azzal az amatõrizmussal megspékelve, hogy mindig vagy 10 percig azon variálok, melyik végállás csavar melyik, ugyanis 4 bicajon 4 logika szerint van, s folyamatosan összekeverem. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2272
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.


Ha a váltókanál ferde kicsit az is pont ilyen tüneteket produkál.
Failure is always an option.

#2273
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Én úgy szoktam belõni,hogy bowdent kikötöm hátsó váltóból.
Elöl nagytányér,pörget hajtókar,külsõ határoló csavart addig tekerem befelé,míg a lánc felugrik második fogaskerékre.
Ha fent,akkor addig teker vissza,míg leesik kicsire,aztán még egy fél fordulat.
Beköt bowden,elkezd váltogatni,2.-3. fogaskerék úgy beállít finomszabályzó gombbal,hogy 3.-ról leessen a lánc a másodikra,itt addig állít, míg megszûnik a lánc csörgése.



"A kónuszon teljesen jól megy. Ha meg úgy megfeszítem, hogy a 9-esre felváltson, akkor a kónuszra nem pakolja le."
Akkor tutira görbe a papucsod vagy a váltótest.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2274
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Mit csinál az elsõ fogason?
Nem úgy van bekötve a váltóbowden ,hogy a váltókapcsoló elsõ fokozatban volt,mikor a váltón a horgonycsavart meghúztad?


A kónuszon teljesen jól megy. Ha meg úgy megfeszítem, hogy a 9-esre felváltson, akkor a kónuszra nem pakolja le. Elég béna vagyok, de alapból úgy álltam neki, hogy beállítottam az alsó végállást, majd beraktam kónuszra, befûztem a bowdent, s ráhúztam, majd addig tekergettem a feszességet, amíg egy kattintásra a 2-esre felugrott. (ez olyan fél fordulat volt amúgy a váltókaron) Nem valami fullperfekt a láncvonalam, még az a tippem, hogy ezzel a setuppal sohasem fog a 32-esre felváltani, ami mondjuk nem halál, de legalább az elõtte lévõkön nem cicózna. A rendszer 1x9-es, de csak kívülre fért fel a tányér, amit használok (48-as), viszont a középcsapágy távtartókkal játszottam, így egész jó a láncvonal. A lánc hosszú, s a váltó hosszúkanalas.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2275
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.


Mit csinál az elsõ fogason?
Nem úgy van bekötve a váltóbowden ,hogy a váltókapcsoló elsõ fokozatban volt,mikor a váltón a horgonycsavart meghúztad?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2276
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

4 dolgot tudok elképzelni:

1. Ferde a váltófül.
Nem az.

2. A bovdenezésben van a hiba (legtöbbször ez a gond).
MI lehet a hiba? Nyilván itt lehet a gebasz, csak fogalmam sincs micsoda.

3. Campa soron shimano váltót használsz.
Hát nem.

4. Valamit elb@sztak gyárilag.
Egyszer mûködött.

Elhagytam a csavart, ami a váltót a váltófülhöz rögzítette. Pótolnom kellett. (XT Shadow) Ebbõl szerinted fakadhat ilyen jellegû gond?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2277
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Eleve,de nem eléggé.
Illetve váza válogatja.
Ha nem jó a bowdenház minõsége-nem eléggé merev hosszirányban,túl nagy ívben van vezetve-nagyobb a súrlódási felület,nem lesz pontos a váltás.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2278
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
És mit lehet elrontani rajta? :) Ugye eleve a váltóbowden nagyrészt "házon kívül" van vezetve...

#2279
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Érzéssel csinálva, oda nem kell nyomatékkulcs.
Ha van ,nyilván jobb,de nem létkérdés.
Ha a bowdenezés rossz,nincs jó váltás,felfelé egyre rosszabb lesz.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2280
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
A bowdenezéssel milyen para tud lenni? :)

Amúgy amit a váltók és karok specifikációiban írnak hogy melyik csavart hány Nm-rel kell meghúzni, azt mennyire kell "komolyan venni"? Csak túl van specifikálva, vagy jobb neki sem állni nyomatékkulcs nélkül?