Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2221
Írta 2010. november 24. - 15:54

#2222
Írta 2010. november 24. - 13:03

#2223
Írta 2010. november 23. - 19:51

de nemhivatalosan azt mondták, hogy bírja
namost érted

szeretnél béta tesztelõ lenni 118 ezer forintos agyváltóval?

már a régi agyváltóknak is 100-120kg körül volt a terhelhetõsége (postásbicikli tenderen foglalkoztunk vele anno) szóval gyengébb tuti nem lett.
én magamnak kipróbálnám az szent, de nem szeretnék erre biztatni senkit

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2224
Írta 2010. november 23. - 13:45

egy kollegám már kb egy hónapja használja napi szinten melóba járásra a 11-es Alfine szettet
majd mondom neki, ha tud rá idõt szakitani irhatna róla pár sort.
Rob köszönjük szépen elõre is és, ha esetleg itt a Magon meg tudna jelenni egy hosszabb cikk formájában az még nagyobb öröm lenne számomra.
Egyébként mi a Shimano hozzáállása azzal kapcsolatban, hogy egy álltaluk inkább aszfaltra-túrára ajánlott alkatrészt, terepes felhasználásra használ a júzer. Nem versenyzésre gondoltam, mert épeszû ember nem ilyen+ súllyal versenyez, hanem terep túra+ 1-2 maraton természetesen a dögsorban csak a feeling kedvéért stb. stb.. Szóval esetleges garanciális hozzáállás érdekelne. Már csak azért is merült fel a kérdés, mert a beharangozó során a Rohloff ellenfeleként hozzák és mint ismerjük a Rohloff bírja az ilyen jellegû igénybevételt. Ha tudsz ezzel kapcsolatban mondani valamit azt elõre is köszönjük.
#2225
Írta 2010. november 22. - 02:17

egy kollegám már kb egy hónapja használja napi szinten melóba járásra a 11-es Alfine szettet
majd mondom neki, ha tud rá idõt szakitani irhatna róla pár sort.
OK, köszi. Kettõnket biztos érdekel, de gondolom mást is.
#2226
Írta 2010. november 21. - 23:28

egy kollegám már kb egy hónapja használja napi szinten melóba járásra a 11-es Alfine szettetVan valakinek talasztalata az új 11 sebességes Alfine-al?
Csak ilyen épphogy kipróbálós teszteket sikerült gugliznom. Ezekben viszont mindenki hasra van esve tõle.
Megfordult a fejemben, hogy esetleg jó lenne MTB-be, nem versenyzek és nem vagyok súlymániás, viszont törtem már le hátsó váltót, meg szakítottam el láncot, ezért szimpatikus...
Rohloff Speedhub is tetszik és azt dícsérik nagyon de a Shimano feleannyiba kerül, és a 400% körüli áttételtartomány elég lenne.
majd mondom neki, ha tud rá idõt szakitani irhatna róla pár sort.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2227
Írta 2010. november 21. - 21:19

A Shimanonak van viszont olyan elsõ váltója, ami országúti tányérhoz és monti váltókarhoz való. (FD-R770 a kódja)
Amúgy érdemes ezt a táblázatot átnézni ilyen kérdések esetén.
#2228
Írta 2010. november 21. - 20:48

Egy kicsi segítséget kérnék ...
Adott egy Shimano 105 Compact 5750 50-34 , egy pár Shimano XT Shifters 10sp M770 és egy Shimano XT Rear Derailleur Shadow 10 Speed M773.A kérdésem hogy milyen elsõ váltóval mûködhetne ez a kombináció ? Elviszi a MTB elsõ váltó vagy csak egy országúti ? Az országúti elsõváltó és ez a váltókar mûködne együtt ? Köszi a választ mindenkinek.
#2229
Írta 2010. november 20. - 16:45

Van valakinek talasztalata az új 11 sebességes Alfine-al?
Csak ilyen épphogy kipróbálós teszteket sikerült gugliznom. Ezekben viszont mindenki hasra van esve tõle.
Megfordult a fejemben, hogy esetleg jó lenne MTB-be, nem versenyzek és nem vagyok súlymániás, viszont törtem már le hátsó váltót, meg szakítottam el láncot, ezért szimpatikus...
Rohloff Speedhub is tetszik és azt dícsérik nagyon de a Shimano feleannyiba kerül, és a 400% körüli áttételtartomány elég lenne.
Látom neked is eszedbe jutott. Már ezen kattogok kb. 2 hónapja. Kb. ugyan úgy vagyok vele mint te és már nem szeretném, hogy a gyártók letolják a torkomon ezt a 10s rendszert. Mert, hogy a 9s kiszórják a piacról a felsõbb kategóriákban 1-2 éven belül az szinte biztos. Mondjuk most nem lenne rá keret, de még amúgy sem aktuális a csere.
Egyébként van gyártó aki alkalmazza, gondolom több is pl:
Genesis IO iD Alfine 11
#2230
Írta 2010. november 20. - 00:36

Az hiszem 760-as még a sima rapid fire volt,
Akkor ez az oka, a 770es sokkal érzékenyebben vált felfelé.
Emlékszem, amikor laciklon próbálta a 770eseimet az õ 760asa után és egybõl kettõt váltott.
A sebesség mindent megold.
#2231
Írta 2010. november 20. - 00:26

Nekem lefelé jelentett gondot. Felfelé annyival nem volt érzékenyebb, mint az xt, hogy kettõt váltsak.
Milyen xt-t használtál az xtr elõtt?
Az hiszem 760-as még a sima rapid fire volt,
#2232
Írta 2010. november 19. - 12:17

Csak ilyen épphogy kipróbálós teszteket sikerült gugliznom. Ezekben viszont mindenki hasra van esve tõle.
Megfordult a fejemben, hogy esetleg jó lenne MTB-be, nem versenyzek és nem vagyok súlymániás, viszont törtem már le hátsó váltót, meg szakítottam el láncot, ezért szimpatikus...
Rohloff Speedhub is tetszik és azt dícsérik nagyon de a Shimano feleannyiba kerül, és a 400% körüli áttételtartomány elég lenne.
#2233
Írta 2010. november 19. - 10:56

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2234
Írta 2010. november 19. - 01:14

Fordítva, XTR-el felfelé sokkal könnyebb mint XT vel, én tavasszal váltottam és eleinte elõfordult több áttétel váltása felfelé annyira könnyen kapcsol, lefelé kioldási erõben nincs nagy különbség, de XTR- nél tudsz kettesével váltani le.
Nekem lefelé jelentett gondot. Felfelé annyival nem volt érzékenyebb, mint az xt, hogy kettõt váltsak.
Milyen xt-t használtál az xtr elõtt?
A sebesség mindent megold.
#2235
Írta 2010. november 19. - 00:53

Igen, érezhetõ. Pl ha átülsz egy slx-es bringáról egy xt-vel szereltre akkor elsõre kettõt fogsz váltani. Az xtr és az xt között már nincs ennyi különbség felfelé váltásban, a lefelében viszont van, mert ott az xtr-rel fogsz kettõt váltani ha átülsz xt-rõl. De az elsõ használat után simán megszokod bármelyiket, csak akkor zavaró ha átülsz az egyik bringáról a másikra.
Fordítva, XTR-el felfelé sokkal könnyebb mint XT vel, én tavasszal váltottam és eleinte elõfordult több áttétel váltása felfelé annyira könnyen kapcsol, lefelé kioldási erõben nincs nagy különbség, de XTR- nél tudsz kettesével váltani le.
#2236
Írta 2010. november 19. - 00:37

És érezhetõ is a különbség, vagy csak elméletben létezik? Ehhez képest az XTR? (Éppen tervezgetem a jövõ évi gépet...)
Igen, érezhetõ. Pl ha átülsz egy slx-es bringáról egy xt-vel szereltre akkor elsõre kettõt fogsz váltani. Az xtr és az xt között már nincs ennyi különbség felfelé váltásban, a lefelében viszont van, mert ott az xtr-rel fogsz kettõt váltani ha átülsz xt-rõl. De az elsõ használat után simán megszokod bármelyiket, csak akkor zavaró ha átülsz az egyik bringáról a másikra.
A sebesség mindent megold.
#2237
Írta 2010. november 19. - 00:22

Felfelé gyorsabban vált, érzékenyebb a kar.
És érezhetõ is a különbség, vagy csak elméletben létezik? Ehhez képest az XTR? (Éppen tervezgetem a jövõ évi gépet...)
#2238
Írta 2010. november 18. - 23:58

Az XT váltókar hamarabb old ki, mint az SLX? Vagy egyéb érdemi különbség van köztük?
Felfelé gyorsabban vált, érzékenyebb a kar.
A sebesség mindent megold.
#2239
Írta 2010. november 18. - 23:33

#2240
Írta 2010. november 14. - 10:27

2x10-es váltásra cserélném jelenlegi rendszeremet.
Mit kell cserélnem, s van-e tapasztalat mire?
Az SLX család szimpatikus, alá nem mennék, fölé meg anyagiak miatt nem.
Jelenleg:
- Deore elsõ váltókarok
- Deore elsõ váltó
- Deore hajtómû
- SLX hátsó váltóm van.
Mit, hol kapok meg szerintetek a legjobb áron? Mindent el kell adnom?
Köszi.
