
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2241
Írta 2010. november 12. - 18:48


#2242
Írta 2010. november 12. - 18:15


A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2243
Írta 2010. november 12. - 17:56

A rövidebb kanál nyilván kevesebb láncszemet bír pufferelni.
(Magyarul, a fogszámok alapján számított lánchossznak kevés lesz a kanál, nem tudja felvenni, és lógni fog.)
#2244
Írta 2010. november 12. - 16:37


a lanchossz: hogy lehet tul hosszu vagy rovid, amikor eleve a lancfeszito nelkul kell meretezni (nagy tanyer-nagy kerek)?
a belelogast azt ugy mondod, hogy nem lehet a feszitot olyan pozicioba hozni (lancfeszito csavarral), hogy ne logjon le a lanc? a doksi szerint a sram mmben hatarozza meg, hogy milyen tavolsagra kell kerulnie a ket szelso helyzetben a gorgonek a koszoru fogaskerekeitol (6mm).
http://www.sram.com/...Derailleurs.pdf
#2245
Írta 2010. november 12. - 16:31

Amennyire én tudom, vagy túl hosszú, vagy túl rövid lesz a lánc.ezt tudom, hogy elmeletben igy van, de a gyakorlatban mi tortenik ha egy hosszut rovid(ebb)re cserelsz? van ket specim, ugyanolyan attetelek vannak rajta - az egyiken rovidebb mint a masikon (egyik x7 masik x9)? mit fogok latni, ha nem jo? nem valt, vagy beszukul a hasznalhatosagi tartomany?
Ha túl hosszú, akkor lesz olyan váltópozíció ahol lóg, és beleér a láncvezetõ a fogaskerékbe. Major suckage.
Ha túl rövid, akkor lesz olyan váltópozíció, amibe nem tudsz felváltani, mert nem elég hosszú a lánc hogy elférjen a kerekeken.
A ráütött típusszámból.hogy lehet megallapitani, hogyha a kezemben van a valto, az milyen hosszusagunak mondott?


#2246
Írta 2010. november 12. - 16:18

hogy lehet megallapitani, hogyha a kezemben van a valto, az milyen hosszusagunak mondott?
#2247
Írta 2010. november 12. - 15:47

A váltók doksijában meg van adva, hogy mi a max fogszám-eltérés, amit kezelni tud. Minél hosszabb a kanál, ez a szám annál nagyobb. Tipikusan a háromtányéros hajtómûveken a kicsi és a nagytányér közti eltérést a rövidkanalas váltók nem bírják el.no akkor legalabb azt mondjatok meg, hogy mi van ha hosszukanalas helyett egy kozepeset hasznalok. meg meret alapjan egyaltalan mi szamit rovidnek, mi kozepesnek es mi hosszunak (honnan ismerem fel, hogy ez az)?
44-22, es 11-34es sorokat hasznalok.
A rendszeren a max. fogszámkülönbség a hajtómûvön számolt különbség plusz a soron számolt különbség. Pl. 30-52 / 11-25 esetén 22+14=36. Ettõl nagyobb vagy egyenlõ kell legyen a hátsóváltó befogadóképessége, oszt jólvan.
#2248
Írta 2010. november 12. - 15:29

44-22, es 11-34es sorokat hasznalok.
#2249
Írta 2010. november 07. - 22:14

egyik sem

jah igen az kimaradt: ott a rogzitocsavarnal nem lehet vhogy feszesebbe tenni a dolgot?
senki? magyaran nem lehet?

#2250
Írta 2010. november 01. - 18:16

Van valakinek Pécs környékén levetett, régi xt (750-es) van lx hátsó váltója? Csak a kanál kéne belõle, az a lényeg, hogy az legyen egyenes.
Köszi.
#2251
Írta 2010. október 21. - 16:08

#2252
Írta 2010. október 21. - 15:05

Nah már kb. 200 km-t mentem az új felállással és minden jónak tûnik...
Annyi feltûnt viszont, hogy a hátsó váltó (105-ös hosszúkanalas) mintha le se szarná (már elnézést) a b-tension csavar állását. 12-25-ös sor van fent, és még ki is vehetném a csavart a helyébõl, akkor sem érne bele a 25-ösbe... Megpróbáltam utána betekerni félig, de nem vettem észre változást úgy sem... Most épp annyira van behajtva, hogy szoros és nem fog kiesni, így egész jó a váltás.
Rövid lenne a lánc? Kalkulátorral hoztam ki a mostani hosszt, és a Shimano ökölszabálynak is megfelel nagyjából (külsõ lánckerék / legkisebb fogaskerék esetén függõlegesen áll a kanál, talán egy-két fokot elõre hajolva - a Shimano doksi szerint így jó).
Ha rövidebb a lánc, mint ahogy a shimano megálmodta akkor az a csavar szinte semmit sem állít. De ne foglalkozz vele ha vált rendesen.
A sebesség mindent megold.
#2253
Írta 2010. október 21. - 14:58

Annyi feltûnt viszont, hogy a hátsó váltó (105-ös hosszúkanalas) mintha le se szarná (már elnézést) a b-tension csavar állását. 12-25-ös sor van fent, és még ki is vehetném a csavart a helyébõl, akkor sem érne bele a 25-ösbe... Megpróbáltam utána betekerni félig, de nem vettem észre változást úgy sem... Most épp annyira van behajtva, hogy szoros és nem fog kiesni, így egész jó a váltás.
Rövid lenne a lánc? Kalkulátorral hoztam ki a mostani hosszt, és a Shimano ökölszabálynak is megfelel nagyjából (külsõ lánckerék / legkisebb fogaskerék esetén függõlegesen áll a kanál, talán egy-két fokot elõre hajolva - a Shimano doksi szerint így jó).
#2254
Írta 2010. október 16. - 21:30


#2255
Írta 2010. október 16. - 20:59

alul vezetett bovdeneknel altalaban igy szokott lenni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2256
Írta 2010. október 16. - 19:56

#2257
Írta 2010. október 16. - 19:29

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2258
Írta 2010. október 16. - 19:27

Ami feltûnt, hogy a kar mozgásának kevesebb mint egyharmadát használja ki a váltó (és elég nehéz is a kis erõkar miatt). Ez így normális, vagy valamit elronthattam a bowdenhúzásnál?
(A hátsó, pozícionált karnál nincs ilyen probléma, ott megvan szépen az összes fokozat.)
#2259
Írta 2010. október 12. - 13:40

Így már én is jártam.A váltókanál speciel pont egyenes volt, a rugós rész volt megtekeredve.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2260
Írta 2010. október 12. - 13:15

De érted, hogy igazából nincs is igazad, mivel a váltókanál speciel pont egyenes volt, a rugós rész volt megtekeredve.
Hát igaz...
Most így utólag átgondolva, nem is értem hogy ha a váltókanál görbe az miért okoz ilyent (ebböl a szempontbol csak a felsõ görgõ számít), pedig nekem ugyanilyen problémám volt már 2 váltóval is, mindkettõnek görbe volt a kanala. Egyengettem, jobb is lett, de sosem lett tökéletes. Azt hittem azért nem mert nem lett hibátlanul egyenes, de lehet hogy más is ferde volt nálam is...