Üdv,
Szeretném tudni, hogy a Shimano változtatott-e a váltókarok működésén az utóbbi években? A könnyű, sima, hangtalan működést keresem ami régen alap volt. Van 2 pár 10-es rendszerű Shimano XT (SL-M780) válókarom, de amióta megvannak elégedetlenül használom ezeket:
Nagy erő kell a mozgatáshoz, az én ujjaim még a régi hangtalan Shimano váltókarokon nőttek fel és továbbra is ezt preferálnám.
Kapható még ilyesmi? Az újabbak milyenek?
Már ott tartok hogy ha nincs más akkor inkább gyártatok alkatrészeket, mert ez így kriminális.
Elektromosat nem vagyok hajlandó venni, szerintem az visszalépés: foglalkozni kell a töltöttséggel ami nálam kizáró ok.
Előttem már mindent leírtak, az utóbbi években csak Shimano cuccaim voltak de a 9 sebességes XTR volt a legjobb ezek közül (hosszabban a 970-es full XTR szett volt, majd 2x10-es XT, majd az 1x11 - ez utóbbi gyakorlatilag a megjelenés napjától). Nehezebb lett a váltás érzetre, a kuplungos váltók esetében ha nyitva felejtettem lényegesen jobb volt a használhatóság.
És tiszteletben tartva amit írtál (meg ha már a 12-es XTR videókat böngészed ) így jutottam az elektromos rendszerig. Egy eTap tartalék akkumulátor 35 € (nekem nincs), de amúgy legalább 20 órát bírnak, ha teljesen le van merülve akkor 1 óra a töltés, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy míg takarítod a bringádat lehet tölteni.
Amúgy nem gondolva túl a dolgot jelez a rendszer mikor 5 óra van már csak benne, vagy máshogy ha már nagyon tölteni kell.
Off: kezdő elektromos autósok is állandóan dugdossák a töltőre a járgányt, aztán pár hónap után már nyugodtan gurulnak hazafelé mondjuk 30 km hatótávval a 15 km-re lévő otthonukba . A feleségem ezt a sportot benzines és diesel autóval is remekül űzi.