Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#141
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,010 posts
  • LocationKelenföld

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?



#142
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Nem is kockáztatok, csak mint érdekességet osztottam meg. Egy Shimano XT RD-M8000 SGS váltót rendeltem. Ez 47 fogat tud felvenni, és 42 fogú a legnagyobb lánckerék, amit elbír, úgyhogy jó lesz. Elöl ugyan 48-36-26-os 3-as váltóm van, és így a max. fogszám 53, de sohasem kapcsolok hátul 5 alá, ha elöl 3-asban van.

 

Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.


Edited by SkyZetor, 2020. May 11. - 22:56.


#143
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ezt találtam a 10s vs 11s témával kapcsolatban:

 

https://youtu.be/7YrGwmHYLWU

 

Tizes váltóval váltanak 11-es sort, bár a váltókar nem látszik.

Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.


  • SkyZetor likes this


A sebesség mindent megold.

 


#144
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Ezt találtam a 10s vs 11s témával kapcsolatban:

 

https://youtu.be/7YrGwmHYLWU

 

Tizes váltóval váltanak 11-es sort, bár a váltókar nem látszik.

 

Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.

 

Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.

Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.

 

ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/



#145
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Köszönöm a segítségeteket, végül is beruháztam egy 11-es rendszerbe. A 10 fokozat 11-34-gyel egész jól fekszik nekem, de jó lett volna még egy nagyobb tárcsa. A 11-42 elég lesz nekem is, de 10s-nél túl nagyok már az ugrások a végén, így inkább a rendszer csere mellett döntöttem. 50 elmúltam és 193 centi meg 110+ kiló vagyok, kell egy kis segítség... :-)

 

Shimano CS-HG500-10 Cassette 10-speed - 11-42 Teeth

én ilyet tettem fel,maradt a 10 sebesség,a váltó is elbírta(x.5)

 

 

Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.

 

Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.

Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.

 

ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/


Edited by SkyZetor, 2020. May 09. - 23:20.


#146
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts
___

Edited by Kisherceg, 2020. May 07. - 13:33.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#147
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Sziasztok!!

 

Van valakinek tapasztalata a Shimano villanyváltójával (ST-R9170R) ? Akku feltöltve és meg sem mozdul, semmit sem csinál. Volt már akku lecsatlakozás, de semmi. sad.png

 

THX! 


Ridley Noah Fast 


#148
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

Shimano CS-HG500-10 Cassette 10-speed - 11-42 Teeth

én ilyet tettem fel,maradt a 10 sebesség,a váltó is elbírta(x.5)

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 10s-es váltóhoz fel lehet rakni egy 11s-es fogaskoszorút?

 

Konkrétan egy Merida Crossway 500 bringáról van szó, amin egy Shimano Deore XT RD-M781 hátsó váltó van fent egy Shimano CS HG-500-10 11-34-es sorral, de mivel buflák vagyok, jó lenne egy kicsivel több fokozat.

 

Váltókart nyilván cserélnék, de láncot is kell (KMC X10)?

Elég új a cucc, kb. 1100 km-t mentem csak vele.


  • SkyZetor likes this

#149
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts
a számokkal vigyázni, de érdekes koskormányos megoldások vannak benne : https://bikepacking....et-drivetrains/
  • SkyZetor likes this

#150
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts

Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.

 

Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.

Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.

 

ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/


Edited by ZolkoW, 2020. May 06. - 15:26.

  • SkyZetor likes this

#151
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 10s-es váltóhoz fel lehet rakni egy 11s-es fogaskoszorút?

 

Konkrétan egy Merida Crossway 500 bringáról van szó, amin egy Shimano Deore XT RD-M781 hátsó váltó van fent egy Shimano CS HG-500-10 11-34-es sorral, de mivel buflák vagyok, jó lenne egy kicsivel több fokozat.

 

Váltókart nyilván cserélnék, de láncot is kell (KMC X10)?

Elég új a cucc, kb. 1100 km-t mentem csak vele.



#152
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Magát az Eagle AXS rendszert én is nagyon szeretem. Írtam már talán, hogy nem is tudom miként lehet a váltás minőséget összehasonlítani bármivel amikor itt egy mikrókapcsolót nyom a user tehát erőt nem fejt ki, a motor meg teszi a dolgát ugyan úgy minden egyes váltáskor helyzettől függetlenül. Nem cserélném semmire.

Abban már nem vagyok biztos, hogy nem működne még jobban egy XT-XTR 12-es sorral meg lánccal. Finomságra-csendességre gondolok. Szükség amúgy nincs rá.  



#153
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

AXS + X01-el nem tapasztaltam ilyet. Álomszerű váltás és működés a régi 11-es XTR váltók + X01 sorok után.



#154
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Köszi a tippet, átpörgetem a magamét is, hátha látok valami rendelleneset. Bár az is igaz, hogy nálam nincs olyan mértékű megakadás, mint például ami a leni youtube videóban (vagy alatta a hozzászólásokban) látható. Nálad ezek szerint nem is a 8-as fogon volt a baj, hanem a 9-es egy foga volt a 8-as felé hajolva, és gondolom az ért bele a láncba kicsit. 

 

Igen, helyesen a 9-esen volt a hiba. Videót nem akartam feltölteni róla, nekem sem volt annyira vészes (eddig használtam vidáman). A 8-as felé hajlott a fog és megakasztotta egy kicsit. Egyszerűen idegesített, hogy nem hibátlan és sajnos maximalista vagyok. Hirtelen most már nincs mire költeni a bringán, így jött ez a feladat tongue.png smile.png cool.png .



#155
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Ezt itt félig magamban megbeszéltem, de leírom a végeredményt. 

Hasonlóan futott a láncom mint ami a videón van (kicsit kevésbé volt idegesítő).

A lánc alatt lévő, megjelölt 1 fog szemmel láthatóan beljebb volt mint a többi. Hajtottam a sort, minden fokozaton szemmel lehetett látni a folytonosságot a fogak kialakításában, az ott kakukktojás volt nálam is. Egy széles fejű csavarhúzóval visszább feszítettem 2 lépésben és ennyi. Mentem 2 km-t a környéken és tökéletes lett. 

Az tuti, hogy ilyet a Shimano nem csinál hajtás terén. Jó, van fázós fék, de a Sram fékek melegben is rosszabbak smile.png tongue.png

IMG-20200422-194341.jpg   

Köszi a tippet, átpörgetem a magamét is, hátha látok valami rendelleneset. Bár az is igaz, hogy nálam nincs olyan mértékű megakadás, mint például ami a leni youtube videóban (vagy alatta a hozzászólásokban) látható. Nálad ezek szerint nem is a 8-as fogon volt a baj, hanem a 9-es egy foga volt a 8-as felé hajolva, és gondolom az ért bele a láncba kicsit. 

 

Hétvégén lesz lehetőségem újra bringázni egy 1x12es XT-vel szerelt bringával, ami egyébként ugyan ilyen enyhe zakatolást produkál 1-2 fogaskeréken. Belenézek majd abba is, ezek után nem lennék meglepve, ha ott is hasonló lenne a baj. Majd referálok. 

 

Abban azért egyetértünk, hogy ez így nagyon-nagyon ciki a gyártó részéről... Az XO-XX1 nem produkál ilyet @ZsCs? Ott azért nagyon más a gyártástechnológia, meg lennék lepve, ha előfordulna hasonló.  



#156
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Ezt itt félig magamban megbeszéltem, de leírom a végeredményt. 

Hasonlóan futott a láncom mint ami a videón van (kicsit kevésbé volt idegesítő).

A lánc alatt lévő, megjelölt 1 fog szemmel láthatóan beljebb volt mint a többi. Hajtottam a sort, minden fokozaton szemmel lehetett látni a folytonosságot a fogak kialakításában, az ott kakukktojás volt nálam is. Egy széles fejű csavarhúzóval visszább feszítettem 2 lépésben és ennyi. Mentem 2 km-t a környéken és tökéletes lett. 

Az tuti, hogy ilyet a Shimano nem csinál hajtás terén. Jó, van fázós fék, de a Sram fékek melegben is rosszabbak smile.png tongue.png 

IMG-20200422-194341.jpg   



#157
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Mars: köszi, de lehet ne piszkáld a váltófüled. Eddig nem tudom miért nem jutott az eszembe, de másnak is van/volt ilyen gondja, 1-1 fogról van szó, hajlítgatták a népek smile.png huh.png:

https://blisterrevie...-term-follow-up

https://www.youtube....h?v=Wkwzbum1KEs

 

Egy cuccom van ami nem XT, X01, XX1 vagy hasonló az a GX sor.....

Tudom másnak nem volt ilyen gondja. Egy sörözés-fogadás alkalmával nyertem egy új X01-es láncot, szóval már az sem GX cool.png


Edited by karakoram, 2020. April 22. - 14:56.


#158
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Melyik csavarhoz nyúljak abban az esetben ha a Sram Eagle XX1 AXS rendszeremnél a 12 fokozatból hibátlanul fut a lánc 11 fokozaton csak 1 darab fogaskeréken nem? A váltás maga viszont hibátlan le-fel, egyszerre minden vagy akár egyszerre 3 fokozat egyidejű gyors váltása esetén is minden variációban és minden fokozaton (tehát arra a fokozatra is ahol nem fut annyira szépen, és arról is szépen vált minden irányba). 

Ez a fokozat amúgy 8. ahol szinte egyenesen fut a lánc. Ha beállítom jó futásra a kérdéses rossz fokozatot, akkor a hegymászó fokozatoknál a (3-4 mondjuk) a lánc néhol súrlódik nagyobb fogaskerekekhez (a görgőnél). Ez utóbbit gondolom nem kellene hagynom, használat közben nem hallható amúgy.    

A váltó feszítését az Eagle rendszerek mellé adott kis műanyag sablonnal állítottam be. Beállítottam a szélső fokozatokhoz a csavarokat is, de igazából szerintem az AXS modelleknél az majdnem mindegy csak engedje ledobni.   

Nálam pont ugyan ez van GX soron GX váltóval. Kicsit zakatol a 8-ason, de amúgy jól működik ott is teljesen. 

Meglátásom szerint pont semmit nem kell a váltón állítani, hanem a váltófülben lehet egy nagyon pici eltérés. Egyszerűen nem tökéletesen egyenes, derékszög/párhuzam mindenhol a fül, csak ugye a százados eltérést szemmel nehéz lesz észrevenni... viszont az eagle rendszer érzékeny, és szerintem ezért zakatol ezen a fogon. Majd ránézek váltófül állító szerszámmal, csak az meg ugye a felnihez viszonyít, így abban sem árt, ha századpontos az egyenesfutás... 



#159
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Melyik csavarhoz nyúljak abban az esetben ha a Sram Eagle XX1 AXS rendszeremnél a 12 fokozatból hibátlanul fut a lánc 11 fokozaton csak 1 darab fogaskeréken nem? A váltás maga viszont hibátlan le-fel, egyszerre minden vagy akár egyszerre 3 fokozat egyidejű gyors váltása esetén is minden variációban és minden fokozaton (tehát arra a fokozatra is ahol nem fut annyira szépen, és arról is szépen vált minden irányba). 

Ez a fokozat amúgy 8. ahol szinte egyenesen fut a lánc. Ha beállítom jó futásra a kérdéses rossz fokozatot, akkor a hegymászó fokozatoknál a (3-4 mondjuk) a lánc néhol súrlódik nagyobb fogaskerekekhez (a görgőnél). Ez utóbbit gondolom nem kellene hagynom, használat közben nem hallható amúgy.    

A váltó feszítését az Eagle rendszerek mellé adott kis műanyag sablonnal állítottam be. Beállítottam a szélső fokozatokhoz a csavarokat is, de igazából szerintem az AXS modelleknél az majdnem mindegy csak engedje ledobni.   


Edited by karakoram, 2020. April 22. - 10:05.


#160
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
A kuplungfeszesseget érdemes úgy állítani, hogy közben ujjal nyomkodod a lancfeszitot, van egy holtpont ami alatt leold. Érdemes kicsit foleje állítani. Így könnyebb a váltás, ha úgy érzed menet közben, hogy csapkod, meg feszits rajta kicsit. Bringátol és stílustól függ, hogy kinek mi a megfelelő. ha nem megfelelő a kenese, akkor is leoldhat már, kenessel visszajön a finomabb működés és korrekt kuplungolas. Érdemes pár havonta szervizelni, főleg ha vmi oval tányért hasznalsz.

Asszem kikapcsolom ezt az idióta helyesirasjavitot. Mert jól nem csinálja, de legalább idegesítő ;)

Edited by arn, 2019. December 23. - 18:05.