Érdekes párosítás:
https://bolha.testbi...tercross-367741
Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?
Érdekes párosítás:
https://bolha.testbi...tercross-367741
Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?
Nem is kockáztatok, csak mint érdekességet osztottam meg. Egy Shimano XT RD-M8000 SGS váltót rendeltem. Ez 47 fogat tud felvenni, és 42 fogú a legnagyobb lánckerék, amit elbír, úgyhogy jó lesz. Elöl ugyan 48-36-26-os 3-as váltóm van, és így a max. fogszám 53, de sohasem kapcsolok hátul 5 alá, ha elöl 3-asban van.
Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.
Edited by SkyZetor, 2020. May 11. - 22:56.
Ezt találtam a 10s vs 11s témával kapcsolatban:
Tizes váltóval váltanak 11-es sort, bár a váltókar nem látszik.
Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.
A sebesség mindent megold.
Ezt találtam a 10s vs 11s témával kapcsolatban:
Tizes váltóval váltanak 11-es sort, bár a váltókar nem látszik.
Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.
Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.
Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.
ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/
Köszönöm a segítségeteket, végül is beruháztam egy 11-es rendszerbe. A 10 fokozat 11-34-gyel egész jól fekszik nekem, de jó lett volna még egy nagyobb tárcsa. A 11-42 elég lesz nekem is, de 10s-nél túl nagyok már az ugrások a végén, így inkább a rendszer csere mellett döntöttem. 50 elmúltam és 193 centi meg 110+ kiló vagyok, kell egy kis segítség... :-)
Shimano CS-HG500-10 Cassette 10-speed - 11-42 Teeth
én ilyet tettem fel,maradt a 10 sebesség,a váltó is elbírta(x.5)
Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.
Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.
Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.
ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/
Edited by SkyZetor, 2020. May 09. - 23:20.
Sziasztok!!
Van valakinek tapasztalata a Shimano villanyváltójával (ST-R9170R) ? Akku feltöltve és meg sem mozdul, semmit sem csinál. Volt már akku lecsatlakozás, de semmi.
THX!
Ridley Noah Fast
Shimano CS-HG500-10 Cassette 10-speed - 11-42 Teeth
én ilyet tettem fel,maradt a 10 sebesség,a váltó is elbírta(x.5)
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 10s-es váltóhoz fel lehet rakni egy 11s-es fogaskoszorút?
Konkrétan egy Merida Crossway 500 bringáról van szó, amin egy Shimano Deore XT RD-M781 hátsó váltó van fent egy Shimano CS HG-500-10 11-34-es sorral, de mivel buflák vagyok, jó lenne egy kicsivel több fokozat.
Váltókart nyilván cserélnék, de láncot is kell (KMC X10)?
Elég új a cucc, kb. 1100 km-t mentem csak vele.
Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.
Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.
Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.
ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/
Edited by ZolkoW, 2020. May 06. - 15:26.
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 10s-es váltóhoz fel lehet rakni egy 11s-es fogaskoszorút?
Konkrétan egy Merida Crossway 500 bringáról van szó, amin egy Shimano Deore XT RD-M781 hátsó váltó van fent egy Shimano CS HG-500-10 11-34-es sorral, de mivel buflák vagyok, jó lenne egy kicsivel több fokozat.
Váltókart nyilván cserélnék, de láncot is kell (KMC X10)?
Elég új a cucc, kb. 1100 km-t mentem csak vele.
Magát az Eagle AXS rendszert én is nagyon szeretem. Írtam már talán, hogy nem is tudom miként lehet a váltás minőséget összehasonlítani bármivel amikor itt egy mikrókapcsolót nyom a user tehát erőt nem fejt ki, a motor meg teszi a dolgát ugyan úgy minden egyes váltáskor helyzettől függetlenül. Nem cserélném semmire.
Abban már nem vagyok biztos, hogy nem működne még jobban egy XT-XTR 12-es sorral meg lánccal. Finomságra-csendességre gondolok. Szükség amúgy nincs rá.
AXS + X01-el nem tapasztaltam ilyet. Álomszerű váltás és működés a régi 11-es XTR váltók + X01 sorok után.
Köszi a tippet, átpörgetem a magamét is, hátha látok valami rendelleneset. Bár az is igaz, hogy nálam nincs olyan mértékű megakadás, mint például ami a leni youtube videóban (vagy alatta a hozzászólásokban) látható. Nálad ezek szerint nem is a 8-as fogon volt a baj, hanem a 9-es egy foga volt a 8-as felé hajolva, és gondolom az ért bele a láncba kicsit.
Igen, helyesen a 9-esen volt a hiba. Videót nem akartam feltölteni róla, nekem sem volt annyira vészes (eddig használtam vidáman). A 8-as felé hajlott a fog és megakasztotta egy kicsit. Egyszerűen idegesített, hogy nem hibátlan és sajnos maximalista vagyok. Hirtelen most már nincs mire költeni a bringán, így jött ez a feladat .
Ezt itt félig magamban megbeszéltem, de leírom a végeredményt.
Hasonlóan futott a láncom mint ami a videón van (kicsit kevésbé volt idegesítő).
A lánc alatt lévő, megjelölt 1 fog szemmel láthatóan beljebb volt mint a többi. Hajtottam a sort, minden fokozaton szemmel lehetett látni a folytonosságot a fogak kialakításában, az ott kakukktojás volt nálam is. Egy széles fejű csavarhúzóval visszább feszítettem 2 lépésben és ennyi. Mentem 2 km-t a környéken és tökéletes lett.
Az tuti, hogy ilyet a Shimano nem csinál hajtás terén. Jó, van fázós fék, de a Sram fékek melegben is rosszabbak
Köszi a tippet, átpörgetem a magamét is, hátha látok valami rendelleneset. Bár az is igaz, hogy nálam nincs olyan mértékű megakadás, mint például ami a leni youtube videóban (vagy alatta a hozzászólásokban) látható. Nálad ezek szerint nem is a 8-as fogon volt a baj, hanem a 9-es egy foga volt a 8-as felé hajolva, és gondolom az ért bele a láncba kicsit.
Hétvégén lesz lehetőségem újra bringázni egy 1x12es XT-vel szerelt bringával, ami egyébként ugyan ilyen enyhe zakatolást produkál 1-2 fogaskeréken. Belenézek majd abba is, ezek után nem lennék meglepve, ha ott is hasonló lenne a baj. Majd referálok.
Abban azért egyetértünk, hogy ez így nagyon-nagyon ciki a gyártó részéről... Az XO-XX1 nem produkál ilyet @ZsCs? Ott azért nagyon más a gyártástechnológia, meg lennék lepve, ha előfordulna hasonló.
Ezt itt félig magamban megbeszéltem, de leírom a végeredményt.
Hasonlóan futott a láncom mint ami a videón van (kicsit kevésbé volt idegesítő).
A lánc alatt lévő, megjelölt 1 fog szemmel láthatóan beljebb volt mint a többi. Hajtottam a sort, minden fokozaton szemmel lehetett látni a folytonosságot a fogak kialakításában, az ott kakukktojás volt nálam is. Egy széles fejű csavarhúzóval visszább feszítettem 2 lépésben és ennyi. Mentem 2 km-t a környéken és tökéletes lett.
Az tuti, hogy ilyet a Shimano nem csinál hajtás terén. Jó, van fázós fék, de a Sram fékek melegben is rosszabbak
Mars: köszi, de lehet ne piszkáld a váltófüled. Eddig nem tudom miért nem jutott az eszembe, de másnak is van/volt ilyen gondja, 1-1 fogról van szó, hajlítgatták a népek :
https://blisterrevie...-term-follow-up
https://www.youtube....h?v=Wkwzbum1KEs
Egy cuccom van ami nem XT, X01, XX1 vagy hasonló az a GX sor.....
Tudom másnak nem volt ilyen gondja. Egy sörözés-fogadás alkalmával nyertem egy új X01-es láncot, szóval már az sem GX
Edited by karakoram, 2020. April 22. - 14:56.
Melyik csavarhoz nyúljak abban az esetben ha a Sram Eagle XX1 AXS rendszeremnél a 12 fokozatból hibátlanul fut a lánc 11 fokozaton csak 1 darab fogaskeréken nem? A váltás maga viszont hibátlan le-fel, egyszerre minden vagy akár egyszerre 3 fokozat egyidejű gyors váltása esetén is minden variációban és minden fokozaton (tehát arra a fokozatra is ahol nem fut annyira szépen, és arról is szépen vált minden irányba).
Ez a fokozat amúgy 8. ahol szinte egyenesen fut a lánc. Ha beállítom jó futásra a kérdéses rossz fokozatot, akkor a hegymászó fokozatoknál a (3-4 mondjuk) a lánc néhol súrlódik nagyobb fogaskerekekhez (a görgőnél). Ez utóbbit gondolom nem kellene hagynom, használat közben nem hallható amúgy.
A váltó feszítését az Eagle rendszerek mellé adott kis műanyag sablonnal állítottam be. Beállítottam a szélső fokozatokhoz a csavarokat is, de igazából szerintem az AXS modelleknél az majdnem mindegy csak engedje ledobni.
Nálam pont ugyan ez van GX soron GX váltóval. Kicsit zakatol a 8-ason, de amúgy jól működik ott is teljesen.
Meglátásom szerint pont semmit nem kell a váltón állítani, hanem a váltófülben lehet egy nagyon pici eltérés. Egyszerűen nem tökéletesen egyenes, derékszög/párhuzam mindenhol a fül, csak ugye a százados eltérést szemmel nehéz lesz észrevenni... viszont az eagle rendszer érzékeny, és szerintem ezért zakatol ezen a fogon. Majd ránézek váltófül állító szerszámmal, csak az meg ugye a felnihez viszonyít, így abban sem árt, ha századpontos az egyenesfutás...
Melyik csavarhoz nyúljak abban az esetben ha a Sram Eagle XX1 AXS rendszeremnél a 12 fokozatból hibátlanul fut a lánc 11 fokozaton csak 1 darab fogaskeréken nem? A váltás maga viszont hibátlan le-fel, egyszerre minden vagy akár egyszerre 3 fokozat egyidejű gyors váltása esetén is minden variációban és minden fokozaton (tehát arra a fokozatra is ahol nem fut annyira szépen, és arról is szépen vált minden irányba).
Ez a fokozat amúgy 8. ahol szinte egyenesen fut a lánc. Ha beállítom jó futásra a kérdéses rossz fokozatot, akkor a hegymászó fokozatoknál a (3-4 mondjuk) a lánc néhol súrlódik nagyobb fogaskerekekhez (a görgőnél). Ez utóbbit gondolom nem kellene hagynom, használat közben nem hallható amúgy.
A váltó feszítését az Eagle rendszerek mellé adott kis műanyag sablonnal állítottam be. Beállítottam a szélső fokozatokhoz a csavarokat is, de igazából szerintem az AXS modelleknél az majdnem mindegy csak engedje ledobni.
Edited by karakoram, 2020. April 22. - 10:05.
Edited by arn, 2019. December 23. - 18:05.