Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#1681
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts
Köszönöm az ötleteket, a bovden megakadását és a túl közeli váltót kizárhatjuk, mivel a bovden láthatóan meglazul, de a váltó nem mozdul, a szögállító csavarral pedig távolítottam a váltó állását, de a helyzet ugyanaz. Mivel eddig egy hosszabb láncvillájú vázban használtam ugyanezt a konfigot (M-es Epic kontra 17 colos Pyxis Team), a túl rövid láncot is. Még próbálkozok kicsit, aztán ha nem megy, akkor irány a szerviz. A váltóban a rugó feszes, ellenõriztem csavarhúzóval, lehet, hogy két (három?) évi szolgálat után meggyengült volna?

#1682
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A hátsó váltó nem szeret leváltani hátul a legnagyobb tányérról. Van, hogy 3-4 fokozatot is lekapcsolok a váltókaron, de azon kívül, hogy érzem, hogy lazul a bovden, semmi nem történik, ha pedig tovább próbálok leváltani, egyszerûen hiába nyomom a gombot. Gondolom, hogy ekkor már túl laza a bovden. Jól gondolom, hogy a hátsó váltó a ludas? Ja, Sram X9 rendszer triggershifttel. Köszönöm a választ!

Nincs túl közel a váltó a legnagyobb lánckerékhez? Szerintem csak állítani kell a szögen. Vagy a lánc is lehet túl rövid és ilyenkor teljesen kifeszül a hátsóváltó. Esetleg tönkremehetett a rugó a váltóban vagy a bovden szorul.


A sebesség mindent megold.

 


#1683
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
Bovden-bovden ház lehet, hogy már nagyon koszos. Inkább az akadályozhatja a mozgást.

#1684
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts
A hátsó váltó nem szeret leváltani hátul a legnagyobb tányérról. Van, hogy 3-4 fokozatot is lekapcsolok a váltókaron, de azon kívül, hogy érzem, hogy lazul a bovden, semmi nem történik, ha pedig tovább próbálok leváltani, egyszerûen hiába nyomom a gombot. Gondolom, hogy ekkor már túl laza a bovden. Jól gondolom, hogy a hátsó váltó a ludas? Ja, Sram X9 rendszer triggershifttel. Köszönöm a választ!

#1685
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

Sziasztok!
Most szeretnék új váltókarokat venni 3X9 XT váltórendszerhez.

Az XT-váltót leszámítva érdemes lehetSram váltóra áttérnem?

Adjatok tanácsot melyik a legjobb váltó ehhez a rendszerhez!

köszi!


de akkor elsõ váltón kívûl mindent cseréned kell sram-ra, mert csak az mûködik mind2 rendszerben

amúgy annyi elõnye van, hogy lényegesen ritkábban kell állítgatni.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1686
csiak

csiak

    vendég

  • fórumtag
  • 72 posts
Sziasztok!
Most szeretnék új váltókarokat venni 3X9 XT váltórendszerhez.

Az XT-váltót leszámítva érdemes lehetSram váltóra áttérnem?

Adjatok tanácsot melyik a legjobb váltó ehhez a rendszerhez!

köszi!

#1687
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
semmi, de van olyan váz ahol vagy az alsó vagy a felsõ bilincs nem fér el.
fõleg össztelósoknál
páran esküsznek rá, hogy a felsõ bilincses hamarabb kotyogósodik, de hogy ebbõl mi az igaz...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1688
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Sziasztok!

Alsó és felsõ bilincses elsõ váltók között mi a különbség? Mi szól az egyik ill. a másik mellett?

#1689
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Szerintetek az normális, hogy a 2 éve vadi újonan vett lx fékváltókarom fékkarjának kb. 2 cm-es lötyögése van, és a váltás se túl pontos a vadi új slx váltóval, új láccal, fogsorral, mikozben ezen tüneteket egy 4 éves acera szett, ugyanezzel a lánccal, fogsorral meg nem produkálja, se lötyögésa karon, se pontatlan váltás?

ehhh....

#1690
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Ha nem váltasz le elõször, akkor a bovden lazulni fog, s fogóval nem fogsz tudni ellentartani a rugónak. Ha elõbb tekered ki, kézzel kell leraknod a láncot kónuszra, ami felesleges és "koszos" lépés.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1691
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,691 posts
A sorrendnek nincs jelentõsége. Csak csináld meg mindkét lépést, mielõtt kilazítod a bovdenrögzítõ imbuszt. Lazítás után jobb kézben a fogóval húzod a bovdent, mikor már kicsit húztál rajta, bal kézzel visszarögzíted az imbuszt.
Marci

#1692
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts

Váltókarnál visszatekered az állítót - leváltasz a kicsi fogaskerékre - kinyitod az imbusz csavart - egy fogóval meghúzod a bovdent, feszesen tartod és ekkor a másik kezeddel visszacsavarod az imbuszt.
Így feszítettél a bovdenen.


Köszi a választ! Még annyi, hogy elõször váltok le a legkisebb fogaskerékre és aztán tekerem be a bovdenállítót vagy fordítva?

#1693
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,691 posts
Váltókarnál visszatekered az állítót - leváltasz a kicsi fogaskerékre - kinyitod az imbusz csavart - egy fogóval meghúzod a bovdent, feszesen tartod és ekkor a másik kezeddel visszacsavarod az imbuszt.
Így feszítettél a bovdenen.
Marci

#1694
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Sziasztok!

Mit kell tennem ha a bovdenfeszességen akarok állítani? A bovden annyira megnyúlt, hogy a váltókarnál már maxra ki kell tekerni, hogy normálisan váltson. Ilyenkor mit kell tennem és hogyan? Gondolom a váltónál kell húzni a bovdenen de pontosan hogyan? Ha valaki leírná úgy, hogy én laikus is megértsem azt nagyon megköszönném. Elõre is köszi!

árpó

#1695
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts
Sziasztok,

van arra valami általánosan elterjedt megoldás, hogy a lánc és az elsõ váltó összekoccanása által eredményezett csörgést, csattogást tompítsuk? Arra gondoltam, hogy lehetne vmi puha szövetbõl egy kis védõgyûrût csinálni a vízszintes részre, ahol általában érintkeznek.

Esetleg a láncfeszességen kicsit állítani?

Köszi a segítséget!

#1696
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
570-es széria '99-ben jött ki, és már kezdettõl Mega9 volt.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1697
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
urak
az létezik, hogy az FD-M570 /régebbi, mono-ra szerelt LX/ már 9 seb.-re tervezett?

#1698
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
most néztem meg valakinek ma, hogy mennyibe fáj egy shadow xtr kanál. darabja olyan ár, hogy letérdeltem, a két kanál nettó nagyker árából kijön a váltó kisker áron egy online boltból...
sajnos ez van, a shimano igy árazza a pótlakatrészeit :(

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1699
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Jó kis bolt, egyéni kedvezményed lehetett, gondolom, mert hatvan euró egy XTR váltóért elég elõnyös ár.


Nem, akkor és ott vásároltam elõször és utoljára. Igaz akkor jött ki a Dyna-sys, s a régi 9-es már a kutyának se kellett...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1700
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

(a "39900-ért csak most akciósan" jellegû dolgok rólam lepattannak, a mostani XTR-t is 60 €-ért vettem még, bótban, igaz nem Lehúzisztánban)


Jó kis bolt, egyéni kedvezményed lehetett, gondolom, mert hatvan euró egy XTR váltóért elég elõnyös ár.