Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1681
Posted 2011. September 05. - 23:15

#1682
Posted 2011. September 05. - 22:53

Nincs túl közel a váltó a legnagyobb lánckerékhez? Szerintem csak állítani kell a szögen. Vagy a lánc is lehet túl rövid és ilyenkor teljesen kifeszül a hátsóváltó. Esetleg tönkremehetett a rugó a váltóban vagy a bovden szorul.A hátsó váltó nem szeret leváltani hátul a legnagyobb tányérról. Van, hogy 3-4 fokozatot is lekapcsolok a váltókaron, de azon kívül, hogy érzem, hogy lazul a bovden, semmi nem történik, ha pedig tovább próbálok leváltani, egyszerûen hiába nyomom a gombot. Gondolom, hogy ekkor már túl laza a bovden. Jól gondolom, hogy a hátsó váltó a ludas? Ja, Sram X9 rendszer triggershifttel. Köszönöm a választ!
A sebesség mindent megold.
#1683
Posted 2011. September 05. - 22:53

#1684
Posted 2011. September 05. - 22:48

#1685
Posted 2011. September 04. - 15:51

Sziasztok!
Most szeretnék új váltókarokat venni 3X9 XT váltórendszerhez.
Az XT-váltót leszámítva érdemes lehetSram váltóra áttérnem?
Adjatok tanácsot melyik a legjobb váltó ehhez a rendszerhez!
köszi!
de akkor elsõ váltón kívûl mindent cseréned kell sram-ra, mert csak az mûködik mind2 rendszerben
amúgy annyi elõnye van, hogy lényegesen ritkábban kell állítgatni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1686
Posted 2011. September 04. - 15:14

Most szeretnék új váltókarokat venni 3X9 XT váltórendszerhez.
Az XT-váltót leszámítva érdemes lehetSram váltóra áttérnem?
Adjatok tanácsot melyik a legjobb váltó ehhez a rendszerhez!
köszi!
#1687
Posted 2011. August 29. - 14:32

fõleg össztelósoknál
páran esküsznek rá, hogy a felsõ bilincses hamarabb kotyogósodik, de hogy ebbõl mi az igaz...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1688
Posted 2011. August 28. - 21:27

Alsó és felsõ bilincses elsõ váltók között mi a különbség? Mi szól az egyik ill. a másik mellett?
#1689
Posted 2011. August 28. - 19:17

ehhh....
#1690
Posted 2011. August 15. - 22:58

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1691
Posted 2011. August 15. - 22:46

#1692
Posted 2011. August 15. - 15:21

Váltókarnál visszatekered az állítót - leváltasz a kicsi fogaskerékre - kinyitod az imbusz csavart - egy fogóval meghúzod a bovdent, feszesen tartod és ekkor a másik kezeddel visszacsavarod az imbuszt.
Így feszítettél a bovdenen.
Köszi a választ! Még annyi, hogy elõször váltok le a legkisebb fogaskerékre és aztán tekerem be a bovdenállítót vagy fordítva?
#1693
Posted 2011. August 15. - 14:40

Így feszítettél a bovdenen.
#1694
Posted 2011. August 15. - 13:52

Mit kell tennem ha a bovdenfeszességen akarok állítani? A bovden annyira megnyúlt, hogy a váltókarnál már maxra ki kell tekerni, hogy normálisan váltson. Ilyenkor mit kell tennem és hogyan? Gondolom a váltónál kell húzni a bovdenen de pontosan hogyan? Ha valaki leírná úgy, hogy én laikus is megértsem azt nagyon megköszönném. Elõre is köszi!
árpó
#1695
Posted 2011. August 14. - 18:16

van arra valami általánosan elterjedt megoldás, hogy a lánc és az elsõ váltó összekoccanása által eredményezett csörgést, csattogást tompítsuk? Arra gondoltam, hogy lehetne vmi puha szövetbõl egy kis védõgyûrût csinálni a vízszintes részre, ahol általában érintkeznek.
Esetleg a láncfeszességen kicsit állítani?
Köszi a segítséget!
#1696
Posted 2011. August 11. - 14:56

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1697
Posted 2011. August 09. - 20:25

#1698
Posted 2011. August 08. - 23:08

sajnos ez van, a shimano igy árazza a pótlakatrészeit

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1699
Posted 2011. August 04. - 14:20

Jó kis bolt, egyéni kedvezményed lehetett, gondolom, mert hatvan euró egy XTR váltóért elég elõnyös ár.
Nem, akkor és ott vásároltam elõször és utoljára. Igaz akkor jött ki a Dyna-sys, s a régi 9-es már a kutyának se kellett...
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1700
Posted 2011. August 04. - 14:07

(a "39900-ért csak most akciósan" jellegû dolgok rólam lepattannak, a mostani XTR-t is 60 €-ért vettem még, bótban, igaz nem Lehúzisztánban)
Jó kis bolt, egyéni kedvezményed lehetett, gondolom, mert hatvan euró egy XTR váltóért elég elõnyös ár.