Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1661
Posted 2011. September 06. - 10:19
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1662
Posted 2011. September 06. - 08:05
Tudtok tippet adni: elol 36T hatul 11-32T -hez rovid v kozepes kanalas X7-es valtot tegyek, h a lanc eleg hosszu legyen?
Koszi
#1663
Posted 2011. September 05. - 23:21
Köszönöm a tanácsokat, a bovden megakadását és a túl közeli váltót kizárhatjuk, mivel a bovden láthatóan meglazul, de a váltó nem mozdul, a szögállító csavarral pedig távolítottam a váltó állását, de a helyzet ugyanaz. Mivel eddig egy hosszabb láncvillájú vázban használtam ugyanezt a konfigot (M-es Epic kontra 17 colos Pyxis Team), a túl rövid láncot is. Még próbálkozok kicsit, aztán ha nem megy, akkor irány a szerviz.
Közvetlenül a váltónál is lazul a bovden? Mert általában pont az utolsó szakaszon szokott koszolódni. De ha tényleg nem ezek akkor a váltóval lehet a gond, nem biztos, hogy a rugó, lehet csak koszosak a forgáspontok és emiatt akad ki a végállásnál.
A sebesség mindent megold.
#1664
Posted 2011. September 05. - 23:15
#1665
Posted 2011. September 05. - 22:53
Nincs túl közel a váltó a legnagyobb lánckerékhez? Szerintem csak állítani kell a szögen. Vagy a lánc is lehet túl rövid és ilyenkor teljesen kifeszül a hátsóváltó. Esetleg tönkremehetett a rugó a váltóban vagy a bovden szorul.A hátsó váltó nem szeret leváltani hátul a legnagyobb tányérról. Van, hogy 3-4 fokozatot is lekapcsolok a váltókaron, de azon kívül, hogy érzem, hogy lazul a bovden, semmi nem történik, ha pedig tovább próbálok leváltani, egyszerûen hiába nyomom a gombot. Gondolom, hogy ekkor már túl laza a bovden. Jól gondolom, hogy a hátsó váltó a ludas? Ja, Sram X9 rendszer triggershifttel. Köszönöm a választ!
A sebesség mindent megold.
#1666
Posted 2011. September 05. - 22:53
#1667
Posted 2011. September 05. - 22:48
#1668
Posted 2011. September 04. - 15:51
Sziasztok!
Most szeretnék új váltókarokat venni 3X9 XT váltórendszerhez.
Az XT-váltót leszámítva érdemes lehetSram váltóra áttérnem?
Adjatok tanácsot melyik a legjobb váltó ehhez a rendszerhez!
köszi!
de akkor elsõ váltón kívûl mindent cseréned kell sram-ra, mert csak az mûködik mind2 rendszerben
amúgy annyi elõnye van, hogy lényegesen ritkábban kell állítgatni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1669
Posted 2011. September 04. - 15:14
Most szeretnék új váltókarokat venni 3X9 XT váltórendszerhez.
Az XT-váltót leszámítva érdemes lehetSram váltóra áttérnem?
Adjatok tanácsot melyik a legjobb váltó ehhez a rendszerhez!
köszi!
#1670
Posted 2011. August 29. - 14:32
fõleg össztelósoknál
páran esküsznek rá, hogy a felsõ bilincses hamarabb kotyogósodik, de hogy ebbõl mi az igaz...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1671
Posted 2011. August 28. - 21:27
Alsó és felsõ bilincses elsõ váltók között mi a különbség? Mi szól az egyik ill. a másik mellett?
#1672
Posted 2011. August 28. - 19:17
ehhh....
#1673
Posted 2011. August 15. - 22:58
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1674
Posted 2011. August 15. - 22:46
#1675
Posted 2011. August 15. - 15:21
Váltókarnál visszatekered az állítót - leváltasz a kicsi fogaskerékre - kinyitod az imbusz csavart - egy fogóval meghúzod a bovdent, feszesen tartod és ekkor a másik kezeddel visszacsavarod az imbuszt.
Így feszítettél a bovdenen.
Köszi a választ! Még annyi, hogy elõször váltok le a legkisebb fogaskerékre és aztán tekerem be a bovdenállítót vagy fordítva?
#1676
Posted 2011. August 15. - 14:40
Így feszítettél a bovdenen.
#1677
Posted 2011. August 15. - 13:52
Mit kell tennem ha a bovdenfeszességen akarok állítani? A bovden annyira megnyúlt, hogy a váltókarnál már maxra ki kell tekerni, hogy normálisan váltson. Ilyenkor mit kell tennem és hogyan? Gondolom a váltónál kell húzni a bovdenen de pontosan hogyan? Ha valaki leírná úgy, hogy én laikus is megértsem azt nagyon megköszönném. Elõre is köszi!
árpó
#1678
Posted 2011. August 14. - 18:16
van arra valami általánosan elterjedt megoldás, hogy a lánc és az elsõ váltó összekoccanása által eredményezett csörgést, csattogást tompítsuk? Arra gondoltam, hogy lehetne vmi puha szövetbõl egy kis védõgyûrût csinálni a vízszintes részre, ahol általában érintkeznek.
Esetleg a láncfeszességen kicsit állítani?
Köszi a segítséget!
#1679
Posted 2011. August 11. - 14:56
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.