Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1621
Posted 2011. September 20. - 06:29
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1622
Posted 2011. September 19. - 21:54
bármennyire meglepõ, gép fordítja. én személyesen is angolt használok, de az sem tökéletes, nyugi de pdf-ben tuti nem tudok ilyet, max. papirosban.Rob: van ez a Shimano katalógus angolul? Csak mert van benne egy marék érdekes dolog, de aki fordította, az nem biztos, hogy látott már biciklit közelrõl.
Azt mindenesetre megtudtam belõle, hogy nem nagyon fogjuk megúszni a 10 fokozatú cuccokat. A hûtõbordás fékbetét nagy faszaságnak tûnik, nem is értem, hogy miért nem gondolt erre eddig senki.
--Trifo
a hûtõbordás fékbetét pedig jó.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1623
Posted 2011. September 16. - 09:23
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1624
Posted 2011. September 16. - 08:54
Kérdés (lehet volt már, ez esetben elnézést): 3x10-es rendszer elsõ váltója kompatibilis a 3x9-es rendszerrel?
All About Front Derailers
#1625
Posted 2011. September 16. - 07:27
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1626
Posted 2011. September 16. - 06:36
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1627
Posted 2011. September 15. - 21:43
Az miért nem szidja senki?
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#1628
Posted 2011. September 15. - 20:52
Én most cseréltem le nemrég a '97 körül gyártott hátsó shimano váltómat, mert a telek kicsit megviselték a csapokat, meg a rugó is már ki volt nyúlva. Az elsõ még az erdeti stx '95-bõl, igaz kicsit lóg már, de nagyjából ennyi.
El nem tudom képzelni, hogy hogy lehet összehajlítgatni rendszeresen egy elsõ vagy egy hátsó váltót.
Ezen gondolkodtam én is nekem a téli/"edzõ"/melóba járós bringámon egy 99-es LX van (FD-M-571) nem lóg nem kotyog semmi baja.
Úgy hiszem valami hibás széria lehet.
#1629
Posted 2011. September 15. - 18:53
Havernak a karbonos FSA hajtómûve volt. Nagyából, az a csúcsmodelljük, ugye ? Gondolom, akkor a tányérból is valami nagyon jókat raknak rá. Olyan gyorsan elkopott a tányérja, hogy nem hittük el ! Egy Deore simán tartósabb.
(most akkor már én is shitmano-ügynök vagyok ?)
deore középtányér nálam nettó 15 ezret bírt
#1630
Posted 2011. September 15. - 15:37
(most akkor már én is shitmano-ügynök vagyok ?)
#1631
Posted 2011. September 15. - 13:49
#1632
Posted 2011. September 15. - 12:47
El nem tudom képzelni, hogy hogy lehet összehajlítgatni rendszeresen egy elsõ vagy egy hátsó váltót.
#1633
Posted 2011. September 15. - 10:41
Egyébként meg svédfogó a mezbe, aztán lehet tekerni.
#1634
Posted 2011. September 15. - 10:21
Megelégeltem, hogy minden látható ok (külsõ behatás, ütés, stb.) nélkül
Egyszer már volt ilyen, akkor szervizben fogóval állították be, elment még 2000km-t
most akkor...?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1635
Posted 2011. September 14. - 16:16
#1636
Posted 2011. September 14. - 15:56
Édes jó Istenem.
Freddyke: Nem, nem váltunk teljes terhelésnél, irónia volt. Lehetett gond a lánctányér is, vagy a lánc. Beakadt, te meg jol tapostad, persze, hogy elhajlik. A sram is széthajlott volna. Lehet most neked a shimano a szar, de a Sram sem jobb. Az az slx hajtókar, meg fényévekkel jobb mindenben annál az fsa hajtókarnál .
Részemrõl is irónia volt, mert xclajos szerint én mindent rosszul csinálok és szervizbe kellene mennem. A választ is neki szántam és azt gondoltam egyértelmû, hogy ennyire valaki nem lehet satu (mármint én). Sajnálom, ha ez nem tûnt fel. Nem tapostam, nem erõltettem, leszálltam egybõl. Váltás elõtt taposom, hogy a váltás pillanatában ne legyen terhelés.
Egyáltalán nem bizos, hogy ennél a váltásnál görbült el, már lehetett baja. Minimális terhelés volt rajta, de mivel lefelé dobtam a láncot, máskor is sima ügy volt. De nem tapostam rá. Ez bármikor elõfordulhat, ha ennyit nem bír ki a váltó, akkor nem tudom mit mondjak.
Megelégeltem, hogy minden látható ok (külsõ behatás, ütés, stb.) nélkül nagyon gyorsan fogynak az xt váltóim. A stílusomból eredõen örök életûnek kellene lenni. Ha az sram-ot is elfogyasztom, akkor majd magamra vállalom a váltógyilkos cimkét.
OFF: Nem egy kategória a kettõ. Az SLX hajtómû hajtókarja biztosan jobb, a tányérokban már nem vagyok biztos (FSA-hoz lehet kapni jó minõségû tányérokat). A középcsapágy pedig szerintem fényévekkel jobb az FSAnál.
#1637
Posted 2011. September 14. - 10:49
Azt mindenesetre megtudtam belõle, hogy nem nagyon fogjuk megúszni a 10 fokozatú cuccokat. A hûtõbordás fékbetét nagy faszaságnak tûnik, nem is értem, hogy miért nem gondolt erre eddig senki.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1638
Posted 2011. September 14. - 07:48
#1639
Posted 2011. September 14. - 07:13
Freddyke: Nem, nem váltunk teljes terhelésnél, irónia volt. Lehetett gond a lánctányér is, vagy a lánc. Beakadt, te meg jol tapostad, persze, hogy elhajlik. A sram is széthajlott volna. Lehet most neked a shimano a szar, de a Sram sem jobb. Az az slx hajtókar, meg fényévekkel jobb mindenben annál az fsa hajtókarnál .