Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1581
Posted 2011. October 20. - 15:59
1. ugyanaz a bovden mint barmi mas shimano valtokarban
2. 9es valtokar 8as rendszerben nem fog menni, kell uj sor es lanc. hatso valto maradhat
3. nem, mivel a 8as es a 9es sor ugyanolyan szeles.
4. suly, felhasznalt anyagok minosege, stb.
5. ha kulserelmi jel nincs rajta, akkor elvileg belul is jonak kell lennie
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1582
Posted 2011. October 20. - 15:37
1., A váltóbovden ugyan az mint a többi váltónál vagy valami spéci cuccot kell rendelni hozzá ha használtam veszem meg és nincs hozzá bovden?
2., Jelenleg 8-as rendszerem van, rá lehet tenni ezt a 9-es váltókart vagy mindenképpen kell egy 9-es hátsó váltó és egy 9-es racsni?
3., Ha 9-es racsnit rakok fel akor a jelenlegi hátsó agyat is cserélnem kell?
4., Láttam rengeteg számozást a dual control fékváltokaroknál és nem látok semmi különbséget azon kívül hogy fekete, szürke vagy ezüst vagy ezek keveréke illetve hogy hidrós vagy bovdenes a fék. Na meg persze hogy LX vagy XT van ráírva, már ha van lényegi különbség.
5., Ha használtan veszem akkor mi lehet a gixer (gondolok itt gyakori hibákra ami miatt vagy használhatatlan a rendszer vagy nem mûködik megfelelõen?
#1583
Posted 2011. October 12. - 14:34
#1584
Posted 2011. October 12. - 13:50
#1585
Posted 2011. October 12. - 13:32
kösz a feedback-et, jelzem kifelé.jo meglatas! eszembe nem jutott volna vegulis rendesen mukodik, illetve ok mindig a jelolesre hivatkoznak, es a doksiban sincs konkret meret, viszont rob kepe alapjan tenyleg felrevezetik a nepet. annyi tanulsag van a dologbol, hogy az a 2mm nem szentiras, es hogy akarmi is van, tudom, hogy mit kell nezni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1586
Posted 2011. October 11. - 13:48
1. középcsapágyházig bandázsolt láncilla
2. :
Valamelyik fórumon láttam ezt az építést, halál igényes az egész. A srác kiszélesítette a középcsapágy házát is, hogy ne kelljen távtartó.
#1587
Posted 2011. October 11. - 10:21
felkapas ellen hogyan lehet vedekezni? kis odafigyelessel?
Elsõsorban igen. Bármit raksz föl, a lánc úgyis szétszakítja vagy beszorul, elhajlik valami.
A sebesség mindent megold.
#1588
Posted 2011. October 11. - 10:02
#1590
Posted 2011. October 11. - 05:58
erdekes amugy, hogy pl az elozo bringamnal (sj fsr 10) is vmi hasonlo problema lehetett, mert ott beszukult volt a kozepso tanyer hasznalata, gyanitom hasonloan a rossz poziciobol fakadoan. a gond azzal az volt, hogy egy vazra rogzitett etyperol volt szo, igy csak kompromisszumosan lehetett beloni. segitett, hogy a sram lancot lecsereltem egy partizeddel keskenyebb shimanora, de ennel tobbet nem lehetett csinalni.
felkapas ellen hogyan lehet vedekezni? kis odafigyelessel?
#1591
Posted 2011. October 10. - 22:00
igen.
Akkor a nagy fejlesztésben elfelejtették áttervezni a belsõ terelõlemezt. Mert így 44-es nagytányérhoz van kitalálva (pont 4mm plusz a 42-eshez képest).
A sebesség mindent megold.
#1592
Posted 2011. October 10. - 21:54
42-32-24-es hajtómû?
A bovdenfeszességet én úgy állítom be, hogy kicsit továbbtekerem az alsó végpontállító csavart, aztán bekötöm a váltót kistányéron, utána pedig visszaállítom a csavart. Érezni kell.
igen.
a vegen oda lyukadtam ki, hogy a tekerot max feszessegre huztam, es beallitottam a bovdent egy ertekre, kozepso allasban tekertem visszafele. ha nem volt eleg a tekero tartomanya, akkor kicsit lazabbra engedtem, szinte mmeken mulott a feszesseg, hogy jo vagy sem. asszem ezt parszor kellene csinalni, hogy hamar raerezzen az ember
#1593
Posted 2011. October 10. - 21:46
sikerult megallapitani szvsz olyan 4-6mm tavolsagban mukodokepes ezen a vazon (kenguru is felhivott, es megerositett benne). amugy, hogy ez mennyire nem trivialis dolog azert az mutatja, hogy sehol nem talaltam meg csak utalast sem, illetve a versenyen nyilvan mindegyikunk allitott mar elsovaltot, megis negy ember kb addig jutott el haromnegyed ora alatt, hogy egyikunk be tudta annyira loni, hogy legalabb tekerni tudtam vele. senki sem vagta, hogy miert koszorul kozepen, es miert valt tul a nagytanyeron.
bocs, hogy ennyit ertetlenkedtem, de kb ezen a gondolatmeneten jutottam el odaig, hogy megertsem, hogy mukodik egyaltalan az egesz. a leirasokban gepiesen le van irva, hogy ezt allitsd ide, ezt meg oda, es akkor jol fog valtani. sajnos ebben az esetben nem tortent meg. megint tanultam valamit
bovdenfeszessegre nincs vmi okossag? baromi pepecselosen lehetett beloni, hogy a valtokar tekerojenek allitasi tartomanyaba beleessen a bovdenfeszesseg. szet is nyuztam eleg jol a bovdent.
42-32-24-es hajtómû?
A bovdenfeszességet én úgy állítom be, hogy kicsit továbbtekerem az alsó végpontállító csavart, aztán bekötöm a váltót kistányéron, utána pedig visszaállítom a csavart. Érezni kell.
A sebesség mindent megold.
#1594
Posted 2011. October 10. - 21:40
bocs, hogy ennyit ertetlenkedtem, de kb ezen a gondolatmeneten jutottam el odaig, hogy megertsem, hogy mukodik egyaltalan az egesz. a leirasokban gepiesen le van irva, hogy ezt allitsd ide, ezt meg oda, es akkor jol fog valtani. sajnos ebben az esetben nem tortent meg. megint tanultam valamit
bovdenfeszessegre nincs vmi okossag? baromi pepecselosen lehetett beloni, hogy a valtokar tekerojenek allitasi tartomanyaba beleessen a bovdenfeszesseg. szet is nyuztam eleg jol a bovdent.
#1595
Posted 2011. October 10. - 18:28
Pontosan így van, de látható, hogy olyan széles ez a rész, hogy +-1mm-t simán megenged a magasságnál. Azért jók a régi váltók, mert azoknál nem volt ennyire hangsúlyos ez a rész, csak nagyon kicsi váltássegítõ rámpa volt rajtuk és ennek ellenére is jól váltottak.megneztem, hogy az egyes helyzetekben hova esik a lanc helyzete az atdobohoz kepest: a belso oldalon van egy besulyesztett resz, itt fut a lanc, ha a kozepso tanyeron hasznalja az ember. a ket szelso helyzetet ertelemszeruen a fogaskoszoru ket szelso fogaskerekenel veszi fel. szvsz azert volt magasabbon, mert 2mm eseten terheles alatt belever ebbe a sulyesztesenek a vallaba, illetve azert sem tudom normalisan beallitani, mert a kozepso helyzetet nem a besulyeszteshez allitom, es a nagy tanyernal tulhuzza az atdobot a kar.
http://img717.images...8028/atdobo.jpg[/IMG]
szvsz ez hatarozza meg egyertelmuen az atdobo magassagat. a kozepso tanyeron ide kell esnie a lancnak.
Egyébként annyit tudsz problémázni ilyeneken... Megoldottad magadtól is ezt a problémát, nem kell millió hozzászólásban ezen szenvedni. Az a lényeg, hogy mûködjön.
A sebesség mindent megold.
#1596
Posted 2011. October 10. - 16:48
de megvarom, hogy mit mer kenguru, neki ugyanolyan bringaja van, mint nekem, remelhetoleg az eredeti allasban. lehetseges, hogy ez a 2mm nem minden vazra igaz?
Uploaded with ImageShack.us
szvsz ez hatarozza meg egyertelmuen az atdobo magassagat. a kozepso tanyeron ide kell esnie a lancnak.
...arn: vagy egy csavar a váltókapcsoló tövében.
ezzel azert meg tisztaban vagyok
#1597
Posted 2011. October 10. - 16:28
...nos, ha nem az van, azt kell vennie. A többi nem nyerõ.namost ha ez a felhelyezés helyes módja 15 éve, akkor mi a baj?
jó persze, igazad van. én abból indulok ki, hogy shimano hajtókarja van
...arn: vagy egy csavar a váltókapcsoló tövében.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#1598
Posted 2011. October 10. - 16:23
hogy kell ezt "hivatalosan" csinalni? hogy allitod be az kabel elofeszesseget?
ps: full slx az egesz hajtas-valtas, a hatso valto kivetelevel.
#1599
Posted 2011. October 10. - 14:48
namost ha ez a felhelyezés helyes módja 15 éve, akkor mi a baj?szerintem ugyanezt a matricat rakjak az osszes elso valtora 15 eve.
jó persze, igazad van. én abból indulok ki, hogy shimano hajtókarja van...szerintem meg k sok mindenen múlik, hogy milyen magasan vagy milyen alacsonyan van a váltó. Ha minden komponens jól van összeválogatva - megfelelõ tengelyhossz, váltóhoz passzoló tányér méret, megfelelõ láncvonal - akkor annál jobb, minél közelebb van. DE a cetlis beállítás általában stimmelni szokott.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1600
Posted 2011. October 10. - 13:10
...szerintem meg k sok mindenen múlik, hogy milyen magasan vagy milyen alacsonyan van a váltó. Ha minden komponens jól van összeválogatva - megfelelõ tengelyhossz, váltóhoz passzoló tányér méret, megfelelõ láncvonal - akkor annál jobb, minél közelebb van. DE a cetlis beállítás általában stimmelni szokott.most ez a vicc jut eszembe:
- minden járõrnek: valami hülye szembe megy a forgalommal az autópályán.
- milyen egy? az összes!
de könnyítésképpen kisétáltam a raktárba, és lefényképeztem egy 10 sebességes tripla FDM660-at
a piros részen van egy nyil, felül a fekete csik a váltó kanala és a fog közti távolságra azt irja 1mm, alul pedig azt, hogy 3mm.
http://img543.images...2385/kp1092.jpg
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.