Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#121
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Ezt továbbra sem értem, de örülök a kedvezőbb árnak mert hibátlan az AXS rendszer:

 

ngcb8

https://bikerumor.co...actual-weights/

Szóval ugyan az mint az XX1 és X01 csak kicsit nehezebb, de sokkal kedvezőbb árban van. Nem féltem a SRAM-ot de jóval kevesebben vesznek majd X féle rendszert.  



#122
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
A gyerekbringa témába: a lányaimnak 20 collos Kellys bringája van 6-os Shimano markolatváltóval. Az első néhány héten nekik is nehezen ment a könnyebb fokozatra váltás, de gyorsan megtanulták a helyes mozdulatot. 7 évesek most. Szerintem várj még a tuninggal. A hátsó váltóból pedig felesleges a drága, mert nem tudnak rá vigyázni. A fos lemez tourney is jó lezúzni.

#123
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Csak nem jön valami kicsi 2 gombos kar a Sram AXS rendszerhez, viszont érkezett új kar melynek a kezelőszerv része külön is megvásárolható és a régire felszerelhető (ha jól értem). Tudom, nem sok embert érint smile.png smile.png .

 

ecaxscontrollerrrockermmxcfronts.png?w=1



#124
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.

Igen, lehet, hogy a SRAM váltókar az ennyire ropogós.
Már direkt a futó bringát is és az utana6levo614 és 16-ost is kézi fékkel kapta, hogy szokja és tanulja a fékezést, ezzel szerencsére nincs is gond.
En5sem akartam még valtósat neki, de végül azért kellett mert így tényleg gondot okozott pár emelkedő a környékünkön,.meg sok helyen van mélyebb homok, oda is kell.
Na meg motiválja, most sokkal több kedve van bringázni, mint eddig.

Edited by stellaz, 2020. July 07. - 07:10.

  • sisqo likes this

#125
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.


  • sisqo and stellaz like this


A sebesség mindent megold.

 


#126
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!

 

Beletúrtam a ládámba és a kezembe akadt egy újszerű shimano rd-m587 hátsó váltó. A google nem dobja, hogy 6 sebességeshez is használható lenne, de ettől függetlenül van rá esély hogy jól működne vele?

Annyi, hogy ez hosszú kanalas és 20-as kisbringára lenne.

 

Köszi


Edited by stellaz, 2020. July 06. - 22:02.


#127
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.
Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.
Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.



Köszönöm. Az olajzáson túl vagyok,, a bovden akasztóból meg csak egy van, dedikáltan egytányéros bringa :)
Egy normális.bovden szetre azért beruházók.

#128
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.


  • stellaz likes this

#129
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.

Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.

Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


  • stellaz likes this

#130
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.


Edited by stellaz, 2020. July 04. - 23:32.


#131
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Így igaz, egy cég!


  • Rabbit likes this

#132
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Tudtommal is valami ilyesmi a helyzet, Tektro Racing Products a betűszó, ha igaz.

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.


  • Rabbit likes this

#133
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Érdekes modell szerint működhetnek, talán nem tarolni akarnak. 

A DH/Enduro vonalas DH7 rendszerrel biztosan bejött a számításuk (Aaron Gwin nevével), ezzel a 12-es rendszerrel most olyan terepre tévedtek ami nem a hiánypótlásról szól. Eddig magam is csak olyan esetekben találtam rájuk amikor viszonylag egyedi dolgot kerestem: mini V-fék, TRP Hylex egysebis-olajos és országúti fékrendszer, hidrós féktest amit madzaggal húzol blink.png , stb. 

Lehet azon is meglepődnénk, hogy mekkora apparátussal jutottak el szépen lassan idáig. 

A Shimano sem a régi (vagy bitang drága), a Sram meg soha nem lesz Shimano szinten biggrin.png, hacsak ki nem talál újdonságokat (AXS).   

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.



#134
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Érdekes modell szerint működhetnek, talán nem tarolni akarnak. 

A DH/Enduro vonalas DH7 rendszerrel biztosan bejött a számításuk (Aaron Gwin nevével), ezzel a 12-es rendszerrel most olyan terepre tévedtek ami nem a hiánypótlásról szól. Eddig magam is csak olyan esetekben találtam rájuk amikor viszonylag egyedi dolgot kerestem: mini V-fék, TRP Hylex egysebis-olajos és országúti fékrendszer, hidrós féktest amit madzaggal húzol blink.png , stb. 

Lehet azon is meglepődnénk, hogy mekkora apparátussal jutottak el szépen lassan idáig. 

A Shimano sem a régi (vagy bitang drága), a Sram meg soha nem lesz Shimano szinten biggrin.png, hacsak ki nem talál újdonságokat (AXS).   



#135
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Sorry a kései válaszért. 

Nem írtam, hogy jobb, de jó alternatíva lehet smile.png

 

igy nehez lesz piacot szerezni



#136
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Sorry a kései válaszért. 

Nem írtam, hogy jobb, de jó alternatíva lehet smile.png



#137
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

TRP TR12: 299 € az induló ára. Én csípem a márkát. Igaz váltókhoz nem volt szerencsém de olajos fékem is volt (TRP Hylex) és mini v-fékem is a cégtől. Mindkettő tip-top volt (pofákat leszámítva, de Shimano kompatibilitás az van).    

 

 

https://www.mtb-news...bikestage-2020/

 

hasonlo (csucskategorias) arban, zero korabbi tapasztalattal... miben jobb, mint a tobbi?



#138
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

TRP TR12: 299 € az induló ára. Én csípem a márkát. Igaz váltókhoz nem volt szerencsém de olajos fékem is volt (TRP Hylex) és mini v-fékem is a cégtől. Mindkettő tip-top volt (pofákat leszámítva, de Shimano kompatibilitás az van).    

 

aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92

https://www.mtb-news...bikestage-2020/

 

 


  • Rabbit likes this

#139
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?

 

Valami kínai csoda lehet, mert Sunrace 40 fogig, Sram 34 fogig van 9s-ben, ha jól látom.

 

https://www.ebay.com...iCoAHQ3gubSGMeg



#140
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?

Igen, a 9-es rendszerek keverhetők, sőt még a 10-es országúti is lefelé kompatibilis mindennel.


  • Rabbit likes this


A sebesség mindent megold.