Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#121
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.

 

kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. :) most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#122
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszi! A rose-on néztem én is, sajnos a Shimano oldalán nem találtam infót erről. (Lehet, nem kerestem eléggé...)

1x rendszer? Fene se tudja, épp tegnap írtam zolkownak, hogy ez a Ronin az első bicajom, ami gyárilag is teljesen jó. Csak nyerget, stucnit és kerekeket cseréltem, minden más jónak tűnik. Mondjuk egy flare-es kormányt lehet, megpróbálok Viszont az első váltással nincs különösebb gondom, egy darabig még biztosan marad, már a finomhangoláson is túl vagyok. smile.png Szóval csak annyi, hogy jó volna egy kuplungos váltó, kistányéron ne zörögjön annyira, de egyelőre marad a duplatányér. Persze annyira nem biztos, hogy zörög, hogy vegyek egy grx váltót... biggrin.png

Ja, igen, van itthon egy plusz Zee váltóm, jó lett volna ha tudom használni, bár az csak 11-36-ot fog át...

Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.



#123
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás
Köszi! A rose-on néztem én is, sajnos a Shimano oldalán nem találtam infót erről. (Lehet, nem kerestem eléggé...)

1x rendszer? Fene se tudja, épp tegnap írtam zolkownak, hogy ez a Ronin az első bicajom, ami gyárilag is teljesen jó. Csak nyerget, stucnit és kerekeket cseréltem, minden más jónak tűnik. Mondjuk egy flare-es kormányt lehet, megpróbálok Viszont az első váltással nincs különösebb gondom, egy darabig még biztosan marad, már a finomhangoláson is túl vagyok. :) Szóval csak annyi, hogy jó volna egy kuplungos váltó, kistányéron ne zörögjön annyira, de egyelőre marad a duplatányér. Persze annyira nem biztos, hogy zörög, hogy vegyek egy grx váltót... :D

Ja, igen, van itthon egy plusz Zee váltóm, jó lett volna ha tudom használni, bár az csak 11-36-ot fog át...

Kisherceg módosította - 2021. június 19. - 13:28

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#124
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Mikor még nem volt grx, ez kellett:
https://www.wolftoot...products/tanpan
10-es grx-ben nem vagyok otthon, a 11-est nem vettem meg csak a kuplung miatt, az új 105-nél maradtam. Persze az dupla.
 

Szerk:

Megnéztem a rose-n gyorsan:

https://www.rosebike...ailleur-2678929

 

Tutti jó lesz. Szimplásítod a hajtóművet, ugye? Milyen áttételt tervezel?


Rabbit módosította - 2021. június 19. - 11:20

  • Kisherceg kedveli ezt

#125
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

khm, jól tudom, hogy a 10s shimano országúti váltókar (tiagra 4700 van) nem fog együttműködni a shimano 10s mtb váltóval? (csak mert a sorok elvileg cserélhetőek, úgy tudom..) viszont a grx rx400 váltó már jó lehet nekem, ugye?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#126
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Sziasztok!!

1kis segítség kellene. 

A Sram Red hátsó váltó alsó görgője eltört. Ilyet Q...vára nem találok, szerintetek lehet ezt helyettesíteni Shimano-val? 

THX!! 


Ridley Noah Fast 


#127
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Első pár méter tapasztalata, hogy kurvajo :)

 


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#128
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Ezt továbbra sem értem, de örülök a kedvezőbb árnak mert hibátlan az AXS rendszer:

 

ngcb8

https://bikerumor.co...actual-weights/

Szóval ugyan az mint az XX1 és X01 csak kicsit nehezebb, de sokkal kedvezőbb árban van. Nem féltem a SRAM-ot de jóval kevesebben vesznek majd X féle rendszert.  



#129
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A gyerekbringa témába: a lányaimnak 20 collos Kellys bringája van 6-os Shimano markolatváltóval. Az első néhány héten nekik is nehezen ment a könnyebb fokozatra váltás, de gyorsan megtanulták a helyes mozdulatot. 7 évesek most. Szerintem várj még a tuninggal. A hátsó váltóból pedig felesleges a drága, mert nem tudnak rá vigyázni. A fos lemez tourney is jó lezúzni.

#130
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Csak nem jön valami kicsi 2 gombos kar a Sram AXS rendszerhez, viszont érkezett új kar melynek a kezelőszerv része külön is megvásárolható és a régire felszerelhető (ha jól értem). Tudom, nem sok embert érint smile.png smile.png .

 

ecaxscontrollerrrockermmxcfronts.png?w=1



#131
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.

Igen, lehet, hogy a SRAM váltókar az ennyire ropogós.
Már direkt a futó bringát is és az utana6levo614 és 16-ost is kézi fékkel kapta, hogy szokja és tanulja a fékezést, ezzel szerencsére nincs is gond.
En5sem akartam még valtósat neki, de végül azért kellett mert így tényleg gondot okozott pár emelkedő a környékünkön,.meg sok helyen van mélyebb homok, oda is kell.
Na meg motiválja, most sokkal több kedve van bringázni, mint eddig.

stellaz módosította - 2020. július 07. - 07:10

  • sisqo kedveli ezt

#132
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.


  • sisqo és stellaz kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#133
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!

 

Beletúrtam a ládámba és a kezembe akadt egy újszerű shimano rd-m587 hátsó váltó. A google nem dobja, hogy 6 sebességeshez is használható lenne, de ettől függetlenül van rá esély hogy jól működne vele?

Annyi, hogy ez hosszú kanalas és 20-as kisbringára lenne.

 

Köszi


stellaz módosította - 2020. július 06. - 22:02


#134
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.
Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.
Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.



Köszönöm. Az olajzáson túl vagyok,, a bovden akasztóból meg csak egy van, dedikáltan egytányéros bringa :)
Egy normális.bovden szetre azért beruházók.

#135
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.


  • stellaz kedveli ezt

#136
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.

Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.

Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


  • stellaz kedveli ezt

#137
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.


stellaz módosította - 2020. július 04. - 23:32


#138
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Így igaz, egy cég!


  • Rabbit kedveli ezt

#139
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Tudtommal is valami ilyesmi a helyzet, Tektro Racing Products a betűszó, ha igaz.

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.


  • Rabbit kedveli ezt

#140
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Érdekes modell szerint működhetnek, talán nem tarolni akarnak. 

A DH/Enduro vonalas DH7 rendszerrel biztosan bejött a számításuk (Aaron Gwin nevével), ezzel a 12-es rendszerrel most olyan terepre tévedtek ami nem a hiánypótlásról szól. Eddig magam is csak olyan esetekben találtam rájuk amikor viszonylag egyedi dolgot kerestem: mini V-fék, TRP Hylex egysebis-olajos és országúti fékrendszer, hidrós féktest amit madzaggal húzol blink.png , stb. 

Lehet azon is meglepődnénk, hogy mekkora apparátussal jutottak el szépen lassan idáig. 

A Shimano sem a régi (vagy bitang drága), a Sram meg soha nem lesz Shimano szinten biggrin.png, hacsak ki nem talál újdonságokat (AXS).   

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.