Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1281
Írta 2012. augusztus 16. - 09:18

#1282
Írta 2012. augusztus 14. - 00:21

Szeretnék kérni egy kis segítséget.
Ha adott egy Tiagra hajtókar (50-34) 2012 elõtti,ehhez a gyártó 9-es hátsó sort ajánl.A kilences országúti sorhoz viszont milyen hátsó váltót vegyek.A webáruházakat böngészve mindenhol csak 10-es sorral kompatibilis váltót találok.pl. 105,tiagra.
Mûszakilag megfelelõ lenne ez párosítás?
#1283
Írta 2012. augusztus 13. - 22:16

Sziasztok!
Már több shimano váltókarnál is tapasztaltam, hogy eleinte csak hidegben aztán már mindíg a felfele váltó kar, amit elõre fele kell nyomni nem mûködik. Nem akad meg csak elõresiklik. Ezt lehet valahogy orvosolni, vagy a csere az egyetlen megoldás?
Beszáradt a kenõanyag a mechanikába. én féktisztítót fújtam bele megjárattam és fújtam bele kenõanyagot, segített rajta.
#1284
Írta 2012. augusztus 13. - 21:58

Már több shimano váltókarnál is tapasztaltam, hogy eleinte csak hidegben aztán már mindíg a felfele váltó kar, amit elõre fele kell nyomni nem mûködik. Nem akad meg csak elõresiklik. Ezt lehet valahogy orvosolni, vagy a csere az egyetlen megoldás?
#1285
Írta 2012. augusztus 09. - 11:11

Köszönöm a segítséget. Sikerült lefelé váltásnál beállítanom hogy ne legyen üres kattintás. Viszont felfelé váltásnál még mindig van egy olyan fokozat amihez 2öt kell váltanom hogy feljebb tegye. Azt hogy tudom beállítani?
#1286
Írta 2012. augusztus 08. - 13:29

nekem úgy van megoldva hogy amikor váltok akkor lefelé van olyan a végén hogy üresbe vált (hogy csak a váltókart engedi lejebbi fokozatra de nem történik semmi) vissza felé meg egyik fokozatban többet kell váltanom hogy feljebb tegye (2 vagy 3mat kell váltanom felfelé hogy feljebbtegye eggyel)
Amikor a beállítást csináltátok nem volt a váltókar végig lekattintva, válts le vele végig, a váltónál lazítsd fel a csavart és a laza bowdwnt feszítsd meg, így megszûnik az üres kattanás.
#1287
Írta 2012. augusztus 08. - 11:02

#1288
Írta 2012. augusztus 06. - 13:50

#1289
Írta 2012. augusztus 06. - 13:44

Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...
attól függ
mikor felteszed a bovdent, akkor lehet úgy is, hogy lentrõl felfelé lépdelsz és akkor valóban nem vált többet
Ha nem helyes a beállítás, akkor fentrõl lelépi az ötöt és utána az alsó 2 vagy hármat már üresben kattanja el
#1290
Írta 2012. augusztus 06. - 13:19

Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...
#1291
Írta 2012. augusztus 06. - 12:11

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1292
Írta 2012. augusztus 06. - 12:05

Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Rosszul írtam mert acera váltókar fékkarral.
#1293
Írta 2012. augusztus 06. - 11:09

Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
#1294
Írta 2012. július 30. - 20:28

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1295
Írta 2012. július 30. - 20:09

Mi ez a "kuplungos" XT és XTR? Most olvastam az egyik topikban, de nekem ez új.
Egy kar átkapcsolásával a váltón feszesebb lesz a rugó feszítése, nem csapkod a lánc annyira.
#1296
Írta 2012. július 30. - 20:05

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1297
Írta 2012. július 27. - 22:21

SRAM kompatibilitással kapcs. kérnék segítséget, mivel a netet átkutatva sem látok kristálytisztán. Egy trekking bicajt rakok össze, amire Sram Apex hátsó váltót tettem és X5-ös (9 sebes) váltókart 9-es sorral. Összerakás után kiderült, hogy nem jó a húzás, a váltókar nagyobbat mozdul, mint kellene. Netes kutakodás: Van sima ESP 1:1, meg Exact Actuation 1:1, a kettõ nem ugyanaz, az EA vsz kevesebbet húz, a váltókarom pedig egy régebbi fajta lehet, még a régi 1:1-gyel ( ez a fajta van: SRAM X5 Trigger Shifter | SRAM , míg a mostaniek ezek: X5 Trigger Shifters | SRAM ) A kérdésem az, ha megveszem a SRAM 9-es doubletap flatbar váltókarját ( DoubleTap ), ami ugyanúgy Exact Actuation, mint az apex váltó, mûködni fog egy 9-es SRAM montis sorral (11-32, a váltó tudja) ?
ha valakinek van ezzel tapasztalata és segít, megköszönöm
#1298
Írta 2012. július 08. - 20:52

A mitõl függ, hogy alsó v. felsõ bilincses váltót kell elõl használni? Úgy tudom a legtöbb váltó esetén a bowdent alulról és felülrõl is be lehet kötni. Lehet olyan probléma az alsó bilincsesnél, hogy nem lehet kellõen leereszteni? (Shimano M590 hajtómûhöz akarok váltót cserélni, a bowden alulról jön)
Elõre is köszönöm a segítséget.
#1299
Írta 2012. július 04. - 14:36

#1300
Írta 2012. július 02. - 16:43

aztán max beszámolsz, hogy a tied hogy viselkedik
Megbeszéltük! Igaz kell még pár hét,hogy élesben is kipróbáljam majd...