Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1281
Week

Week

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
nekem úgy van megoldva hogy amikor váltok akkor lefelé van olyan a végén hogy üresbe vált (hogy csak a váltókart engedi lejebbi fokozatra de nem történik semmi) vissza felé meg egyik fokozatban többet kell váltanom hogy feljebb tegye (2 vagy 3mat kell váltanom felfelé hogy feljebbtegye eggyel)

#1282
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Egyébként az hogyan lehetséges, hogy 8 sebességes váltókar helyesen mûködik 5ös sorral? az 5ös és a 8as sornak még ugyan akkora távolságra vannak a lánckerekei?

#1283
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...


attól függ

mikor felteszed a bovdent, akkor lehet úgy is, hogy lentrõl felfelé lépdelsz és akkor valóban nem vált többet

Ha nem helyes a beállítás, akkor fentrõl lelépi az ötöt és utána az alsó 2 vagy hármat már üresben kattanja el

#1284
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.


Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...

#1285
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A váltókaron belül gyakorlatilag egy kilincsmû van. Egy fogazott íves részt forgatsz el a karokkal. Ennek a mozgási tartományát kell lekorlátoznod, de ehhez szerintem teljesen szét kell szedned a váltókart.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1286
Week

Week

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.


Rosszul írtam mert acera váltókar fékkarral.

#1287
Week

Week

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.

#1288
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Mi a manó! Köszi!

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1289
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Mi ez a "kuplungos" XT és XTR? Most olvastam az egyik topikban, de nekem ez új.


Egy kar átkapcsolásával a váltón feszesebb lesz a rugó feszítése, nem csapkod a lánc annyira.

#1290
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Mi ez a "kuplungos" XT és XTR? Most olvastam az egyik topikban, de nekem ez új.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1291
dateee

dateee

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
sziasztok

SRAM kompatibilitással kapcs. kérnék segítséget, mivel a netet átkutatva sem látok kristálytisztán. Egy trekking bicajt rakok össze, amire Sram Apex hátsó váltót tettem és X5-ös (9 sebes) váltókart 9-es sorral. Összerakás után kiderült, hogy nem jó a húzás, a váltókar nagyobbat mozdul, mint kellene. Netes kutakodás: Van sima ESP 1:1, meg Exact Actuation 1:1, a kettõ nem ugyanaz, az EA vsz kevesebbet húz, a váltókarom pedig egy régebbi fajta lehet, még a régi 1:1-gyel ( ez a fajta van: SRAM X5 Trigger Shifter | SRAM , míg a mostaniek ezek: X5 Trigger Shifters | SRAM ) A kérdésem az, ha megveszem a SRAM 9-es doubletap flatbar váltókarját ( DoubleTap ), ami ugyanúgy Exact Actuation, mint az apex váltó, mûködni fog egy 9-es SRAM montis sorral (11-32, a váltó tudja) ?

ha valakinek van ezzel tapasztalata és segít, megköszönöm

#1292
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Sziasztok!

A mitõl függ, hogy alsó v. felsõ bilincses váltót kell elõl használni? Úgy tudom a legtöbb váltó esetén a bowdent alulról és felülrõl is be lehet kötni. Lehet olyan probléma az alsó bilincsesnél, hogy nem lehet kellõen leereszteni? (Shimano M590 hajtómûhöz akarok váltót cserélni, a bowden alulról jön)

Elõre is köszönöm a segítséget.

#1293
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
A Sram 1:1 Actuation és Exact actuation technológiái között mi a különbség? Látom az új 10 sebességes Sram MTB váltok is az Exact actuationt használják mint országúti váltok. Jobb mint 1:1 actuation? Én nem használtam még sose Sram váltót azért kérdezem, az idén szeretném újítani a váltórendszeremet, és azon gondolkodok h átállok Sram-ra mivel nagyon tetszenek.

#1294
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

aztán max beszámolsz, hogy a tied hogy viselkedik :)


Megbeszéltük! Igaz kell még pár hét,hogy élesben is kipróbáljam majd...

#1295
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 hozzászólás

Srácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.

jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.

Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?

Nálam akkor volt ilyen amikor elöl a legnagyobb lánckeréken volt a lánc és erõteljesen tekertem. Szabad szemmel nem láttam hogy hozzáér a lánc a váltóhoz. Majd kicsit állítottam a válton és eltûnt a zizegõ hang

#1296
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
aztán max beszámolsz, hogy a tied hogy viselkedik :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1297
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Szia Rob!

Hálás köszönet a válaszért!! :) Akkor a 781 lesz a választásom!

Üdv.

#1298
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok!

Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?

Köszi a segítségeteket!


nincs olyan régen kinn a piacon a 781 (tavaly augusztus óta) hogy itt komoly tapasztalatokról lehessen beszámolni. fõleg, hogy annak a 9-10 hónapnak a fele offseason volt....
azt azonban el tudom mondani, hogy ennél a szériánál eddig mi ilyen problémával nem találkoztunk.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1299
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Sziasztok!

Tudna Valaki nekem ebben segíteni?? Nagyon megköszönném!

Sziasztok!

Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?

Köszi a segítségeteket!



#1300
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

Srácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.

jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.

Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?


hasonlóval küzdöttem. nálam a küllõk muzsikáltak, azokat kellett felhúzni