Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1281
Írta 2012. augusztus 08. - 11:02

#1282
Írta 2012. augusztus 06. - 13:50

#1283
Írta 2012. augusztus 06. - 13:44

Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...
attól függ
mikor felteszed a bovdent, akkor lehet úgy is, hogy lentrõl felfelé lépdelsz és akkor valóban nem vált többet
Ha nem helyes a beállítás, akkor fentrõl lelépi az ötöt és utána az alsó 2 vagy hármat már üresben kattanja el
#1284
Írta 2012. augusztus 06. - 13:19

Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...
#1285
Írta 2012. augusztus 06. - 12:11

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1286
Írta 2012. augusztus 06. - 12:05

Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Rosszul írtam mert acera váltókar fékkarral.
#1287
Írta 2012. augusztus 06. - 11:09

Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
#1288
Írta 2012. július 30. - 20:28

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1289
Írta 2012. július 30. - 20:09

Mi ez a "kuplungos" XT és XTR? Most olvastam az egyik topikban, de nekem ez új.
Egy kar átkapcsolásával a váltón feszesebb lesz a rugó feszítése, nem csapkod a lánc annyira.
#1290
Írta 2012. július 30. - 20:05

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1291
Írta 2012. július 27. - 22:21

SRAM kompatibilitással kapcs. kérnék segítséget, mivel a netet átkutatva sem látok kristálytisztán. Egy trekking bicajt rakok össze, amire Sram Apex hátsó váltót tettem és X5-ös (9 sebes) váltókart 9-es sorral. Összerakás után kiderült, hogy nem jó a húzás, a váltókar nagyobbat mozdul, mint kellene. Netes kutakodás: Van sima ESP 1:1, meg Exact Actuation 1:1, a kettõ nem ugyanaz, az EA vsz kevesebbet húz, a váltókarom pedig egy régebbi fajta lehet, még a régi 1:1-gyel ( ez a fajta van: SRAM X5 Trigger Shifter | SRAM , míg a mostaniek ezek: X5 Trigger Shifters | SRAM ) A kérdésem az, ha megveszem a SRAM 9-es doubletap flatbar váltókarját ( DoubleTap ), ami ugyanúgy Exact Actuation, mint az apex váltó, mûködni fog egy 9-es SRAM montis sorral (11-32, a váltó tudja) ?
ha valakinek van ezzel tapasztalata és segít, megköszönöm
#1292
Írta 2012. július 08. - 20:52

A mitõl függ, hogy alsó v. felsõ bilincses váltót kell elõl használni? Úgy tudom a legtöbb váltó esetén a bowdent alulról és felülrõl is be lehet kötni. Lehet olyan probléma az alsó bilincsesnél, hogy nem lehet kellõen leereszteni? (Shimano M590 hajtómûhöz akarok váltót cserélni, a bowden alulról jön)
Elõre is köszönöm a segítséget.
#1293
Írta 2012. július 04. - 14:36

#1294
Írta 2012. július 02. - 16:43

aztán max beszámolsz, hogy a tied hogy viselkedik
Megbeszéltük! Igaz kell még pár hét,hogy élesben is kipróbáljam majd...
#1295
Írta 2012. július 01. - 21:04

Nálam akkor volt ilyen amikor elöl a legnagyobb lánckeréken volt a lánc és erõteljesen tekertem. Szabad szemmel nem láttam hogy hozzáér a lánc a váltóhoz. Majd kicsit állítottam a válton és eltûnt a zizegõ hangSrácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
#1296
Írta 2012. július 01. - 16:59


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1297
Írta 2012. július 01. - 13:35

#1298
Írta 2012. július 01. - 11:54

Sziasztok!
Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
nincs olyan régen kinn a piacon a 781 (tavaly augusztus óta) hogy itt komoly tapasztalatokról lehessen beszámolni. fõleg, hogy annak a 9-10 hónapnak a fele offseason volt....
azt azonban el tudom mondani, hogy ennél a szériánál eddig mi ilyen problémával nem találkoztunk.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1299
Írta 2012. június 30. - 21:28

Tudna Valaki nekem ebben segíteni?? Nagyon megköszönném!
Sziasztok!
Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
#1300
Írta 2012. június 29. - 21:08

Srácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
hasonlóval küzdöttem. nálam a küllõk muzsikáltak, azokat kellett felhúzni