Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1261
Posted 2012. August 17. - 21:59
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1262
Posted 2012. August 17. - 20:29
#1263
Posted 2012. August 16. - 09:25
TF2 pl.?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1264
Posted 2012. August 16. - 09:18
#1265
Posted 2012. August 14. - 00:21
Szeretnék kérni egy kis segítséget.
Ha adott egy Tiagra hajtókar (50-34) 2012 elõtti,ehhez a gyártó 9-es hátsó sort ajánl.A kilences országúti sorhoz viszont milyen hátsó váltót vegyek.A webáruházakat böngészve mindenhol csak 10-es sorral kompatibilis váltót találok.pl. 105,tiagra.
Mûszakilag megfelelõ lenne ez párosítás?
#1266
Posted 2012. August 13. - 22:16
Sziasztok!
Már több shimano váltókarnál is tapasztaltam, hogy eleinte csak hidegben aztán már mindíg a felfele váltó kar, amit elõre fele kell nyomni nem mûködik. Nem akad meg csak elõresiklik. Ezt lehet valahogy orvosolni, vagy a csere az egyetlen megoldás?
Beszáradt a kenõanyag a mechanikába. én féktisztítót fújtam bele megjárattam és fújtam bele kenõanyagot, segített rajta.
#1267
Posted 2012. August 13. - 21:58
Már több shimano váltókarnál is tapasztaltam, hogy eleinte csak hidegben aztán már mindíg a felfele váltó kar, amit elõre fele kell nyomni nem mûködik. Nem akad meg csak elõresiklik. Ezt lehet valahogy orvosolni, vagy a csere az egyetlen megoldás?
#1268
Posted 2012. August 09. - 11:11
Köszönöm a segítséget. Sikerült lefelé váltásnál beállítanom hogy ne legyen üres kattintás. Viszont felfelé váltásnál még mindig van egy olyan fokozat amihez 2öt kell váltanom hogy feljebb tegye. Azt hogy tudom beállítani?
#1269
Posted 2012. August 08. - 13:29
nekem úgy van megoldva hogy amikor váltok akkor lefelé van olyan a végén hogy üresbe vált (hogy csak a váltókart engedi lejebbi fokozatra de nem történik semmi) vissza felé meg egyik fokozatban többet kell váltanom hogy feljebb tegye (2 vagy 3mat kell váltanom felfelé hogy feljebbtegye eggyel)
Amikor a beállítást csináltátok nem volt a váltókar végig lekattintva, válts le vele végig, a váltónál lazítsd fel a csavart és a laza bowdwnt feszítsd meg, így megszûnik az üres kattanás.
#1270
Posted 2012. August 08. - 11:02
#1271
Posted 2012. August 06. - 13:50
#1272
Posted 2012. August 06. - 13:44
Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...
attól függ
mikor felteszed a bovdent, akkor lehet úgy is, hogy lentrõl felfelé lépdelsz és akkor valóban nem vált többet
Ha nem helyes a beállítás, akkor fentrõl lelépi az ötöt és utána az alsó 2 vagy hármat már üresben kattanja el
#1273
Posted 2012. August 06. - 13:19
Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...
#1274
Posted 2012. August 06. - 12:11
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1275
Posted 2012. August 06. - 12:05
Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Rosszul írtam mert acera váltókar fékkarral.
#1276
Posted 2012. August 06. - 11:09
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
#1277
Posted 2012. July 30. - 20:28
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1278
Posted 2012. July 30. - 20:09
Mi ez a "kuplungos" XT és XTR? Most olvastam az egyik topikban, de nekem ez új.
Egy kar átkapcsolásával a váltón feszesebb lesz a rugó feszítése, nem csapkod a lánc annyira.
#1279
Posted 2012. July 30. - 20:05
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1280
Posted 2012. July 27. - 22:21
SRAM kompatibilitással kapcs. kérnék segítséget, mivel a netet átkutatva sem látok kristálytisztán. Egy trekking bicajt rakok össze, amire Sram Apex hátsó váltót tettem és X5-ös (9 sebes) váltókart 9-es sorral. Összerakás után kiderült, hogy nem jó a húzás, a váltókar nagyobbat mozdul, mint kellene. Netes kutakodás: Van sima ESP 1:1, meg Exact Actuation 1:1, a kettõ nem ugyanaz, az EA vsz kevesebbet húz, a váltókarom pedig egy régebbi fajta lehet, még a régi 1:1-gyel ( ez a fajta van: SRAM X5 Trigger Shifter | SRAM , míg a mostaniek ezek: X5 Trigger Shifters | SRAM ) A kérdésem az, ha megveszem a SRAM 9-es doubletap flatbar váltókarját ( DoubleTap ), ami ugyanúgy Exact Actuation, mint az apex váltó, mûködni fog egy 9-es SRAM montis sorral (11-32, a váltó tudja) ?
ha valakinek van ezzel tapasztalata és segít, megköszönöm