Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#1241
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts
Üdv,

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?

Köszi a segítséget!

#1242
pufituning

pufituning

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!

A SRAM Plasma hátsó váltóról tud valaki infót?

Azt tudom hogy Shimano kompatibilis, meg hogy csak 205 gr körüli.
Állítólag a 9.0 ás SRAM-al lehet egy szinten.
MBT-ra Alivió helyére menne, Sram Attack Trigger karok mûködtetnék.
A Plasma és egy XT között vacilálok jelen esetben, a Plasmát megkapnám újonnan olyan áron mint az XT használtan!
Sokat segítenétek véleményetekkel!

#1243
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.


Azért így, mert nem találom a szerkeszt gombot..

Szóval, a hátsó agy egy régi 105-ös, még az 1051-es szériából Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay és a hátsó sor hatos, a legnagyobb racsni 28 fogas (27,5, az egyik fele olyan rövid, mint a többi : ) de azért nem mónika-shows darab)

ehhez a 7-8-as erendszereket kezelõ 600-as váltó. Lehetne-e megoldani a helyzetet egy új 7-es sorral, meg 7est kezelõ fékváltókarral? Milyen darabok jöhetnek számításba? Csak nem hinném, hogy ez az õsi 105-ös agy fölfogadna 8-as sort. Vagy mégis?

Elöl a szokásos 2 tányéros megoldás, 53-42, ami nekem tökéletes ^·

#1244
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.

#1245
noel2009

noel2009

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Sziasztok!

Elsõ számomra komolyabb biciklimet építem ami egy fitness bike.
Két tányér (50-34 Tiagra) elõl.hátul 10 es (12-28) sor és Shimano Tiagra RD-4601-ss hátsó váltó.
Ezt a vátókart Shimano SLX Schaltgriff SL-M670 mit Klemmschelle 2-/3-/10-fach Modell 2013 - BIKE-COMPONENTS.DE vásároltam hozzá.
Kérdésem,hogy ez az összeállítás mennyire életképes?
Kipróbálni még nem tudnám,egy-két apróság még hiányzik.
Köszi a segítséget.

#1246
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
A képen van rajta csavar.... Ha kell, szerintem tudok neked ilyen csavart adni.. Irj privit...

Sziasztok!

Shimano TY05 hátsó váltó

Itt található egy kép róla:
Veloport - Webshop



#1247
Zenador

Zenador

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok!

Váltóbeállítással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni tõletek.

Összerakok magamnak egy munkábajárós biciklit. A hátsó váltó egyszerû darab:

Shimano TY05 hátsó váltó

Itt található egy kép róla:

Veloport - Webshop

Itt is van egy kép:

Bike4u.cz | Komponenty | Pøehazovaèky | MTB | Mìniè MTB Shimano TY05 5,6,7 F H

Ilyen váltókarral használom:

Shifting lever pair, TY-18 A Koliken Kft. webáruháza----

Nem vagyok túl tapasztalt a váltók beállításában. Felraktam, de nem mûködik rendesen. A gond az, hogy nincs a váltón beállító csavar, amivel a bowden feszességet tudom beállítani és ezáltal a finom hangolást tudnám elvégezni. Csak végállás állító csavarok vannak. A legkisebb fogaskerékrõl nem vált fel a váltó.

Lehet, hogy amatõr a kérdésem, de hogyan lehet a bowden-állító nélkül rendesen beállítani a hátsó váltót? A váltókaron nincs bowden-állító, ott nem tudom beállítani. Eddig mindig olyan váltót szereltem, amin volt bowden-állító csavar, azzal be tudtam állítani rendesen, de ezen nincs ilyen állítási lehetõség. Csak a bowden-állító csavar helye látható, két üres furat van, amin át kell vezetni a bowdent.

Utólag kell beszerezni hozzá bowden-állító csavart, vagy ennél a típusnál a karon kell állítani a bowden feszességét? De mi van akkor, ha a váltókaron nem lehet állítani a bowden feszességét?

Ha külön kell bowden-állítót venni a hátsó váltóhoz, akkor milyet kell venni?

Ez a váltó hatsebességes? 6-os fogaskeréksorhoz lehet használni?

Elõre is köszönöm a s segítséget.

#1248
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 posts
sziasztok,
10 sebességes váltó, mûködik 9-es sorral, lánccal, karral?
gondolkozom rajta, hogy lecserélem a mostani 9-es slx váltómat egy zee-re, ami ugye 10-es.
...ha a váltókar adagolja a bowden hosszt és adott sorhoz megfelelõ kar van, elvileg menni kéne...


#1249
Qpi

Qpi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts

Sziasztok!

A dyna sys-es elsõ váltókar több bowdent húz vagy kevesebbetm, mint a 9-es Sys? A kérdés azért jön fel most, mert van 9es rendszerem, de lehet kell vennem elsõ váltót (direct mount miatt) és a kérdés, hogy össze tudom-e lõni két tányéroshoz (abszolúte ideiglenesen, késõbb átállok full 10-es rendszerre). Ha kevesebbet húz, akkor ugye nem gáz (elvileg), mert max lazára hagyom a bowdent és csokinyúl :)
Járható út?


3x9 rendszerû elsõ váltókarral használok 2x10 es elsõ váltót a lazábbra hagyott bowden a megoldás ebben az esetben.

#1250
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Sziasztok!

Kellene egy kis megerõsítés.. Hosszas googlizás után arra jutottam, hogy az RD-6700-as SH váltó kompatibilis 9-es lánccal is. Ugyan azok a görgõk mint a 9-es ben. Valamint a shimano is azt írja, hogy kompatibilis.

#1251
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 posts
Sziasztok!

A dyna sys-es elsõ váltókar több bowdent húz vagy kevesebbetm, mint a 9-es Sys? A kérdés azért jön fel most, mert van 9es rendszerem, de lehet kell vennem elsõ váltót (direct mount miatt) és a kérdés, hogy össze tudom-e lõni két tányéroshoz (abszolúte ideiglenesen, késõbb átállok full 10-es rendszerre). Ha kevesebbet húz, akkor ugye nem gáz (elvileg), mert max lazára hagyom a bowdent és csokinyúl :)
Járható út?

#1252
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Csak azért lehet szükség újra, mert a mûvelet során meg kell fogni a bowden végét és úgy megfeszíteni, miközben a váltótesten lévõ csavarral rögzíted. Ha túl rövidre van vágva, akkor ez kézzel nem megy, max. fogóval.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1253
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 posts
Köszi megpróbálom, új bovden kellene a bringa nincs fél éves :(

#1254
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
A feszítéshez kifelé kell tekerni.
Ha ebbe az irányba van csutkára tekerve, akkor lent, a váltónál lazult fel.
Ez utóbbi esetben a szokásos váltóbeállítást kell eljátszani (valószínûleg fog kelleni egy új bowden is).
Az itt leírtak szerint kell eljárnod.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1255
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 posts
ott csutkára van húzva és sajnos nem segített

#1256
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Feszíts a bowdenen. Ahol bemegy a váltókarnál, ott van egy tekerentyû.
...elõtte viszont a végállás csavart lazíts ki, nehogy az miatt ne tudd kijjebb tolni az átdobót.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1257
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 posts
Sziasztok, szeretnék egy kis segítséget kérni: sram x7 váltó van a biciklin (2x10es) és pár napja (terep után) ha elöl a nagytányéron hátul a kicsin van akkor hozzá ér a lánc az átdobóhoz. Én naiv a végállás állítással próbáltam orvosolni de utóbb rájöttem az nem arra van, min kellene állítanom ? Bicikli szerelésben kezdõ vagyok vigyem inkább szervizbe ? (Specialized SJ FSR Comp 29er bringa) A válaszokat elõre is köszönöm

#1258
HolyFire

HolyFire

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Szevasztok!

Van egy Shimano Saint M810 hátsó váltóm.... Az a fõ problémám hogy a kanál rugója valami iszonyat gyenge...Az istenért sem akarja megfeszíteni a láncot, szinte lötyög az egész. Lehet-e kapni bele külön rugót?

#1259
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 posts
Köszi a válaszokat!

#1260
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Az Altus nyolcas, gondolom a lánc is, ha igen akkor nem az igazi a kilences Deore-al. Elmegy, de nem az igazi. Kar és jó bowden, azt megérzed, de ha a májerfaktor számít akkor elmegy.