Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1241
Posted 2012. December 10. - 20:55

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?
Köszi a segítséget!
#1242
Posted 2012. December 08. - 18:47

A SRAM Plasma hátsó váltóról tud valaki infót?
Azt tudom hogy Shimano kompatibilis, meg hogy csak 205 gr körüli.
Állítólag a 9.0 ás SRAM-al lehet egy szinten.
MBT-ra Alivió helyére menne, Sram Attack Trigger karok mûködtetnék.
A Plasma és egy XT között vacilálok jelen esetben, a Plasmát megkapnám újonnan olyan áron mint az XT használtan!
Sokat segítenétek véleményetekkel!
#1243
Posted 2012. December 01. - 19:10

Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)
Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.
Azért így, mert nem találom a szerkeszt gombot..
Szóval, a hátsó agy egy régi 105-ös, még az 1051-es szériából Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay és a hátsó sor hatos, a legnagyobb racsni 28 fogas (27,5, az egyik fele olyan rövid, mint a többi : ) de azért nem mónika-shows darab)
ehhez a 7-8-as erendszereket kezelõ 600-as váltó. Lehetne-e megoldani a helyzetet egy új 7-es sorral, meg 7est kezelõ fékváltókarral? Milyen darabok jöhetnek számításba? Csak nem hinném, hogy ez az õsi 105-ös agy fölfogadna 8-as sort. Vagy mégis?
Elöl a szokásos 2 tányéros megoldás, 53-42, ami nekem tökéletes ^·
#1244
Posted 2012. December 01. - 16:35

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.
#1245
Posted 2012. December 01. - 13:54

Elsõ számomra komolyabb biciklimet építem ami egy fitness bike.
Két tányér (50-34 Tiagra) elõl.hátul 10 es (12-28) sor és Shimano Tiagra RD-4601-ss hátsó váltó.
Ezt a vátókart Shimano SLX Schaltgriff SL-M670 mit Klemmschelle 2-/3-/10-fach Modell 2013 - BIKE-COMPONENTS.DE vásároltam hozzá.
Kérdésem,hogy ez az összeállítás mennyire életképes?
Kipróbálni még nem tudnám,egy-két apróság még hiányzik.
Köszi a segítséget.
#1246
Posted 2012. November 21. - 21:55

Sziasztok!
Shimano TY05 hátsó váltó
Itt található egy kép róla:
Veloport - Webshop
#1247
Posted 2012. November 20. - 00:27

Váltóbeállítással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni tõletek.
Összerakok magamnak egy munkábajárós biciklit. A hátsó váltó egyszerû darab:
Shimano TY05 hátsó váltó
Itt található egy kép róla:
Veloport - Webshop
Itt is van egy kép:
Bike4u.cz | Komponenty | Pøehazovaèky | MTB | Mìniè MTB Shimano TY05 5,6,7 F H
Ilyen váltókarral használom:
Shifting lever pair, TY-18 A Koliken Kft. webáruháza----
Nem vagyok túl tapasztalt a váltók beállításában. Felraktam, de nem mûködik rendesen. A gond az, hogy nincs a váltón beállító csavar, amivel a bowden feszességet tudom beállítani és ezáltal a finom hangolást tudnám elvégezni. Csak végállás állító csavarok vannak. A legkisebb fogaskerékrõl nem vált fel a váltó.
Lehet, hogy amatõr a kérdésem, de hogyan lehet a bowden-állító nélkül rendesen beállítani a hátsó váltót? A váltókaron nincs bowden-állító, ott nem tudom beállítani. Eddig mindig olyan váltót szereltem, amin volt bowden-állító csavar, azzal be tudtam állítani rendesen, de ezen nincs ilyen állítási lehetõség. Csak a bowden-állító csavar helye látható, két üres furat van, amin át kell vezetni a bowdent.
Utólag kell beszerezni hozzá bowden-állító csavart, vagy ennél a típusnál a karon kell állítani a bowden feszességét? De mi van akkor, ha a váltókaron nem lehet állítani a bowden feszességét?
Ha külön kell bowden-állítót venni a hátsó váltóhoz, akkor milyet kell venni?
Ez a váltó hatsebességes? 6-os fogaskeréksorhoz lehet használni?
Elõre is köszönöm a s segítséget.
#1248
Posted 2012. November 11. - 18:03

10 sebességes váltó, mûködik 9-es sorral, lánccal, karral?
gondolkozom rajta, hogy lecserélem a mostani 9-es slx váltómat egy zee-re, ami ugye 10-es.
...ha a váltókar adagolja a bowden hosszt és adott sorhoz megfelelõ kar van, elvileg menni kéne...
#1249
Posted 2012. October 07. - 19:56

Sziasztok!
A dyna sys-es elsõ váltókar több bowdent húz vagy kevesebbetm, mint a 9-es Sys? A kérdés azért jön fel most, mert van 9es rendszerem, de lehet kell vennem elsõ váltót (direct mount miatt) és a kérdés, hogy össze tudom-e lõni két tányéroshoz (abszolúte ideiglenesen, késõbb átállok full 10-es rendszerre). Ha kevesebbet húz, akkor ugye nem gáz (elvileg), mert max lazára hagyom a bowdent és csokinyúl
Járható út?
3x9 rendszerû elsõ váltókarral használok 2x10 es elsõ váltót a lazábbra hagyott bowden a megoldás ebben az esetben.
#1250
Posted 2012. October 07. - 06:59

Kellene egy kis megerõsítés.. Hosszas googlizás után arra jutottam, hogy az RD-6700-as SH váltó kompatibilis 9-es lánccal is. Ugyan azok a görgõk mint a 9-es ben. Valamint a shimano is azt írja, hogy kompatibilis.
#1251
Posted 2012. September 17. - 15:15

A dyna sys-es elsõ váltókar több bowdent húz vagy kevesebbetm, mint a 9-es Sys? A kérdés azért jön fel most, mert van 9es rendszerem, de lehet kell vennem elsõ váltót (direct mount miatt) és a kérdés, hogy össze tudom-e lõni két tányéroshoz (abszolúte ideiglenesen, késõbb átállok full 10-es rendszerre). Ha kevesebbet húz, akkor ugye nem gáz (elvileg), mert max lazára hagyom a bowdent és csokinyúl

Járható út?
#1252
Posted 2012. September 08. - 16:47

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1253
Posted 2012. September 08. - 16:15

#1254
Posted 2012. September 08. - 15:50

Ha ebbe az irányba van csutkára tekerve, akkor lent, a váltónál lazult fel.
Ez utóbbi esetben a szokásos váltóbeállítást kell eljátszani (valószínûleg fog kelleni egy új bowden is).
Az itt leírtak szerint kell eljárnod.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1255
Posted 2012. September 08. - 15:25

#1256
Posted 2012. September 08. - 12:16

...elõtte viszont a végállás csavart lazíts ki, nehogy az miatt ne tudd kijjebb tolni az átdobót.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1257
Posted 2012. September 08. - 10:42

#1258
Posted 2012. September 06. - 17:46

Van egy Shimano Saint M810 hátsó váltóm.... Az a fõ problémám hogy a kanál rugója valami iszonyat gyenge...Az istenért sem akarja megfeszíteni a láncot, szinte lötyög az egész. Lehet-e kapni bele külön rugót?
#1259
Posted 2012. September 06. - 05:10

#1260
Posted 2012. September 05. - 20:44
