
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1221
Posted 2013. January 30. - 12:06


#1222
Posted 2013. January 29. - 23:46

"csak" váltót azonban ne cserélj, egy SLX szintû hátsóváltótól önmagában a váltás teljesitmény enem lesz jobb, ahhoz mindenképpen preciz váltókar kell, meg rendes bowdenezés. (és jó sor meg lánc...) szóval ha a hátsóváltó Tournyey akkor feltételezem a többi sem kirivóan magas szint - ez esetben felesleges egy SLX-et netán XT-t venni, bõven jó lesz egy Alivio és akkor marad pénz rendesebb váltókarra meg normális bowdenezésre - hidd el, ezt jobban észreveszed majd.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1223
Posted 2013. January 29. - 14:32

RAUH-Welt
B E G R I F F
#1224
Posted 2013. January 29. - 08:46


A hosszú kanalas nekem számít valamit? Ettõl jobb lesz? Elöl asszem neki 48 fog van a nagyobb lánctányéron.
#1225
Posted 2013. January 29. - 00:41

vagy ez pl nyero lehet: Shimano Alivio, Altus « váltás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1226
Posted 2013. January 28. - 20:18


Az nem probléma, h a deore alatt 9 sebesség van írva? Józan paraszti eszem szerint tök mindegy, mert a két csavarral be lehet lõni, egy tól-ig mozgástartományt, oszt a váltókar szabja meg, h azon belül 9, vagy 7 fokozatot állít rajta. Jól gondolkodom?
Felfogatási pont az szabvány?
szerk: ezekrõl van szó, ugye?
http://ebike.hu/term...vio-06-rd-m410/
http://ebike.hu/term...ore-06-rd-m531/
#1227
Posted 2013. January 28. - 20:04

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1228
Posted 2013. January 28. - 19:59

Kis helpet kérnék. Asszony bicaján (trekking, és szinte kizárólag aszfalton használjuk) egy Shimano Tourney borzalom van, ami kb a gyártó cég nevének a megcsúfolása. Ugye nem feszít rendesen, rendszeresen utána kell állítani, 3000km alatt látványosan koptak a görgõk, szokásos típus gyengeségek. Hátul 7 fokozatú racsni van. Ennek a helyére keresnék valami váltószerûbb képzõdményt. Árban nem szeretnék elszállni, 10, esetleg indokolt esetben 15e a plafon (Tehát sajna a Dura Ace kiesett.

#1229
Posted 2013. January 27. - 23:49

A láncot a hegyes görgõ tenné tönkre ? Viccelsz ?Szevasz, oké, de a néphiedelem szerint hazavágja a láncot, na mondjuk 20 éve tekerek és volt pár hegyes görgõm de vajon a láncot az cseszte szét vagy a nyomaték?
Persze, hogy a nyomaték öli meg a láncot. Meg a dzsuva, por + a kenés hiánya.
#1230
Posted 2013. January 27. - 14:33


igen, jó hangos lesz tõle a váltó.
#1231
Posted 2013. January 26. - 17:45

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1232
Posted 2013. January 26. - 17:04

#1233
Posted 2013. January 26. - 02:14

Amúgy, attól, hogy hegyes, használd tovább a régieket nyugodtan.
#1234
Posted 2013. January 25. - 23:13

#1235
Posted 2012. December 12. - 11:24

Adott egy 2x10-es rendszer elõl 26/39 tányérokkal, hátul 11-36 fogsorral. X9-es váltóval használnám. Kérdés, hogy elég lesz-e a középkanalas vagy mindenképp hosszú kell? A váz össztelós, 120mm-t moccan.
#1236
Posted 2012. December 11. - 17:30

Na akkor egyrõl beszélünk
. Most már eltudom képzelni, köszi, akkor majd lehet szétborítom, és takarítás után teszek bele friss lágy zsírt. úgyis bowdenezés elõtt állok és majd belepillantok! Köszi!
A szétszedéssel csak óvatosan, ha nem vagy biztos magadban akkor fényképezgess közben, hogy tudjad mi után mi jön.
#1237
Posted 2012. December 11. - 16:54


#1238
Posted 2012. December 11. - 10:12

Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.
Errõl beszéltem én is. Egy kis retesznek kellene bekattanni egy fogazott tárcsába amit egy apró rugó feszít. Egy kis csapon forog az egész. Ezen lévõ zsír keményedik meg és nincs ideje rendesen visszazárni és ezért ugrik még egyet a váltó. Elsõ körön én erre tippelnék.
#1239
Posted 2012. December 11. - 09:57

Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.
Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.
#1240
Posted 2012. December 10. - 21:52

Üdv,
Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?
Köszi a segítséget!
Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.