Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#1221
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts
Thx a választ. :) A tourneyyel annyi volt a baj, h kb havonta 2x kellett állítgatni rajta a bowden feszességét, ha ezt elkerülöm, akkor a többi már OK. Asszony nem nagyon váltogat veszettül. Bowdent eleve cserélni szándékozom, váltó kar meg markolatváltós sajna, azt elsõ körben nem szeretném piszkálni. Meg az, h 10, vagy 13-ért veszek váltót, kb tök mindegy, ha rászánok 10-et, akkor a 13 is belefér. maximum azon lehetne filózni használt vs új esetén, h újra van gari.

#1222
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
átfogás a lényeges, elöl 48-hoz jól jön a hosszú kanál (hogy tudjon elég láncot mozgatni)
"csak" váltót azonban ne cserélj, egy SLX szintû hátsóváltótól önmagában a váltás teljesitmény enem lesz jobb, ahhoz mindenképpen preciz váltókar kell, meg rendes bowdenezés. (és jó sor meg lánc...) szóval ha a hátsóváltó Tournyey akkor feltételezem a többi sem kirivóan magas szint - ez esetben felesleges egy SLX-et netán XT-t venni, bõven jó lesz egy Alivio és akkor marad pénz rendesebb váltókarra meg normális bowdenezésre - hidd el, ezt jobban észreveszed majd.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1223
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
kozepes vagy hosszu kanalas valtot nezz, a hosszu kanalasnak nagyobb az attetel-tartomanya, de nem jobb vagy erosebb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1224
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts
Thx a tippet. :)

A hosszú kanalas nekem számít valamit? Ettõl jobb lesz? Elöl asszem neki 48 fog van a nagyobb lánctányéron.

#1225
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
jol gondolod, de 8-9000-ert mar SLX-XT van az aproban, szoval en semmikepp nem adnek annyit az ebikeos deore-ert.

vagy ez pl nyero lehet: Shimano Alivio, Altus « váltás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1226
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts
Akar a fene hobbiból költeni, de egy idõ után az ember eljut oda, hogy az a legdrágább, ha vesz 1 gagyit, majd utána megveszi a jót is. Gagyi már van, de a bicajjal jött. :)

Az nem probléma, h a deore alatt 9 sebesség van írva? Józan paraszti eszem szerint tök mindegy, mert a két csavarral be lehet lõni, egy tól-ig mozgástartományt, oszt a váltókar szabja meg, h azon belül 9, vagy 7 fokozatot állít rajta. Jól gondolkodom?

Felfogatási pont az szabvány?

szerk: ezekrõl van szó, ugye?
http://ebike.hu/term...vio-06-rd-m410/
http://ebike.hu/term...ore-06-rd-m531/

#1227
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
acera alivió, ha költeni akarsz deore.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1228
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts
Sziasztok,


Kis helpet kérnék. Asszony bicaján (trekking, és szinte kizárólag aszfalton használjuk) egy Shimano Tourney borzalom van, ami kb a gyártó cég nevének a megcsúfolása. Ugye nem feszít rendesen, rendszeresen utána kell állítani, 3000km alatt látványosan koptak a görgõk, szokásos típus gyengeségek. Hátul 7 fokozatú racsni van. Ennek a helyére keresnék valami váltószerûbb képzõdményt. Árban nem szeretnék elszállni, 10, esetleg indokolt esetben 15e a plafon (Tehát sajna a Dura Ace kiesett. :) ). A fennti hibák ne legyenek meg, fémbõl legyen teljes mértékben, súly nem annyira számít. Mit ajánlotok?

#1229
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,691 posts

Szevasz, oké, de a néphiedelem szerint hazavágja a láncot, na mondjuk 20 éve tekerek és volt pár hegyes görgõm de vajon a láncot az cseszte szét vagy a nyomaték?

A láncot a hegyes görgõ tenné tönkre ? Viccelsz ?
Persze, hogy a nyomaték öli meg a láncot. Meg a dzsuva, por + a kenés hiánya.
Marci

#1230
Carlo1

Carlo1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts
Köszi, azt nem szeretném, akkor marad a BBB. Many thanks guys! :)

igen, jó hangos lesz tõle a váltó.



#1231
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
igen, jó hangos lesz tõle a váltó.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1232
Carlo1

Carlo1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts
Szevasz, oké, de a néphiedelem szerint hazavágja a láncot, na mondjuk 20 éve tekerek és volt pár hegyes görgõm de vajon a láncot az cseszte szét vagy a nyomaték? A BBB-BDP-05 egész baráti. A "fém" görgõknek mi az elõnye? csupán a tartósság és az esztétikum? vagy vmi spéci dolgot is tudnak?

#1233
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,691 posts
A BBB-nak is van Sram kompatibilis váltógörgõje. https://www.pacificc...ALTOGORGOK.html Ezek nagyrészt kaphatóak is Pannóniában.
Amúgy, attól, hogy hegyes, használd tovább a régieket nyugodtan.
Marci

#1234
Carlo1

Carlo1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts
Sziasztok! Tudja valaki hogy mi a helyzet a SRAM X0 (2005) váltógörgõkkel, hegyes mint egy cápa és cserélni kellene. Miért nem jó bele bármilyen görgõ? Láttam Tacx-ot hozzá, meg tunning KCNC-t (ez jól néz ki) ezeknél a típusoknál írják hogy kompatibilis. Köszi a véleményeket és a tanácsot!

#1235
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,600 posts
Sziasztok!
Adott egy 2x10-es rendszer elõl 26/39 tányérokkal, hátul 11-36 fogsorral. X9-es váltóval használnám. Kérdés, hogy elég lesz-e a középkanalas vagy mindenképp hosszú kell? A váz össztelós, 120mm-t moccan.

#1236
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Na akkor egyrõl beszélünk :D. Most már eltudom képzelni, köszi, akkor majd lehet szétborítom, és takarítás után teszek bele friss lágy zsírt. úgyis bowdenezés elõtt állok és majd belepillantok! Köszi!



A szétszedéssel csak óvatosan, ha nem vagy biztos magadban akkor fényképezgess közben, hogy tudjad mi után mi jön.

#1237
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts
Na akkor egyrõl beszélünk :D. Most már eltudom képzelni, köszi, akkor majd lehet szétborítom, és takarítás után teszek bele friss lágy zsírt. úgyis bowdenezés elõtt állok és majd belepillantok! Köszi!

#1238
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.


Errõl beszéltem én is. Egy kis retesznek kellene bekattanni egy fogazott tárcsába amit egy apró rugó feszít. Egy kis csapon forog az egész. Ezen lévõ zsír keményedik meg és nincs ideje rendesen visszazárni és ezért ugrik még egyet a váltó. Elsõ körön én erre tippelnék.

#1239
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.


Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.

#1240
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Üdv,

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?

Köszi a segítséget!


Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.