Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#1221
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
igen, jó hangos lesz tõle a váltó.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1222
Carlo1

Carlo1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Szevasz, oké, de a néphiedelem szerint hazavágja a láncot, na mondjuk 20 éve tekerek és volt pár hegyes görgõm de vajon a láncot az cseszte szét vagy a nyomaték? A BBB-BDP-05 egész baráti. A "fém" görgõknek mi az elõnye? csupán a tartósság és az esztétikum? vagy vmi spéci dolgot is tudnak?

#1223
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás
A BBB-nak is van Sram kompatibilis váltógörgõje. https://www.pacificc...ALTOGORGOK.html Ezek nagyrészt kaphatóak is Pannóniában.
Amúgy, attól, hogy hegyes, használd tovább a régieket nyugodtan.
Marci

#1224
Carlo1

Carlo1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok! Tudja valaki hogy mi a helyzet a SRAM X0 (2005) váltógörgõkkel, hegyes mint egy cápa és cserélni kellene. Miért nem jó bele bármilyen görgõ? Láttam Tacx-ot hozzá, meg tunning KCNC-t (ez jól néz ki) ezeknél a típusoknál írják hogy kompatibilis. Köszi a véleményeket és a tanácsot!

#1225
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás
Sziasztok!
Adott egy 2x10-es rendszer elõl 26/39 tányérokkal, hátul 11-36 fogsorral. X9-es váltóval használnám. Kérdés, hogy elég lesz-e a középkanalas vagy mindenképp hosszú kell? A váz össztelós, 120mm-t moccan.

#1226
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Na akkor egyrõl beszélünk :D. Most már eltudom képzelni, köszi, akkor majd lehet szétborítom, és takarítás után teszek bele friss lágy zsírt. úgyis bowdenezés elõtt állok és majd belepillantok! Köszi!



A szétszedéssel csak óvatosan, ha nem vagy biztos magadban akkor fényképezgess közben, hogy tudjad mi után mi jön.

#1227
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
Na akkor egyrõl beszélünk :D. Most már eltudom képzelni, köszi, akkor majd lehet szétborítom, és takarítás után teszek bele friss lágy zsírt. úgyis bowdenezés elõtt állok és majd belepillantok! Köszi!

#1228
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.


Errõl beszéltem én is. Egy kis retesznek kellene bekattanni egy fogazott tárcsába amit egy apró rugó feszít. Egy kis csapon forog az egész. Ezen lévõ zsír keményedik meg és nincs ideje rendesen visszazárni és ezért ugrik még egyet a váltó. Elsõ körön én erre tippelnék.

#1229
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.


Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.

#1230
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Üdv,

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?

Köszi a segítséget!


Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.

#1231
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
Üdv,

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?

Köszi a segítséget!

#1232
pufituning

pufituning

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

A SRAM Plasma hátsó váltóról tud valaki infót?

Azt tudom hogy Shimano kompatibilis, meg hogy csak 205 gr körüli.
Állítólag a 9.0 ás SRAM-al lehet egy szinten.
MBT-ra Alivió helyére menne, Sram Attack Trigger karok mûködtetnék.
A Plasma és egy XT között vacilálok jelen esetben, a Plasmát megkapnám újonnan olyan áron mint az XT használtan!
Sokat segítenétek véleményetekkel!

#1233
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.


Azért így, mert nem találom a szerkeszt gombot..

Szóval, a hátsó agy egy régi 105-ös, még az 1051-es szériából Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay és a hátsó sor hatos, a legnagyobb racsni 28 fogas (27,5, az egyik fele olyan rövid, mint a többi : ) de azért nem mónika-shows darab)

ehhez a 7-8-as erendszereket kezelõ 600-as váltó. Lehetne-e megoldani a helyzetet egy új 7-es sorral, meg 7est kezelõ fékváltókarral? Milyen darabok jöhetnek számításba? Csak nem hinném, hogy ez az õsi 105-ös agy fölfogadna 8-as sort. Vagy mégis?

Elöl a szokásos 2 tányéros megoldás, 53-42, ami nekem tökéletes ^·

#1234
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.

#1235
noel2009

noel2009

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok!

Elsõ számomra komolyabb biciklimet építem ami egy fitness bike.
Két tányér (50-34 Tiagra) elõl.hátul 10 es (12-28) sor és Shimano Tiagra RD-4601-ss hátsó váltó.
Ezt a vátókart Shimano SLX Schaltgriff SL-M670 mit Klemmschelle 2-/3-/10-fach Modell 2013 - BIKE-COMPONENTS.DE vásároltam hozzá.
Kérdésem,hogy ez az összeállítás mennyire életképes?
Kipróbálni még nem tudnám,egy-két apróság még hiányzik.
Köszi a segítséget.

#1236
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
A képen van rajta csavar.... Ha kell, szerintem tudok neked ilyen csavart adni.. Irj privit...

Sziasztok!

Shimano TY05 hátsó váltó

Itt található egy kép róla:
Veloport - Webshop



#1237
Zenador

Zenador

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!

Váltóbeállítással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni tõletek.

Összerakok magamnak egy munkábajárós biciklit. A hátsó váltó egyszerû darab:

Shimano TY05 hátsó váltó

Itt található egy kép róla:

Veloport - Webshop

Itt is van egy kép:

Bike4u.cz | Komponenty | Pøehazovaèky | MTB | Mìniè MTB Shimano TY05 5,6,7 F H

Ilyen váltókarral használom:

Shifting lever pair, TY-18 A Koliken Kft. webáruháza----

Nem vagyok túl tapasztalt a váltók beállításában. Felraktam, de nem mûködik rendesen. A gond az, hogy nincs a váltón beállító csavar, amivel a bowden feszességet tudom beállítani és ezáltal a finom hangolást tudnám elvégezni. Csak végállás állító csavarok vannak. A legkisebb fogaskerékrõl nem vált fel a váltó.

Lehet, hogy amatõr a kérdésem, de hogyan lehet a bowden-állító nélkül rendesen beállítani a hátsó váltót? A váltókaron nincs bowden-állító, ott nem tudom beállítani. Eddig mindig olyan váltót szereltem, amin volt bowden-állító csavar, azzal be tudtam állítani rendesen, de ezen nincs ilyen állítási lehetõség. Csak a bowden-állító csavar helye látható, két üres furat van, amin át kell vezetni a bowdent.

Utólag kell beszerezni hozzá bowden-állító csavart, vagy ennél a típusnál a karon kell állítani a bowden feszességét? De mi van akkor, ha a váltókaron nem lehet állítani a bowden feszességét?

Ha külön kell bowden-állítót venni a hátsó váltóhoz, akkor milyet kell venni?

Ez a váltó hatsebességes? 6-os fogaskeréksorhoz lehet használni?

Elõre is köszönöm a s segítséget.

#1238
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
sziasztok,
10 sebességes váltó, mûködik 9-es sorral, lánccal, karral?
gondolkozom rajta, hogy lecserélem a mostani 9-es slx váltómat egy zee-re, ami ugye 10-es.
...ha a váltókar adagolja a bowden hosszt és adott sorhoz megfelelõ kar van, elvileg menni kéne...


#1239
Qpi

Qpi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Sziasztok!

A dyna sys-es elsõ váltókar több bowdent húz vagy kevesebbetm, mint a 9-es Sys? A kérdés azért jön fel most, mert van 9es rendszerem, de lehet kell vennem elsõ váltót (direct mount miatt) és a kérdés, hogy össze tudom-e lõni két tányéroshoz (abszolúte ideiglenesen, késõbb átállok full 10-es rendszerre). Ha kevesebbet húz, akkor ugye nem gáz (elvileg), mert max lazára hagyom a bowdent és csokinyúl :)
Járható út?


3x9 rendszerû elsõ váltókarral használok 2x10 es elsõ váltót a lazábbra hagyott bowden a megoldás ebben az esetben.

#1240
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

Kellene egy kis megerõsítés.. Hosszas googlizás után arra jutottam, hogy az RD-6700-as SH váltó kompatibilis 9-es lánccal is. Ugyan azok a görgõk mint a 9-es ben. Valamint a shimano is azt írja, hogy kompatibilis.