Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#1221
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.


Errõl beszéltem én is. Egy kis retesznek kellene bekattanni egy fogazott tárcsába amit egy apró rugó feszít. Egy kis csapon forog az egész. Ezen lévõ zsír keményedik meg és nincs ideje rendesen visszazárni és ezért ugrik még egyet a váltó. Elsõ körön én erre tippelnék.

#1222
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.


Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.

#1223
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Üdv,

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?

Köszi a segítséget!


Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.

#1224
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
Üdv,

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?

Köszi a segítséget!

#1225
pufituning

pufituning

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

A SRAM Plasma hátsó váltóról tud valaki infót?

Azt tudom hogy Shimano kompatibilis, meg hogy csak 205 gr körüli.
Állítólag a 9.0 ás SRAM-al lehet egy szinten.
MBT-ra Alivió helyére menne, Sram Attack Trigger karok mûködtetnék.
A Plasma és egy XT között vacilálok jelen esetben, a Plasmát megkapnám újonnan olyan áron mint az XT használtan!
Sokat segítenétek véleményetekkel!

#1226
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.


Azért így, mert nem találom a szerkeszt gombot..

Szóval, a hátsó agy egy régi 105-ös, még az 1051-es szériából Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay és a hátsó sor hatos, a legnagyobb racsni 28 fogas (27,5, az egyik fele olyan rövid, mint a többi : ) de azért nem mónika-shows darab)

ehhez a 7-8-as erendszereket kezelõ 600-as váltó. Lehetne-e megoldani a helyzetet egy új 7-es sorral, meg 7est kezelõ fékváltókarral? Milyen darabok jöhetnek számításba? Csak nem hinném, hogy ez az õsi 105-ös agy fölfogadna 8-as sort. Vagy mégis?

Elöl a szokásos 2 tányéros megoldás, 53-42, ami nekem tökéletes ^·

#1227
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.

#1228
noel2009

noel2009

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok!

Elsõ számomra komolyabb biciklimet építem ami egy fitness bike.
Két tányér (50-34 Tiagra) elõl.hátul 10 es (12-28) sor és Shimano Tiagra RD-4601-ss hátsó váltó.
Ezt a vátókart Shimano SLX Schaltgriff SL-M670 mit Klemmschelle 2-/3-/10-fach Modell 2013 - BIKE-COMPONENTS.DE vásároltam hozzá.
Kérdésem,hogy ez az összeállítás mennyire életképes?
Kipróbálni még nem tudnám,egy-két apróság még hiányzik.
Köszi a segítséget.

#1229
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
A képen van rajta csavar.... Ha kell, szerintem tudok neked ilyen csavart adni.. Irj privit...

Sziasztok!

Shimano TY05 hátsó váltó

Itt található egy kép róla:
Veloport - Webshop



#1230
Zenador

Zenador

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!

Váltóbeállítással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni tõletek.

Összerakok magamnak egy munkábajárós biciklit. A hátsó váltó egyszerû darab:

Shimano TY05 hátsó váltó

Itt található egy kép róla:

Veloport - Webshop

Itt is van egy kép:

Bike4u.cz | Komponenty | Pøehazovaèky | MTB | Mìniè MTB Shimano TY05 5,6,7 F H

Ilyen váltókarral használom:

Shifting lever pair, TY-18 A Koliken Kft. webáruháza----

Nem vagyok túl tapasztalt a váltók beállításában. Felraktam, de nem mûködik rendesen. A gond az, hogy nincs a váltón beállító csavar, amivel a bowden feszességet tudom beállítani és ezáltal a finom hangolást tudnám elvégezni. Csak végállás állító csavarok vannak. A legkisebb fogaskerékrõl nem vált fel a váltó.

Lehet, hogy amatõr a kérdésem, de hogyan lehet a bowden-állító nélkül rendesen beállítani a hátsó váltót? A váltókaron nincs bowden-állító, ott nem tudom beállítani. Eddig mindig olyan váltót szereltem, amin volt bowden-állító csavar, azzal be tudtam állítani rendesen, de ezen nincs ilyen állítási lehetõség. Csak a bowden-állító csavar helye látható, két üres furat van, amin át kell vezetni a bowdent.

Utólag kell beszerezni hozzá bowden-állító csavart, vagy ennél a típusnál a karon kell állítani a bowden feszességét? De mi van akkor, ha a váltókaron nem lehet állítani a bowden feszességét?

Ha külön kell bowden-állítót venni a hátsó váltóhoz, akkor milyet kell venni?

Ez a váltó hatsebességes? 6-os fogaskeréksorhoz lehet használni?

Elõre is köszönöm a s segítséget.

#1231
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
sziasztok,
10 sebességes váltó, mûködik 9-es sorral, lánccal, karral?
gondolkozom rajta, hogy lecserélem a mostani 9-es slx váltómat egy zee-re, ami ugye 10-es.
...ha a váltókar adagolja a bowden hosszt és adott sorhoz megfelelõ kar van, elvileg menni kéne...


#1232
Qpi

Qpi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Sziasztok!

A dyna sys-es elsõ váltókar több bowdent húz vagy kevesebbetm, mint a 9-es Sys? A kérdés azért jön fel most, mert van 9es rendszerem, de lehet kell vennem elsõ váltót (direct mount miatt) és a kérdés, hogy össze tudom-e lõni két tányéroshoz (abszolúte ideiglenesen, késõbb átállok full 10-es rendszerre). Ha kevesebbet húz, akkor ugye nem gáz (elvileg), mert max lazára hagyom a bowdent és csokinyúl :)
Járható út?


3x9 rendszerû elsõ váltókarral használok 2x10 es elsõ váltót a lazábbra hagyott bowden a megoldás ebben az esetben.

#1233
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

Kellene egy kis megerõsítés.. Hosszas googlizás után arra jutottam, hogy az RD-6700-as SH váltó kompatibilis 9-es lánccal is. Ugyan azok a görgõk mint a 9-es ben. Valamint a shimano is azt írja, hogy kompatibilis.

#1234
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás
Sziasztok!

A dyna sys-es elsõ váltókar több bowdent húz vagy kevesebbetm, mint a 9-es Sys? A kérdés azért jön fel most, mert van 9es rendszerem, de lehet kell vennem elsõ váltót (direct mount miatt) és a kérdés, hogy össze tudom-e lõni két tányéroshoz (abszolúte ideiglenesen, késõbb átállok full 10-es rendszerre). Ha kevesebbet húz, akkor ugye nem gáz (elvileg), mert max lazára hagyom a bowdent és csokinyúl :)
Járható út?

#1235
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Csak azért lehet szükség újra, mert a mûvelet során meg kell fogni a bowden végét és úgy megfeszíteni, miközben a váltótesten lévõ csavarral rögzíted. Ha túl rövidre van vágva, akkor ez kézzel nem megy, max. fogóval.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1236
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Köszi megpróbálom, új bovden kellene a bringa nincs fél éves :(

#1237
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A feszítéshez kifelé kell tekerni.
Ha ebbe az irányba van csutkára tekerve, akkor lent, a váltónál lazult fel.
Ez utóbbi esetben a szokásos váltóbeállítást kell eljátszani (valószínûleg fog kelleni egy új bowden is).
Az itt leírtak szerint kell eljárnod.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1238
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
ott csutkára van húzva és sajnos nem segített

#1239
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Feszíts a bowdenen. Ahol bemegy a váltókarnál, ott van egy tekerentyû.
...elõtte viszont a végállás csavart lazíts ki, nehogy az miatt ne tudd kijjebb tolni az átdobót.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1240
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Sziasztok, szeretnék egy kis segítséget kérni: sram x7 váltó van a biciklin (2x10es) és pár napja (terep után) ha elöl a nagytányéron hátul a kicsin van akkor hozzá ér a lánc az átdobóhoz. Én naiv a végállás állítással próbáltam orvosolni de utóbb rájöttem az nem arra van, min kellene állítanom ? Bicikli szerelésben kezdõ vagyok vigyem inkább szervizbe ? (Specialized SJ FSR Comp 29er bringa) A válaszokat elõre is köszönöm