Ez nem pont ide tartozik, de azért vállalom.
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1181
Posted 2013. February 28. - 09:41
Ez nem pont ide tartozik, de azért vállalom.
Ridley Noah Fast
#1182
Posted 2013. February 28. - 07:45
Létezik még nem rozsdamentes bovden?
Hajaj!
A kedvencem a rozsdamentesnek árult bovden , ami egy-két év körfolyosón tárolástól úgy berohad , hogy két ember kisebb kötélhúzó gyakorlattal tépi csak ki a házból.
#1183
Posted 2013. February 28. - 00:04
de a jobb zsírzóbéléses SP41 csak méterre van.
vagy szettként bowdenház + huzal együtt, ahol az összes ház méretre van vágva, de árban ez a leghúzósabb megoldás
a Deore váltó simán menni fog 8-as sorral, és ha merev vázad van és nem 48-as a nagytányér elöl, hanem 44 vagy 42 akkor még jobb is a közepes (montiban hivják rövidnek is, szóval a GS jelölésû) kanál.
kanálhosszok ugye SS, GS, SGS növekvõ sorrendben.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1184
Posted 2013. February 27. - 20:24
Én nem tudom...
Viszont lehet hogy benevezek egy új váltóra (meg bowdenre + bowden házra). Ezt néztem ki de ez 9 sebességes. Szerintetek mûködne a jelenlegi Shimano Acera M360 8S váltókarommal jól mûködne 8 sebességes rendszerként? Vagy csak 9 sebességesként lehet használni?
Valamint szerintetek a bowdenházakat/ m-re árulják?
Ja és mennyit számít az hogy hosszú a kanala? Vagy mivel másabb ha rövid a kanala?
-menni fog
-méterre árulják
-hosszú kanalas nagyobbat tud feszíteni/hosszabb lánchoz is jó
#1185
Posted 2013. February 27. - 17:09
Viszont lehet hogy benevezek egy új váltóra (meg bowdenre + bowden házra). Ezt néztem ki de ez 9 sebességes. Szerintetek mûködne a jelenlegi Shimano Acera M360 8S váltókarommal jól mûködne 8 sebességes rendszerként? Vagy csak 9 sebességesként lehet használni?
Valamint szerintetek a bowdenházakat/ m-re árulják?
Ja és mennyit számít az hogy hosszú a kanala? Vagy mivel másabb ha rövid a kanala?
#1186
Posted 2013. February 27. - 17:09
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1187
Posted 2013. February 27. - 16:40
Most jöttem a bringaszerelõtõl és õ is azt tanácsolta hogy cseréljem ki rozsdamentes bowdenre....
Létezik még nem rozsdamentes bovden?
A sebesség mindent megold.
#1188
Posted 2013. February 27. - 15:08
#1189
Posted 2013. February 26. - 22:33
szinte 99% hogy bowdenház/bowden csere szükséges.Sziasztok. A segítségetekre lenne szükségem. A válóm állandóan elállítódik. Már 3X is voltam beállíttatni de pár nap után elállítódik. A legalsó és a legfelsõ fokozat mindig jó az nem állítódik el de amúgy szinte egyik sem jó. Van valami tippetek hogy ez mitõl lehet?
Shimano váltókar, lánc, váltó, lánc lánc koszorú szóval az egész hajtás Shimano.
Elõre is köszönöm segítségetek.
Pár kép hátha számít valamit:
KÉP1
KÉP2
KÉP3
KÉP4
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1190
Posted 2013. February 26. - 21:18
edit: most, hogy gondolkoztam, nem vagyok 100%-ig biztos, és elõbb még a bibliába is beleolvasnék (sheldon).
#1191
Posted 2013. February 26. - 20:36
#1192
Posted 2013. February 26. - 19:02
szerintem valami serules/ferdules lesz a baj inkabb, en ezeket neznem at:
-ferdult valtopapucs
-serult bovden
-szorulo lancszem(ek)
-megcsavarodott lanc
-elkopott lanc/fogaskereksor
-megcsavarodott valtotest/kanal
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1193
Posted 2013. February 26. - 18:44
A váltókar alsó részén meg tudod nézni a pontos típust, és itt (Shimano) be is tudod azonosítani. Vélhetõen egy szokványos Shimano MTB váltókar lesz. Bemész egy normális bringaboltba, és megérdeklõdöd, hogy a neked lévõ váltókarhoz milyen típust javasolnak (persze említsd meg, hogy milyen bringád van, illetve melyik stílust ûzöd, hogy megfelelõt ajánljanak).
Én csak józan paraszti ésszel gondolkodva úgy gondolom, h a váltókarral lehet gond. A váltó ugye csak annyit csinál, h a két vég fokozat között mozog, ahogy a kar cibálja a bowdent. De hiába cserél váltót, az nem fog segíteni. Ha 8 gangos a racsni, akkor ahhoz való váltókar kell, a váltónak pedig olyannak kell lennie, h a lánc ne akadjon el benne.
Amúgy deore szintre le kell cserélni az egészet, oszt mindjárt kevesebb a szopás vele.
#1194
Posted 2013. February 26. - 17:08
#1195
Posted 2013. February 26. - 17:02
#1196
Posted 2013. February 26. - 16:46
#1197
Posted 2013. February 26. - 16:32
SL-R440-8 Shift Lever (for 8-Speed)
SL-R440-9 Shift Lever (for 9-Speed)
SL-R660 Shift Lever (for 9-Speed)
SL-R661
SL-R770 Shift Lever (for 10-Speed)
SL-R770-D-L Shift Lever
SL-R780
SL-R783
#1198
Posted 2013. February 26. - 16:20
#1199
Posted 2013. February 26. - 15:53
Sziasztok. A segítségetekre lenne szükségem. A válóm állandóan elállítódik. Már 3X is voltam beállíttatni de pár nap után elállítódik. A legalsó és a legfelsõ fokozat mindig jó az nem állítódik el de amúgy szinte egyik sem jó. Van valami tippetek hogy ez mitõl lehet?
Shimano váltókar, lánc, váltó, lánc lánc koszorú szóval az egész hajtás Shimano.
Elõre is köszönöm segítségetek.
Pár kép hátha számít valamit:
KÉP1
KÉP2
KÉP3
KÉP4
Ha az elsõ, és az utolsó fokozat mindíg jó, csak a közbensõ fokozatok nem, akkor a váltókar nem vált pontosan ugyanoda.
#1200
Posted 2013. February 26. - 14:40
Shimano váltókar, lánc, váltó, lánc lánc koszorú szóval az egész hajtás Shimano.
Elõre is köszönöm segítségetek.
Pár kép hátha számít valamit:
KÉP1
KÉP2
KÉP3
KÉP4

Sign In
Create Account

Back to top





