Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1161
Posted 2013. April 13. - 19:07

1. nincs jol beallitva a valto (H jelu limit csavar tul be van tekerve, vagy nincs elegge megfeszitve a bovden)
2. tul hosszu a monoblokk ezert a nagytanyer tulsagosan messze esik a vaztol. Elofordulhat hogy amikor a hajtokart cserelted, akkor monoblokkot is kellett volna mivel a LX-hez rovidebb tengelyu kell.
Ha ugyanazok a tanyerok vannak fent mint az elozo hajtomuvon voltak akkor nem kell elsovaltot cserelned.
Az hogy elszakad a lanc az abszolut nem fugg ossze azzal hogy milyen hajtokar van fent. Lehet tul nagy atteteleket hajtasz, lehet el van kopva, lehet gyari hibas, vagy meg egy millio egyeb indoka lehet.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1162
Posted 2013. April 13. - 19:03

Sziasztok!
A segítségetek szeretném kérni.
Adott volt egy ilyen összeállítás:
Váltókar: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-speed
Elsõ váltó: Shimano Deore FD-M590, Top Swing 34,9mm
Hátsó váltó: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Hajtómû: alap shimano FC-M442 44x32x22
Lánc: Shimano CN-HG53
Ezzel technikailag nem is volt probléma, ám mikor lecseréltem a hajtókart LX-re(a lánctányérok maradtak a régiek) ; + intenzívebb használat/hosszabb túrázgatás, jött 3 láncszakadás valamint a nagytányérra nem tudok felváltani.
A váltásnál gondolom megoldhatom egy kompatibilis elsõ váltó cserével(?), de a láncszakadások vajon minek a következményei lehetnek?
Mit kéne cserélni a szetten?
#1163
Posted 2013. April 13. - 18:10

A segítségetek szeretném kérni.
Adott volt egy ilyen összeállítás:
Váltókar: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-speed
Elsõ váltó: Shimano Deore FD-M590, Top Swing 34,9mm
Hátsó váltó: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Hajtómû: alap shimano FC-M442 44x32x22
Lánc: Shimano CN-HG53
Ezzel technikailag nem is volt probléma, ám mikor lecseréltem a hajtókart LX-re(a lánctányérok maradtak a régiek) ; + intenzívebb használat/hosszabb túrázgatás, jött 3 láncszakadás valamint a nagytányérra nem tudok felváltani.
A váltásnál gondolom megoldhatom egy kompatibilis elsõ váltó cserével(?), de a láncszakadások vajon minek a következményei lehetnek?
Mit kéne cserélni a szetten?
#1164
Posted 2013. April 12. - 00:00

De elõre válaszoltál. (Írtam levelet, arra is?

#1165
Posted 2013. April 11. - 23:55

Köszönöm! XT 45, XTR 75 usd. Remek.
Van vele tapasztalat? Bár ennyi pénzt biztos nem költenék rá, elsõre azt gondoltam, egy csavar, egy elem cseréje, nem egy komplett generál.
---
* jav: amúgy meg nem lesz jó, mert ahogy nézem 10-es váltókarhoz való, ott meg még nem tart a tudomány. Pénz megmarad más okosságra.
Nekem nincs, nem is vágyom rá, nem vagyok meggyõzõdve hasznosságáról, jobb szeretem ha külön állíthatom vertikálisan a két kart, grammozók spórolnak két bilincsnyi súlyt, cserébe úgy áll egymáshoz képest ahogy a mérnök megálmodta.
#1166
Posted 2013. April 11. - 23:45


Van vele tapasztalat? Bár ennyi pénzt biztos nem költenék rá, elsõre azt gondoltam, egy csavar, egy elem cseréje, nem egy komplett generál.

---
* jav: amúgy meg nem lesz jó, mert ahogy nézem 10-es váltókarhoz való, ott meg még nem tart a tudomány. Pénz megmarad más okosságra.
#1167
Posted 2013. April 11. - 23:32

Urak, a képen sárgára színezett kis elemet lehet külön kapni? Van neki rendes neve, kódja? Próbáltam nézni a shimano techdocsokat, de nem jártam sikerrel.
Jó lenne egy bilinccsel felrakni a váltó-, fékkart, elméletileg mindkettõ képes lenne rá, csak ez a baszkura hiányzik.
Így lehet: Wiggle | Shimano XT M780 I-Spec Conversion Mounts | Gear Levers & Shifters
#1168
Posted 2013. April 11. - 23:27

Jó lenne egy bilinccsel felrakni a váltó-, fékkart, elméletileg mindkettõ képes lenne rá, csak ez a baszkura hiányzik.

#1169
Posted 2013. March 18. - 23:45

FD-M580A - Szerintem az "A" az alumínium rögzítõbilincset jelöli.Az A akár jelenthet Alsó-bilincses-t, bár kétlem (hol látod ezt?).
#1170
Posted 2013. March 18. - 23:24

Elsõ Lx váltónál mit jelent az A és a TS jelölés? Shimano Deore LX fh.-ah. (FD-M580A) TS | Váltás | Váltó |
TS: Top Swing: felül húzós
A leírás eléggé kétértelmû, magyarul mindkettõ angolul meg csak felülhúzós. Szerintem kérdezz rá ebike-on.
Az A akár jelenthet Alsó-bilincses-t, bár kétlem (hol látod ezt?).
#1171
Posted 2013. March 18. - 23:19

Elsõ váltók egyformák.
A váltók mûködése és pontos beállítása
Kösz a választ, azonban ez nem oldja meg a problémámat. Nem most kezdtem kerékpárt szerelni, rengeteg váltót beállítottam már.
Szóval a probléma valós, angolul rákerestem: minden fórumon azt írják, hogy az elsõ váltóknál mindegy milyen váltókar-váltó kombinációt használunk. És hát nem tudom, mert tényleg 1 váltással a legkisebbrõl a legnagyobb tányérra vált, ilyet azért nehéz rossz beállítással produkálni elöl.
(és nem féket szeretnék elõre szerelni, bár jól hangzik a felülhúzós fék:) )
#1172
Posted 2013. March 18. - 20:47

#1173
Posted 2013. March 18. - 19:48

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1174
Posted 2013. March 18. - 17:12

Magellan scutum vázra kellene felülhúzós fék, ami mûködik sram x9 váltókarral. Milyet vegyek rá?
Shimano SLX-et próbáltam felrakni, azonban egy váltással felvált a legnagyobb fokozatra, mintha több kábelt húzna mint ami váltónak kell.
Azt olvastam mindenhol, hogy a sram elsõ váltók kompatibilisek a shimano-val, lehet mégsem?
#1175
Posted 2013. March 10. - 00:38

Szerintem ne nagyon szedd szét ! Hacsak nincs benne gyakorlatod nagyon nehezen lehet összerakni õket. Szétszedni könnyû, aztán lehet, hogy úgy maradsz vele.3*9-es XT váltókart mennyire odafigyelõs szétszedni? Bovdent, kormányt cseréltem, itt figyel az asztalomon, megéri szétbontani, kitakarítani, bezsírozva összerakni, vagy hagyjam?
A bal váltókar lefelé váltáskor néha picit akad, ezért mondjuk inkább a szétszedésre hajlanék...
#1176
Posted 2013. March 09. - 21:21

gabóca, van máááásik!

#1177
Posted 2013. March 09. - 21:02

3*9-es XT váltókart mennyire odafigyelõs szétszedni? Bovdent, kormányt cseréltem, itt figyel az asztalomon, megéri szétbontani, kitakarítani, bezsírozva összerakni, vagy hagyjam?
A bal váltókar lefelé váltáskor néha picit akad, ezért mondjuk inkább a szétszedésre hajlanék...
Elõtte azért nézz be az apróba, ha nem sikerülne, és simán csak bowdwn-nal próbáld ki van e akadás, nehogy valami más miatt produkálja!
#1178
Posted 2013. March 09. - 19:31

3*9-es XT váltókart mennyire odafigyelõs szétszedni? Bovdent, kormányt cseréltem, itt figyel az asztalomon, megéri szétbontani, kitakarítani, bezsírozva összerakni, vagy hagyjam?
A bal váltókar lefelé váltáskor néha picit akad, ezért mondjuk inkább a szétszedésre hajlanék...
Shimano
hajrá

#1179
Posted 2013. March 09. - 19:28

A bal váltókar lefelé váltáskor néha picit akad, ezért mondjuk inkább a szétszedésre hajlanék...
#1180
Posted 2013. March 08. - 22:14

Elég összetett kérdésem lenne.
kezdem az elején adott egy tricolor 600-as fékfáltókar(8sp)
hátulra vettem új agyat új sram sorral (8sp) új lánc valamint hátul a régi shimano exage300-as váltó(7sp de tökéletes a váltókarral illetve a 8as sorral)
elöl is az exage 300-as átdobó hozzá való dupla tányér vmi a tricorol 600-as fékváltó.
A gond az ott kezdõdik, h hátúl a váltás tökéletes(8-7-6-5 ös fogaskerekeken majd elkezd beleérni az átdobóba a lánc(nagytányéron az elsõ váltó),ekkor leváltok a kicsire és szépen megy a 5-4-3-as fogaskerék majd megint kerreg.
Erre énis azt mondanám h beállítás,DE!! szakember csinálta (Herce Hurca bringabolt) vagy az alsó fogaskerekeken jó vagy a felsõkön. oylan mintha a kar nem tolna eleget a finombeállításnál...
a régi rendszerrel (hátul 7-es sor és régi lánc vmint régi kerékszett)tökéletes volt!!
esetleg még annyi infó,h multkor mikor mentem haza az elsõ váltóm megszorult nem tudtam vele váltani de tudtam h megy a boltba és be lesz álítva minden nem foglalkoztam vele.
Elromolhat így a váltókar vagy a tricorol átdobót kéne használnom?? kérlek segítsetek mert tippem sincs h mihez nyúljak...
köszönöm a segítséget!!!