Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1141
Posted 2013. April 14. - 10:59
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1142
Posted 2013. April 14. - 10:16
ha nem valt fel a nagytanyerra, az ket okbol lehet
1. nincs jol beallitva a valto (H jelu limit csavar tul be van tekerve, vagy nincs elegge megfeszitve a bovden)
2. tul hosszu a monoblokk ezert a nagytanyer tulsagosan messze esik a vaztol. Elofordulhat hogy amikor a hajtokart cserelted, akkor monoblokkot is kellett volna mivel a LX-hez rovidebb tengelyu kell.
Ha ugyanazok a tanyerok vannak fent mint az elozo hajtomuvon voltak akkor nem kell elsovaltot cserelned.
Az hogy elszakad a lanc az abszolut nem fugg ossze azzal hogy milyen hajtokar van fent. Lehet tul nagy atteteleket hajtasz, lehet el van kopva, lehet gyari hibas, vagy meg egy millio egyeb indoka lehet.
Köszi a választ.
Anno próbáltam beállítani, de egy váltás és annyi.Elvittem szervizbe, beállították de még ekkor is ugyan ez volt a helyzet.
A monoblokot meg muszáj volt cseréltem mivel az elõzõ négyszögtengelyes volt, ez meg ugye octalinkes:)
#1143
Posted 2013. April 14. - 10:02
LX es Alivo hajtómû esetén a lánctányérok közötti távolság ugyanaz, egyedül a láncvonalad változhatott meg, amit az elsõ váltó beállításával korrigálnod kell. Valószínûleg a "H" határállító csavaron kell állítanod és utána fel fog váltani. Láncszakadást passzolom...
Köszönöm a választ!
Próbálkozom vele, bár úgy rémlik, hogy tavaly mikor lecseréltem a hajtókart, elvittem vbeállítani, mert én nem boldogultam vele.Én is azt a csavart állítottam, de egy váltás a nagytányérra és nyekk...
#1144
Posted 2013. April 13. - 19:07
1. nincs jol beallitva a valto (H jelu limit csavar tul be van tekerve, vagy nincs elegge megfeszitve a bovden)
2. tul hosszu a monoblokk ezert a nagytanyer tulsagosan messze esik a vaztol. Elofordulhat hogy amikor a hajtokart cserelted, akkor monoblokkot is kellett volna mivel a LX-hez rovidebb tengelyu kell.
Ha ugyanazok a tanyerok vannak fent mint az elozo hajtomuvon voltak akkor nem kell elsovaltot cserelned.
Az hogy elszakad a lanc az abszolut nem fugg ossze azzal hogy milyen hajtokar van fent. Lehet tul nagy atteteleket hajtasz, lehet el van kopva, lehet gyari hibas, vagy meg egy millio egyeb indoka lehet.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1145
Posted 2013. April 13. - 19:03
Sziasztok!
A segítségetek szeretném kérni.
Adott volt egy ilyen összeállítás:
Váltókar: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-speed
Elsõ váltó: Shimano Deore FD-M590, Top Swing 34,9mm
Hátsó váltó: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Hajtómû: alap shimano FC-M442 44x32x22
Lánc: Shimano CN-HG53
Ezzel technikailag nem is volt probléma, ám mikor lecseréltem a hajtókart LX-re(a lánctányérok maradtak a régiek) ; + intenzívebb használat/hosszabb túrázgatás, jött 3 láncszakadás valamint a nagytányérra nem tudok felváltani.
A váltásnál gondolom megoldhatom egy kompatibilis elsõ váltó cserével(?), de a láncszakadások vajon minek a következményei lehetnek?
Mit kéne cserélni a szetten?
#1146
Posted 2013. April 13. - 18:10
A segítségetek szeretném kérni.
Adott volt egy ilyen összeállítás:
Váltókar: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-speed
Elsõ váltó: Shimano Deore FD-M590, Top Swing 34,9mm
Hátsó váltó: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Hajtómû: alap shimano FC-M442 44x32x22
Lánc: Shimano CN-HG53
Ezzel technikailag nem is volt probléma, ám mikor lecseréltem a hajtókart LX-re(a lánctányérok maradtak a régiek) ; + intenzívebb használat/hosszabb túrázgatás, jött 3 láncszakadás valamint a nagytányérra nem tudok felváltani.
A váltásnál gondolom megoldhatom egy kompatibilis elsõ váltó cserével(?), de a láncszakadások vajon minek a következményei lehetnek?
Mit kéne cserélni a szetten?
#1147
Posted 2013. April 12. - 00:00
De elõre válaszoltál. (Írtam levelet, arra is? )
#1148
Posted 2013. April 11. - 23:55
Köszönöm! XT 45, XTR 75 usd. Remek.
Van vele tapasztalat? Bár ennyi pénzt biztos nem költenék rá, elsõre azt gondoltam, egy csavar, egy elem cseréje, nem egy komplett generál.
---
* jav: amúgy meg nem lesz jó, mert ahogy nézem 10-es váltókarhoz való, ott meg még nem tart a tudomány. Pénz megmarad más okosságra.
Nekem nincs, nem is vágyom rá, nem vagyok meggyõzõdve hasznosságáról, jobb szeretem ha külön állíthatom vertikálisan a két kart, grammozók spórolnak két bilincsnyi súlyt, cserébe úgy áll egymáshoz képest ahogy a mérnök megálmodta.
#1149
Posted 2013. April 11. - 23:45
Van vele tapasztalat? Bár ennyi pénzt biztos nem költenék rá, elsõre azt gondoltam, egy csavar, egy elem cseréje, nem egy komplett generál.
---
* jav: amúgy meg nem lesz jó, mert ahogy nézem 10-es váltókarhoz való, ott meg még nem tart a tudomány. Pénz megmarad más okosságra.
#1150
Posted 2013. April 11. - 23:32
Urak, a képen sárgára színezett kis elemet lehet külön kapni? Van neki rendes neve, kódja? Próbáltam nézni a shimano techdocsokat, de nem jártam sikerrel.
Jó lenne egy bilinccsel felrakni a váltó-, fékkart, elméletileg mindkettõ képes lenne rá, csak ez a baszkura hiányzik.
Így lehet: Wiggle | Shimano XT M780 I-Spec Conversion Mounts | Gear Levers & Shifters
#1151
Posted 2013. April 11. - 23:27
Jó lenne egy bilinccsel felrakni a váltó-, fékkart, elméletileg mindkettõ képes lenne rá, csak ez a baszkura hiányzik.
#1152
Posted 2013. March 18. - 23:45
FD-M580A - Szerintem az "A" az alumínium rögzítõbilincset jelöli.Az A akár jelenthet Alsó-bilincses-t, bár kétlem (hol látod ezt?).
#1153
Posted 2013. March 18. - 23:24
Elsõ Lx váltónál mit jelent az A és a TS jelölés? Shimano Deore LX fh.-ah. (FD-M580A) TS | Váltás | Váltó |
TS: Top Swing: felül húzós
A leírás eléggé kétértelmû, magyarul mindkettõ angolul meg csak felülhúzós. Szerintem kérdezz rá ebike-on.
Az A akár jelenthet Alsó-bilincses-t, bár kétlem (hol látod ezt?).
#1154
Posted 2013. March 18. - 23:19
Elsõ váltók egyformák.
A váltók mûködése és pontos beállítása
Kösz a választ, azonban ez nem oldja meg a problémámat. Nem most kezdtem kerékpárt szerelni, rengeteg váltót beállítottam már.
Szóval a probléma valós, angolul rákerestem: minden fórumon azt írják, hogy az elsõ váltóknál mindegy milyen váltókar-váltó kombinációt használunk. És hát nem tudom, mert tényleg 1 váltással a legkisebbrõl a legnagyobb tányérra vált, ilyet azért nehéz rossz beállítással produkálni elöl.
(és nem féket szeretnék elõre szerelni, bár jól hangzik a felülhúzós fék:) )
#1155
Posted 2013. March 18. - 20:47
#1156
Posted 2013. March 18. - 19:48
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1157
Posted 2013. March 18. - 17:12
Magellan scutum vázra kellene felülhúzós fék, ami mûködik sram x9 váltókarral. Milyet vegyek rá?
Shimano SLX-et próbáltam felrakni, azonban egy váltással felvált a legnagyobb fokozatra, mintha több kábelt húzna mint ami váltónak kell.
Azt olvastam mindenhol, hogy a sram elsõ váltók kompatibilisek a shimano-val, lehet mégsem?
#1158
Posted 2013. March 10. - 00:38
Szerintem ne nagyon szedd szét ! Hacsak nincs benne gyakorlatod nagyon nehezen lehet összerakni õket. Szétszedni könnyû, aztán lehet, hogy úgy maradsz vele.3*9-es XT váltókart mennyire odafigyelõs szétszedni? Bovdent, kormányt cseréltem, itt figyel az asztalomon, megéri szétbontani, kitakarítani, bezsírozva összerakni, vagy hagyjam?
A bal váltókar lefelé váltáskor néha picit akad, ezért mondjuk inkább a szétszedésre hajlanék...
#1159
Posted 2013. March 09. - 21:21
gabóca, van máááásik!
#1160
Posted 2013. March 09. - 21:02
3*9-es XT váltókart mennyire odafigyelõs szétszedni? Bovdent, kormányt cseréltem, itt figyel az asztalomon, megéri szétbontani, kitakarítani, bezsírozva összerakni, vagy hagyjam?
A bal váltókar lefelé váltáskor néha picit akad, ezért mondjuk inkább a szétszedésre hajlanék...
Elõtte azért nézz be az apróba, ha nem sikerülne, és simán csak bowdwn-nal próbáld ki van e akadás, nehogy valami más miatt produkálja!