Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1141
Írta 2013. április 16. - 05:02
#1142
Írta 2013. április 15. - 20:51
#1143
Írta 2013. április 15. - 20:40
Akármelyik bringa boltban amelyik shimanót be szerezSziasztok! A hétvégén sikeresen eltörtem a Deore XT RD-M780 Shadow 10-speed váltóm belsõ kanalát illetve az alsó görgõ is elrepedt. A váltó nem sérült, így nem feltétlen cserélném ki az egészet de a felsorolt alkatrészeket a mai napon nem tudtam felhajtani. Persze hetekig vadászhatnék az apróban, de nem tudjátok hol tudom ezeket aránylag gyorsan beszerezni? Minden megoldás érdekel ami olcsóbb mint a kb. +20E váltócsere. Ráadásul itt a jó idõ, így az sem baj ha nem tart napokig.
Kösz, Attila
http://techdocs.shim...69830799957.pdf
7 es és 8 -as alkatrész + hosszú vagy középkanalas
Nem lesz olcsó.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1144
Írta 2013. április 15. - 19:57
Kösz, Attila
#1145
Írta 2013. április 14. - 14:05
én most 2*10es direct mount slx-et használok 2*9-hez
2*10-eshez valót használj a 3 tányérosokhoz valónál nagyoka terelõlemezek
#1146
Írta 2013. április 14. - 13:06
Illetve o.úti váltó? Direct Mount rogzítéssel kell....
#1147
Írta 2013. április 14. - 12:33
ja azt hittem az M442 is octalink volt. Az uj monoblokkot ugyanott vetted ahol a hajtokart? Az elado megbizonyosodott rola hogy a megfelelo hosszu tengelyut adja el neked?
Lehet, hogy picit rosszul fogalmaztam.
Az LX hajtókar + hozzá való monoblok egy másik bringámról való volt.
A hajtókar csere után vittem szervizbe, mert nem boldogultam a váltóállítással;1 váltás nagytányérra és aztán újra kellett állítani mert többet nem váltott fel.Ez megcsináltam 3× aztán jött a szerviz. Õk is beállították de ugyan az volt a probléma, egyszer tudtam kidobni nagytányérra aztán többször nem.Ebbõl gondolom, hogy most az LX hajtókar picit kintebb van mint a sima négyszöges volt és ezért már nem kompatibilis a deore elsõ váltóval mert utóbbi nem tudja annyira kitenni a láncot, hogy rádobja a nagytányérra.Ezért gondolom, hogy az elsõ váltónak is akkor LX-nek kéne lenni.
#1148
Írta 2013. április 14. - 10:59
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1149
Írta 2013. április 14. - 10:16
ha nem valt fel a nagytanyerra, az ket okbol lehet
1. nincs jol beallitva a valto (H jelu limit csavar tul be van tekerve, vagy nincs elegge megfeszitve a bovden)
2. tul hosszu a monoblokk ezert a nagytanyer tulsagosan messze esik a vaztol. Elofordulhat hogy amikor a hajtokart cserelted, akkor monoblokkot is kellett volna mivel a LX-hez rovidebb tengelyu kell.
Ha ugyanazok a tanyerok vannak fent mint az elozo hajtomuvon voltak akkor nem kell elsovaltot cserelned.
Az hogy elszakad a lanc az abszolut nem fugg ossze azzal hogy milyen hajtokar van fent. Lehet tul nagy atteteleket hajtasz, lehet el van kopva, lehet gyari hibas, vagy meg egy millio egyeb indoka lehet.
Köszi a választ.
Anno próbáltam beállítani, de egy váltás és annyi.Elvittem szervizbe, beállították de még ekkor is ugyan ez volt a helyzet.
A monoblokot meg muszáj volt cseréltem mivel az elõzõ négyszögtengelyes volt, ez meg ugye octalinkes:)
#1150
Írta 2013. április 14. - 10:02
LX es Alivo hajtómû esetén a lánctányérok közötti távolság ugyanaz, egyedül a láncvonalad változhatott meg, amit az elsõ váltó beállításával korrigálnod kell. Valószínûleg a "H" határállító csavaron kell állítanod és utána fel fog váltani. Láncszakadást passzolom...
Köszönöm a választ!
Próbálkozom vele, bár úgy rémlik, hogy tavaly mikor lecseréltem a hajtókart, elvittem vbeállítani, mert én nem boldogultam vele.Én is azt a csavart állítottam, de egy váltás a nagytányérra és nyekk...
#1151
Írta 2013. április 13. - 19:07
1. nincs jol beallitva a valto (H jelu limit csavar tul be van tekerve, vagy nincs elegge megfeszitve a bovden)
2. tul hosszu a monoblokk ezert a nagytanyer tulsagosan messze esik a vaztol. Elofordulhat hogy amikor a hajtokart cserelted, akkor monoblokkot is kellett volna mivel a LX-hez rovidebb tengelyu kell.
Ha ugyanazok a tanyerok vannak fent mint az elozo hajtomuvon voltak akkor nem kell elsovaltot cserelned.
Az hogy elszakad a lanc az abszolut nem fugg ossze azzal hogy milyen hajtokar van fent. Lehet tul nagy atteteleket hajtasz, lehet el van kopva, lehet gyari hibas, vagy meg egy millio egyeb indoka lehet.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1152
Írta 2013. április 13. - 19:03
Sziasztok!
A segítségetek szeretném kérni.
Adott volt egy ilyen összeállítás:
Váltókar: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-speed
Elsõ váltó: Shimano Deore FD-M590, Top Swing 34,9mm
Hátsó váltó: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Hajtómû: alap shimano FC-M442 44x32x22
Lánc: Shimano CN-HG53
Ezzel technikailag nem is volt probléma, ám mikor lecseréltem a hajtókart LX-re(a lánctányérok maradtak a régiek) ; + intenzívebb használat/hosszabb túrázgatás, jött 3 láncszakadás valamint a nagytányérra nem tudok felváltani.
A váltásnál gondolom megoldhatom egy kompatibilis elsõ váltó cserével(?), de a láncszakadások vajon minek a következményei lehetnek?
Mit kéne cserélni a szetten?
#1153
Írta 2013. április 13. - 18:10
A segítségetek szeretném kérni.
Adott volt egy ilyen összeállítás:
Váltókar: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-speed
Elsõ váltó: Shimano Deore FD-M590, Top Swing 34,9mm
Hátsó váltó: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Hajtómû: alap shimano FC-M442 44x32x22
Lánc: Shimano CN-HG53
Ezzel technikailag nem is volt probléma, ám mikor lecseréltem a hajtókart LX-re(a lánctányérok maradtak a régiek) ; + intenzívebb használat/hosszabb túrázgatás, jött 3 láncszakadás valamint a nagytányérra nem tudok felváltani.
A váltásnál gondolom megoldhatom egy kompatibilis elsõ váltó cserével(?), de a láncszakadások vajon minek a következményei lehetnek?
Mit kéne cserélni a szetten?
#1154
Írta 2013. április 12. - 00:00
De elõre válaszoltál. (Írtam levelet, arra is? )
#1155
Írta 2013. április 11. - 23:55
Köszönöm! XT 45, XTR 75 usd. Remek.
Van vele tapasztalat? Bár ennyi pénzt biztos nem költenék rá, elsõre azt gondoltam, egy csavar, egy elem cseréje, nem egy komplett generál.
---
* jav: amúgy meg nem lesz jó, mert ahogy nézem 10-es váltókarhoz való, ott meg még nem tart a tudomány. Pénz megmarad más okosságra.
Nekem nincs, nem is vágyom rá, nem vagyok meggyõzõdve hasznosságáról, jobb szeretem ha külön állíthatom vertikálisan a két kart, grammozók spórolnak két bilincsnyi súlyt, cserébe úgy áll egymáshoz képest ahogy a mérnök megálmodta.
#1156
Írta 2013. április 11. - 23:45
Van vele tapasztalat? Bár ennyi pénzt biztos nem költenék rá, elsõre azt gondoltam, egy csavar, egy elem cseréje, nem egy komplett generál.
---
* jav: amúgy meg nem lesz jó, mert ahogy nézem 10-es váltókarhoz való, ott meg még nem tart a tudomány. Pénz megmarad más okosságra.
#1157
Írta 2013. április 11. - 23:32
Urak, a képen sárgára színezett kis elemet lehet külön kapni? Van neki rendes neve, kódja? Próbáltam nézni a shimano techdocsokat, de nem jártam sikerrel.
Jó lenne egy bilinccsel felrakni a váltó-, fékkart, elméletileg mindkettõ képes lenne rá, csak ez a baszkura hiányzik.
Így lehet: Wiggle | Shimano XT M780 I-Spec Conversion Mounts | Gear Levers & Shifters
#1158
Írta 2013. április 11. - 23:27
Jó lenne egy bilinccsel felrakni a váltó-, fékkart, elméletileg mindkettõ képes lenne rá, csak ez a baszkura hiányzik.
#1159
Írta 2013. március 18. - 23:45
FD-M580A - Szerintem az "A" az alumínium rögzítõbilincset jelöli.Az A akár jelenthet Alsó-bilincses-t, bár kétlem (hol látod ezt?).
#1160
Írta 2013. március 18. - 23:24
Elsõ Lx váltónál mit jelent az A és a TS jelölés? Shimano Deore LX fh.-ah. (FD-M580A) TS | Váltás | Váltó |
TS: Top Swing: felül húzós
A leírás eléggé kétértelmû, magyarul mindkettõ angolul meg csak felülhúzós. Szerintem kérdezz rá ebike-on.
Az A akár jelenthet Alsó-bilincses-t, bár kétlem (hol látod ezt?).