Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1121
Posted 2013. April 17. - 19:58
Ugye a váltókarom egy Shimano Acera M360 8S. Ehhez fõleg utcai bringázásra + néha laza terepre 8 sebességes rendszerhez jó lenne az a Shimano Acera '12 (RD-M390) hátsó váltó? Nincs más ötletem. Már 5 forintot is sajnálnék a váltó újbóli beállítására mert 4 bõl 1szer sem oldotta meg a problémám 1 napnál tovább....
Váltó cserével meg kell hogy oldódjon a probléma nem?
#1122
Posted 2013. April 17. - 19:27
Szia,
Nekem kevláros (barna) Jagwire ház van, idestova 8-9 éve. Fogalmam sincs minek kellene cserélni.
X
Bowdent cseréltél már vagy azt sem? Mennyire poros/saras terepen használod?
Szerintem vegyél olcsó Jagwire bowdenházat és jóféle, simára köszörült bowdent. Nem annyival jobb a Shimano sem.
Ha sokat jársz, évente, másfél évente ki szokták cserélni a bowdent a bowdenházzal együtt. Nem egy komoly összeg.
Ha már érezhetõen kezd szorulni, egyszer-kétszer be lehet olajozni. Akkor jó lesz egy darabig. Aztán már persze csere.
Köszi, én is valami hasonló megoldásra gondoltam. Nekem gyárilag SP41-el van szerelve, és 4000 km után még tökéletesen üzemel. A fiam bringáján 2000 km-t birta, így merült fel a minõség kérdése, de gyanús, hogy az nem rozsdamentes bowdennel volt szerelve.
#1123
Posted 2013. April 17. - 17:10
De olyant csak rendelésre lehet kapni. 7800-8500ft attól függ melyik üzletben venném.
Vagy lenne SHIMANO DEORE [RD-M531] 10450ft tõl. Esetleg új Alivio ami azt hiszem 2013 mas de max 2012 es 9300ft ért.
Ti melyiket ajánlanátok?
Versenyen nem indulok viszont terepen sokat megyek. Hegy völgy köves sziklás utak.
Segítségeteket köszönöm.
#1124
Posted 2013. April 17. - 15:52
Szerintem vegyél olcsó Jagwire bowdenházat és jóféle, simára köszörült bowdent. Nem annyival jobb a Shimano sem.Sziasztok!
Két kérdésben szeretném a segítségeteket kérni:
1. Egy Deore váltókar/váltó esetén milyen bowdenház/bowden ajánlott? Pontosabban fogalmazva a kérdést érznék-e különbséget az SP41 és a durván fele annyiba kerülõ egyéb (de nem noname, pl. jagwire) bowdenházak között? Mivel járok jobban ha az olcsóbb bowdenházat sûrûbben cserélem vagy a drágát ritkábban?
2. Csere esetén mi alapján dönthetõ el, hogy csak a bowden cseréje szükséges vagy a bowdenházé is?
Ha sokat jársz, évente, másfél évente ki szokták cserélni a bowdent a bowdenházzal együtt. Nem egy komoly összeg.
Ha már érezhetõen kezd szorulni, egyszer-kétszer be lehet olajozni. Akkor jó lesz egy darabig. Aztán már persze csere.
#1125
Posted 2013. April 17. - 14:39
Sérülés nincs, évente 1*fújok bele TF2. Masszív cucc.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1126
Posted 2013. April 17. - 14:33
Szia,
Nekem kevláros (barna) Jagwire ház van, idestova 8-9 éve. Fogalmam sincs minek kellene cserélni.
X
mondjuk mert begyujti a koszt es/vagy elkopik. Mindketto a bovden mozgas lassulasat eredmenyezi, ami meg a valtasteljesitmenyt rontja.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1127
Posted 2013. April 17. - 14:21
#1128
Posted 2013. April 17. - 14:16
Fontos a váltó lemezeinek a szöge is (a váz, ill. a lánctányérok síkjához képest), a váltó magassága a nyeregvázcsövön. Errõl találsz leírást a Shimano oldalán. Ha ez rendben én megnézném a bovdent mennyire mozog könnyen.
Szia!
Ezeket mind megnézték a srácok a szervízben
#1129
Posted 2013. April 17. - 14:08
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1130
Posted 2013. April 17. - 13:29
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az elsõ váltóm Deore, nehezen vált le a 3. lánctányérról a 2.-ra. Voltam szervízben, nem tudtak vele mit kezdeni ( a váltókar is Deore) átnézték, beolajozták, beállították de amikor lejjebb váltanék nem azonnal teszi, hanem pár 2-3 másodperc múlva. Az egész bringa új, bowdenek, váltók minden. Az ottani szervízesek értik a dolgukat, de ezt nem tudták tökéletesen megcsinálni.
Ötlet valakinek?
#1131
Posted 2013. April 17. - 11:14
Nekem kevláros (barna) Jagwire ház van, idestova 8-9 éve. Fogalmam sincs minek kellene cserélni.
X
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1132
Posted 2013. April 17. - 10:58
Két kérdésben szeretném a segítségeteket kérni:
1. Egy Deore váltókar/váltó esetén milyen bowdenház/bowden ajánlott? Pontosabban fogalmazva a kérdést érznék-e különbséget az SP41 és a durván fele annyiba kerülõ egyéb (de nem noname, pl. jagwire) bowdenházak között? Mivel járok jobban ha az olcsóbb bowdenházat sûrûbben cserélem vagy a drágát ritkábban?
2. Csere esetén mi alapján dönthetõ el, hogy csak a bowden cseréje szükséges vagy a bowdenházé is?
#1133
Posted 2013. April 16. - 06:46
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1134
Posted 2013. April 16. - 05:02
#1135
Posted 2013. April 15. - 20:51
#1136
Posted 2013. April 15. - 20:40
Akármelyik bringa boltban amelyik shimanót be szerezSziasztok! A hétvégén sikeresen eltörtem a Deore XT RD-M780 Shadow 10-speed váltóm belsõ kanalát illetve az alsó görgõ is elrepedt. A váltó nem sérült, így nem feltétlen cserélném ki az egészet de a felsorolt alkatrészeket a mai napon nem tudtam felhajtani. Persze hetekig vadászhatnék az apróban, de nem tudjátok hol tudom ezeket aránylag gyorsan beszerezni? Minden megoldás érdekel ami olcsóbb mint a kb. +20E váltócsere. Ráadásul itt a jó idõ, így az sem baj ha nem tart napokig.
Kösz, Attila
http://techdocs.shim...69830799957.pdf
7 es és 8 -as alkatrész + hosszú vagy középkanalas
Nem lesz olcsó.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1137
Posted 2013. April 15. - 19:57
Kösz, Attila
#1138
Posted 2013. April 14. - 14:05
én most 2*10es direct mount slx-et használok 2*9-hez
2*10-eshez valót használj a 3 tányérosokhoz valónál nagyoka terelõlemezek
#1139
Posted 2013. April 14. - 13:06
Illetve o.úti váltó? Direct Mount rogzítéssel kell....
#1140
Posted 2013. April 14. - 12:33
ja azt hittem az M442 is octalink volt. Az uj monoblokkot ugyanott vetted ahol a hajtokart? Az elado megbizonyosodott rola hogy a megfelelo hosszu tengelyut adja el neked?
Lehet, hogy picit rosszul fogalmaztam.
Az LX hajtókar + hozzá való monoblok egy másik bringámról való volt.
A hajtókar csere után vittem szervizbe, mert nem boldogultam a váltóállítással;1 váltás nagytányérra és aztán újra kellett állítani mert többet nem váltott fel.Ez megcsináltam 3× aztán jött a szerviz. Õk is beállították de ugyan az volt a probléma, egyszer tudtam kidobni nagytányérra aztán többször nem.Ebbõl gondolom, hogy most az LX hajtókar picit kintebb van mint a sima négyszöges volt és ezért már nem kompatibilis a deore elsõ váltóval mert utóbbi nem tudja annyira kitenni a láncot, hogy rádobja a nagytányérra.Ezért gondolom, hogy az elsõ váltónak is akkor LX-nek kéne lenni.