Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#1121
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 posts
És akkor az váltó csere?

Ma haverom felvetette hogy nem lehet hogy azért vált rosszul mert ferde a lánc? Mert ugye nekem elöl nincs váltóm csak hátul.Bár én ezt kétlem mert most pont 3-4-5-6 ban ugrál néha a lánc ott meg pont hogy a legegyenesebb szerintem.

#1122
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 posts

Szerintetek ez megfelelõen tömít?
Jagwire bowdenház vég csúcsos mûanyag 4mm | Karbantartás |

Helló voltam ma egy bringás boltban ott mutatott a srác egy váltót. Minden tök jól áll stb majd mutatja ,hogy dobálja a sebességeket. Mindenre gondoltam csak egy valamire nem. Kopott volt a váltó test az imbusz csavarnál és önálló életet élt.

#1123
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,691 posts

Szerintetek ez megfelelõen tömít?
Jagwire bowdenház vég csúcsos mûanyag 4mm | Karbantartás |

Ez maga nem tömít, erre kéne lennie egy szoros gumi "hengernek" és az tömít. Azt meg a Shimano rendszerhez adják, de ott sokkal hosszabb a kilógó múanyag csúcs.
Én ilyen Jagwire-t használok de villanyszerelési zsugorcsövet húzok rá, így valamennyire tömített is a rendszer + nincs szabadon a bowden a vázon.
Marci

#1124
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
szerintem én nem vennék ilyet :)

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1125
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Szerintetek ez megfelelõen tömít?
Jagwire bowdenház vég csúcsos mûanyag 4mm | Karbantartás |

Ehhez a kevláros barna Jagwire házhoz lehetett venni spéci kupakokat (asszem sárgaréz, felületkezelve) amikben van tömítés. Tényleg nem nagyon megy bele semmi.



#1126
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Igazad van, azt valóban nem tudod meg, hogy melyik ferde, de azt kis erõfeszítéssel láthatod, hogy jó helyen keresgélsz-e..

nem tudom, szerintem így nem zárod ki egyiket sem, csak annyi látszik, hogy valamelyik ferde. de azt nem mondja meg, hogy melyik alkatrész.



#1127
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Köszönöm a válaszokat!



Bowdent cseréltél már vagy azt sem? Mennyire poros/saras terepen használod?



Köszi, én is valami hasonló megoldásra gondoltam. Nekem gyárilag SP41-el van szerelve, és 4000 km után még tökéletesen üzemel. A fiam bringáján 2000 km-t birta, így merült fel a minõség kérdése, de gyanús, hogy az nem rozsdamentes bowdennel volt szerelve.


Cseréltem. Leginkább azért mert vagy elszöszölõdött a vége, vagy elpattant 1-2 szál a rögzítõ csavarnál. Ehhez a kevláros barna Jagwire házhoz lehetett venni spéci kupakokat (asszem sárgaréz, felületkezelve) amikben van tömítés. Tényleg nem nagyon megy bele semmi. Bovdenben szerintem legolcsóbb köszörült saválló teljesen ok.

X

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1128
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 posts
Köszönöm srácok. Pénteken visszaviszem bringáshoz hogy nézze meg alaposabban...

#1129
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,691 posts

van, de a beírások alapján a srác közelébe nincs ilyen jobb szerviz, ahova el tudna járni. (legalábbis ezt vonom le a javítások után is fennálló problémából).

A sporttárs azt írja: Lakhely: Bp. 17.ker.
Ez nem egy eldugott alföldi kis falu. Könnyen talál normális bringaszervizt.
+1 szavazat a váltótartó fülre ! Ott lesz a hiba.
Marci

#1130
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mondjuk en nem fizettem volna az elso alkalom utan. foleg ha 1 napig se birja ki ugralas nelkul a cucc, mert akkor nem lett rendesen megcsinalva, ergo javitsak ki ingyen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1131
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Nem egyszerûbb ha hátulról és felülrõl is megnézed, hogy párhuzamos-e a kerékkel a váltó(kanál)? Én elõl a legkisebb lánctányérra rakom, hátul végigmegyek a sebességeken és nézem, hogy minden irányban párhuzamos-e. Kis eltérések semmilyen problémát nem okoznak.


nem tudom, szerintem így nem zárod ki egyiket sem, csak annyi látszik, hogy valamelyik ferde. de azt nem mondja meg, hogy melyik alkatrész.

Egyékbént erre jobb szervízekben van célszerszám.


van, de a beírások alapján a srác közelébe nincs ilyen jobb szerviz, ahova el tudna járni. (legalábbis ezt vonom le a javítások után is fennálló problémából).

#1132
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Nem egyszerûbb ha hátulról és felülrõl is megnézed, hogy párhuzamos-e a kerékkel a váltó(kanál)? Én elõl a legkisebb lánctányérra rakom, hátul végigmegyek a sebességeken és nézem, hogy minden irányban párhuzamos-e. Kis eltérések semmilyen problémát nem okoznak. Egyékbént erre jobb szervízekben van célszerszám.



a váltótartófül a papucson ül, a váz cserélhetõ része. azért kéne kideríteni, mert az egy 2-3 ezres mutatvány, és ha nincs baja a váltódnak akkor butaság lenne arra költeni feleslegesen.

kiveszed a kereket meg a váltót, fogsz két M10-es menetes szárat, egyiket csavarokkal befogod a papucsok közé, másikat betekered a váltótartófülbe, és összeméred. ha párhuzamosak akkor nem ott van a gond.



#1133
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
a váltótartófül a papucson ül, a váz cserélhetõ része. azért kéne kideríteni, mert az egy 2-3 ezres mutatvány, és ha nincs baja a váltódnak akkor butaság lenne arra költeni feleslegesen.

kiveszed a kereket meg a váltót, fogsz két M10-es menetes szárat, egyiket csavarokkal befogod a papucsok közé, másikat betekered a váltótartófülbe, és összeméred. ha párhuzamosak akkor nem ott van a gond.

#1134
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 posts
Ha elvan hajolva az enyém akkor már inkább veszek egy rendes váltót és akkor talán kipipálom végre a váltási problémát egy idõre. Csak tudom kéne akkor hogy ez biztos hogy megoldaná e a problémám.

#1135
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 posts

Így elsõ ránézésre nincs de nem vagyok túl nagy szakértõje a váltóknak de mást én sem tudok elképzelni.


Nálam is volt ilyen gond. Ezért keresek most új váltót.. A váltófület holnap egyengetem meg egy kicsit melóhelyen .
Elegendõ volt annyi a váltónak ,hogy elakadtam egy kõ darabban .

#1136
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 posts
Így elsõ ránézésre nincs de nem vagyok túl nagy szakértõje a váltóknak de mást én sem tudok elképzelni.

#1137
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
nincs elhajolva a váltótartó fül?

#1138
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 posts
Én szerintem lassan agyvérzést kapok ettõl a nyomorult váltótól... Tegnap elhoztam a bringástól. Rozsdamentes bowden + Shimano SP41-es bowdenház lett rátéve. És már megint dobálja a láncot 3-as és 4-es fokozaton. Van amikor jó van amikor nem. A lánc új a fogaskoszorú új a bowden új a bowdenház új. Lehet ideje váltót cserélni?

Ugye a váltókarom egy Shimano Acera M360 8S. Ehhez fõleg utcai bringázásra + néha laza terepre 8 sebességes rendszerhez jó lenne az a Shimano Acera '12 (RD-M390) hátsó váltó? Nincs más ötletem. Már 5 forintot is sajnálnék a váltó újbóli beállítására mert 4 bõl 1szer sem oldotta meg a problémám 1 napnál tovább....

Váltó cserével meg kell hogy oldódjon a probléma nem?

#1139
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Köszönöm a válaszokat!

Szia,

Nekem kevláros (barna) Jagwire ház van, idestova 8-9 éve. Fogalmam sincs minek kellene cserélni.

X


Bowdent cseréltél már vagy azt sem? Mennyire poros/saras terepen használod?

Szerintem vegyél olcsó Jagwire bowdenházat és jóféle, simára köszörült bowdent. Nem annyival jobb a Shimano sem.
Ha sokat jársz, évente, másfél évente ki szokták cserélni a bowdent a bowdenházzal együtt. Nem egy komoly összeg.
Ha már érezhetõen kezd szorulni, egyszer-kétszer be lehet olajozni. Akkor jó lesz egy darabig. Aztán már persze csere.


Köszi, én is valami hasonló megoldásra gondoltam. Nekem gyárilag SP41-el van szerelve, és 4000 km után még tökéletesen üzemel. A fiam bringáján 2000 km-t birta, így merült fel a minõség kérdése, de gyanús, hogy az nem rozsdamentes bowdennel volt szerelve.

#1140
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 posts
Sziasztok szakik segítséget szeretnék kérni. Kell egy új hátsó váltót vennem. Gyárilag Alivio RD-M430 as(2011) volt fent.
De olyant csak rendelésre lehet kapni. 7800-8500ft attól függ melyik üzletben venném.
Vagy lenne SHIMANO DEORE [RD-M531] 10450ft tõl. Esetleg új Alivio ami azt hiszem 2013 mas de max 2012 es 9300ft ért.
Ti melyiket ajánlanátok?
Versenyen nem indulok viszont terepen sokat megyek. Hegy völgy köves sziklás utak.
Segítségeteket köszönöm.