Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1101
Posted 2013. April 21. - 18:19
#1102
Posted 2013. April 21. - 18:04
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1103
Posted 2013. April 21. - 10:29
#1104
Posted 2013. April 18. - 21:16
Ma haverom felvetette hogy nem lehet hogy azért vált rosszul mert ferde a lánc? Mert ugye nekem elöl nincs váltóm csak hátul.Bár én ezt kétlem mert most pont 3-4-5-6 ban ugrál néha a lánc ott meg pont hogy a legegyenesebb szerintem.
#1105
Posted 2013. April 18. - 21:04
Helló voltam ma egy bringás boltban ott mutatott a srác egy váltót. Minden tök jól áll stb majd mutatja ,hogy dobálja a sebességeket. Mindenre gondoltam csak egy valamire nem. Kopott volt a váltó test az imbusz csavarnál és önálló életet élt.Szerintetek ez megfelelõen tömít?
Jagwire bowdenház vég csúcsos mûanyag 4mm | Karbantartás |
#1106
Posted 2013. April 18. - 16:04
Ez maga nem tömít, erre kéne lennie egy szoros gumi "hengernek" és az tömít. Azt meg a Shimano rendszerhez adják, de ott sokkal hosszabb a kilógó múanyag csúcs.Szerintetek ez megfelelõen tömít?
Jagwire bowdenház vég csúcsos mûanyag 4mm | Karbantartás |
Én ilyen Jagwire-t használok de villanyszerelési zsugorcsövet húzok rá, így valamennyire tömített is a rendszer + nincs szabadon a bowden a vázon.
#1107
Posted 2013. April 18. - 07:55
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1108
Posted 2013. April 18. - 07:10
Jagwire bowdenház vég csúcsos mûanyag 4mm | Karbantartás |
Ehhez a kevláros barna Jagwire házhoz lehetett venni spéci kupakokat (asszem sárgaréz, felületkezelve) amikben van tömítés. Tényleg nem nagyon megy bele semmi.
#1109
Posted 2013. April 18. - 06:25
nem tudom, szerintem így nem zárod ki egyiket sem, csak annyi látszik, hogy valamelyik ferde. de azt nem mondja meg, hogy melyik alkatrész.
#1110
Posted 2013. April 17. - 23:22
Köszönöm a válaszokat!
Bowdent cseréltél már vagy azt sem? Mennyire poros/saras terepen használod?
Köszi, én is valami hasonló megoldásra gondoltam. Nekem gyárilag SP41-el van szerelve, és 4000 km után még tökéletesen üzemel. A fiam bringáján 2000 km-t birta, így merült fel a minõség kérdése, de gyanús, hogy az nem rozsdamentes bowdennel volt szerelve.
Cseréltem. Leginkább azért mert vagy elszöszölõdött a vége, vagy elpattant 1-2 szál a rögzítõ csavarnál. Ehhez a kevláros barna Jagwire házhoz lehetett venni spéci kupakokat (asszem sárgaréz, felületkezelve) amikben van tömítés. Tényleg nem nagyon megy bele semmi. Bovdenben szerintem legolcsóbb köszörült saválló teljesen ok.
X
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1111
Posted 2013. April 17. - 21:50
#1112
Posted 2013. April 17. - 21:27
A sporttárs azt írja: Lakhely: Bp. 17.ker.van, de a beírások alapján a srác közelébe nincs ilyen jobb szerviz, ahova el tudna járni. (legalábbis ezt vonom le a javítások után is fennálló problémából).
Ez nem egy eldugott alföldi kis falu. Könnyen talál normális bringaszervizt.
+1 szavazat a váltótartó fülre ! Ott lesz a hiba.
#1113
Posted 2013. April 17. - 21:19
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1114
Posted 2013. April 17. - 21:16
Nem egyszerûbb ha hátulról és felülrõl is megnézed, hogy párhuzamos-e a kerékkel a váltó(kanál)? Én elõl a legkisebb lánctányérra rakom, hátul végigmegyek a sebességeken és nézem, hogy minden irányban párhuzamos-e. Kis eltérések semmilyen problémát nem okoznak.
nem tudom, szerintem így nem zárod ki egyiket sem, csak annyi látszik, hogy valamelyik ferde. de azt nem mondja meg, hogy melyik alkatrész.
Egyékbént erre jobb szervízekben van célszerszám.
van, de a beírások alapján a srác közelébe nincs ilyen jobb szerviz, ahova el tudna járni. (legalábbis ezt vonom le a javítások után is fennálló problémából).
#1115
Posted 2013. April 17. - 21:05
a váltótartófül a papucson ül, a váz cserélhetõ része. azért kéne kideríteni, mert az egy 2-3 ezres mutatvány, és ha nincs baja a váltódnak akkor butaság lenne arra költeni feleslegesen.
kiveszed a kereket meg a váltót, fogsz két M10-es menetes szárat, egyiket csavarokkal befogod a papucsok közé, másikat betekered a váltótartófülbe, és összeméred. ha párhuzamosak akkor nem ott van a gond.
#1116
Posted 2013. April 17. - 20:55
kiveszed a kereket meg a váltót, fogsz két M10-es menetes szárat, egyiket csavarokkal befogod a papucsok közé, másikat betekered a váltótartófülbe, és összeméred. ha párhuzamosak akkor nem ott van a gond.
#1117
Posted 2013. April 17. - 20:50
#1118
Posted 2013. April 17. - 20:36
Így elsõ ránézésre nincs de nem vagyok túl nagy szakértõje a váltóknak de mást én sem tudok elképzelni.
Nálam is volt ilyen gond. Ezért keresek most új váltót.. A váltófület holnap egyengetem meg egy kicsit melóhelyen .
Elegendõ volt annyi a váltónak ,hogy elakadtam egy kõ darabban .