Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#921
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

hetes Nexushoz jó az SL-7S50 is.

van ezüstünk is meg feketénk is, 5090 HUF javasolt kisker áron.

Large.jpg


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#922
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts
esztétikus és minőségi váltókart szeretnék, de ezt már írtam korábban is. Nexus 7hez ilyen markolatváltó tudtommal nincs. amit linkeltél, az st-7s20-ast én is megtaláltam már, de nem tetszik. nem véletlen írtam típusszámot is a kép alá, pontosan azt keresem.

#923
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

meg mindig nem sukerult megbaratkozni a marokvaroval?!

akkor nesze:http://www.ebay.com/...=item43be425a34

talan ez is megteszi.

 

az ara nagyon baratsagos.


Edited by ridelife, 2013. November 10. - 18:37.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#924
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

sziasztok! ilyen váltókart keresek:

shimano-nexus-7-shifter-2.jpg

 

hivatalos nevén Shimano ST-7S60

ha valakinek van és megválna tőle, vagy tudja honnan lehetne szerezni, ne tartsa magában!

köszi :)



#925
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mi a különbség 9 és 10 sebességes átdobó között? A 9-es nem jó a 10-es rendszerhez?



#926
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.

 

Próbáltam úgy is, 1mm-re volt a legközelebb, de semmivel sem lett jobb. Most 2mm-re van a legnagyobb fogtól. Miközben állítgattam, véletlenül sikerült az általad említett szögállásban (a hátsó része beljebb volt fordulva) is rögzítenem a váltót. Sajnos úgy sem volt jobb, de ráadásul már a szélső helyzetekben (nem keresztbeváltással - normál értékeken belül) a lánc csiszolt. Az a baj, hogy a váltó kalitkája túl messze van a fogaskeréktől, éppen csak behajlik a lánc tőle, nincs erő, ami leugrasztaná.

 

A Shimano átdobókkal mindig szívtam, sosem tudtam optimálisan beállítani egyet sem. Pedig minden lehetőséget végigpróbáltam. Volt Deorem - nagyon szarul váltott és utáltam, aztán XT, az elgörbült egy rossz váltástól (a szervizben fogóval visszagörbítették, fél évig ment, megint elgörbült), utána lett SRAM X.9. Maga a megváltás, igénytelen a felszerelésre (nem kell milliméterezni a fogaktól), bitang erős, nem ér neki a szélső helyzetekben a lánc mint a Shimano-nál és a markolatváltóval úgy vált mint az óramű. Lehet itt is valami hasonló vége lesz, bár 10-esben nem gyárt az SRAM ilyen külsővel / kialakítással..


Edited by freddyke, 2013. November 08. - 19:48.


#927
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.



#928
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Még annyi, hogy ha hátul a 3. legnagyobb fogaskeréken van a lánc, akkor csak néha reszel, de ledobja. A 4. fogaskeréknél 50-50%-ban sikerült a váltás, attól lefelé már le sem dobja.



#929
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

namost, hogy ugyanarról beszéljünk:

a végállás csavar azt engedi meg, hogy mennyire menjen vissza a váltó.

jelenleg ugyanis a képek alapján az a problémád, hogy a váltó nem megy le teljesen.

ezt kettő dolog okozhatja

- nem megfelelő a végállás csavar állása

- nem megfelelő a bowdenhossz

azt mondod a váltó vált, ezért azt feltételezem, hogy a bowdenhossz megfelelő.

marad a nem megfelelő véglállás csavar.

 

Az alsó végálás teljesen jól volt beállítva (távolabb is mint kellene), a bowden inkább laza volt mint feszes (a karnak bőven volt holtjátéka). Teljesen kitekertem a végállás csavart (a fogaskerekek szélső helyzetében a lánc a külső lemezhez áll közelebb, mint a belsőhöz) + laza bowden, akkor a váltások 50%-ánál egy darabig reszel a lánc, majd ledobja. Ha a végálláscsavar csak irracionálisan laza (tehát még mindig akkora a hézag, hogy bármikor leheshet a lánc), akkor már ugyanazt tapasztalom, a váltások 50%-ánál nem dobja le a láncot. A bowdenen is lazítottam (már a legnagyobb fogaskerékre fel sem vált így), ugyanaz. Magát a váltó rögzítő gyűrűt állítottam 2-3mm-el feljebb, 1mm-el lejjebb, semmi változás.

 

 

A bowdenezés esetleg szar. (nem a bowdenhossz, hanem nehezen jár, szorul a bowdenházban.) Valahol talán túl kis sugárban hajlik a bowdenház, stb...

A gyári bowdenezés gyakran katasztrofális, érdemes ezt is megnézni.

 

Ezt azért tartanám kizártnak, mert amikor váltok a váltó teljesen felveszi a végállás pozícióját, a lánc viszont súrlódik és egyszerűen nem esik le.



#930
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.

 

Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).

 

A bowdenezés esetleg szar. (nem a bowdenhossz, hanem nehezen jár, szorul a bowdenházban.) Valahol talán túl kis sugárban hajlik a bowdenház, stb...

A gyári bowdenezés gyakran katasztrofális, érdemes ezt is megnézni.


Edited by Fülee, 2013. November 08. - 14:16.


#931
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.

 

Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).

namost, hogy ugyanarról beszéljünk:

a végállás csavar azt engedi meg, hogy mennyire menjen vissza a váltó.

jelenleg ugyanis a képek alapján az a problémád, hogy a váltó nem megy le teljesen.

ezt kettő dolog okozhatja

- nem megfelelő a végállás csavar állása

- nem megfelelő a bowdenhossz

azt mondod a váltó vált, ezért azt feltételezem, hogy a bowdenhossz megfelelő.

marad a nem megfelelő véglállás csavar.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#932
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

az alsó határoló beállítását próbáltad?

 

Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.

 

Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).


Edited by freddyke, 2013. November 08. - 13:05.


#933
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Shimano FD-M661-10 első váltóm van. 1-1.5mm hézag a legnagyobb lánckerék legmagasabb fogai és a fémkalitka között megfelelő, ugye? Ezen kívül minden jól van beállítva.

 

A hajtás Shimano XT 10s 24-32-42 fogas. Állványon minden irányban jól működik a váltás, kivéve a középső lánckerékről a legkisebbre nem akarja könnyen ledobni, csak akkor történik meg a váltás, ha magas a pedálfordulat. Ha leváltok a fémkalitka szélének dörzsölődik a lánc és úgy is marad, vissza kell váltani és újból, hogy ledobja. Normális ez? Tudok küldeni képet is, hogy pontosan hol ér hozzá a lánc a váltóhoz, amikor ez van.

az alsó határoló beállítását próbáltad?


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#934
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Shimano FD-M661-10 első váltóm van. 1-1.5mm hézag a legnagyobb lánckerék legmagasabb fogai és a fémkalitka között megfelelő, ugye? Ezen kívül minden jól van beállítva.

 

A hajtás Shimano XT 10s 24-32-42 fogas. Állványon minden irányban jól működik a váltás, kivéve a középső lánckerékről a legkisebbre nem akarja könnyen ledobni, csak akkor történik meg a váltás, ha magas a pedálfordulat. Ha leváltok a fémkalitka szélének dörzsölődik a lánc és úgy is marad, vissza kell váltani és újból, hogy ledobja. Normális ez? Tudok küldeni képet is, hogy pontosan hol ér hozzá a lánc a váltóhoz, amikor ez van.



#935
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

felesleges, az új SP-41 bowdenház zsírzóbéléses.

 

az sp-41-et én is szeretem! :)


Edited by Kisherceg, 2013. November 07. - 15:37.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#936
Szafe

Szafe

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

felesleges, az új SP-41 bowdenház zsírzóbéléses.

 

oké, köszi



#937
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Üdv

 

Szerintetek az xtr-nek a teflon bevonatos bowdenét érdemes bekenni valami zsírral a bowdenházba behúzás előtt vagy felesleges?

felesleges, az új SP-41 bowdenház zsírzóbéléses.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#938
Szafe

Szafe

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Üdv

 

Szerintetek az xtr-nek a teflon bevonatos bowdenét érdemes bekenni valami zsírral a bowdenházba behúzás előtt vagy felesleges?



#939
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Sziasztok!

 

Az új vázamon (cube) az alsócsövön van 3 menetes lyuk, ahova bowdenház rögzítőt lehet becsavarozni, ami jól is jönne, mert a mostani vázra kötegelővel van a bowdenház odaszorítva, ami elég gány.

A kérdés hogy valaki itthon látott-e már ilyen kis vacakokat bármilyen boltban, mert külföldről több lenne a posta mint a 3 kis rögzítő.

 

Ilyenekre gondolok:

http://www.chainreac...it/rp-prod46326

http://www.chainreac...3/rp-prod105376

ha találsz ilyet itthon, akkor szólj mindenképpen :)


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#940
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Köszi a választ,még egy kérdés.A Shadow miben más mint a nem Shadow?

 

Nem áll annyira ki a vázból, nehezebb megütni. Én a Sima Deoret új korában nekiütöttem valaminek, azóta csak shadow-ot használok.. Bár nem vagyok kibékülve a shimanoval, az más történet, sram x.9-et akarok.