hetes Nexushoz jó az SL-7S50 is.
van ezüstünk is meg feketénk is, 5090 HUF javasolt kisker áron.
hetes Nexushoz jó az SL-7S50 is.
van ezüstünk is meg feketénk is, 5090 HUF javasolt kisker áron.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
meg mindig nem sukerult megbaratkozni a marokvaroval?!
akkor nesze:http://www.ebay.com/...=item43be425a34
talan ez is megteszi.
az ara nagyon baratsagos.
Edited by ridelife, 2013. November 10. - 18:37.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
sziasztok! ilyen váltókart keresek:
hivatalos nevén Shimano ST-7S60
ha valakinek van és megválna tőle, vagy tudja honnan lehetne szerezni, ne tartsa magában!
köszi
A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.
Próbáltam úgy is, 1mm-re volt a legközelebb, de semmivel sem lett jobb. Most 2mm-re van a legnagyobb fogtól. Miközben állítgattam, véletlenül sikerült az általad említett szögállásban (a hátsó része beljebb volt fordulva) is rögzítenem a váltót. Sajnos úgy sem volt jobb, de ráadásul már a szélső helyzetekben (nem keresztbeváltással - normál értékeken belül) a lánc csiszolt. Az a baj, hogy a váltó kalitkája túl messze van a fogaskeréktől, éppen csak behajlik a lánc tőle, nincs erő, ami leugrasztaná.
A Shimano átdobókkal mindig szívtam, sosem tudtam optimálisan beállítani egyet sem. Pedig minden lehetőséget végigpróbáltam. Volt Deorem - nagyon szarul váltott és utáltam, aztán XT, az elgörbült egy rossz váltástól (a szervizben fogóval visszagörbítették, fél évig ment, megint elgörbült), utána lett SRAM X.9. Maga a megváltás, igénytelen a felszerelésre (nem kell milliméterezni a fogaktól), bitang erős, nem ér neki a szélső helyzetekben a lánc mint a Shimano-nál és a markolatváltóval úgy vált mint az óramű. Lehet itt is valami hasonló vége lesz, bár 10-esben nem gyárt az SRAM ilyen külsővel / kialakítással..
Edited by freddyke, 2013. November 08. - 19:48.
A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.
Még annyi, hogy ha hátul a 3. legnagyobb fogaskeréken van a lánc, akkor csak néha reszel, de ledobja. A 4. fogaskeréknél 50-50%-ban sikerült a váltás, attól lefelé már le sem dobja.
namost, hogy ugyanarról beszéljünk:
a végállás csavar azt engedi meg, hogy mennyire menjen vissza a váltó.
jelenleg ugyanis a képek alapján az a problémád, hogy a váltó nem megy le teljesen.
ezt kettő dolog okozhatja
- nem megfelelő a végállás csavar állása
- nem megfelelő a bowdenhossz
azt mondod a váltó vált, ezért azt feltételezem, hogy a bowdenhossz megfelelő.
marad a nem megfelelő véglállás csavar.
Az alsó végálás teljesen jól volt beállítva (távolabb is mint kellene), a bowden inkább laza volt mint feszes (a karnak bőven volt holtjátéka). Teljesen kitekertem a végállás csavart (a fogaskerekek szélső helyzetében a lánc a külső lemezhez áll közelebb, mint a belsőhöz) + laza bowden, akkor a váltások 50%-ánál egy darabig reszel a lánc, majd ledobja. Ha a végálláscsavar csak irracionálisan laza (tehát még mindig akkora a hézag, hogy bármikor leheshet a lánc), akkor már ugyanazt tapasztalom, a váltások 50%-ánál nem dobja le a láncot. A bowdenen is lazítottam (már a legnagyobb fogaskerékre fel sem vált így), ugyanaz. Magát a váltó rögzítő gyűrűt állítottam 2-3mm-el feljebb, 1mm-el lejjebb, semmi változás.
A bowdenezés esetleg szar. (nem a bowdenhossz, hanem nehezen jár, szorul a bowdenházban.) Valahol talán túl kis sugárban hajlik a bowdenház, stb...
A gyári bowdenezés gyakran katasztrofális, érdemes ezt is megnézni.
Ezt azért tartanám kizártnak, mert amikor váltok a váltó teljesen felveszi a végállás pozícióját, a lánc viszont súrlódik és egyszerűen nem esik le.
Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.
Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).
A bowdenezés esetleg szar. (nem a bowdenhossz, hanem nehezen jár, szorul a bowdenházban.) Valahol talán túl kis sugárban hajlik a bowdenház, stb...
A gyári bowdenezés gyakran katasztrofális, érdemes ezt is megnézni.
Edited by Fülee, 2013. November 08. - 14:16.
Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.
Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).
namost, hogy ugyanarról beszéljünk:
a végállás csavar azt engedi meg, hogy mennyire menjen vissza a váltó.
jelenleg ugyanis a képek alapján az a problémád, hogy a váltó nem megy le teljesen.
ezt kettő dolog okozhatja
- nem megfelelő a végállás csavar állása
- nem megfelelő a bowdenhossz
azt mondod a váltó vált, ezért azt feltételezem, hogy a bowdenhossz megfelelő.
marad a nem megfelelő véglállás csavar.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
az alsó határoló beállítását próbáltad?
Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.
Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).
Edited by freddyke, 2013. November 08. - 13:05.
Shimano FD-M661-10 első váltóm van. 1-1.5mm hézag a legnagyobb lánckerék legmagasabb fogai és a fémkalitka között megfelelő, ugye? Ezen kívül minden jól van beállítva.
A hajtás Shimano XT 10s 24-32-42 fogas. Állványon minden irányban jól működik a váltás, kivéve a középső lánckerékről a legkisebbre nem akarja könnyen ledobni, csak akkor történik meg a váltás, ha magas a pedálfordulat. Ha leváltok a fémkalitka szélének dörzsölődik a lánc és úgy is marad, vissza kell váltani és újból, hogy ledobja. Normális ez? Tudok küldeni képet is, hogy pontosan hol ér hozzá a lánc a váltóhoz, amikor ez van.
az alsó határoló beállítását próbáltad?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Shimano FD-M661-10 első váltóm van. 1-1.5mm hézag a legnagyobb lánckerék legmagasabb fogai és a fémkalitka között megfelelő, ugye? Ezen kívül minden jól van beállítva.
A hajtás Shimano XT 10s 24-32-42 fogas. Állványon minden irányban jól működik a váltás, kivéve a középső lánckerékről a legkisebbre nem akarja könnyen ledobni, csak akkor történik meg a váltás, ha magas a pedálfordulat. Ha leváltok a fémkalitka szélének dörzsölődik a lánc és úgy is marad, vissza kell váltani és újból, hogy ledobja. Normális ez? Tudok küldeni képet is, hogy pontosan hol ér hozzá a lánc a váltóhoz, amikor ez van.
Üdv
Szerintetek az xtr-nek a teflon bevonatos bowdenét érdemes bekenni valami zsírral a bowdenházba behúzás előtt vagy felesleges?
felesleges, az új SP-41 bowdenház zsírzóbéléses.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Üdv
Szerintetek az xtr-nek a teflon bevonatos bowdenét érdemes bekenni valami zsírral a bowdenházba behúzás előtt vagy felesleges?
Sziasztok!
Az új vázamon (cube) az alsócsövön van 3 menetes lyuk, ahova bowdenház rögzítőt lehet becsavarozni, ami jól is jönne, mert a mostani vázra kötegelővel van a bowdenház odaszorítva, ami elég gány.
A kérdés hogy valaki itthon látott-e már ilyen kis vacakokat bármilyen boltban, mert külföldről több lenne a posta mint a 3 kis rögzítő.
Ilyenekre gondolok:
ha találsz ilyet itthon, akkor szólj mindenképpen
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Köszi a választ,még egy kérdés.A Shadow miben más mint a nem Shadow?
Nem áll annyira ki a vázból, nehezebb megütni. Én a Sima Deoret új korában nekiütöttem valaminek, azóta csak shadow-ot használok.. Bár nem vagyok kibékülve a shimanoval, az más történet, sram x.9-et akarok.