Valami még eszembe jutott. Mikor anno először szétkaptam a váltót, akkor még nem tudtam, h a két váltó görgő tengelyének a megoldása különböző. Az egyik egy fém henger, ami közvetlen megy bele a műanyag görgőbe, a másik rendesen meg van perselyezve. Most szétkaptam, egyik sem kopott, passzentos, kapott frankó mol-os lítiumos zsírt. Számomra egyértelmű volt anno, h a lennti görgőhöz tettem a fém perselyest, mert tán az kap nagyobb erőhatást, de most elbizonytalanodtam, mert a felső, a sorhoz közelebbi görgő viszont a lánc váltáskori oldalirányú elmozdulásakor kaphat rendesen. Szóval, ki lehet deríteni, h melyik hová való eredetileg, vagy vegyek újakat inkább?
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#881
Írta 2014. február 23. - 11:59

#882
Írta 2014. február 23. - 09:37

Váltógörgők rendben vannak?
Nem kopottak, és szoktam nekik fújni tf1-et rendesen. Jól forognak. De most mellétettem a kis fülem, miközben fejjel lefele volt a bicó, és tekertem, és mintha az alsó görgő felől jönne vmi halk morgás. Rendelek azt is, az még nem vészes.
ncc1701 módosította - 2014. február 23. - 09:40
#883
Írta 2014. február 22. - 19:11

Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...
Váltógörgők rendben vannak?
#884
Írta 2014. február 22. - 18:46

Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...
#885
Írta 2014. február 22. - 14:43

Váltó bowden állapot-tisztaság ellenőrzése, amivel én kezdeném.
Thx. De akkor már cserélem is lefele, az egyszerűbb.
#886
Írta 2014. február 22. - 14:14

Váltó rugó gyengülésnek mi a tünete? Tudom, van benne több rugó is.
Ez egy 9 gangos bicó 6-7 éves deore lx, idén szendvedek kissé a beállítással. Ha közel engedem a felső váltó lánckereket a sorhoz (ultegra 6300 asszem, ha számít), akkor kicsit darál a lánc (9 sebességes dura-ace lánc, legalábbis mintha onnan jönne a zaj, de ugye a váz viszi a hangot...), de ekkor tök pontosan be lehet pozícionálni a váltást. Ha a hátsó csavarral úgy állítom be a váltót, h messzebb legyen a sortól, akkor hol nem akar felváltani, hol nem akar leváltani (végfokozat beállítások jók). Láncot jól feszíti, ezzel nincs gondja. Lehet itt az ideje cserének? Én tettem bele 2 év alatt kb 5ekm-ert, de használtan vettem a bicót, előző tulaj saját bevallása szerint (ezt a bicó állapota is alátámasztotta) alig használta. Természetesen mindezt úgy, h patika tiszta minden, láncot 50km után sram bontószemmel leszedem, kimosom, olajozom, váltó dettó tiszta, olajozott.
Váltó bowden állapot-tisztaság ellenőrzése, amivel én kezdeném.
#887
Írta 2014. február 22. - 14:13

Bovden a hajtűkanyarban nem fekszik fel?
Arra gondolsz, ahol a váltóba becsatlakozik? A fene tudja, szemre egyenesnek tűnik. Most egyelőre arra jutottam, h kicserélem a komplett bowdenezést első körben, mert ki tudja, mikor volt cserélve. Utána lehet váltót nézni, ahogy elnézem újonnan 15-20eft...
#888
Írta 2014. február 22. - 13:25

#889
Írta 2014. február 22. - 12:38

Váltó rugó gyengülésnek mi a tünete? Tudom, van benne több rugó is. Ez egy 9 gangos bicó 6-7 éves deore lx, idén szendvedek kissé a beállítással. Ha közel engedem a felső váltó lánckereket a sorhoz (ultegra 6300 asszem, ha számít), akkor kicsit darál a lánc (9 sebességes dura-ace lánc, legalábbis mintha onnan jönne a zaj, de ugye a váz viszi a hangot...), de ekkor tök pontosan be lehet pozícionálni a váltást. Ha a hátsó csavarral úgy állítom be a váltót, h messzebb legyen a sortól, akkor hol nem akar felváltani, hol nem akar leváltani (végfokozat beállítások jók). Láncot jól feszíti, ezzel nincs gondja. Lehet itt az ideje cserének? Én tettem bele 2 év alatt kb 5ekm-ert, de használtan vettem a bicót, előző tulaj saját bevallása szerint (ezt a bicó állapota is alátámasztotta) alig használta. Természetesen mindezt úgy, h patika tiszta minden, láncot 50km után sram bontószemmel leszedem, kimosom, olajozom, váltó dettó tiszta, olajozott.
ncc1701 módosította - 2014. február 22. - 12:50
#890
Írta 2014. február 21. - 17:38

Lehet nem túl adekvát helyen érdeklődöm, de:
http://www.rob4bike....a58aebb5c8b0dfd
ez ugye azt jelenti, hogy ha írok Nekik, hogy milyen alkatrészre lenne szükségem kód szerint, akkor tudnak segíteni beszerezni?
#891
Írta 2014. február 21. - 09:19


#892
Írta 2014. február 19. - 12:13

Van gyakorlati tapasztalatotok az RD-M773, RD-M780 XT váltók közötti különbség ügyében?
Vagy csak simán az új széria miatt átnevezték, átkozmetikázták az újat, a lényeg változatlan?
#893
Írta 2014. február 16. - 22:15

Itt az űrtechnika egy kis csavarhúzó ami elfér a javítószettben
A tavalyi Vértes jóval rosszabb volt a Szilvásnál, ott a söprőmotoros pszichológus nélkül nem tudom hányan fejezték volna be
Én arra várok hogy valaki kitalálja az automatikus stopli/pedálszurkálót ami minden lépésnél/tekerésnél kinyomja a gyurmát mielött gitt lesz belőle.
A Vértesen nekem tökéletesen működött a váltásom, egy darab láncfelkapásom sem volt.
A sebesség mindent megold.
#894
Írta 2014. február 16. - 20:27

Jó látni, hogy mindenképp rá akartak licitálni a sramra. Az 1x11 baromi kevés bringásnak jó választás, a 3x11 meg több, mint vicces.
A DI2 viszont nem lesz hülyeség, nyilván csiliárdokba fog kerülni. Kíváncsi vagyok, egy Szívás maratonhoz mit szólna az űrtechnika.
Itt az űrtechnika egy kis csavarhúzó ami elfér a javítószettben A tavalyi Vértes jóval rosszabb volt a Szilvásnál, ott a söprőmotoros pszichológus nélkül nem tudom hányan fejezték volna be
Én arra várok hogy valaki kitalálja az automatikus stopli/pedálszurkálót ami minden lépésnél/tekerésnél kinyomja a gyurmát mielött gitt lesz belőle.
#895
Írta 2014. február 15. - 22:17

Saras szilvásra szerintem még sokáig csak a Rohloff lesz a megoldás ha valaki váltani akar és nem akar esetlegesen komplett váltást-hajtást cserélni.
zeezoltano módosította - 2014. február 15. - 22:19
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#896
Írta 2014. február 15. - 22:14

Jó látni, hogy mindenképp rá akartak licitálni a sramra. Az 1x11 baromi kevés bringásnak jó választás, a 3x11 meg több, mint vicces.
A DI2 viszont nem lesz hülyeség, nyilván csiliárdokba fog kerülni. Kíváncsi vagyok, egy Szívás maratonhoz mit szólna az űrtechnika.
#897
Írta 2014. február 15. - 22:10

Hát lehet újonnan drágább , de azt tapasztalom hogy a 9-es használt cuccok kezdenek többe kerülni mint a 10-es még érezhetőbb ez a magasabb kategóriákban.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#898
Írta 2014. február 15. - 20:00

Nekem most komoly hátrány, hogy az egyik bringa 9-es, a másik 10-es. Külön lánc, külön alkatrész, nem cserélhetők fel. 10-esből minden sokkal drágább. Gondolkodtam rajta mit nyerek a 10-el. Nem biztos, hogy ki tudom használni a fokozatok közötti finomabb átmeneteket.
#899
Írta 2014. február 15. - 19:57

Mosolyogva nézem ezeket a "csodás és hiánypótló" fejlesztéseket a 3x8as rendszeremen (és 4szögtengelyes középcsapimon) ülve.
Persze értem én, hogy kell változtatni mindig valamit mert nem állhat meg a fejlesztés, az emberek meg nagyrészt az újat keresik.
Kitalálják még a 3x8-at, mennyire jó is az!
#900
Írta 2014. február 15. - 19:47

Mosolyogva nézem ezeket a "csodás és hiánypótló" fejlesztéseket a 3x8as rendszeremen (és 4szögtengelyes középcsapimon) ülve.
Persze értem én, hogy kell változtatni mindig valamit mert nem állhat meg a fejlesztés, az emberek meg nagyrészt az újat keresik.