Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#861
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...

 Nagyon hasonló az én problémám is csak lusta voltam beírni :) Annyit kérdeznék hogy Te hallod vagy érzed a darálást? Mert én inkább csak érzem de azt is csak ha kézzel forgatom a hajtókart, és akkor is csak úgy ha nagyobb a terhelés-ahogy Te írtad taposom- Már én is mindent kizártam . hiszen minden új a hajtásláncban, kivéve a pedált és a váltót...én arra gondoltam hogy megvan görbülve a váltóm, (szemre egyébként jónak tűnik) de inkább ez a hátsó csavar állítás lesz az, kicsit távolodnom kell a lánctól? Ez akkor is működhet ha a darálás minden fokozatban jelentkezik? Valakinek van valami ötlete?



#862
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Az a görgő a felső ami tud oldal irányba mozogni, ez segít tartani a fokozatot. Így tud ide oda támolyogni a sor stb. anélkül, hogy ledobja a láncot.

 

Akkor így hagyom. Más logikával, de ezek szerint ráhibáztam a jóra. :) Most zsírozás után mintha nem morogna, idén még sajna nem kaptam atomjaira a bicajt, de 1-2 héten belül meglesz a kötelező éves karbantartás. Bár lehet elöbb meg kéne rendelnem a bowdeneket, az meg a jövő havi költségvetés. :)



#863
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Az a görgő a felső ami tud oldal irányba mozogni, ez segít tartani a fokozatot. Így tud ide oda támolyogni a sor stb. anélkül, hogy ledobja a láncot.



#864
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Valami még eszembe jutott. Mikor anno először szétkaptam a váltót, akkor még nem tudtam, h a két váltó görgő tengelyének a megoldása különböző. Az egyik egy fém henger, ami közvetlen megy bele a műanyag görgőbe, a másik rendesen meg van perselyezve. Most szétkaptam, egyik sem kopott, passzentos, kapott frankó mol-os lítiumos zsírt. Számomra egyértelmű volt anno, h a lennti görgőhöz tettem a fém perselyest, mert tán az kap nagyobb erőhatást, de most elbizonytalanodtam, mert a felső, a sorhoz közelebbi görgő viszont a lánc váltáskori oldalirányú elmozdulásakor kaphat rendesen. Szóval, ki lehet deríteni, h melyik hová való eredetileg, vagy vegyek újakat inkább?



#865
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Váltógörgők rendben vannak?

Nem kopottak, és szoktam nekik fújni tf1-et rendesen. Jól forognak. De most mellétettem a kis fülem, miközben fejjel lefele volt a bicó, és tekertem, és mintha az alsó görgő felől jönne vmi halk morgás. Rendelek azt is, az még nem vészes.


ncc1701 módosította - 2014. február 23. - 09:40


#866
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...

Váltógörgők rendben vannak?



#867
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...



#868
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Váltó bowden állapot-tisztaság ellenőrzése, amivel én kezdeném.

Thx. De akkor már cserélem is lefele, az egyszerűbb. :)



#869
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Váltó rugó gyengülésnek mi a tünete? Tudom, van benne több rugó is. :) Ez egy 9 gangos bicó 6-7 éves deore lx, idén szendvedek kissé a beállítással. Ha közel engedem a felső váltó lánckereket a sorhoz (ultegra 6300 asszem, ha számít), akkor kicsit darál a lánc (9 sebességes dura-ace lánc, legalábbis mintha onnan jönne a zaj, de ugye a váz viszi a hangot...), de ekkor tök pontosan be lehet pozícionálni a váltást. Ha a hátsó csavarral úgy állítom be a váltót, h messzebb legyen a sortól, akkor hol nem akar felváltani, hol nem akar leváltani (végfokozat beállítások jók). Láncot jól feszíti, ezzel nincs gondja. Lehet itt az ideje cserének? Én tettem bele 2 év alatt kb 5ekm-ert, de használtan vettem a bicót, előző tulaj saját bevallása szerint (ezt a bicó állapota is alátámasztotta) alig használta. Természetesen mindezt úgy, h patika tiszta minden, láncot 50km után sram bontószemmel leszedem, kimosom, olajozom, váltó dettó tiszta, olajozott.

Váltó bowden állapot-tisztaság ellenőrzése, amivel én kezdeném.



#870
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Bovden a hajtűkanyarban nem fekszik fel?

 

Arra gondolsz, ahol a váltóba becsatlakozik? A fene tudja, szemre egyenesnek tűnik. Most egyelőre arra jutottam, h kicserélem a komplett bowdenezést első körben, mert ki tudja, mikor volt cserélve. Utána lehet váltót nézni, ahogy elnézem újonnan 15-20eft...



#871
Coldi

Coldi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 795 hozzászólás

Bovden a hajtűkanyarban nem fekszik fel?



#872
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Váltó rugó gyengülésnek mi a tünete? Tudom, van benne több rugó is. :) Ez egy 9 gangos bicó 6-7 éves deore lx, idén szendvedek kissé a beállítással. Ha közel engedem a felső váltó lánckereket a sorhoz (ultegra 6300 asszem, ha számít), akkor kicsit darál a lánc (9 sebességes dura-ace lánc, legalábbis mintha onnan jönne a zaj, de ugye a váz viszi a hangot...), de ekkor tök pontosan be lehet pozícionálni a váltást. Ha a hátsó csavarral úgy állítom be a váltót, h messzebb legyen a sortól, akkor hol nem akar felváltani, hol nem akar leváltani (végfokozat beállítások jók). Láncot jól feszíti, ezzel nincs gondja. Lehet itt az ideje cserének? Én tettem bele 2 év alatt kb 5ekm-ert, de használtan vettem a bicót, előző tulaj saját bevallása szerint (ezt a bicó állapota is alátámasztotta) alig használta. Természetesen mindezt úgy, h patika tiszta minden, láncot 50km után sram bontószemmel leszedem, kimosom, olajozom, váltó dettó tiszta, olajozott.


ncc1701 módosította - 2014. február 22. - 12:50


#873
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Lehet nem túl adekvát helyen érdeklődöm, de:

http://www.rob4bike....a58aebb5c8b0dfd

ez ugye azt jelenti, hogy ha írok Nekik, hogy milyen alkatrészre lenne szükségem kód szerint, akkor tudnak segíteni beszerezni? :)



#874
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.820 hozzászólás
A Vértesben a Várgesztes maratonon nekem is simán müködött a proli 3*9 rendszerem.
:)

#875
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Van gyakorlati tapasztalatotok az RD-M773, RD-M780 XT váltók közötti különbség ügyében?

Vagy csak simán az új széria miatt átnevezték, átkozmetikázták az újat, a lényeg változatlan?



#876
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Itt az űrtechnika egy kis csavarhúzó ami elfér a javítószettben :) A tavalyi Vértes jóval rosszabb volt a Szilvásnál, ott a söprőmotoros pszichológus nélkül nem tudom hányan fejezték volna be :) Én arra várok hogy valaki kitalálja az automatikus stopli/pedálszurkálót ami minden lépésnél/tekerésnél kinyomja a gyurmát mielött gitt lesz belőle.

A Vértesen nekem tökéletesen működött a váltásom, egy darab láncfelkapásom sem volt.



A sebesség mindent megold.

 


#877
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Jó látni, hogy mindenképp rá akartak licitálni a sramra. Az 1x11 baromi kevés bringásnak jó választás, a 3x11 meg több, mint vicces. :)

A DI2 viszont nem lesz hülyeség, nyilván csiliárdokba fog kerülni. Kíváncsi vagyok, egy Szívás maratonhoz mit szólna az űrtechnika.

 

Itt az űrtechnika egy kis csavarhúzó ami elfér a javítószettben :) A tavalyi Vértes jóval rosszabb volt a Szilvásnál, ott a söprőmotoros pszichológus nélkül nem tudom hányan fejezték volna be :) Én arra várok hogy valaki kitalálja az automatikus stopli/pedálszurkálót ami minden lépésnél/tekerésnél kinyomja a gyurmát mielött gitt lesz belőle.



#878
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Saras szilvásra szerintem még sokáig csak a Rohloff lesz a megoldás ha valaki váltani akar és nem akar esetlegesen komplett váltást-hajtást cserélni.


zeezoltano módosította - 2014. február 15. - 22:19

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#879
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Jó látni, hogy mindenképp rá akartak licitálni a sramra. Az 1x11 baromi kevés bringásnak jó választás, a 3x11 meg több, mint vicces. :)

A DI2 viszont nem lesz hülyeség, nyilván csiliárdokba fog kerülni. Kíváncsi vagyok, egy Szívás maratonhoz mit szólna az űrtechnika.

 



#880
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Hát lehet újonnan drágább , de azt tapasztalom hogy a 9-es használt cuccok kezdenek többe kerülni mint a 10-es még érezhetőbb ez a magasabb kategóriákban.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!