Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#821
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Csak már rendelnél valamit.... Ne agyalj már ammyit. Hagyd a francba a rengeteg fórum olvasást, senki nem fogja megmondani neked mi a jó. Vegyél valamit és próbáld ki. Ez már megint egy never ending story mint az országúti bringa fellángolásod....



#822
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

hát mégis szar ez a bikecomponents.de....jééé (én azért tőlök rendelek továbbra is)

 

Nem sz#r. Rövid számolás után drágábban jövök ki náluk, amihez szállítási költség is társul. Viszont a választék továbbra is nagyobb. :)



#823
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

a "felfelé"-t nem úgy érti, hogy nehezebb áttétel (kisebb fogszámú fogaskerék) irányába?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#824
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

hát mégis szar ez a bikecomponents.de....jééé (én azért tőlök rendelek továbbra is)

 

ja... kiváncsian várom a 780-as nem mai darab XT szettnél az újabbat...egyébként a 739-es XT karjaim 4-et tudnak felfelé...asszem az MC11-es Alivio hármat....váltókarból egyébként SLX-et vennék nehogy kifingjon az XT a nagy allmontainezésben....


verti módosította - 2014. március 06. - 21:53


#825
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

ühüm háhogyne... érdekes


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#826
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Jééé....: )

 

Sajnos összességében drágább a bike-components.de. Regisztráltam, beléptem és az árak 19%-os ÁFA nélkül értendőek. Ha kijelentkezek, akkor a teljes árat mutatja. Ez megzavart és visszatértem a bike-discount.de-re.

 

Az az XT 780 szett egyben nem mai darab 360 EUR-ért (300 helyett), pld. nem tudok a váltókarokra féket szeretni, a hátsó sorból nincs 11-32-es választási lehetőség sem. Inkább külön válogatva veszem meg a komplett új SLX szettet, KMC 10.93 lánccal, XT váltókarokkal (780-B I-Spec, mert ez már tud felfelé kettőt váltani) (=270 EUR), amikre az SLX féket (675-B, nem Ice-Tech verzió) is rá tudom csatlakoztatni. Az SLX hátsó váltón is van kapcsoló (675 SGS), azon az XT-n még nincs. Fogalmam sincs, hogy fogom-e használni, de inkább az újabbat veszem. A Shimano allmountain-ra is ajánlja az SLX-t, míg az XT-t nem. Elvileg az SLX strapabíróbb, mint az XT.


IAmSpecialized módosította - 2014. március 06. - 13:21


#827
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Görgő cserénél mire kell figyelni?
Kicsit elcsesztem a felső görgőt, és ha nem tudom mozgásra bírni a csapágyát, kéne másik :)

#828
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

az xt soron meg pont ugyanannyi alu lánckerék van mint az xt-n. csak az xt-n 6 kerék van "tartóbakon" az slx-n 3.

 

 

Valamiről lemaradtam, már alumínium fogaskerekek vannak a sorokon...? :o

 

Elővettem egy mágnest, na ezt rosszul tudtam, pedig tényleg egyszer elgondolkoztam hogy nem logikus mert széttekerné az ember az alu fogakat, aztán megmagyaráztam magamnak hogy a kis tányerokat a bevonat védi, a nagy tányerokra meg több fog fog egyszerre és azért bírják :) Tui. anno megnéztem a képeket (SLX / XT) és az eltérő árnyalatok miatt nem ástam tovább (na meg az se segített hogy sok helyen úgy hirdetik hogy alu/acél). A színkülönbség ezek szerint vagy a nikkel bevonattól van, tehát az SLX-en egy tányérral kevesebbet kezelnek le, ami vlszlg olcsóbb, vagy más más eljárással forgácsolják. Ebből jött aztán ki hogy az SLX-en 4, az XT-n 3 "alu", pedig mind acél (magos). Ha valaki konkrétumot tud, kerestem de nem találtam.

 

XT Rear Derailleur 10-speed RD-M781 SGS Shadow (56 EUR)

XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow (55 EUR)

Mi lehet a különbség? Ha mindegy, akkor nekem a 781-es jobban tetszik. :)

 

Azt már kigugliztam, hogy nekem SGS kell, mert elől triple crankset van/lesz és a keresztbe váltást lánc ledobással abszolválja a GS. Tehát ha jól tudom az GS-t elől double crankset esetén ajánlott.

 

Az SGS annyit jelent hogy hosszú kanál, a GS a rövid, 3x10-nél a hosszú kell, viszont elvileg lehet hosszút használni 2x10-nél is, a rövidnek ott viszont az az előnye hogy könnyebb és kissebb az esély a tereppel ütközésre. Első váltónál úgy tudom a 781 a 2x10, a 786 a 3x10, hátsó váltónál viszont a 781 a láncfeszítő/kapcsoló rendszer nélküli (tehát régebbi), a 786 meg azzal (Shadow vs. Shadow plus, tehat a "plus" jelzi a rendszert). Tavaly még nem volt SLX-en ilyen, csak XT-n, azelött meg csak XTR-en.



#829
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ez a webshop még a discount.de-nél is olcsóbb és még a választék is nagyobb!


A bike24-ben ennél a webshopnál olcsóbban vettem dinamót (5 euróval), meg kilométer órát (5 centtel XD).
Olcsóbb a Sigma dokkoló is, mást nem néztem meg.

#830
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Jééé....: )


  • zeezoltano kedveli ezt

#831
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Igaza van a kollégának....szettben olcsóbb....

 

http://www.bike-comp...ohne-Naben.html

 

http://www.bike-comp...ohne-Naben.html

 

Ez a webshop még a discount.de-nél is olcsóbb és még a választék is nagyobb!

Ugyanaz az az SLX fékszett 84 EUR, míg a discount.de-nél 100 EUR.


IAmSpecialized módosította - 2014. március 05. - 17:25


#832
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Igaza van a kollégának....szettben olcsóbb....

 

http://www.bike-comp...ohne-Naben.html

 

http://www.bike-comp...ohne-Naben.html



#833
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Hajrá!

Tényleg rossz olvasni.

 

Értjük. Értem. Sokat keresek külföldi fórumon (is), néha véletlen úgy írom. Majd jobban odafigyelek.



#834
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Topiktársaknak szíves felhasználásra, ingyen:

...

Bár gondolom az olvasók értik, remélem az írónak is eljut az agyáig, melyik országban, milyen nyelven beszélünk.

 

Értjük. Értem. Sokat keresek külföldi fórumon (is), néha véletlen úgy írom. Majd jobban odafigyelek.


  • mgy kedveli ezt

#835
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Topiktársaknak szíves felhasználásra, ingyen:

Crankset - hajtómű,

Triple - háromtányéros

Double - kéttányéros

Mech - váltó.

Bár gondolom az olvasók értik, remélem az írónak is eljut az agyáig, melyik országban, milyen nyelven beszélünk.



#836
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

nem tudom most hol állsz összegben, de akkor nem lenne olcsóbb komplett szettben venni (ok akkor nem kmc lesz a lánc) ?

slx 300e körül van, xt 400.

 

Most kereken 300 EUR-nál (SLX hajtó/kazetta, XT váltókar/első/hátsó váltó, KMC lánc).

Bike-discount honlapján nem látok jelenleg XT groupsetet, csak SRAM-t. De biztosan 300 fölött lenne. Többet nem tudok rászánni.



#837
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

nem tudom most hol állsz összegben, de akkor nem lenne olcsóbb komplett szettben venni (ok akkor nem kmc lesz a lánc) ?

slx 300e körül van, xt 400.

 

apró -bár működést nem feltétlen befolyásoló tényező - .... az slx kar messziről jobban mutat mint az xt, azért a lánctányérok megmunkálása egy ipari műremek az xt-n az slx-hez képest.

 

az xt soron meg pont ugyanannyi alu lánckerék van mint az xt-n. csak az xt-n 6 kerék van "tartóbakon" az slx-n 3.


Bikertigger módosította - 2014. március 05. - 10:14

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#838
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Ezt megcserélném, így árban gyakorlatilag ugyanott vagy, az XT hátsó váltó viszont egy egész picit finomabban vált, az SLX kazetta pedig valamivel tovább tart (úgy tudom egy tányérral több rajta az acél, alu helyett). Aztán a kazetta úgyis elkopik és kell cserélni, ami olcsóbb ha maradsz az SLX-nél. Ha mégsem akkor késöbb szintén olcsóbb kazettát váltani mint a váltót mert azt úgy is kell, a váltó viszont gyakorlatilag nem kopik (hosszú távon esetleg a görgők, ami nem nagy tétel).

 

Az SLX crankset/XT váltókarok jó kombináció ár/értékarányban (főleg az XT váltókar érezhetően jobb az SLX-nél). Viszont első váltóra az SLX szerintem teljesen megfelel.

 

Esetleg érdemes a kazetta/lánc kombókat is megnézni a bike-discounton, ott is lehet spórolni.

 

Megfogadom! Tegnap este elkezdett pörögni az agyam, hogy ha már előre XT váltó kerül, hisz annyi, mint az SLX és a váltókarok is XT-k, akkor hátsó váltó is legyen (lehetne) az. Viszont a pénzállomány limitált és nem tudok kicsúszni a keretből. Nagyon jó ötlet! Ha valamiért nem felel meg, később vehetek XT-t, hiszen ahogy mondod, kopó alkatrész, tehát majd ha cserélni kell, olyanra cserélem, amilyet venni akarok vagy épp a pénztárcám engedni fog, viszont a váltó "örökös".

 

Váltókar mindenképpen XT lesz az SLX-el szemben, ez volt az első biztos pontom. Külföldi fórumokon nagyon azon az állásponton vannak, hogy inkább XT váltó SLX mechanikával, mint fordítva. Cranksetből már drága az XT, azon nem is gondolkoztam. Ráadásul számom az SLX szexibb. B)

 

Láncbból nincsenek jó szettek és abból mindenképp KMC-t akartam, ha csak nem beszélt volna le valaki, de erre nem is számítottam. A 10.93-ast nagyon jó árértékarányúnak és strapabírónak mondják.

 

XT hátsó váltóból melyik?

XT Rear Derailleur 10-speed RD-M781 SGS Shadow (56 EUR)

XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow (55 EUR)

Mi lehet a különbség? Ha mindegy, akkor nekem a 781-es jobban tetszik. :)

 

Azt már kigugliztam, hogy nekem SGS kell, mert elől triple crankset van/lesz és a keresztbe váltást lánc ledobással abszolválja a GS. Tehát ha jól tudom az GS-t elől double crankset esetén ajánlott.



#839
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ezt megcserélném, így árban gyakorlatilag ugyanott vagy, az XT hátsó váltó viszont egy egész picit finomabban vált, az SLX kazetta pedig valamivel tovább tart (úgy tudom egy tányérral több rajta az acél, alu helyett). Aztán a kazetta úgyis elkopik és kell cserélni, ami olcsóbb ha maradsz az SLX-nél. Ha mégsem akkor késöbb szintén olcsóbb kazettát váltani mint a váltót mert azt úgy is kell, a váltó viszont gyakorlatilag nem kopik (hosszú távon esetleg a görgők, ami nem nagy tétel).

 

Az SLX crankset/XT váltókarok jó kombináció ár/értékarányban (főleg az XT váltókar érezhetően jobb az SLX-nél). Viszont első váltóra az SLX szerintem teljesen megfelel.

 

Esetleg érdemes a kazetta/lánc kombókat is megnézni a bike-discounton, ott is lehet spórolni.

Valamiről lemaradtam, már alumínium fogaskerekek vannak a sorokon...? :o



#840
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

SLX 10-speed Rear Derailleur RD-M675 SGS Shadow Plus

XT Cassette 10-speed CS-M771 11-32

 

Ezt megcserélném, így árban gyakorlatilag ugyanott vagy, az XT hátsó váltó viszont egy egész picit finomabban vált, az SLX kazetta pedig valamivel tovább tart (úgy tudom egy tányérral több rajta az acél, alu helyett). Aztán a kazetta úgyis elkopik és kell cserélni, ami olcsóbb ha maradsz az SLX-nél. Ha mégsem akkor késöbb szintén olcsóbb kazettát váltani mint a váltót mert azt úgy is kell, a váltó viszont gyakorlatilag nem kopik (hosszú távon esetleg a görgők, ami nem nagy tétel).

 

Az SLX crankset/XT váltókarok jó kombináció ár/értékarányban (főleg az XT váltókar érezhetően jobb az SLX-nél). Viszont első váltóra az SLX szerintem teljesen megfelel.

 

Esetleg érdemes a kazetta/lánc kombókat is megnézni a bike-discounton, ott is lehet spórolni.