Csak már rendelnél valamit.... Ne agyalj már ammyit. Hagyd a francba a rengeteg fórum olvasást, senki nem fogja megmondani neked mi a jó. Vegyél valamit és próbáld ki. Ez már megint egy never ending story mint az országúti bringa fellángolásod....
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#821
Posted 2014. March 07. - 07:55
#822
Posted 2014. March 06. - 23:46
hát mégis szar ez a bikecomponents.de....jééé (én azért tőlök rendelek továbbra is)
Nem sz#r. Rövid számolás után drágábban jövök ki náluk, amihez szállítási költség is társul. Viszont a választék továbbra is nagyobb.
#824
Posted 2014. March 06. - 21:39
hát mégis szar ez a bikecomponents.de....jééé (én azért tőlök rendelek továbbra is)
ja... kiváncsian várom a 780-as nem mai darab XT szettnél az újabbat...egyébként a 739-es XT karjaim 4-et tudnak felfelé...asszem az MC11-es Alivio hármat....váltókarból egyébként SLX-et vennék nehogy kifingjon az XT a nagy allmontainezésben....
Edited by verti, 2014. March 06. - 21:53.
#825
Posted 2014. March 06. - 16:40
ühüm háhogyne... érdekes
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#826
Posted 2014. March 06. - 13:14
Jééé....: )
Sajnos összességében drágább a bike-components.de. Regisztráltam, beléptem és az árak 19%-os ÁFA nélkül értendőek. Ha kijelentkezek, akkor a teljes árat mutatja. Ez megzavart és visszatértem a bike-discount.de-re.
Az az XT 780 szett egyben nem mai darab 360 EUR-ért (300 helyett), pld. nem tudok a váltókarokra féket szeretni, a hátsó sorból nincs 11-32-es választási lehetőség sem. Inkább külön válogatva veszem meg a komplett új SLX szettet, KMC 10.93 lánccal, XT váltókarokkal (780-B I-Spec, mert ez már tud felfelé kettőt váltani) (=270 EUR), amikre az SLX féket (675-B, nem Ice-Tech verzió) is rá tudom csatlakoztatni. Az SLX hátsó váltón is van kapcsoló (675 SGS), azon az XT-n még nincs. Fogalmam sincs, hogy fogom-e használni, de inkább az újabbat veszem. A Shimano allmountain-ra is ajánlja az SLX-t, míg az XT-t nem. Elvileg az SLX strapabíróbb, mint az XT.
Edited by IAmSpecialized, 2014. March 06. - 13:21.
#827
Posted 2014. March 06. - 09:55
Kicsit elcsesztem a felső görgőt, és ha nem tudom mozgásra bírni a csapágyát, kéne másik
#828
Posted 2014. March 06. - 05:07
az xt soron meg pont ugyanannyi alu lánckerék van mint az xt-n. csak az xt-n 6 kerék van "tartóbakon" az slx-n 3.
Valamiről lemaradtam, már alumínium fogaskerekek vannak a sorokon...?
Elővettem egy mágnest, na ezt rosszul tudtam, pedig tényleg egyszer elgondolkoztam hogy nem logikus mert széttekerné az ember az alu fogakat, aztán megmagyaráztam magamnak hogy a kis tányerokat a bevonat védi, a nagy tányerokra meg több fog fog egyszerre és azért bírják Tui. anno megnéztem a képeket (SLX / XT) és az eltérő árnyalatok miatt nem ástam tovább (na meg az se segített hogy sok helyen úgy hirdetik hogy alu/acél). A színkülönbség ezek szerint vagy a nikkel bevonattól van, tehát az SLX-en egy tányérral kevesebbet kezelnek le, ami vlszlg olcsóbb, vagy más más eljárással forgácsolják. Ebből jött aztán ki hogy az SLX-en 4, az XT-n 3 "alu", pedig mind acél (magos). Ha valaki konkrétumot tud, kerestem de nem találtam.
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M781 SGS Shadow (56 EUR)
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow (55 EUR)
Mi lehet a különbség? Ha mindegy, akkor nekem a 781-es jobban tetszik.
Azt már kigugliztam, hogy nekem SGS kell, mert elől triple crankset van/lesz és a keresztbe váltást lánc ledobással abszolválja a GS. Tehát ha jól tudom az GS-t elől double crankset esetén ajánlott.
Az SGS annyit jelent hogy hosszú kanál, a GS a rövid, 3x10-nél a hosszú kell, viszont elvileg lehet hosszút használni 2x10-nél is, a rövidnek ott viszont az az előnye hogy könnyebb és kissebb az esély a tereppel ütközésre. Első váltónál úgy tudom a 781 a 2x10, a 786 a 3x10, hátsó váltónál viszont a 781 a láncfeszítő/kapcsoló rendszer nélküli (tehát régebbi), a 786 meg azzal (Shadow vs. Shadow plus, tehat a "plus" jelzi a rendszert). Tavaly még nem volt SLX-en ilyen, csak XT-n, azelött meg csak XTR-en.
#829
Posted 2014. March 05. - 22:25
Ez a webshop még a discount.de-nél is olcsóbb és még a választék is nagyobb!
A bike24-ben ennél a webshopnál olcsóbban vettem dinamót (5 euróval), meg kilométer órát (5 centtel XD).
Olcsóbb a Sigma dokkoló is, mást nem néztem meg.
#830
Posted 2014. March 05. - 17:36
#831
Posted 2014. March 05. - 17:25
Ez a webshop még a discount.de-nél is olcsóbb és még a választék is nagyobb!
Ugyanaz az az SLX fékszett 84 EUR, míg a discount.de-nél 100 EUR.
Edited by IAmSpecialized, 2014. March 05. - 17:25.
#832
Posted 2014. March 05. - 12:08
Igaza van a kollégának....szettben olcsóbb....
http://www.bike-comp...ohne-Naben.html
http://www.bike-comp...ohne-Naben.html
#833
Posted 2014. March 05. - 10:52
Hajrá!
Tényleg rossz olvasni.
Értjük. Értem. Sokat keresek külföldi fórumon (is), néha véletlen úgy írom. Majd jobban odafigyelek.
#834
Posted 2014. March 05. - 10:45
Topiktársaknak szíves felhasználásra, ingyen:
...Bár gondolom az olvasók értik, remélem az írónak is eljut az agyáig, melyik országban, milyen nyelven beszélünk.
Értjük. Értem. Sokat keresek külföldi fórumon (is), néha véletlen úgy írom. Majd jobban odafigyelek.
- mgy likes this
#835
Posted 2014. March 05. - 10:32
Topiktársaknak szíves felhasználásra, ingyen:
Crankset - hajtómű,
Triple - háromtányéros
Double - kéttányéros
Mech - váltó.
Bár gondolom az olvasók értik, remélem az írónak is eljut az agyáig, melyik országban, milyen nyelven beszélünk.
#836
Posted 2014. March 05. - 10:19
nem tudom most hol állsz összegben, de akkor nem lenne olcsóbb komplett szettben venni (ok akkor nem kmc lesz a lánc) ?
slx 300e körül van, xt 400.
Most kereken 300 EUR-nál (SLX hajtó/kazetta, XT váltókar/első/hátsó váltó, KMC lánc).
Bike-discount honlapján nem látok jelenleg XT groupsetet, csak SRAM-t. De biztosan 300 fölött lenne. Többet nem tudok rászánni.
#837
Posted 2014. March 05. - 10:03
nem tudom most hol állsz összegben, de akkor nem lenne olcsóbb komplett szettben venni (ok akkor nem kmc lesz a lánc) ?
slx 300e körül van, xt 400.
apró -bár működést nem feltétlen befolyásoló tényező - .... az slx kar messziről jobban mutat mint az xt, azért a lánctányérok megmunkálása egy ipari műremek az xt-n az slx-hez képest.
az xt soron meg pont ugyanannyi alu lánckerék van mint az xt-n. csak az xt-n 6 kerék van "tartóbakon" az slx-n 3.
Edited by Bikertigger, 2014. March 05. - 10:14.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#838
Posted 2014. March 05. - 09:29
Ezt megcserélném, így árban gyakorlatilag ugyanott vagy, az XT hátsó váltó viszont egy egész picit finomabban vált, az SLX kazetta pedig valamivel tovább tart (úgy tudom egy tányérral több rajta az acél, alu helyett). Aztán a kazetta úgyis elkopik és kell cserélni, ami olcsóbb ha maradsz az SLX-nél. Ha mégsem akkor késöbb szintén olcsóbb kazettát váltani mint a váltót mert azt úgy is kell, a váltó viszont gyakorlatilag nem kopik (hosszú távon esetleg a görgők, ami nem nagy tétel).
Az SLX crankset/XT váltókarok jó kombináció ár/értékarányban (főleg az XT váltókar érezhetően jobb az SLX-nél). Viszont első váltóra az SLX szerintem teljesen megfelel.
Esetleg érdemes a kazetta/lánc kombókat is megnézni a bike-discounton, ott is lehet spórolni.
Megfogadom! Tegnap este elkezdett pörögni az agyam, hogy ha már előre XT váltó kerül, hisz annyi, mint az SLX és a váltókarok is XT-k, akkor hátsó váltó is legyen (lehetne) az. Viszont a pénzállomány limitált és nem tudok kicsúszni a keretből. Nagyon jó ötlet! Ha valamiért nem felel meg, később vehetek XT-t, hiszen ahogy mondod, kopó alkatrész, tehát majd ha cserélni kell, olyanra cserélem, amilyet venni akarok vagy épp a pénztárcám engedni fog, viszont a váltó "örökös".
Váltókar mindenképpen XT lesz az SLX-el szemben, ez volt az első biztos pontom. Külföldi fórumokon nagyon azon az állásponton vannak, hogy inkább XT váltó SLX mechanikával, mint fordítva. Cranksetből már drága az XT, azon nem is gondolkoztam. Ráadásul számom az SLX szexibb.
Láncbból nincsenek jó szettek és abból mindenképp KMC-t akartam, ha csak nem beszélt volna le valaki, de erre nem is számítottam. A 10.93-ast nagyon jó árértékarányúnak és strapabírónak mondják.
XT hátsó váltóból melyik?
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M781 SGS Shadow (56 EUR)
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow (55 EUR)
Mi lehet a különbség? Ha mindegy, akkor nekem a 781-es jobban tetszik.
Azt már kigugliztam, hogy nekem SGS kell, mert elől triple crankset van/lesz és a keresztbe váltást lánc ledobással abszolválja a GS. Tehát ha jól tudom az GS-t elől double crankset esetén ajánlott.
#839
Posted 2014. March 05. - 07:05
Ezt megcserélném, így árban gyakorlatilag ugyanott vagy, az XT hátsó váltó viszont egy egész picit finomabban vált, az SLX kazetta pedig valamivel tovább tart (úgy tudom egy tányérral több rajta az acél, alu helyett). Aztán a kazetta úgyis elkopik és kell cserélni, ami olcsóbb ha maradsz az SLX-nél. Ha mégsem akkor késöbb szintén olcsóbb kazettát váltani mint a váltót mert azt úgy is kell, a váltó viszont gyakorlatilag nem kopik (hosszú távon esetleg a görgők, ami nem nagy tétel).
Az SLX crankset/XT váltókarok jó kombináció ár/értékarányban (főleg az XT váltókar érezhetően jobb az SLX-nél). Viszont első váltóra az SLX szerintem teljesen megfelel.
Esetleg érdemes a kazetta/lánc kombókat is megnézni a bike-discounton, ott is lehet spórolni.
Valamiről lemaradtam, már alumínium fogaskerekek vannak a sorokon...?
#840
Posted 2014. March 05. - 03:32
SLX 10-speed Rear Derailleur RD-M675 SGS Shadow Plus
XT Cassette 10-speed CS-M771 11-32
Ezt megcserélném, így árban gyakorlatilag ugyanott vagy, az XT hátsó váltó viszont egy egész picit finomabban vált, az SLX kazetta pedig valamivel tovább tart (úgy tudom egy tányérral több rajta az acél, alu helyett). Aztán a kazetta úgyis elkopik és kell cserélni, ami olcsóbb ha maradsz az SLX-nél. Ha mégsem akkor késöbb szintén olcsóbb kazettát váltani mint a váltót mert azt úgy is kell, a váltó viszont gyakorlatilag nem kopik (hosszú távon esetleg a görgők, ami nem nagy tétel).
Az SLX crankset/XT váltókarok jó kombináció ár/értékarányban (főleg az XT váltókar érezhetően jobb az SLX-nél). Viszont első váltóra az SLX szerintem teljesen megfelel.
Esetleg érdemes a kazetta/lánc kombókat is megnézni a bike-discounton, ott is lehet spórolni.