Keresztbe az ember nem jókedvében szokott váltan...
...
Főleg, hogy a 42/24-es állásban a hátsó két-két szélső értékre sem váltok (=11-13/28-32). Elől középső állásban pedig hátul a két szélsőt nem (=11/32).
Keresztbe az ember nem jókedvében szokott váltan...
...
Főleg, hogy a 42/24-es állásban a hátsó két-két szélső értékre sem váltok (=11-13/28-32). Elől középső állásban pedig hátul a két szélsőt nem (=11/32).
Ok, ez alapján: http://www-leland.st...riplecheat.html
megrendelem a GS-t.
Jól írtam, ha a hajtókaron a két szélső értéket használom (42/24) a 11-13-15-17-19-21-23-25-28-32 fogaskoszorún, akkor a hátul két szélsőértéket (11/32) nem használva soha nem lesz bajom: (42-24)+(28-13)=33T a GS pedig 35T-ig ok, tehát ok vagyok. Főleg, hogy a 42/24-es állásban a hátsó két-két szélső értékre sem váltok (=11-13/28-32). Elől középső állásban pedig hátul a két szélsőt nem (=11/32).
GS és SGS-el kapcsolatban lenne még egy kérdésem (RD-M675).
42-32-24-es (M670) hajtókarhoz és 11-32-es fogaskoszorúhoz (HG81) nem lenne elég a GS hátsó váltó? Ha jól számoltam 39-es kapacitásra lenne szükség [(42-24)+(32-11)], de a GS-nek csak 35 a kapacitása. Amennyiben jól tudom, így a szélső értékekeken (=durva keresztbeváltás, ahova amúgy sem váltunk) láncledobással lennénk jutalmazva, míg az SGS (45T) ezt is elviselné.
Szerintetek jó lenne a GS is vagy mindenképpen SGS legyen? A GS nem ér le annyira, mint az SGS. Vajon a GS a fenti hajtókar/fogaskoszorú párossal meddig nem lenne lánclebodás?
# nagy-nagy
# kicsi-kicsi...
...fogaskereken kívül minden ok lenne? Elvileg így 33-t számoltam [(42-24)+(28-13)] és a GS 35-ig ok.
Elől a 32-es középső fogaskerék elviselné a hátul 11 és 32-t?
Ma hajnalban kaptam...
a srác mailben elég sokat írt, de ahogy visszaemlékszem a pár hónappal ezelőtti levélváltásokra: MINDENKÉPP mindenből újat és dobozosat akart, apró nem játszott.
Mivel egy 10s veloce hátsó váltó elég drága újonnan, így szóba sem kerülhetett. Mivel egy shimano fékváltókar dobozban drága, szóba se jöhetett. Ezért fogta, vett egy 10s Veloce fékváltókart (32ezer ft bowdennel) egy Sora hátsó váltót (ami kb. negyedébe-ötödébe kerül egy veloce hátsó váltónak), egy Khamszín kerékszettet, 9es sort, aztán összerakta a masinát. NB: nem 8s sort használt, hanem 9s-t és bűvészkedett a bowdennel.
Próbapadon jónak látszik, majd élőben kiderül.
hasonlítsuk össze amúgy az árakat a "tiszta" és "kevert" felállás esetén (rosebikes-os árakat nézzük)
Sora fvk: 115 euró, 515 gramm
Sora hátsó váltó: 19 euró, 250 gramm
összesen: 134 euró, és 765 gramm
Veloce fvk: 93 euró, 370 gramm
veloce hátsó váltó: 65 euró, 230 gramm
összesen: 158 euró és 600 gramm.
Kevert felállás esetén meg:
93 és 19, azaz 112 euró, és 620 gramm. És így nyugodtan használhat 11-12 ezer ft-os veloce fékeket, amik szintén 320 gramm alatt vannak, mert a gyorskioldó már ott van a fékkarban. Szóval a fékeken is tud spórolni (a shimano fékek drágák, alternatíva még a SRAM apex, ami mind árban, mind tömegben veri a C-S vonalat)
NB: ha itthon vásárolja valaki, még jobban jön ki, mert itthon NEM kapsz 115 euróért Sora fvk-t, 45ezerért annál inkább. Viszont a campa hátsó váltók árát NEM ÉRTEM. Alig drágább az Athena, mint a Veloce, igaz, sok különbség nincs is az Athena-Centaur-Veloce vonal közt... Árban sem, ha csak a hátsó váltót nézem.
na ez a komment sem sok vizet zavar, de legalább lekerült egy teher a vállamról.
Üdv!
Van egy Stevens Selvio-m, 27 sebességes Shimano 105 váltószettel.
Az első váltó/átdobó egyre használhatatlanabb. Nem tudok vele harmadikba váltani, teljes erőből 3* kell nyomni a kart, mire vált. Gondoltam szépen nekiállok, és megnézem, hogy hogyan lehetne megoldani. Kimentem, a 2 csavart (limitállítókat) tekergettem, annyit vettem észre, hogy néha mintha 4 sebességem lenne, néha már 2esbe is alig tudtam váltani, mindenesetre teljesen kénye-kedve szerintinek tűnt a beállítás (tehát nem éreztem azt, hogy a külső csavart becsavarom, akkor ez történik, ha meg a belsőt, akkor az).
Elvileg ez a két csavar a felső és az alsó limit beállítására van. Úgyhogy fogtam, és elöl és hátul is a legisebb fokozatba váltottam (hátul a legnagyobb fogaskerékre), és szépen elkezdtem csavargatni, hogy lássam történik-e valami. Bármelyik csavart csavartam teljesen ki vagy be, semmi nem változott. Felváltottam mindig, majd vissza, de az átdobó ugyanott maradt.
A teljes váltó egy picit el votl fordulva, azt megcsináltam, de ha a két limit csavar nem állítja a limitet, elképzelhető, hogy valami probléma van belül? (volt, amikor pl két kb 1-es sebességem is volt ). Illetve 2/5ben is hozzáér az átdobóhoz a lánc. Valójában 2/3, 2/4 körül is, ami azért probléma, mert így néhány egészen gyakran használt sebességtől esek el Ezt hogy lehet beállítani?
YouTube-on kerestem videókat, hogy hogyan lehet beállítani a váltót (találtam is párat, pl ezt illetve ezt, de mindkettőnél a limitállító csavarnál már elakadtam)
Ha nem sikerül, elviszem szervízbe persze, de szívesen vennék bármilyen segítséget!
Köszi,
mci
Próbakör megvolt. Álompontosan vált, tán sosem volt ilyen jó.
Én megmondtam, hogy felfekszik a kanyarban :-)
Ismét bebizonyosodott, hogy szart sem ér a legdrágább váltókar és váltó ha olcsó vagy kopott a bowdenezés....
Bowdenezés lecserélve. Február 23 körül írtam ide, h nem tudom belőni a váltót, ha úgy állítom be, h fel tudjon váltani, akkor nehezen vált le, és fordítva. Na, ez próbapadon megszűnt. Kaja után megyek egy 15-20km-es kanyart, tesztelem kinnt is.
Microshift új fékváltókar-dizájn? Vicces, de nem néz ki kényelmetlennek (ie.: nagy felület, szarvszerű kialakítás, campa-stílusban elhelyezett kioldókar, ami ráadásul úgy lett kialakítva, hogy könnyebben elérhető legyen lentről is:)
http://i.imgur.com/jj1eP6W.jpg
http://i.imgur.com/DJcQr2y.jpg
ez tényleg microshift lenne? egész jól néz ki.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Az SLX hátsó váltón is van kapcsoló (675 SGS), azon az XT-n még nincs. Fogalmam sincs, hogy fogom-e használni, de inkább az újabbat veszem.
Ha van akkor fogod használni Ha sose esik le a láncod akkor is nyugisabb mint csak láncvillavédővel.
De ez a sztori csak kitekintés volt, jó lesz a váltóbowden : )
Közben megnéztem pár jútúb videót, amiből kiderült, h télleg jó lesz. Ez valami 11 pénz volt asszem, jagwire cucc, fék+váltó bowdenezés. De miután levágtam, vettem észre, h a fékhez ez marhára nem jó. De legalább most a váltó részét fel tudom használni.
Thx. Már csak az a kérdés, h az outihoz való váltó bowden vég ugyanolyan-e, mint ami nekem kell. Mert van egy profi jagwire cuccom, amit régen hibásan rendeltem. Most fel lehetne használni. Doboza szerint az outihoz való.
váltóbowden igen, (kivéve a csimpányoló, ott kissé kisebb a "bunkó" a kábel végén) A fékbowden más tészta, de szerencsére azokat ált. 2 véggel adják
(NB: van a 150ft-os noname olcsó "univerzális" váltóbowden, ennek a végén kisebb a bunkó, s ezt be tudtam fűzni Campa-karba is. : ))
De ez a sztori csak kitekintés volt, jó lesz a váltóbowden : )
Thx. Már csak az a kérdés, h az outihoz való váltó bowden vég ugyanolyan-e, mint ami nekem kell. Mert van egy profi jagwire cuccom, amit régen hibásan rendeltem. Most fel lehetne használni. Doboza szerint az outihoz való.
ncc1701 módosította - 2014. március 07. - 21:47
Szerintetek kompatibilis-e egymással a 9-es Deore kar, és a 9-es országúti Sunrace rd90-es hátsó váltó? Elvileg Shimanoval passzol, gyakorlatilag nem vagyok benne biztos ezért kérdem. Egyenes kormányos országútit építek és ahhoz gondoltam ezt a konfigurációt. Többen azt mondták hogy jó, semmi gond nem lesz, bár akadt olyan is, aki szerint nem lesz túl pontos. Mit várhatok?
Sziasztok,
Bicajomon egy pár régi shimano sl-m511-es váltókar van.
Ilyen, ni: http://www.bringabol...x3-fokozat.html
Szeretnék bowdent cserélni. Jól gondolom, h ehhez ezt a kart meg kell bontanom? Mennyire? Nem szeretnék úgy járni, mint gyerekkoromban a csörgő órával, h szétszedni sima ügy volt, de összerakni kb lehetetlen.
ncc1701 módosította - 2014. március 07. - 17:50
Microshift új fékváltókar-dizájn? Vicces, de nem néz ki kényelmetlennek (ie.: nagy felület, szarvszerű kialakítás, campa-stílusban elhelyezett kioldókar, ami ráadásul úgy lett kialakítva, hogy könnyebben elérhető legyen lentről is:)
http://i.imgur.com/jj1eP6W.jpg
http://i.imgur.com/DJcQr2y.jpg
Csak már rendelnél valamit.... Ne agyalj már ammyit. Hagyd a francba a rengeteg fórum olvasást, senki nem fogja megmondani neked mi a jó. Vegyél valamit és próbáld ki. Ez már megint egy never ending story mint az országúti bringa fellángolásod....
Teljesen jogos. Hiszen a mostaninál bármit is veszek, többszörösen jobb lesz, mint ami van. Hozzátartozik a történethez, hogy ha veszek valamit, "bármi" legyen is az, mindig utána olvasok, hogy amikor azt megveszem/használom biztosan tudjam, hogy a legjobbat hoztam ki a pénzemből. Outi nem lesz, pár hetes fellángolás volt. Bikediscount-ról rendeltem tavaly.