valamikor régen - ti még kósza gondolatok se - a hifi magazinban olvastam olyat , hogy a zeneszoba falaira megfelelő típusú zsírkrétával, mértanilag pontosan elhelyezett egymást megfelelő szögben keresztező rajzolt vonalak, nagymértékben befolyásolják -javítják természetesen - a hangzást. s abban is hitt valaki
Vitatkoztam én már a félmillió forintos tápkábelen is. Állítólag hallani lehet a különbséget, de kimérni nem, mert a fülünk sokkal érzékenyebb, mint a műszerek.
Szóval ez is inkább hittan, mint tudomány, de a rugó elfáradásában legalább lehet valami
Ez valóban egy beteg gondolat. Ettől semmivel nem lesz hosszabb életű a váltód.
Az első váltóm 12 éves és tökéletes az ereje. Hátsó váltót is használtam már irgalmatlan ideig de a rugókkal nem volt gond.
valamikor régen - ti még kósza gondolatok se - a hifi magazinban olvastam olyat , hogy a zeneszoba falaira megfelelő típusú zsírkrétával, mértanilag pontosan elhelyezett egymást megfelelő szögben keresztező rajzolt vonalak, nagymértékben befolyásolják -javítják természetesen - a hangzást. s abban is hitt valaki
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ " Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Majd ha egy versenyen már percek óta 180 felett lesz a pulzusod és meredek emelkedő után szinte átmenet nélkül vált át lejtőbe akkor lehet hogy csak a hátsó váltót fogod ledobálni.
Ez lehet majd csak percek múltán lesz világos. Max pulzus közelebben viszonylag kevés dologra ügyel kínosan az ember talán arra hogy levegőt vegyen és az úton valmint a bringán maradjon.
Abszolút nem fordulhat elő ilyen szitu velem. Uis soha nem versenyeznék. :Đ
Az életbe nem használtam még a nagy-nagy, kis-kis pozíciót. Számolásaim ha jól sejtetik, akkor csak itt lenne probléma.
Majd ha egy versenyen már percek óta 180 felett lesz a pulzusod és meredek emelkedő után szinte átmenet nélkül vált át lejtőbe akkor lehet hogy csak a hátsó váltót fogod ledobálni.
Ez lehet majd csak percek múltán lesz világos. Max pulzus közelebben viszonylag kevés dologra ügyel kínosan az ember talán arra hogy levegőt vegyen és az úton valmint a bringán maradjon.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Hát, én konkrétan arra gondoltam, hogy ha valami nagy mászás közepén már a fülemen is levegőt veszek, valszeg nem az lesz a legfontosabb, hogy meggyőződjek róla, még fér a lánctól, kanáltól, franc tudja mitől, hogy van-e rövidebb áttétel. Váltok, tekerek, jónapot...
Én ugyan csak lelkes amatőr vagyok, de kínosan figyelek arra, h keresztbe ne használjam. Meg valahogy adja is, bár elöl a legkissebb lánckereket 1-ett. :)x kellett csak kapcsolni. De akkor életet ment
Hát, én konkrétan arra gondoltam, hogy ha valami nagy mászás közepén már a fülemen is levegőt veszek, valszeg nem az lesz a legfontosabb, hogy meggyőződjek róla, még fér a lánctól, kanáltól, franc tudja mitől, hogy van-e rövidebb áttétel. Váltok, tekerek, jónapot...
Bicaj tárolásra használom, h ne fáradjon a rugó annyira.
Keresztbe az ember nem jókedvében szokott váltan...
...
Főleg, hogy a 42/24-es állásban a hátsó két-két szélső értékre sem váltok (=11-13/28-32). Elől középső állásban pedig hátul a két szélsőt nem (=11/32).
There might be a wee less chance of chainsuck, with the increased tension.
If you already own a short cage rear derailleur, you don't have to buy a new one.
It's just plain snazzy!
Jól írtam, ha a hajtókaron a két szélső értéket használom (42/24) a 11-13-15-17-19-21-23-25-28-32 fogaskoszorún, akkor a hátul két szélsőértéket (11/32) nem használva soha nem lesz bajom: (42-24)+(28-13)=33T a GS pedig 35T-ig ok, tehát ok vagyok. Főleg, hogy a 42/24-es állásban a hátsó két-két szélső értékre sem váltok (=11-13/28-32). Elől középső állásban pedig hátul a két szélsőt nem (=11/32).
GS és SGS-el kapcsolatban lenne még egy kérdésem (RD-M675).
42-32-24-es (M670) hajtókarhoz és 11-32-es fogaskoszorúhoz (HG81) nem lenne elég a GS hátsó váltó? Ha jól számoltam 39-es kapacitásra lenne szükség [(42-24)+(32-11)], de a GS-nek csak 35 a kapacitása. Amennyiben jól tudom, így a szélső értékekeken (=durva keresztbeváltás, ahova amúgy sem váltunk) láncledobással lennénk jutalmazva, míg az SGS (45T) ezt is elviselné.
Szerintetek jó lenne a GS is vagy mindenképpen SGS legyen? A GS nem ér le annyira, mint az SGS. Vajon a GS a fenti hajtókar/fogaskoszorú párossal meddig nem lenne lánclebodás?
# nagy-nagy
# kicsi-kicsi...
...fogaskereken kívül minden ok lenne? Elvileg így 33-t számoltam [(42-24)+(28-13)] és a GS 35-ig ok.
Elől a 32-es középső fogaskerék elviselné a hátul 11 és 32-t?
a srác mailben elég sokat írt, de ahogy visszaemlékszem a pár hónappal ezelőtti levélváltásokra: MINDENKÉPP mindenből újat és dobozosat akart, apró nem játszott.
Mivel egy 10s veloce hátsó váltó elég drága újonnan, így szóba sem kerülhetett. Mivel egy shimano fékváltókar dobozban drága, szóba se jöhetett. Ezért fogta, vett egy 10s Veloce fékváltókart (32ezer ft bowdennel) egy Sora hátsó váltót (ami kb. negyedébe-ötödébe kerül egy veloce hátsó váltónak), egy Khamszín kerékszettet, 9es sort, aztán összerakta a masinát. NB: nem 8s sort használt, hanem 9s-t és bűvészkedett a bowdennel.
Próbapadon jónak látszik, majd élőben kiderül.
hasonlítsuk össze amúgy az árakat a "tiszta" és "kevert" felállás esetén (rosebikes-os árakat nézzük)
Sora fvk: 115 euró, 515 gramm
Sora hátsó váltó: 19 euró, 250 gramm
összesen: 134 euró, és 765 gramm
Veloce fvk: 93 euró, 370 gramm
veloce hátsó váltó: 65 euró, 230 gramm
összesen: 158 euró és 600 gramm.
Kevert felállás esetén meg:
93 és 19, azaz 112 euró, és 620 gramm. És így nyugodtan használhat 11-12 ezer ft-os veloce fékeket, amik szintén 320 gramm alatt vannak, mert a gyorskioldó már ott van a fékkarban. Szóval a fékeken is tud spórolni (a shimano fékek drágák, alternatíva még a SRAM apex, ami mind árban, mind tömegben veri a C-S vonalat)
NB: ha itthon vásárolja valaki, még jobban jön ki, mert itthon NEM kapsz 115 euróért Sora fvk-t, 45ezerért annál inkább. Viszont a campa hátsó váltók árát NEM ÉRTEM. Alig drágább az Athena, mint a Veloce, igaz, sok különbség nincs is az Athena-Centaur-Veloce vonal közt... Árban sem, ha csak a hátsó váltót nézem.
na ez a komment sem sok vizet zavar, de legalább lekerült egy teher a vállamról.
Van egy Stevens Selvio-m, 27 sebességes Shimano 105 váltószettel.
Az első váltó/átdobó egyre használhatatlanabb. Nem tudok vele harmadikba váltani, teljes erőből 3* kell nyomni a kart, mire vált. Gondoltam szépen nekiállok, és megnézem, hogy hogyan lehetne megoldani. Kimentem, a 2 csavart (limitállítókat) tekergettem, annyit vettem észre, hogy néha mintha 4 sebességem lenne, néha már 2esbe is alig tudtam váltani, mindenesetre teljesen kénye-kedve szerintinek tűnt a beállítás (tehát nem éreztem azt, hogy a külső csavart becsavarom, akkor ez történik, ha meg a belsőt, akkor az).
Elvileg ez a két csavar a felső és az alsó limit beállítására van. Úgyhogy fogtam, és elöl és hátul is a legisebb fokozatba váltottam (hátul a legnagyobb fogaskerékre), és szépen elkezdtem csavargatni, hogy lássam történik-e valami. Bármelyik csavart csavartam teljesen ki vagy be, semmi nem változott. Felváltottam mindig, majd vissza, de az átdobó ugyanott maradt.
A teljes váltó egy picit el votl fordulva, azt megcsináltam, de ha a két limit csavar nem állítja a limitet, elképzelhető, hogy valami probléma van belül? (volt, amikor pl két kb 1-es sebességem is volt ). Illetve 2/5ben is hozzáér az átdobóhoz a lánc. Valójában 2/3, 2/4 körül is, ami azért probléma, mert így néhány egészen gyakran használt sebességtől esek el Ezt hogy lehet beállítani?
YouTube-on kerestem videókat, hogy hogyan lehet beállítani a váltót (találtam is párat, pl ezt illetve ezt, de mindkettőnél a limitállító csavarnál már elakadtam)
Ha nem sikerül, elviszem szervízbe persze, de szívesen vennék bármilyen segítséget!