Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#7221
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás
A sram váltóknál van olyan hogy rövid v. hosszúkanalas?

#7222
Csikasz

Csikasz

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás
tudom. azér kotyog ennyire; nem tudjátok hol lehet bele görgõt kapni(a felsõnek elég érdekes a rögzítése)
FuLL SpEEd oR NoThiNg

#7223
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
mert az x7-ben nem csapágyas váltógörgõ van ;)

#7224
Csikasz

Csikasz

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Ami meg befolyasolja a valtasteljesitmenyt az az ,h mennyire kotyog a valto,foleg a felso valtogorgo.


nekem az x.7-ben egy év után ugy kotyognak a görgõk hogy rossz nézni, de a teljesítménye nem romlott érezhetõen; mongyuk az is lehet hogy csak hozzászoktam az egyre gyengébb váltásteljesítményhez
FuLL SpEEd oR NoThiNg

#7225
vendég_rvilike_*

vendég_rvilike_*
  • vendég
XT es XTR valtokar kozott annyi a kulonbseg,hogy az XTR-ben tobb csapagy van.Mar a regi rapidfire-ökben.Ami meg befolyasolja a valtasteljesitmenyt az az ,h mennyire kotyog a valto,foleg a felso valtogorgo.Egy ipari csapagyas gorgo erezhetoen befolyasolja a valtast,legalabbis en ereztem,amikor sramra valtottam lx utan :)

#7226
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás

Én jelenleg 2004-es XT fékváltókart használok. Mit gondoltok, érdemes-e lecserélni XTR-re ?

Nem sok a különbség, talán csak a súlya ..

Vagy rosszúl gondolom ?


Szerintem nincs értelme lecserélni az XT-t XTR-re! Mûködésre nincs sok külömbség köztük. Csak küllemre és a fékkarban van nagy diferencia nomeg árban. Mindkettõt használtam, most XTR van. Az XTR precízebb, és határozottabb mûködésû, az XT-t olyan lágynak éreztem (ugyanannál az XTR hátsóváltónál). Az XT-nél nem lehet nagyon érezni, hallani, hogy váltottál, az XTR-nél érzed és hallod is. A fékkart sokkal határozottabban kell nyomni váltáskor az XTR-en mint az XT-n. Az XT fékkar formája nem jött be az XTR-é sokkal kézreállóbb. Melllesleg nekem sokkal jobban tetszik az XTR!

Más: Az utóbbi idõben arra jöttem rá hogy a váltásteljesítmény nem is a váltótól függ hanem a váltókartól és a fogaskoszorútól. Az edzõbringámon XT sor van, Sram Plasma markolatváltóval és "egy ezeréves ACERA" :scared: váltóval és vált olyan pontosan mint egy felsõ kategóriás cucc!!!

#7227
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
akkor aki oldsuli cuccokat akar, az keresse AGA barátját :chin:ráadásul ingyééé

#7228
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Ma délelõtt haverom kezembe nyomott egy eredeti hetes fogsort. Még nem volt használva, és nem alsókategóriás. Tehát nem lehetetlen szerezni. Én nem is kerestem csak odaadta... :)

Ride everywhere.

.


#7229
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
nincs és nem gyártanak külön 8-as lánchoz való elsõ váltót

#7230
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

8-as és 9-es rendszerek vannak, gondolom így értette.



Szóval leginkább az merült fel bennem, hogy a "Designed specifically for use with super-narrow 9-speed chains." (katalógus, LX elsõ váltó) csak marketingszöveg-e, vagy van is valami konstrukcióbeli eltérés, ami rontaná a 8-as lánccal való mûködést.

Amúgy a nagytányérom 44-es.

#7231
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Persze! A régit pedig ajándékozd nekem! :D

#7232
Janiii

Janiii

    vendég

  • fórumtag
  • 210 hozzászólás
Én jelenleg 2004-es XT fékváltókart használok. Mit gondoltok, érdemes-e lecserélni XTR-re ?

Nem sok a különbség, talán csak a súlya ..

Vagy rosszúl gondolom ?

#7233
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
8-as és 9-es rendszerek vannak, gondolom így értette. Elöl csak a nagytányér mérete az eltérõ (mint azt Te is tudod), 42 vagy 44-es.
Az egyedüli probléma is itt jelentkezhet Tammonál, mert az átdobót kb. 2mm-rel följebb kell állítani a gyári ajánlással szemben (ami a beállító matricán van), hogy ne érjen bele a középtányérba. Viszont így is kifogástalanul fog mûködni.

#7234
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
elöl nincs 9-es vagy 8-as váltó csak 3-as. na jó országútiba 2-es

#7235
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Semennyire, nyugodtan használd!

#7236
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Másik kérdés: mennyire számít, ha 8-as sorhoz/lánchoz elvileg 9-es LX elsõ váltót használok(nék) ?

#7237
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a hajtókar oldalon biztos be fog menni az egész csapágy, de a másik oldalon lehet, hoyg hamarabb felfekszik a csésze (ami magában van) mint ahogy a monoblokk megszorul. persze ennek nme sok esélye van (0.1 %) csak megemlítettem, hogy lehet. ezért kell kipróbálni.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7238
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

(persze akadhat baj a monoblokkal, ha a csészét majd nem birod becsavarni annyira, amennyit bentebb ér a mono a hajtókar felöli oldalon, de nem hiszem, hogy baj lehet, elõtte azért érdemes kipróbálni)


Jól értem, hogy lehet, hogy nem bírom annyival beljebb hajtani, mint amennyivel a rögzítõkeret eltartotta ?

(csak azért kérdem, mer' nem láttam még ilyet szétszedve...)

#7239
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
õszintén? én csak akkor használnék ilyet, ha másmilyen nem menne fel a vázamra, tekintve hogy a bilincsesek merevebbek. ha van anki hely, akkor olcsóbban beruházhatsz egy jobba. (persze akadhat baj a monoblokkal, ha a csészét majd nem birod becsavarni annyira, amennyit bentebb ér a mono a hajtókar felöli oldalon, de nem hiszem, hogy baj lehet, elõtte azért érdemes kipróbálni)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7240
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Mi a véleményetek a középcsapágyházra szerelhetõ elsõ váltókról (bottom bracket mount) ? Ugyanis nekem jelenleg ilyen van, egy Acera, és lassan kezdi a végét járni, ill. fejleszteném is jobbra. Azt tudom, hogy a 2004-es LX-bõl van ilyen (valami -E jelzésû). Kérdés hogy jók-e ezek, érdemes-e, vagy szereljem le a pékbe az egészet és rakjak fel sima top swingeset ?