Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#621
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.680 hozzászólás

 sorry, dupla post


marton módosította - 2014. augusztus 03. - 15:27

Marci

#622
zsiro23

zsiro23

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Szeretném a jelenlegi 8-as rendszert lecserélni 9-re minél olcsóbban!

 

Jelenlegi rendszerem:

Váltókar:Shimano SL-M310 3x8 Rapidfire Plus Hátsó Váltó:Shimano Alivio M430 Első váltó:Shimano M190 Hajtómű:SR Suntour XCT (42x32x22) Hajtóműcsapágy:négyszögtengelyes monoblokk Fogaskoszorú:Shimano CS-HG31 8s (11-34) Lánc:KMC Z7

 

Mindenképp Alivio-t vagy Deore-t szeretnék vagy a kettő kombinációját! Hogyan jönnék ki a legolcsóbban? Nem nagyon értek hozzá, úgyhogy ha lehetséges komplett összeállítást kérnék Tőletek! Nagyon sokat túrázunk hegyen-völgyön át és nem nagyon vagyok megelégedve ezzel a rendszerrel (főleg a váltókarral ja és jó lenne növelni kicsit az átlagsebességet)! Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!!!!!

 

üdv. Kornél



#623
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Kollégának igaza lehet. Havernak volt ilyen színes, lyukas alu görgője és ő is mindig a dzsuvát emlegette, mikor kérdeztük róla. A beleszáradt anyagot nagyon nehéz kipiszkálni a lyukakból.(esetleg nagynyomású mosó ?)

Amúgy meg nem hiszem, hogy sokkal tovább tartana, mint a műanyagok. Az alu nem egy kemény anyag, főleg az acél lánccal (+dzsuvával) szemben nem gondolnám tartósnak. Nekem BBB van, az nagyon régen bírja és jó a csapágyazása is. Csak javasolni tudom. http://bringabutik.h...ogorgo.html?f=4

Köszi!

Valami zárókupak van még a BBB-ken vagy a csapágy ilyen szabadon van?


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#624
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.680 hozzászólás

Kollégának igaza lehet. Havernak volt ilyen színes, lyukas alu görgője és ő is mindig a dzsuvát emlegette, mikor kérdeztük róla. A beleszáradt anyagot nagyon nehéz kipiszkálni a lyukakból.(esetleg nagynyomású mosó ?)

Amúgy meg nem hiszem, hogy sokkal tovább tartana, mint a műanyagok. Az alu nem egy kemény anyag, főleg az acél lánccal (+dzsuvával) szemben nem gondolnám tartósnak. Nekem BBB van, az nagyon régen bírja és jó a csapágyazása is. Csak javasolni tudom. http://bringabutik.h...ogorgo.html?f=4

 


Marci

#625
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

X7 váltógörgői eléggé darálnak, gondolom kopottak.

Én alumíniumot nézegetek, kolléga szerint legalább úgy kopik és a sok könnyítésbe legalább annyira könynen megtelepszik a kosz...

Kerámia csapágyas is akad... 

Passzolom, tapasztalatok?

 

kcnc_acelcsapagyas_aluminium_valtogorgo-

13822-small.jpg


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#626
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

A váltókar (shiamano) nem kopik el belül. A turney sem... Az mindig ugyan annyit fog húzni. Nem olyan a kialakítása. Minőségi különbség persze van, mert az XT finomabban működik, de az elv ugyan az. Most szedtem darabokra egy 20 éves valami Exage akármilyen kart....azon te kopást még mikroszkóppal se mutatsz nekem....


  • Vejne kedveli ezt

#627
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Köszi mindkettőtöknek, meg fogom nézni ezeket. Egyébként elhiszem, hogy ez általánosítás, de a deore váltókarra most netes kereséssel is találtam olyan véleményt, hogy pontatlan, főleg, ha már nem olyan új...

 

Persze a kérdés marad, mivel új rendszer (bringa) lesz, így az a kérdés, hogy ha a megbízhatóság és az élettartam (kis kopás pl) a fontos (nem pedig, hogy 0,1 mp legyen egy váltás), akkor mit éri meg venni? Hogy viszonyul mondjuk egy sram x4 váltó-váltókar egy deore-hoz? Nem csak ezek jöhetnek szóba, csak most ezeket találtam, más ötlet is jöhet.


KMT módosította - 2014. július 28. - 22:07


#628
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
gaboca és KMT, én még a hátso váltohoz tartozo rugofeszesség állito csavarra is vetnék egy pillantást... nekem is volt hasonlo gondom régi campagval, s a kisebb rugoero segitett....

#629
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Ha alapvetően lefele vált jobban, és felfele nehezebben, akkor feszíteni kell kicsit a bovdenen a gyorsállítóval. Ez nem bonyolult, inkább az én problémám az. :P

Igen, ha nem lenne jó helyen alapból (illetve próbáltam persze a finomállítást, hátha nyúlt a bowden) akkor így sima űgy lenne. De néha olyan vajpuhán feldobja hogy semmi hangja és azonnal hogy tíz ujjamat megnyalnám, néha meg két fordulaton át köszörülöm :(

Normálisabb bolti (pl Shimano SP41) bowdenház is megfelelő lesz (ha idáig a leggagyibb is elment) vagy ha már cserélek akkor ne sajnáljak még pár ezret egy még jobbért? 


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#630
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

(Csak jól emlékeztem, hogy van itt regem, és még sikerült is újraélesztenem úgy tíz év után. :D )

 

Lehet, hogy már előjött korábban ilyen kérdés, de nem találtam most... Szóval az a gondom, hogy xt hátsóváltót használok deore karral (évjáratot nem tudok, de talán mindegy is a kérdés szempontjából). Azt műveli, hogy az alsó kb 4 fokozatban pöpecül működik, de a felső fokozatoknál pontatlan, nem tartja meg, ugrál fel-le. Pl emelkedőn úgy kell mennem, hogy kicsit nyomom a kart folyamatosan, különben leváltana. Mondhatnánk, hogy a bovden a hibás, de akkor miért a feszesebb helyzetben jön elő?

Na most ilyen hibát más shimano rendszeren is láttam, illetve tapasztaltabbak is mondták, hogy ez shimano betegség, és elvileg ebben a sram jobb általában. Mi igaz ebből?

 

Új rendszert szeretnék összerakni, nem túl drágán, lehetőleg költséghatékonyan, tartósan, hobbi célokra (főleg beton). A fentiekből kiindulva inkább 8 sebességes sram rendszerre gondoltam, pl x4. Mi a véleményetek?

A tapasztaltabbak megmondták Shimano betegség, több millióan szívunk vele folyamatosan és veszünk újra és újra... ;)

Azért egy váltópapucs ellenőrzéssel próbálkozz meg még hátha nem a betegséget kapta el.


  • Vejne kedveli ezt

#631
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Ha alapvetően lefele vált jobban, és felfele nehezebben, akkor feszíteni kell kicsit a bovdenen a gyorsállítóval. Ez nem bonyolult, inkább az én problémám az. :P



#632
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Jól tippelem hogy elsősorban a karon múlik a felfelé váltás? Deore hajtómű, Alivio első átdobó, X5 váltókar (váltás többi eleme, sor, lánc is sram), a jelenség hogy mostanában töbször fordul elő hogy nehezen megy fel nagyobb tányérra, máskor meg azonnal finoman. Egyéb körülmény nem változik. Régebben 20ból 1× nem volt teljesen jó, most már 5ből 1, huszonnégy óráson még rosszabbnak tűnt. Váltó nem kotyog, lefelé azonnal vált (többi esetben fel is, így bowden szerintem könnyen fut), nincs ötletem hogy mit nézzek. 

 

Mindenesetre lassan csereérett a bowdenezés, van olyan szett montira ami ajánlott, jól tömített?


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#633
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Sziasztok!

(Csak jól emlékeztem, hogy van itt regem, és még sikerült is újraélesztenem úgy tíz év után. :D )

 

Lehet, hogy már előjött korábban ilyen kérdés, de nem találtam most... Szóval az a gondom, hogy xt hátsóváltót használok deore karral (évjáratot nem tudok, de talán mindegy is a kérdés szempontjából). Azt műveli, hogy az alsó kb 4 fokozatban pöpecül működik, de a felső fokozatoknál pontatlan, nem tartja meg, ugrál fel-le. Pl emelkedőn úgy kell mennem, hogy kicsit nyomom a kart folyamatosan, különben leváltana. Mondhatnánk, hogy a bovden a hibás, de akkor miért a feszesebb helyzetben jön elő?

Na most ilyen hibát más shimano rendszeren is láttam, illetve tapasztaltabbak is mondták, hogy ez shimano betegség, és elvileg ebben a sram jobb általában. Mi igaz ebből?

 

Új rendszert szeretnék összerakni, nem túl drágán, lehetőleg költséghatékonyan, tartósan, hobbi célokra (főleg beton). A fentiekből kiindulva inkább 8 sebességes sram rendszerre gondoltam, pl x4. Mi a véleményetek?



#634
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Igen, keresztben; ez a kis tányér + két alsó fog kombinációnál segít, ez okés.

 

A nagy tányér+kis fogaskerék illetve a kis tányér+nagy fogaskerék (azaz nem keresztbeváltánáls) ami problémás és extra láncfényesítést generál. 

 

Megoldódott a 2×8-as Claris-os elsőváltós rejtély...

Alap szitu az volt, hogy szűknek tűnt a kanál, valahol mindig beleért a lánc. Rengeteg szenvedés és kisérletezés után kiderült: Túl feszes volt a bowden, és nem tudta az utolsó fél fokozatot váltani az első váltó.

4 pozíciós, nevezzük úgy hogy 1(kistányér) - 1,5 - 2(nagytányér) - 2,5 'fokozatok'.

 

1  : 8-7-6-5-4-3 fog

1,5: 2-1 fog

2  : 5-4-3 fog

2,5: 2-1 fog

 

Addig finomhangoltam az első váltó helyzetét, amíg terhelés nélkül már jó volt, 3 pozícióval (1-1,5-2), de terheléssel belerért mindig a lánc; a kanalat próbáltam tágítani, de szinte semennyit nem sikerült. Hármas váltóval, ezer doksi átfutásával, méregetéssel, mindennel próbálkoztam persze az elmúlt napokban közben.

Sokadik próbálkozásnál lazítottam még annyit a bowdenen, hogy a finombeállítót középre állíthassam, és a baromi sok bowdenlazítással derült ki hogy van még egy pozíciója, azon túl hogy felvált nagytényérra. Persze sem a ismerősk, szerelők, boltosok nem tudtak erről, leírva sincs, meg semmilyen visszajelzés a fokozatvisszajelzőn sincs...


MC Pite módosította - 2014. július 17. - 22:51

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#635
stephanus

stephanus

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Szétszedésnél minden egyes lépésnél készítettem egy fotót. Igaz, azt már csak a balos váltókarnál. Szerkezetileg majdnem egyezik a jobbos karéval. Magát a léptetőt kell kiötlenem, hogy hogy volt összeszerelve. A zsírtól nem látszódott a lényeg.  

Mindkettő váltókar összeszerelve. Ismét olyan, mint újkorában.


  • zeezoltano kedveli ezt

#636
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Ezt hogy????Sram 9seb. gripkó átalakíás 10seb-re :o

http://www.fantic26....d-I-II-III-IV_1



#637
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

"Elv" és gyakorlat. :) 

 

Ugye a 8s campagnolo váltókarok elvileg nem kompatibilisek később hátsó váltókkal. És a későbbi, 9-10-es hátsó váltók sem kompatibilisek a 8s- váltókarokkal. Sőt, ráengedni őket egy shimano 8s sorra egyenesen "katasztrófát sejtet". A gyakorlat mást mutat:

 

 

8s váltókar-9s 2001 utáni hátsó váltó-shimano 8s soron. Mintha mukodne.



#638
stephanus

stephanus

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Utólag tudnék tanácsokat adni, hogy mit kellett volna másképp a szétszedésnél, de most már felesleges. Sok sikert az összerakáshoz.

Szétszedésnél minden egyes lépésnél készítettem egy fotót. Igaz, azt már csak a balos váltókarnál. Szerkezetileg majdnem egyezik a jobbos karéval. Magát a léptetőt kell kiötlenem, hogy hogy volt összeszerelve. A zsírtól nem látszódott a lényeg.  



#639
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

MJani01! Köszi szépen a választ. Hát, valahol sejtettem, hogy nem lesz hozzá publikus doksi. Marad az agyalás, hogy mi hol is volt a váltókarban. :wacko:

Utólag tudnék tanácsokat adni, hogy mit kellett volna másképp a szétszedésnél, de most már felesleges. Sok sikert az összerakáshoz.



A sebesség mindent megold.

 


#640
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

A váltókar fél állása pont azért van, hogy amikor már eléggé keresztben fut a lánc, akkor az első váltót elmozdítja kicsit, hogy ne érjen bele a lánc a kanálba.

Igen, keresztben; ez a kis tányér + két alsó fog kombinációnál segít, ez okés.

 

A nagy tányér+kis fogaskerék illetve a kis tányér+nagy fogaskerék (azaz nem keresztbeváltánáls) ami problémás és extra láncfényesítést generál. 


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám