Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#6061
Posted 2006. April 24. - 20:14
#6062
Posted 2006. April 22. - 17:16
x7/x9 között inkább csak a felhasznált anyagokban van különbség, használat közben nem nagyon fogod érezni.
itt a válasz
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6063
Posted 2006. April 22. - 17:13
#6064
Posted 2006. April 22. - 16:44
nos pont ez az hogy az lx/xt nekem soha nem volt tartósan pontos, gyakori állítgatást kért az x9-hez meg még csak annyit volt nyúlva hogy átkerült egyik bicajról a másikra......Gondoltam hogy megint ez lessz XT vs. X-9.Ezt a témát már 1000 szer oda vissza kivesézték a topicban, sztem már mindenki eltudja dönteni melyik váltót preferálja jobban.
Azt a technikai kérdés tettem fel hogy miért lenne jobb az 1:1 húzás mint a Sh, mert ezt már legalább 10-en írták a fórumon hogy mennyivel érezhetõen jobban vált, kevésbé érzékeny a bowdenezésre...
Nekem most Deore van, már van benne lassan 10 000 km, meg is látszik rajta de még mûködik viszonylag rendesen csak jól be kell lõni, ezt a szezont még vele nyomom le.
Amikor fel szoktam menni a hegyekbe vele akkor a sok váltástól mindig megnyúlik a bowden úgyhogy sokszor utánna kell csavarni 1-2 fordulattal hogy tökéletesen mûködjön.Ezt már számtalan váltóbowen típusnál tapasztaltam.
A Sh áttétele miatt ez a bowden nyúlás/hiba nagysága csak fele akkorra mértékben jelenik meg a h. váltó váltásában mint az 1:1 nél, hisz 2* annyira kell megnyúlnia egy Shim hátsó váltó bowdennek ahhoz hogy ugyanakkora elmozdulást és pontatlanságot okozzon mint 1 Sram hátsó váltónál. Vélemények?Okos emberek gyûljetek!
mellesleg érdekes hogy elõl ugye xt hmû xt átdobó.....na most ez a kombó a saját xt karjával soha nem volt tökéletes /leginkább a középtányérról nagy tányérra pakolásnál van a szenvedés, ez kb az esetek felében vagy csak q.nehezen vagy sehogy nem sikerül elsõre - kivétel a tempósabb 40+os ált lejtõn haladást/ - na most tök ugyanez a váltó mind a trigger mind a tekerõs sram karral tökéletes, gond nélkül pakol fel mindig...pedig itt még ugyanaz a bovdenhúzás mértéke is....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6065
Posted 2006. April 22. - 16:14
#6066
Posted 2006. April 22. - 11:57
Azt a technikai kérdés tettem fel hogy miért lenne jobb az 1:1 húzás mint a Sh, mert ezt már legalább 10-en írták a fórumon hogy mennyivel érezhetõen jobban vált, kevésbé érzékeny a bowdenezésre...
Nekem most Deore van, már van benne lassan 10 000 km, meg is látszik rajta de még mûködik viszonylag rendesen csak jól be kell lõni, ezt a szezont még vele nyomom le.
Amikor fel szoktam menni a hegyekbe vele akkor a sok váltástól mindig megnyúlik a bowden úgyhogy sokszor utánna kell csavarni 1-2 fordulattal hogy tökéletesen mûködjön.Ezt már számtalan váltóbowen típusnál tapasztaltam.
A Sh áttétele miatt ez a bowden nyúlás/hiba nagysága csak fele akkorra mértékben jelenik meg a h. váltó váltásában mint az 1:1 nél, hisz 2* annyira kell megnyúlnia egy Shim hátsó váltó bowdennek ahhoz hogy ugyanakkora elmozdulást és pontatlanságot okozzon mint 1 Sram hátsó váltónál. Vélemények?Okos emberek gyûljetek!
#6067
Posted 2006. April 22. - 09:59
Tisztelet a kivételnek, de a Sram 9.0SL, 9.0 stb. váltókból azért rohangászott pár darab évekkel ezelõtt. Hova tûntek? Bringákon sem nagyon látom, aprón sincsenek. Szal a szerintem a hosszú távú megbízhatóságban is jobb a Shimano.
Azért ha valaki rendesen gyûri az alkatrészeket, akkor azok kopnak, beleakad egy ág, elkapja egy kõ, stb-stb, esetleg cseréli, mert az új merevebb, jobb, tömítettebb, sárálóbb. Hol vannak a 3-4 éves XT meg LX hátsóváltók? Vagy kuka, vagy edzõgépen, vagy a zasszony bringáján vagy szekrény mélyén. Ugyanott vannak a 9.0-ás váltók is. Ismeretségi körömben 3 darab 9.0 hátsó váltó van, egy MX-XC versenygépen, egy edzõgépen, egy meg egy hobby bringán. Mindhárom köszöni, jól van.
Másrészt lássuk be, a fölsõ kategóriában most arat a dual control, az meg nem megy SRAM váltóval.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#6068
Posted 2006. April 22. - 09:52
Sárban különben az XT is teszi a dolgát, még nem hagyott cserben (Én is CC arc vagyok amúgy)
#6069
Posted 2006. April 22. - 09:46
Én a hátvágán voltam egy táborban, és az ottlétvõ 30 bringából 3-on még 9.0 volt hátul.
az kõkemény 10 % . és a többi a 27 ?
#6070
Posted 2006. April 22. - 09:39
Én a hátvágán voltam egy táborban, és az ottlétvõ 30 bringából 3-on még 9.0 volt hátul. Mindketten már évek óta használják minden gond nélkül.
A váltás hangosságával úgy vagyok, hogy nagy terhelés alatt az a fontos, hogy a váltó pontosan váltson, nem az hogy némán. Egyéb esetben viszont elvárható. Nekem ezt teljesíti most az X-9 rendszerem, bár még nem sokat nyúztam... vbmenu_register("postmenu_432087", true); vbmenu_register("postmenu_432087", true);
#6071
Posted 2006. April 22. - 09:31
Szerintem kijelenthetõ, hogy kinek a pap, kinek a pappné. Sram vs Shimano: holtverseny. Legyen így: "Egyik jobb, mint a másik", de nem mondjuk meg az egyiket!
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#6072
Posted 2006. April 22. - 07:39
Volt Sram Attack (Shimano kompatibilis) váltókarom, ami remekül mûködött egy darabig, de valamiért egy rövid idõ után teljesen megváltozott a váltás milyensége. A határozott Sram elkezdett puhán váltani.
Amikor döntenem kellett kb. 2 évvel ezelõtt az X9, XT között, azért is lett XT, mert valami borzasztó a Sram felületkezelése. Akkor még a mûanyag dolgok is sorjásak voltak, ronda volt a festés stb. A haverom most vásárolt X9 hátsó váltójához hozzáért a csavarhúzó, és megkopott a felülete. Az XT-m két éves, és olyan mintha új lenne. Tisztelet a kivételnek, de a Sram 9.0SL, 9.0 stb. váltókból azért rohangászott pár darab évekkel ezelõtt. Hova tûntek? Bringákon sem nagyon látom, aprón sincsenek. Szal a szerintem a hosszú távú megbízhatóságban is jobb a Shimano.
A másik dolog: Az ilyen mûszaki dolgok szerintem akkor jók, ha finoman, észrevétlenül vált pl. egy váltó. Na a Sramról ezt nem lehet elmondani, átb@ssz@ a láncot egyik fogról a másikra….
That’s all…..
#6073
Posted 2006. April 21. - 20:09
igazából én leszarom a bovdenhúzás áttetélet tölem lehet 1 a 10 is, a lényeg hogy mindenféle prekoncepció és elfogultság nélkül az x9 pontosabban és jobban mûkõdik nekem mint a bárhogy beállított lx illetve xt.....mindhárom rendszer több vázon lett próbálva......Megtudná magyarázni valamelyik nagy szaki itt a fórumon hogy miért lenne jobb a Sram bowdenhúzása mint a Shimano-é?
Mert mindenki akinek Sram rendszere van azzal jön hogy mennyire jó az az 1:1, de hogy pontosan miért lenne jobb arról nem ír senki.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6074
Posted 2006. April 21. - 19:53
Mert mindenki akinek Sram rendszere van azzal jön hogy mennyire jó az az 1:1, de hogy pontosan miért lenne jobb arról nem ír senki.
#6075
Posted 2006. April 21. - 15:11
#6076
Posted 2006. April 21. - 13:18
sajtosp: igen, az elején elhelyezkedik a bovden meg a ház és illik picit utánaállítani.
#6077
Posted 2006. April 21. - 12:59
váltásban nálam az marad az etalon.
kép
mondjuk sz*rul van bekötve, de az legyen a tulaj baja.
persze xt szinten már nem vennék sh!mano-t, és alatta sem. de az xtr más. és más is marad.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6078
Posted 2006. April 21. - 12:06
Ja igen, kihagytam hogy a sram bowdenvezetese is jobb.
#6079
Posted 2006. April 21. - 12:03
#6080
Posted 2006. April 21. - 12:00
Szerintem az lx-et ugy ahogy van meg kene szuntetni, deore es xt pont eleg lenne, lx tenyleg nem eri meg. Es nem is jo. Szvsz.