Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#5721
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Sziasztok!

A kérdés a következõ:
1.-shimano váltókarok (elsõ) ugyanannyi bowdent húznak mind? azaz egy tourny váltókar szabályosan dolgozna össze pl. egy "xtr elsõváltóval és xtr" hajtókarral? A hugicám bringáján eltört egy tekerõs shimano váltókar (kb. 5-6 éves lehet, most olyan tourny szintnek megfelelõ) és a bringatúra kedvéért adtam kölcsön egy xt-t. Hát nem tudott úgy dolgozni, mint elõtte a sajátja. Nézegettem a hajtómûvõn hogy esetleg a tányérok más távolságban vannak-e, de nem nagyon láttam különbséget.

2.-ezt a törött váltókart cserélném szintén v.mi tekerõs alsó kategóriás shimano váltókarra. Lehet-e esetleg olyat kapni még, aminél megy a SIS és akár ki is kapcsolható v.mi kapcsolóval? A másik ami segítséget jelentene, ha nem csak 3 fokozata lenne, hanem a középsõ állásban lehetne még tolni egy kicsit jobbra-balra, hogy a fogaskoszorú szélsõ fokozatai ne muzsikáljanak a váltókereten. Tudtommal sram van ilyen, de a nagy kérdés, hogy shimano létezik-e?

Köszi elõre is!

Hali!
És ha ezt nem ide, hanem az info@paul-lange.hu ra küldenéd, akkor lehet pontosabb választ kapnál:)
Üdv:Thy

#5722
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
A sram jó a shimano-hoz is.

#5723
purge4

purge4

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Sziasztok!

A kérdés a következõ:
1.-shimano váltókarok (elsõ) ugyanannyi bowdent húznak mind? azaz egy tourny váltókar szabályosan dolgozna össze pl. egy "xtr elsõváltóval és xtr" hajtókarral? A hugicám bringáján eltört egy tekerõs shimano váltókar (kb. 5-6 éves lehet, most olyan tourny szintnek megfelelõ) és a bringatúra kedvéért adtam kölcsön egy xt-t. Hát nem tudott úgy dolgozni, mint elõtte a sajátja. Nézegettem a hajtómûvõn hogy esetleg a tányérok más távolságban vannak-e, de nem nagyon láttam különbséget.

2.-ezt a törött váltókart cserélném szintén v.mi tekerõs alsó kategóriás shimano váltókarra. Lehet-e esetleg olyat kapni még, aminél megy a SIS és akár ki is kapcsolható v.mi kapcsolóval? A másik ami segítséget jelentene, ha nem csak 3 fokozata lenne, hanem a középsõ állásban lehetne még tolni egy kicsit jobbra-balra, hogy a fogaskoszorú szélsõ fokozatai ne muzsikáljanak a váltókereten. Tudtommal sram van ilyen, de a nagy kérdés, hogy shimano létezik-e?

Köszi elõre is!

#5724
[pIFtA]

[pIFtA]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 825 hozzászólás
Persze én is szívesebben vennék egyel magasabb kategóriájú cuccokat, de a pénztárcám nem igazán engedné/i...Az SX5ön viszont gondolkoztam, nem tudom mennyivel jobb mint a sima 5.0, mert csak egy pár százassal drágább így még belefér. Ha vki gyorsan válaszol akkor még meg tudom változtatni a rendelést.


#5725
Bagi

Bagi

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Szia Pifta!

Nem tudom, milyen a 3.0-a elsõváltó, de én megfontolnám helyedben akkor már az X-gen-t.
Bár elsõváltó tekintetében nem nyújt nagy pluszt a Sram rendszer, úgyhogy a balos kart akár egy olcsóbb Shimanó elsõváltóval is használhatod.
A lényeg a hátsó váltáson van, ez az amitõl jobb lesz a dolog, ugyanis itt jön képbe az 1:1 bowdenhúzás.

Én a következõ kombót ajánlanám:

-X.7 gripshift, vagy trigger
-SX.5 hátsóváltó
-X-gen elsõváltó

Szerintem fontos dolog, hogy a balos kar mikroindexes legyen, tehát a 3 fõ fokozat mellett lehetõség legyen finoman is beállítani az elsõváltót. Az X.7/7.0 kar az ilyen, vagy legalábbis létezik belõle ilyen.


Üdv.

#5726
[pIFtA]

[pIFtA]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 825 hozzászólás
Mivel nme érkezett válasz úgy döntöttem maradok az 5.0ás szett+ 3.0 elsõ váltónál.


#5727
[pIFtA]

[pIFtA]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 825 hozzászólás
Szeretnék egy új váltórendszert: sram 5.0 v SX5 hátsó-, 3.0 elsõ váltó és hozzájuk 5.0ás kar kombó egy jó választás lenne? Ja és két lánckereket használnék elöl. Egész olcsón kijönne és mivel már sokat szívtam a shimanonál ezért szeretném kipróbálni a sram cuccokat.


#5728
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

az gáz, ha kezdem megszeretni a dualcontrolt? :D


Mindenképp...add el gyorsan...:)
Nekem amúgy csak az nem tetszik benne, hogy olyan nagy ormótlan, bumszli és könnyû odaverni, fõleg hogy én próbálom a DH-s haverokkal a tempót tartani csak nem mondig sikerül....

#5729
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
az gáz, ha kezdem megszeretni a dualcontrolt? :D

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5730
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Olvass vissza, vagy használd a keresõt! Az gyenge megfogalmazás, hogy kiveséztük.


#5731
korcs

korcs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.246 hozzászólás
SRAM 9-es vásárlását tervezem, ha van valakinek tapasztalata vele, dobjon már fel egy üzenetet nekem!Elõre kösz!

#5732
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
Sramok meg alapból így csatlakoznak, vagyis kicsi kunkorral.

(már nagyon várom, hogy megjöjjön a hátsóváltó kisbicajhoz... :))

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5733
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

amúgy pl xtr-hez volt gyárilag úgytudom, régen.

a '98-as forditott xtr-en volt csak.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5734
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
leveszed, es TF2/GT85/WD40 bele. jo sok.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5735
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás
Azon filózok,hogy az én váltásproblémámon (lásd 1 oldallal visszább) segítene-e egy ilyen kütyü. Beállították megint a váltót, most már a lánc is jó hosszúságú, de nekem még mindig nem tûnik jónak a két legkisebbre a leváltás. Lassú és csattan jó nagyot. A bovden a két utolsó bovdenház között már tök laza. Lehet hogy az utolsó bovdenházat ki kéne takarítani mert ott szorul a kanyarban? Pedig van rajta az a hosszú gumibiszbasz, hogy ne menjen bele a retek. Hogyan kell azt kipucolni?

#5736
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
jobbnak nem feltétlen jobb, de nincs a nagy kilógó bowdenkanyar a vázon, így a váltó után rögtön megy a vázon a bowdenház... komoly sérülés kizárva!
nincs ami nagyon eltömõdhetne ezen a kütyün. amúgy pl xtr-hez volt gyárilag úgytudom, régen.

#5737
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás
Hogyan van rögzítve? Nem sérülékeny? Sárosan is vált, vagy be tud állni a görgõ és akkor váltásnak kampec?

#5738
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
nem. ez így van, ahogy írtad

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5739
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás
Hát még ilyet sem láttam! Mit csinál ez a kütyü? Ha jól látom, a bovdenházban lévõ kanyar eltünik, a surlódás csökken a görgõ miatt és így gondolom jobb a váltás. Vagy hülyeséget gondolok?

#5740
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
erre gondolt szerintem: Avid Rollamajig

Feltöltött kép
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda