Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#5741
Posted 2006. August 23. - 08:41

Persze én is szívesebben vennék egyel magasabb kategóriájú cuccokat, de a pénztárcám nem igazán engedné/i...Az SX5ön viszont gondolkoztam, nem tudom mennyivel jobb mint a sima 5.0, mert csak egy pár százassal drágább így még belefér. Ha vki gyorsan válaszol akkor még meg tudom változtatni a rendelést.
#5742
Posted 2006. August 23. - 06:16

Szia Pifta!
Nem tudom, milyen a 3.0-a elsõváltó, de én megfontolnám helyedben akkor már az X-gen-t.
Bár elsõváltó tekintetében nem nyújt nagy pluszt a Sram rendszer, úgyhogy a balos kart akár egy olcsóbb Shimanó elsõváltóval is használhatod.
A lényeg a hátsó váltáson van, ez az amitõl jobb lesz a dolog, ugyanis itt jön képbe az 1:1 bowdenhúzás.
Én a következõ kombót ajánlanám:
-X.7 gripshift, vagy trigger
-SX.5 hátsóváltó
-X-gen elsõváltó
Szerintem fontos dolog, hogy a balos kar mikroindexes legyen, tehát a 3 fõ fokozat mellett lehetõség legyen finoman is beállítani az elsõváltót. Az X.7/7.0 kar az ilyen, vagy legalábbis létezik belõle ilyen.
Üdv.
Nem tudom, milyen a 3.0-a elsõváltó, de én megfontolnám helyedben akkor már az X-gen-t.
Bár elsõváltó tekintetében nem nyújt nagy pluszt a Sram rendszer, úgyhogy a balos kart akár egy olcsóbb Shimanó elsõváltóval is használhatod.
A lényeg a hátsó váltáson van, ez az amitõl jobb lesz a dolog, ugyanis itt jön képbe az 1:1 bowdenhúzás.
Én a következõ kombót ajánlanám:
-X.7 gripshift, vagy trigger
-SX.5 hátsóváltó
-X-gen elsõváltó
Szerintem fontos dolog, hogy a balos kar mikroindexes legyen, tehát a 3 fõ fokozat mellett lehetõség legyen finoman is beállítani az elsõváltót. Az X.7/7.0 kar az ilyen, vagy legalábbis létezik belõle ilyen.
Üdv.
#5743
Posted 2006. August 22. - 23:05

#5744
Posted 2006. August 21. - 21:58

Szeretnék egy új váltórendszert: sram 5.0 v SX5 hátsó-, 3.0 elsõ váltó és hozzájuk 5.0ás kar kombó egy jó választás lenne? Ja és két lánckereket használnék elöl. Egész olcsón kijönne és mivel már sokat szívtam a shimanonál ezért szeretném kipróbálni a sram cuccokat.
#5745
Posted 2006. August 21. - 20:49

az gáz, ha kezdem megszeretni a dualcontrolt?
Mindenképp...add el gyorsan...

Nekem amúgy csak az nem tetszik benne, hogy olyan nagy ormótlan, bumszli és könnyû odaverni, fõleg hogy én próbálom a DH-s haverokkal a tempót tartani csak nem mondig sikerül....
#5746
Posted 2006. August 21. - 20:47

az gáz, ha kezdem megszeretni a dualcontrolt?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5747
Posted 2006. August 21. - 20:20

#5748
Posted 2006. August 21. - 17:24

SRAM 9-es vásárlását tervezem, ha van valakinek tapasztalata vele, dobjon már fel egy üzenetet nekem!Elõre kösz!
#5749
Posted 2006. August 18. - 00:27

Sramok meg alapból így csatlakoznak, vagyis kicsi kunkorral.
(már nagyon várom, hogy megjöjjön a hátsóváltó kisbicajhoz...
)
(már nagyon várom, hogy megjöjjön a hátsóváltó kisbicajhoz...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5750
Posted 2006. August 17. - 22:25

a '98-as forditott xtr-en volt csak.amúgy pl xtr-hez volt gyárilag úgytudom, régen.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5751
Posted 2006. August 17. - 22:05

leveszed, es TF2/GT85/WD40 bele. jo sok.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5752
Posted 2006. August 17. - 21:51

Azon filózok,hogy az én váltásproblémámon (lásd 1 oldallal visszább) segítene-e egy ilyen kütyü. Beállították megint a váltót, most már a lánc is jó hosszúságú, de nekem még mindig nem tûnik jónak a két legkisebbre a leváltás. Lassú és csattan jó nagyot. A bovden a két utolsó bovdenház között már tök laza. Lehet hogy az utolsó bovdenházat ki kéne takarítani mert ott szorul a kanyarban? Pedig van rajta az a hosszú gumibiszbasz, hogy ne menjen bele a retek. Hogyan kell azt kipucolni?
#5753
Posted 2006. August 17. - 21:29

jobbnak nem feltétlen jobb, de nincs a nagy kilógó bowdenkanyar a vázon, így a váltó után rögtön megy a vázon a bowdenház... komoly sérülés kizárva!
nincs ami nagyon eltömõdhetne ezen a kütyün. amúgy pl xtr-hez volt gyárilag úgytudom, régen.
nincs ami nagyon eltömõdhetne ezen a kütyün. amúgy pl xtr-hez volt gyárilag úgytudom, régen.
#5754
Posted 2006. August 17. - 21:27

Hogyan van rögzítve? Nem sérülékeny? Sárosan is vált, vagy be tud állni a görgõ és akkor váltásnak kampec?
#5755
Posted 2006. August 17. - 21:09

#5756
Posted 2006. August 17. - 20:22

Hát még ilyet sem láttam! Mit csinál ez a kütyü? Ha jól látom, a bovdenházban lévõ kanyar eltünik, a surlódás csökken a görgõ miatt és így gondolom jobb a váltás. Vagy hülyeséget gondolok?
#5757
Posted 2006. August 17. - 20:02

erre gondolt szerintem: Avid Rollamajig

Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#5758
Posted 2006. August 17. - 19:57

Esetleg rollamagic! Számomra hatalmas elõrelépést jelentett egy xt váltónál alkalmazva.
Mi a szösz az a rollamagic?
#5759
Posted 2006. August 16. - 22:20

igen gondoltam ..bár nekem hosszúkanalas xt van...de az a csavar a váltó hátulján már totál bevan tekerve...ez a max..tény és való eléggé/sõt sztem túl közel van a váltógörgõ és a fogaskerék../ pedig teljes xt váltószett..max annyi h a dcl meg a racsni lánc az újabb széria..szal az lehetetlen h nem kompatibilis/ezt lehet rosszul írtam le/...
#5760
Posted 2006. August 16. - 22:09

Pont a nokon az egyetlen bovdenház amelynek nem változik a hossza ha csomót kötsz rá akkor sem. Arra gondoltál már hogy esetleg a váltógörgõ és a legnagyobb lánckerék összeérhet és azért rezeg. 34-es tányérnál és rövidkanalas váltónál elõfordulhat. Fõleg ha Shimano a váltó.