Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5641
Posted 2006. October 15. - 19:13
#5642
Posted 2006. October 15. - 17:46
menetes (itt meg ha jóltom az utolsó fogaskereket kell rátekerned az agytestre, az megfogja a többit):
nem, egybe tekered fel az egeszet.
zsoltee: amugy ha a hatsoagy a vazba nem gyorszarral, hanem siman csak 15-os anyakkal van fogatva, akkor boritekolhato, hogy az utobbi rendszeru az agy.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5643
Posted 2006. October 15. - 17:42
na az utóbbi ábrákon már jobban látszik a különbség. Félek, hogy a hervis is ilyen áruházbike-ot sózott rám nagyon jó kis bringa, de pl. olyanon spóroltak, hogy külsõ gumi... még soha életben nem volt defektem, az új bringával viszont egy hónap alatt 3x
#5644
Posted 2006. October 15. - 17:42
akkor valószínüleg az lesz, hogy megvárom míg elkopik, és utána megfelelõt választok. Egyébként milyen hamar kopik el egy ilyen (asszem shimano, de tipust nem tudok, 40-50ezres bringára gondolj), mert ha 5000 km, akkor lehet, hogy nem várom meg
ja és az mit takar, hogy kazettás, vagy menetes? hogy lehet felismerni?
a kazettas agy kb igy nez ki
erre teszed fel a fogaskereksort, ami vegulis sima fogaskerekek meg tavtartok valamilyen modon osszerogzitve. ez a jobb, konnyebb, dragabb bringakon levo rendszer.
a regebbi megoldas volt a menetes sor, ami ma mar csak az olcso aruhazi kategorias bringakon van meg, itt az agyon nincs semmilyen racsnimechanika, csak egy nagy menet a szelen, es oda tekered fel a fogaskereksort, amiben benne van maga a szabadonfuto. mivel az bele van epitve, a belso atmeroje eleg nagy, es hogy hozza is lehessen ferni a szerszammal, nem nagyon lehet 14-esnel kisebb fogaskereket tenni ra.
lassulok...
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5645
Posted 2006. October 15. - 17:39
kazettás (az a kis fekete a zárócsavar, a többit csak rá kell húzni a kazettára):
menetes (itt meg ha jóltom az utolsó fogaskereket kell rátekerned az agytestre, az megfogja a többit):
#5646
Posted 2006. October 15. - 17:18
ja és az mit takar, hogy kazettás, vagy menetes? hogy lehet felismerni?
#5647
Posted 2006. October 15. - 17:01
Valószínûleg 42-es a nagytányérod, mert a 7-es rendszerrel szerelt bringákon általában nincsenek combos áttételek. Persze van kivétel amikor 46-ost raknak fel 8-12 éves gyerekeknek (tiszta agyrém!). Ha menetes a fogaskoszorúd akkor kicsit bajban vagy mert ahhoz nem kapsz 11-28-as sort. Ha kazettás akkor szerencséd van. Egyelõre ne cserélj sort, várd meg amíg elkopik, utána vehetsz egy 7-es vagy 8-as sort, utóbbinál a tempódnak megfelelõen hagyd ki a legkisebb (11-12) vagy a legnagyobb (30-32) fogaskereket. A hajtómû csere minimum 6e Ft. A Meluxnak vannak olcsó és jó darabjai. A lánccal és a váltórendszerrel nem lesz gond.Hú, köszi szépen, azt hiszem mindent leírtál, amit csak kellett Gumit épp a héten vettem (keskenyebb is: 1,75"), már fel van szerelve, de még nem volt alkalmam kipróbálni... mondjuk ezzel szerintem "csak" a haladás lesz könnyebb, azt a problémát nem oldja meg, hogy ha 40-nél gyorsabban megyek 21-es fokozatban, akkor már nem sok értelme van tekerni, olyan gyorsan pörög már a lábam. Bár nem 40 az átlagsebességem szóval viszonylag ritkán érint a probléma, de majd számolgatok, hogy megéri-e a 3000 ft-ot a fogassor csere na meg valószínüleg + egy kis szervízköltség, mert ilyen szerszámaim nincsenek...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5648
Posted 2006. October 15. - 16:57
#5649
Posted 2006. October 15. - 16:53
#5650
Posted 2006. October 15. - 16:50
Ekkor már mindjárt nem olyan egyszerû, hogy csak lecserélem oszt kész.
A mai sorokon általában 11 a legkisebb fogszám.
Ha nagyon kopott a dolog, akkor érdemes lehet fejleszteni mondjuk nyolcasra és azzal sem lesz sokáig bajod.
#5651
Posted 2006. October 15. - 16:13
Hello,
azt szeretném kérdezni, hogy mekkora eltérés van a gyakorlatban egy xx-11 és egy xx-14 fogú fogaskoszorú között? Most a bringámon hátul a legkisebb fogaskerék 14 fogas, de látom kapható olyan, aminek csak 11 fogú a legkisebb fogaskereke. Ugyanis most már egy enyhe lejtõn is széttekerhetem az agyamat, akkor se megyek sokkal gyorsabban, hiányzik egy gyorsabb áttétel... Mennyire macerás cserélni? 7 sebességem van hátul, és továbbra is 7-es fogaskoszorút szeretnék. Jelentõsen gyorsulnék, vagy pénzkidobás? Kell még mást is cserélni (lánc jó-e hozzá a régi, stb.) Esetleg érdemesebb a hajtómûvet cserélni egy olyanra, amin nagyobb a nagylánckerék? (ezt nem tudom mekkora van most, nem vagyok bringaközelben).
Összegezve: hogy tudom gyorsabb áttételre átvariálni a montimat a legegyszerûbben / olcsóbban. Ha túl hosszú lenne a magyarázat, és egy cikket tudtok ajánlani, akkor az is jöhet, de én nem találtam semmi jót...
kössz!
zsoltee
használd legközelebb az "Ezt módosítom" gombot....valamennyivel gyorsulnál, de nem olyan jelentõsen, sztem egy kisebb gördülési ellenállású vagy vékonyabb gumi (esetleg egy könyebb kerék) többet gyorsítana. persze egy magasabb fogszámú lánctányér-kisebb fogszámú fogaskerék kombó is gyorsítana (számold ki, mennyi a két fogszám aránya, és az a lényeg h az elsõ:hátsó minél magasabb arányú legyen, pl. a 42:14 az 3:1, de mondjuk a 46:11 az már 4.18:1). ezek közül a legolcsóbb talán egy új pár (pl. semislick, ha nem mész annyit terepen) gumi, aztán jön a csak a fogassor és aztán a lánctányér+fogassor csere....
ha veszel egy új 7-es fogaskoszorút, és a mostani is 7es, akkor gond nélkül le fogod tudni cserélni, ehhez egy láncoskulcs meg egy fogaskoszorúleszedõ kell, vagy pedig elvinni a szervízbe...a lánc is maradhat, hacsak nincs nagyon összekopva a fogassoral, mert akkor ugrálni fog a lánc...
#5652
Posted 2006. October 15. - 16:02
#5653
Posted 2006. October 15. - 15:58
azt szeretném kérdezni, hogy mekkora eltérés van a gyakorlatban egy xx-11 és egy xx-14 fogú fogaskoszorú között? Most a bringámon hátul a legkisebb fogaskerék 14 fogas, de látom kapható olyan, aminek csak 11 fogú a legkisebb fogaskereke. Ugyanis most már egy enyhe lejtõn is széttekerhetem az agyamat, akkor se megyek sokkal gyorsabban, hiányzik egy gyorsabb áttétel... Mennyire macerás cserélni? 7 sebességem van hátul, és továbbra is 7-es fogaskoszorút szeretnék. Jelentõsen gyorsulnék, vagy pénzkidobás? Kell még mást is cserélni (lánc jó-e hozzá a régi, stb.) Esetleg érdemesebb a hajtómûvet cserélni egy olyanra, amin nagyobb a nagylánckerék? (ezt nem tudom mekkora van most, nem vagyok bringaközelben).
Összegezve: hogy tudom gyorsabb áttételre átvariálni a montimat a legegyszerûbben / olcsóbban. Ha túl hosszú lenne a magyarázat, és egy cikket tudtok ajánlani, akkor az is jöhet, de én nem találtam semmi jót...
kössz!
zsoltee
#5654
Posted 2006. October 14. - 18:29
#5655
Posted 2006. October 13. - 21:42
a markolatváltóra könnyen visszaszokom, de a rapidfire ráadásul hagyományos váltóval gáz
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5656
Posted 2006. October 13. - 20:40
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5657
Posted 2006. October 13. - 20:24
de az is igaz, hogy sokkal jobb ha a felfele valtasnal huz a rugo, hiszen oda kell tobb ero, es ha ezt nem a huvelykujjaddal kell megtenni, hanem a rugo teszi meg helyetted, az elvileg kenyelmesebb... de azert furcsa
szal mindket megoldasnak vannak ervei, es ellenervei.
nekem mindigis normal mukodesu shimano valtoim voltak rapidfire valtokarokkal, es ezt szoktam meg.a sram trigger fele rovidebb uton jaro valtas is fura ezek utan. a markolatvaltot meg egyenesen utalom, mindig attol felek, hogy mikor valtok el veletlenul.
azt meg igazan nem ertem, hogy mit akartak most a japanok ezzel a ket iranyba kioldo lx es xt valtokarral. kicsit olyan honaljszagu, hogy csinaljunk mar valamit, mindegy mi az, csak innovacionak tunjon. igazabol semmi haszna. sztem. probaltam, mukodik, nem kenyelmetlen, de folosleges.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5658
Posted 2006. October 13. - 17:42
Könnyebb lesz, hiszen ha belegondolsz, a rugó segít a nehezebb (nagyobb erõt igénylõ) felfele váltásban. Lefele meg szinte megától megy a lánc.
könnyebb..könynebb..csak ezáltal nem lesz meg az a kis "korrigálási lehetõség felfelé váltásnál mint eddig"..sokkal precízebben kell beállítani...
#5659
Posted 2006. October 13. - 17:10
#5660
Posted 2006. October 13. - 16:06
normál váltókart lehet használni forditott állású váltóhoz ?szóval eddig alivio váltókar- deore hátsóváltó volt, most meg ha lehet, akkor alivió váltókar saint váltó
Ha lehet is akkor forditva fog mûködni a váltókar , nem?
a kioldó karral fogsz felfelé váltani..fordítva fog mûködni de amúgy használható