
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5641
Posted 2006. October 16. - 20:40


#5642
Posted 2006. October 16. - 13:31

De a váltókar hogy maradhat ugyanaz? Mondjuk úgy állítják be, hogy a legnagyobb fogaskerékre nem tudok váltani?
igen.
Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele?
ja, kereket szétszedik meg összerakják, a küllõknél nemtom, hogy alap-e a csere, vagy csak akkor tesznek újat, ha más méret kell az agy miatt, vagy a használat/idõ rajtuk hagyta a nyomát..
nálunk egy kerékfûzés kb. 600 Ft, centírozás asszem 700 volt, mikor csináltattam..
#5643
Posted 2006. October 16. - 13:14

Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele? Bár ezt már biztos szervízre bíznám, csak kérdés, hogy mennyibe fog ez fájni nekem

A több fokozat elõnyét is látom már... csak én abból indultam ki, hogy most pillanatnyilag az esetek 70%-ában a 21-es fokozatot használom, de 90%-ban 5-6 fokozatot használok csak ki, viszont az tényleg igaz, hogy a finomabb átváltás miatt praktikus a több fokozat.
#5644
Posted 2006. October 16. - 11:53

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5645
Posted 2006. October 15. - 20:52

A 7-es váltókar elviszi a 8-as sort, mert a tányérok távolsága a azonos, így a lánci is maradhat és az elsõ váltó is. A Rohloff arányosan növekvõ 14 fokozata lefedi a 22:32 és a 44:11 közötti tartományt.Ja meg akkor váltókart is kellene venni.
Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen. Rohloffé állítólag mind használható.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5646
Posted 2006. October 15. - 20:46

egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
please use "ezt módosítom" gomb..
azt nemtom minek, de pl. az országútisoknál 1-2 fog különbségek vannak, gondolom a minél optimálisabb erõkihasználásért.
MTB-nél meg szeretjük a nagyobb átfogást (11-32, például), azt meg nem lehet akármilyen kevés lépcsõben (nem bírná átrakni a váltó).
meg marketing.
meg a túl nagy ugrás a tekerés szempontjából se jó, én is éreztem már úgy, hogy milyen jó lett volna egy kisebb lépcsõ.. persze attól még elég lenne a 18 nekem is, ha a megfelelõ 18 lenne

a 8-as és 9-es agy asszem ugyanolyan, de a 7-es szerintem rövidebb kazettatesttel van.
#5647
Posted 2006. October 15. - 20:43

Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...
edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen.
Rohloffé állítólag mind használható.

#5648
Posted 2006. October 15. - 20:40

Vegyél egy olcsó vagy használt nyolcas/kilences (ugyanaz) agyat (7-est csak nagy szerencsével találsz), 8-as sor 3e Ft, a lánc és a váltó maradhat mert kompatibilis. A szervizben majd elmondják, hogy miért.na azzal már lehet haladni, gondolom
egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
és mennyire kell komolyan venni, hogy az agy 8/9-hez való? akkor 7-es fogaskoszorú már nem is varázsolható rá? vagy keresnem kell valami maradék raktárkészletet / használt agyat hozzá?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5649
Posted 2006. October 15. - 20:34


#5650
Posted 2006. October 15. - 20:32


#5651
Posted 2006. October 15. - 20:31


egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
és mennyire kell komolyan venni, hogy az agy 8/9-hez való? akkor 7-es fogaskoszorú már nem is varázsolható rá? vagy keresnem kell valami maradék raktárkészletet / használt agyat hozzá?
#5652
Posted 2006. October 15. - 20:26

kiszámoltam, hogy a fogaskoszorú cserével arányaiban jobban járok, az 27%-kal nagyobb áttételt biztosít, míg a másik variáció legjobb esetben is csak 14%-ot jelent. Akkor még kutatok 7-sebességes kazettás agy után
nekem van kazettás 7es agyam, igaz valami kínai, de van...... nem a legjobb a portûrése, de a célnak megfelel...
ha körbenézel, akkor kell találnod és nem biztos, h. neten kell keresned....
és mentes agy után jött ez a kazettás és sztem elég jelentõs a sebességnövekedés vagyis nehezebb elhajtani a 42:11et, mint a 42:13at, szal nekem bejött a váltás, síkon és lejtõn (fõleg, h. "beleerõsödtem"


#5653
Posted 2006. October 15. - 20:23

ja, és véleményem szerint 48/11 és 27" kerék rula!

#5654
Posted 2006. October 15. - 20:10


kiszámoltam, hogy a fogaskoszorú cserével arányaiban jobban járok, az 27%-kal nagyobb áttételt biztosít, míg a másik variáció legjobb esetben is csak 14%-ot jelent. Akkor még kutatok 7-sebességes kazettás agy után

#5655
Posted 2006. October 15. - 19:58

#5656
Posted 2006. October 15. - 19:53



#5657
Posted 2006. October 15. - 19:27

de legalább azzal vigasztalódhatsz, hogy relatíve kevés pénzbõl tudsz majd nagyot gyorsulni, ha elszánod magad az agycserére!

/legalábbis lejtõn lefele/
#5658
Posted 2006. October 15. - 19:13

#5659
Posted 2006. October 15. - 17:46

menetes (itt meg ha jóltom az utolsó fogaskereket kell rátekerned az agytestre, az megfogja a többit):
nem, egybe tekered fel az egeszet.
zsoltee: amugy ha a hatsoagy a vazba nem gyorszarral, hanem siman csak 15-os anyakkal van fogatva, akkor boritekolhato, hogy az utobbi rendszeru az agy.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5660
Posted 2006. October 15. - 17:42

na az utóbbi ábrákon már jobban látszik a különbség. Félek, hogy a hervis is ilyen áruházbike-ot sózott rám

