Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#3801
Posted 2008. June 26. - 17:38
Visszadobták a nagykerbõl, hogy az úgy jól vagyon... (bevitték bringástól)
ILyenkor van valami teendõ, kérhetem pket, hogy hozzanak má egy vatta másikat megnézni, az vajon ugyanígy áll-é?
ILyenkor van valami teendõ, kérhetem pket, hogy hozzanak má egy vatta másikat megnézni, az vajon ugyanígy áll-é?
#3802
Posted 2008. June 26. - 17:37
A nagykerrõl inkább nem nyilatkoznék. Olyan szép egyenesen kell annak a váltónak állni, mint a mellékelt "service guide-ban."
http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
#3803
Posted 2008. June 26. - 17:37
Azon már rég túl vagyunk, a szervízbõl vitték vissza nagykerbe és ott mondták nekik az okosságot...
Az a durva, hogy leszedtük bent, ráraktak egy alivio váltót és az jóval egyenesebben állt (szinte tökéletesen)
Szóval nem a füllel van gond, hanem ferdén megy bele az x-9 csavarja
Szerintem egyszerû a képlet.
Te ne foglalkozz azzal, hogy egyenes e vagy sem, te csak kérd meg õket, hogy állítsák be rendesen. Ha ez nem sikerül, akkor csere. A többi rizsát meg se halgasd, Ha mûkszik jó, ha nem akkor ne hagyd magad, és a nagyker véleményére meg végképpen ne adj, gondolom nem ott vetted, semmi közöd hozzájuk.
#3804
Posted 2008. June 26. - 17:33
#3805
Posted 2008. June 26. - 17:31
Azon már rég túl vagyunk, a szervízbõl vitték vissza nagykerbe és ott mondták nekik az okosságot...
Az a durva, hogy leszedtük bent, ráraktak egy alivio váltót és az jóval egyenesebben állt (szinte tökéletesen)
Szóval nem a füllel van gond, hanem ferdén megy bele az x-9 csavarja
Az a durva, hogy leszedtük bent, ráraktak egy alivio váltót és az jóval egyenesebben állt (szinte tökéletesen)
Szóval nem a füllel van gond, hanem ferdén megy bele az x-9 csavarja
#3806
Posted 2008. June 26. - 17:29
Én a helyedben visszavinném a szervízbe, és megkérném, hogy a megfelelõ eszközzel ellenõrizzék le a váltótartó fül párhuzamosságát, majd pedig állítsák be a váltót. Így hogy lehet kiadni egy munkát?:chin:
#3807
Posted 2008. June 26. - 17:26
Sziasztok,
Egy magellan polarisra rakattam X-9 es hátsó váltót, a szervízbõl hazaérve sajan azt vettem észre, hogy függõleges tengelyen kb 5 fokkal ki van "csavarodva" a kanál, tehát befele csámpázik a jószág. Már a felfogatásnál is kicsit gikszeres a dolog, mert mintha az az eltérés a váltótartó fülre a felfogató csavar nem lenne teljesen merõleges.
Apró szõrözés, de kicsit felbasztam magam mikor a nagykerbõl is azt válaszolták, hogy ez teljesen normális SRAM-nál...
Nem értek annyira hozzá, de fél óra alatt se tudtam ugy beállítani, hogy fel is és le is pöccre váltson. Szóval szerintem az a kis difi lehet a ludas.
Aki hozzáértõ mondjon rá valamit légyszi.
Köszi: Ákos
Egy magellan polarisra rakattam X-9 es hátsó váltót, a szervízbõl hazaérve sajan azt vettem észre, hogy függõleges tengelyen kb 5 fokkal ki van "csavarodva" a kanál, tehát befele csámpázik a jószág. Már a felfogatásnál is kicsit gikszeres a dolog, mert mintha az az eltérés a váltótartó fülre a felfogató csavar nem lenne teljesen merõleges.
Apró szõrözés, de kicsit felbasztam magam mikor a nagykerbõl is azt válaszolták, hogy ez teljesen normális SRAM-nál...
Nem értek annyira hozzá, de fél óra alatt se tudtam ugy beállítani, hogy fel is és le is pöccre váltson. Szóval szerintem az a kis difi lehet a ludas.
Aki hozzáértõ mondjon rá valamit légyszi.
Köszi: Ákos
#3808
Posted 2008. June 24. - 20:58
#3809
Posted 2008. June 24. - 16:56
#3810
Posted 2008. June 24. - 16:03
Az új Shimano XT-XTR váltókaroknál ha meg nyomod bármely kart már nyomásnál vált,a Sramoknél is így van v. azok csak akkor váltanak mikor visszaengedted a kart?
www.sintesibikes.com
#3811
Posted 2008. June 24. - 14:48
Sziasztok!
Ki szeretném cserélni a hátsó váltót valami komolyabbra, mert egy sz.r TX-31 m van. Addig eljutottam, hogy felcsavarozom. De utána mit kell tenni? Hogy állítsam be a bovden feszességét?
attól is függ, hogy milyen váltód van.
normál váltóknál a beállítás:
- két kis csavar van rajta, a túlváltás elkerülésére, nagyjából állítsd be úgy õket, hogy a váltót a legnagyobb és a legkisebb fogaskerekek között lehessen pontosan mozgatni.
- a váltókart tedd a legkisebb fogaskerékhez tartozó fokozatba (vagy fordított mechanika esetén a legnagyobbra) - azaz amelyik alatt a váltó nyugalmi állapotban bovden nélkül megáll
- utána bovdent feszesen tartva csavarozd be, és akkor próbáld ki, hogy hogy vált. ha felfelé nehezebben vált, mint lefelé, akkor feszíts még a bovdenen, ha meg lefelé, akkor lazíts rajta... vagy fordított mechanikánál fordítva (normális váltóknál a bovden ház belépési pontjánál van finombeállító csavar)
- aztán ha minden okés, akkor még egyszer nézd meg a túlváltás védõ csavarokat, hogy tényleg ne váltson túl, de könnyen menjen ki a lánc a szélsõ kerekekre is.
#3812
Posted 2008. June 24. - 12:57
Sziasztok!
Ki szeretném cserélni a hátsó váltót valami komolyabbra, mert egy sz.r TX-31 m van. Addig eljutottam, hogy felcsavarozom. De utána mit kell tenni? Hogy állítsam be a bovden feszességét?
Ki szeretném cserélni a hátsó váltót valami komolyabbra, mert egy sz.r TX-31 m van. Addig eljutottam, hogy felcsavarozom. De utána mit kell tenni? Hogy állítsam be a bovden feszességét?
#3813
Posted 2008. June 23. - 16:55
Szerintem a váltóvédõ csak arra jó, hogy beleakad abba az ágba is, amit nélküle össze sem szedne...
#3814
Posted 2008. June 22. - 12:56
sztem sem kell az a váltóvédõ....nekem is xt váltó van, esett párszor váltóra, nekem a váltópapucs sem hajlott még el
#3815
Posted 2008. June 22. - 11:33
Kéretik válaszolni
A váltótartó fül hivatott az ilyen eseteket kezelni. Ugyanis jól elhajlik/eltörik és elvileg a váltó csak "lehorzsolódik".
Ez a 'terv', de természetesen le lehet törni egy váltót, még váltóvédõvel is (bár így ügyesnek kell lenni), gyakran a sártól beállt váltók kezdenek külön életet élni. A mai montikra nem is lehet szerelni ilyesmit, csak olyan van, amit a gyorszár végére lehet felapplikálni. De vajmi keveset véd (szerintem).
A saját váltómra (X.9) már 3-szor esett a bicikli, aszfalton is, de semmi baja nincs, csak a váltótartó fül hajlott el, ami meg cserélhetõ.
u.i.: Személyesen nem is ismerek olyan montist, akinek lenne váltóvédõje.
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#3816
Posted 2008. June 22. - 11:20
#3817
Posted 2008. June 17. - 09:02
Szevasztok!
3 Napja vettem egy bicajt. XC MTB (Genesis Impact) erdõben, földes bicikliutakon tervezem használni. Tehát elõreláthatóan esni is fogok vele
Kérdés:
Érdemes hátra a váltóhoz rakni egy váltóvádõ vasat, hogy egy esetleges esés ne tegye tönkre a hátsó váltómat? (Shimano XT)
vagy bízhatok abban, hogy a váltó kibírja az ilyesmit és csak fölösleges súlyt cipelnék magammal?
üdv
J.
3 Napja vettem egy bicajt. XC MTB (Genesis Impact) erdõben, földes bicikliutakon tervezem használni. Tehát elõreláthatóan esni is fogok vele
Kérdés:
Érdemes hátra a váltóhoz rakni egy váltóvádõ vasat, hogy egy esetleges esés ne tegye tönkre a hátsó váltómat? (Shimano XT)
vagy bízhatok abban, hogy a váltó kibírja az ilyesmit és csak fölösleges súlyt cipelnék magammal?
üdv
J.
#3818
Posted 2008. June 15. - 12:18
Valakinek otthon régi outiról nincs megmaradva, vagy valahol elfekvõben 6-os vagy 7-es országúti frikciós váltókara? Minél jobb minõségû annál jobb, elnyûhetetlen edzõgéphez kellene. Vagy esetleg ötlet hogy hol találhatnék ilyet?
#3819
Posted 2008. June 09. - 22:13
Két évet? Ha egy felet kibír már tutkó jó cucc
Nekem tetszett a Sram is az Author tesztgépen, de azért az XTR rapidfire plusnál nincs jobb, kár hogy most csak XT-m van, ez kicsit rosszabb mint az X.9 Trigger.
Nekem tetszett a Sram is az Author tesztgépen, de azért az XTR rapidfire plusnál nincs jobb, kár hogy most csak XT-m van, ez kicsit rosszabb mint az X.9 Trigger.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#3820
Posted 2008. June 09. - 22:09
csak elég gáz, hogy a csúcs széria nem bír ki két évet egy rakat pénzért
ööö ezt ki mondta??
ketten nyilatkoztunk az élettartamról Kalával, nekem csak pár hónapja van meg (így szerintem még nem lényeg), neki meg már 5 éve mûködik gond nélkül;)