Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#281
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts

meg tudná nekem vki mondani h konkrétan mi a különbség az alábbi 10-es shimano váltókarok között?

- SLX: SL-M-670

- XT: SL-M-770

 

Azt tudom, hogy régebben az slx perselyes volt ellenben az Xt csapágyazott, meg hogy ha minden igaz slx "műanyagosabb", de mivel sose volt még slx-em ezért ezt nem tudom.

 



#282
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

az a legrosszabb, hogy a tankönyv szerint annak úgy működnie KELL :)

 

1.44-->régi 2001 előtti campagnolo hátsó váltó húzása

1.1-->ennyivel módosít a "negatív hubbub" a húzásarányon

2.8--> ennyi az átlagos bowdenhúzása a c10-es karoknak..

 

1.44*1.1*2.8... :) 4.432

 

:)

 

szóval papíron ennek perfektnek KELL lennie..



#283
froton

froton

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Csak egy kis info azoknak, akik szeretnek variálni különféle működésű eszközöket, pl 10s váltókar 9 fokozatban való használata stb....nos tegnap nagyjából összedobtam a téli bringámat (láncdobó még mindig nincs, igen tudom, vége a télnek, de ez most lényegtelen, új outi vázam van, így az eddigi kapja a téli státuszt). Mivel 10s sorom nincs otthon, csak 8s, meg mindenféle közgyűrű, s10s, s9s, azokkal pakoltam össze a 8s sort, ami egy BBB 12-21 + egy 23t 9.-nek (shimano rotorra), mázli, épp jól jön ki a váláskönnyítés az idegen lánckeréknél...na most ebből lett egy átlag 4,4-re hézagolt sor, ami kb a 9s shimanonak felel meg. Adott egy campagnolo 10s escape kar (2001 utáni) + 2001 előtti avanti campagnolo váltó, ami a 2001 utáni 10s karral 10s shimano hézagolású sort kíván. Jelenleg nem tervezem 10s sor vásárlását, pláne nem a téli bringára, mivel a nyáriról úgy is ősszel átkerül, idén futja a 2. szezonját, kb 9000 km van benne, 2. lánc fut rajta. Hogy működjön egy 10s karral egy váltó, ami ráadásul kevesebbet mozdul gyári bekötéssel is, mint a saját 10s rendszere (2 tizeddel) egy szélesebb kiosztású (S10 =3,95 mm helyett S9 ~ 4,4 mm)  9s soron? "Negatív hubbub" módon bekötve (vagyis a gyári ajánlással ellentétben a bowden a rögzítő csavar külső felére kötve) + 10s lánc, + az említett soron perfect és pontos.....smile hangulatjel...hogy ez mire jó, mikor úgy is nyár jön? eső még lehet, akkor pedig jól jön, hogy van egy igénytelenebb  de jól működő technika....


  • donciccio likes this

#284
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!

ja, hát az outi méret :) 

 

outi fékváltókarral pöcköld, netán kormányvég váltókarral, vagy, van a shimanonak randa pillangója, ami szintén jó lehet 

 

http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/

 

vagy kormányvégváltókar..



#285
SzabiGa

SzabiGa

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!



#286
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....t-l336885.html#

 

gondolom, már ti is kitaláljátok, miért linkelem :D :D



#287
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Semmiféle rossz hatással nem lesz a váltásodra. Van ismerősöm, aki mindig így szereli a bringáját.

Jut eszembe ! Haver vett egy Specialized Rockhopper bringát és azon is gyárilag végig házban fut a bowden.

Félig-meddig látszik is a képen: https://www.speciali...xpert-29/106299


Edited by xclajos, 2016. April 04. - 00:52.

  • vd1992 likes this

#288
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy lenne-e értelme a hátsó váltó bowdenjét végig bowdenházban vezetni?
SRAM X4 váltóról és egy positron korszakból való vázról van szó, ahol a vázon sehol sem lehet megakasztgatni a bowdent?
Sokat rontana a pozíciónáláson a végig bowdenházazás?

Köszi!



#289
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....m-l335086.html#

 

pfff, az a váltókar-váltó nem lehet túl jó azon a soron :) :)

 

tipikus példája annak, mikor 2001 utáni kart&előtti váltót kevernek... 



#290
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)

Ngyon durva kérés lenne, ha megkérném, hogy valaki mérje le a tiagra 4700-es kábelhúzását?

 

>bizakodó



#291
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)



#292
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne:

A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?

A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...

 

Előre is köszi!

a hosszú igen /tapasztalat/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#293
RSzabi

RSzabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 posts

Valamint kérdezném ugyanezt az XT RD-M772-vel kapcsolatban is. Szintén 34 a hivatalos maximum.

Köszi!



#294
RSzabi

RSzabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 posts

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne:

A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?

A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...

 

Előre is köszi!



#295
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Imádom az ilyen cuccokat! :) Van polymorphom, abból egy merev kemény műanyag lesz, mikor megszilárdul.

Meg lehet fontolni a sugrut is, az bontás után gyurma, de ahogy szilárdul ragasztó, mikorra megköt elasztikus gumis anyag.

Polymorph műanyaggal elvileg megoldható.  Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.



#296
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Polimorf, ejtve polümorf. :D 20-30 évvel ezelőtti szövegekben még elment a polymorph, de azóta tombol a fonetikus átírás divathulláma, néha elég érdekes szavakat eredményezve. (ld szüvegben sem a klasszik "polymorphonuclearis granulocyta" szerepel. Amúgy PMN, senki sem írja végig)


Edited by Vejne, 2016. January 22. - 07:42.


#297
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók. :) lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére. :D ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.

 

Polymorph műanyaggal elvileg megoldható.  Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.

 


  • donciccio and Vejne like this

#298
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....-s-l325532.html

 

a sokat emlegetett ULTRA Veloce, golyóscsapis mechanikával, 5le, 3 fel váltással, 2010-es modellévből. (igen, az. A 2011-es PS karokon a logó-grafika totálisan másképp néz ki)

 

ennyiért erősen ajándék, HA ropogós. csak a fékkar alján levő horzsolások, hátsó váltón levő "hiba" arra utalnak, hogy igazi üsd-vágd-ne sajnáld szettről beszélünk.


Edited by Vejne, 2016. January 21. - 20:56.


#299
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

92_6476.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#300
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Neked evidencia, de azért benyögöm :) Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.

 

Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.

most ragasztottam föl. persze zsírtalanítottam előtte. na majd kiderül,h jó e. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A