Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#241
Posted 2017. February 24. - 18:31
#242
Posted 2017. February 24. - 06:47
Outi váz ez gyárilag (Mali Magician), csak egyeneskormány és a hozzátartozó sallangokkal vettem.
hát, arra vigyázz, hogy a legrövidebb kompakt kormány is 70mm hosszú, hidd el, érezni fogod.
amúgy bármilyen 9s sh-sunrace-microshift fékváltókar jó lesz a mostani hátsó váltóddal (még az r3000 sora is, az is sis). meg a 2015 előtti 11s campag is hasonló bowdent húz, így azzal is működne a mostani váltó-sor-lánc .
én nem variálnék, drága mulatság lesz.
add el a gépet, vegyél mást helyette
#243
vendég_Kaller_*
Posted 2017. February 22. - 22:09
Outi váz ez gyárilag (Mali Magician), csak egyeneskormány és a hozzátartozó sallangokkal vettem.
#244
Posted 2017. February 22. - 19:58
máskézfelől sok "fitneszbringa" egyenes kormányosított outi, aztán csodálkoznak, hogy 150-es stucnikat keresnek a gazdák
így már értem, mi az a sok traktor mindig ott a bringabolt előtt...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#245
Posted 2017. February 22. - 17:59
nem biztos, hogy ez jo otlet, a droppos kormanyokhoz tervezett vazak joval rovidebbek... 4-5cm is lehet a hosszban a differencia egy fitnessz bringahoz kepest, ami egyket meret elteres (tehat ha neked mes bringa kellene, igy xlesre konvertalod).
máskézfelől sok "fitneszbringa" egyenes kormányosított outi, aztán csodálkoznak, hogy 150-es stucnikat keresnek a gazdák
- Kisherceg likes this
#246
Posted 2017. February 22. - 17:22
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni nekem? Adott egy Mali vázas épített fitness bringa amit szeretnék koskormányosra alakítani és ehhez kéne nekem fékváltókar de nem értek hozzá melyiket kéne vennem.
Amik most vannak:
- Shimano 105 fékek
- Shimano Tiagra első váltó 3-as rendszer
- Shimano 105 hátsó váltó
Ehhez van 3x9 Shimano váltó a kormányon.
nem biztos, hogy ez jo otlet, a droppos kormanyokhoz tervezett vazak joval rovidebbek... 4-5cm is lehet a hosszban a differencia egy fitnessz bringahoz kepest, ami egyket meret elteres (tehat ha neked mes bringa kellene, igy xlesre konvertalod).
- Vejne likes this
#247
vendég_Kaller_*
Posted 2017. February 22. - 15:50
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni nekem? Adott egy Mali vázas épített fitness bringa amit szeretnék koskormányosra alakítani és ehhez kéne nekem fékváltókar de nem értek hozzá melyiket kéne vennem.
Amik most vannak:
- Shimano 105 fékek
- Shimano Tiagra első váltó 3-as rendszer
- Shimano 105 hátsó váltó
Ehhez van 3x9 Shimano váltó a kormányon.
#248
Posted 2017. February 22. - 11:26
Inkább 15€ + 3-5€ a szállítás, szóval olyan 20€-s alkatrész. Most rendeltem egyet tartalékba.
Mondjuk elég profik, nem tudtam pontosan melyik is kell nekem. Elküldtem nekik fotón a váltófülem, már küldte is a nekem kellőt. Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna.
Kereshetsz tipusszámra, gyártóra, .... mindenre.
az enyem ott 20, itt csak 10
https://www.crosslad...JY001B-ANO-TCX/
igaz 10 a kiszallitas, de lehet rendelek kettot, es akkor csak 15 lesz dbja. megkerdeztem egy helyi uzletben, itt is 20 eurot mondtak ra.
#249
Posted 2017. February 22. - 09:21
Inkább 15€ + 3-5€ a szállítás, szóval olyan 20€-s alkatrész. Most rendeltem egyet tartalékba.
Mondjuk elég profik, nem tudtam pontosan melyik is kell nekem. Elküldtem nekik fotón a váltófülem, már küldte is a nekem kellőt. Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna.
Kereshetsz tipusszámra, gyártóra, .... mindenre.
,,Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna." Az a két csavar tartozéka a váltófülnek.
#250
Posted 2017. February 22. - 02:23
Inkább 15€ + 3-5€ a szállítás, szóval olyan 20€-s alkatrész. Most rendeltem egyet tartalékba.
Mondjuk elég profik, nem tudtam pontosan melyik is kell nekem. Elküldtem nekik fotón a váltófülem, már küldte is a nekem kellőt. Kaptam rögzítő kis mini imbusz csavart is, szerintem azt itthon sehol nem találtam volna.
Kereshetsz tipusszámra, gyártóra, .... mindenre.
https://www.schaltau...n-im-Ueberblick
#251
Posted 2017. February 21. - 18:23
no igen, en is ezert gondolkodtam, hogy megeri e feszegetni egy draga vmit egy 10 euros alkatresz miatt
#252
Posted 2017. February 21. - 17:41
+1 imbusszal v. kézzel.
Simán szoktuk túra közben is egyengetni a váltót. Ettől biztosan nem fog eltörni, szerintem ez direkt "puha" aluból van, hogy lehessen kicsit egyengetni. Eltörni pl egy beakadt fadarabtól szokott.
Csak jó mélyen dugd be az imbuszt, én már jártam úgy hogy nem dugtam be eléggé és elnyalódott a csavar.
#253
Posted 2017. February 21. - 13:31
ok, meggyoztetek - ezt az imbuszos modszert kiprobalom, ehhez kell a legkevesebbet tenni.
Simán, kézzel szoktam, megfogom a váltó testét a felső görgőnél, belülről és úgy, nem nagy hajlításról van szó.
#254
Posted 2017. February 21. - 11:12
ok, meggyoztetek - ezt az imbuszos modszert kiprobalom, ehhez kell a legkevesebbet tenni.
#255
Posted 2017. February 20. - 23:23
Ó hányszor láttam már ilyet! Imbuszkulcs be a váltó csavarjába, kicsit megfeszegeted felfelé. Szemrevételezed, jobb-e, ha még kell feszíteni rajta, akkor repeat until OK. Ezek 1-2 egyengetést még bírni szoktak.
Egy tartalék váltószemet azért szerezz be.
+1
#256
Posted 2017. February 20. - 10:38
Ó hányszor láttam már ilyet! Imbuszkulcs be a váltó csavarjába, kicsit megfeszegeted felfelé. Szemrevételezed, jobb-e, ha még kell feszíteni rajta, akkor repeat until OK. Ezek 1-2 egyengetést még bírni szoktak.
Egy tartalék váltószemet azért szerezz be.
#257
Posted 2017. February 19. - 21:32
Én vennék újat, a régi mellé tenném uveglapon, aztán megprobalnam a régit sikba hozni, ha elment.Ok, koszi a tippeket a bringa ertekenel fogva inkabb csak vazon kivul probalkozom a hajlitgatassal, gumikalapaccsal, hatha. Tok sik szokott lenni?
Amugy talaltam neten vmi 10 euroert, ekkora osszegnel nem tudom megeri e bohockodni.
Ha van tartalék kéznél, az nem árthat.
Edited by Vejne, 2017. February 19. - 21:32.
#258
Posted 2017. February 19. - 21:25
Amugy talaltam neten vmi 10 euroert, ekkora osszegnel nem tudom megeri e bohockodni.
#259
Posted 2017. February 19. - 20:59
meg sose kellett valtofulet cserelnem, megerositene vki abban, hogy csak az hajolt el? a multkor a bringazas vegen eldolt a bringa, egy karcolas se lett rajta, csak ma tunt fel a tekeres kozben, hogy vmi nem ok a valtasnal. esetleg van vmi trukk a visszahajlitashoz? ennel a konnyu aluvaznal inkabb nem hajtogatnam felfogatva.
A terelőgörgőnek egy vonalban kéne lennie a váltógörgővel (és nagyjából a választott sorral).
Kézzel szoktam visszagörbíteni, eddig egyszer tört így el Viszont montisként van nálam tartalék.
Edited by Tekergek, 2017. February 19. - 21:01.
- Vejne likes this
#260
Posted 2017. February 19. - 20:43
meg sose kellett valtofulet cserelnem, megerositene vki abban, hogy csak az hajolt el? a multkor a bringazas vegen eldolt a bringa, egy karcolas se lett rajta, csak ma tunt fel a tekeres kozben, hogy vmi nem ok a valtasnal. esetleg van vmi trukk a visszahajlitashoz? ennel a konnyu aluvaznal inkabb nem hajtogatnam felfogatva.
3 opció van a javításra.
1.: váltófül csere.
2.: leveszed a cserélhető fület,és finoman visszakalapálod.
3: váltó levesz,és egy hagyományos,menetes hátsó kerék tengellyel visszahajlítod. a kerék maradjon a vázban.
van az ellenőrzéshez,beállításhoz célszerszám,de gondolom nincs ilyened.
ez az a szerszám:
így is lehet ellenőrizni,h jó e a váltófül:
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A