Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#2621
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Üdv

Köszi Jani a gyors választ,hálám üldöz:)

Üdv,Péter

#2622
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Üdv.

kérdésem egyszerû lenne elsõ váltókról lévén szó.
Shimano XT felülbilincses 34,9 vagy Sram X.9 felülbilincses 31.8
a váltókar egy 08 xt dcl lenne.

XT-t szeretnék,netrõl jön,az oldalon oda van írva,hogy adapterekkel 31.8 illetve 28.6mm-re adapterezhetõ...és itt a probléma,szerintetek kapok hozzá adaptert az online boltból?és ha esetleg nem kapnék,akkor boltban mennyi pénzembe fájna nekem utólag úgy kb?31.8-as a nyeregvázcsõ.mivel ma estefelé megy rendelés(többen rendeltünk) így most értetlenkedek nagy hirtelenjében.

köszönöm a válaszokat.
Üdv Péter


Kapsz hozzá.
Utólag pár száz forint.


A sebesség mindent megold.

 


#2623
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Üdv.

kérdésem egyszerû lenne elsõ váltókról lévén szó.
Shimano XT felülbilincses 34,9 vagy Sram X.9 felülbilincses 31.8
a váltókar egy 08 xt dcl lenne.

XT-t szeretnék,netrõl jön,az oldalon oda van írva,hogy adapterekkel 31.8 illetve 28.6mm-re adapterezhetõ...és itt a probléma,szerintetek kapok hozzá adaptert az online boltból?és ha esetleg nem kapnék,akkor boltban mennyi pénzembe fájna nekem utólag úgy kb?31.8-as a nyeregvázcsõ.mivel ma estefelé megy rendelés(többen rendeltünk) így most értetlenkedek nagy hirtelenjében.

köszönöm a válaszokat.
Üdv Péter

#2624
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igen ezt tudom, de kövezzenek meg érte, de XT-t nem szeretnék, mert a grafit szürke-fekete színvilág ott kútba esne. :) Tény, hogy etalon jó,de sajna e kettõ közül kellene válasszak.


Semmi lényeges különbség nincs köztük, az slx kicsit könnyebb, jobban megfaragták. Talán annyi még, hogy slx-bõl van rövid kanalas is (ami jobban tartja a láncot és ugyanúgy használható, mint a hosszú).


A sebesség mindent megold.

 


#2625
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Igen ezt tudom, de kövezzenek meg érte, de XT-t nem szeretnék, mert a grafit szürke-fekete színvilág ott kútba esne. :) Tény, hogy etalon jó,de sajna e kettõ közül kellene válasszak.

#2626
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszönöm mester! :)

Esetleg ezen kívül a "surlódási pontokon", vagy rugó erõsségben/feszességben nincs külömbség? Fõleg ilyesmikre gondoltam amúgy.
Amik nem kinézetben, hanem felhasználásnál jelentkeznének, tehát amik a mûködésében befolyásoló tényezõk lehetnek.


Az xt-ben sokkal jobbak a görgõk.


A sebesség mindent megold.

 


#2627
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Köszönöm mester! :)

Esetleg ezen kívül a "surlódási pontokon", vagy rugó erõsségben/feszességben nincs külömbség? Fõleg ilyesmikre gondoltam amúgy.
Amik nem kinézetben, hanem felhasználásnál jelentkeznének, tehát amik a mûködésében befolyásoló tényezõk lehetnek.

#2628
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
jobb anyagfelhasznalas, kicsit konnyebb, kicsit szebben van megmunkalva. hasznalat kozben valoszinuleg elhanyagolhato a kulonbseg [ha nem nezel oda nem mondod meg hogy melyik van fent]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2629
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
OFF: Bocsi mindenkitõl, nem köszöntem, csak behánytam a kérdésem.
Egyszóval elnézést kérek, és utólagos sziasztok.

A kérdésem elég bárgyú, de fontos lenne, mivel a kettõ közt alig van árbeli külöbség, és érdekelne mégis mik a "tudásbeli" külömbségek. Esetleg ha tud valaki valami érdemlegeset, írja meg.
Köszi mindenki.

Hogyha az árat nem nézzük, akkor mik a fõbb külömbségek egy shadow slx és egy deore shadow hátsó váltó közt? Remélem lesz aki tudja, és/vagy tapasztalta.



#2630
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem a sima rapidfire valtokar plusz forditott hatso valto kombinacio jon be a legjobban, dehat ugye kinek mi :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2631
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Üdv,
Köszi a hamar választ Tam

Volt már dualcontrol karom..jobban szerettem mint a mostani lx-t...
megszokással nem lesz gond,remélem.. :)

legyetek jók.
üdv,Péter

#2632
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tokeletesen fog mukodni, csak megszokas kerdese. par napig ossze-vissza fogsz valtogatni, de aztan menni fog siman
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2633
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
HellóHelló, jó nyuszizást!

kérdésem a következõ lennerendeltem egy xt dcl 08-as kart...jelenleg a régebbi xt dcl kar miatt megvett fordított rugóállású hátsó váltót használok jelenleg lx karral,régebben meg az említett xt karral...annyi lenne a kérdésem,hogy mivel hátsó váltóm cserére érett így talán elgondolkoztató ,hogy fordított rugóállásút vegyek vagy pedig jó lesz oda a normál is?jelenleg nem érzem hátrányát,hogy sima kart használok fordított rugóval..éreznék a kettõ között különbséget?

válaszotokat köszönöm.
üdv,Péter

#2634
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Hogyha az árat nem nézzük, akkor mik a fõbb külömbségek egy shadow slx és egy deore shadow hátsó váltó közt? Remélem lesz aki tudja, és/vagy tapasztalta.

#2635
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás
Szétszedtem a deore rapidfire váltókarjaimat 1 kis "tuning" miatt (kijelzõ pöcköt átfestettem zöldre) :)
És most ott tartok hogy váltás közben nem mozog a kijelzõ cucc. Van benne 1 kis v alakú rugó amit nem tudom hova kellene beakasztani ezért nem megy a kis pöcök sem. Valaki tudna nekem adni valami segítséget akár képekben akár szóban?
Köszi
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#2636
Lacika

Lacika

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Mert más arányban húzza a bowdent mint a simanó. Sztem DH-ra megteszi az olcsóbb is!

#2637
DCCC

DCCC

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Segítséget kérnék Sram váltókkal kapcsolatban. Elsõ sorban, hogy mi az alapvetõ különbség egy Sram X9 és X7 között? Olvastam a gyári adatokat, de inkább tapasztalati dolgokra gondolok, DH-ra kellene. Valamint mi is pontosan az ESP és D.I.R.T. technológia? Shimano karokkal miért nem kompatibilisek? Köszi.

#2638
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.


Most jutottam el odáig, hogy a javaslatokra kipróbáljam leereszteni a tagot. Bejött a dolog, ugyanis (mindenféle váltóállítgatás nélkül) a tagot leeresztve a soron a lánc elkezdtett kapkodni a lentebbi fokozat felé. Azaz valamiképpen lazult a bowden. Kicseréltem azt a kis bowdenszakaszt egy jóval hosszabbra, és kipróbáltam teljesen összenyomott taggal is meg felfújttal is. Most úgy tûnik hogy jól vált mindig. (így állványon)
A hurok amit tettem bele elég nagy, alapállapotban is nagyobb mint amennyit én magamtól hagytam volna, de úgy látszik ez a módja.
Remélem éles körülmények közt is bebizonyosodik hogy jól megy.

#2639
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.


A shadow bovdenezése így tökéletes ahogy képen van. Nálam is ilyen.

Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.

Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.


Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.


A sebesség mindent megold.

 


#2640
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.


Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.

Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.