Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#2641
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Hogyha az árat nem nézzük, akkor mik a fõbb külömbségek egy shadow slx és egy deore shadow hátsó váltó közt? Remélem lesz aki tudja, és/vagy tapasztalta.

#2642
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás
Szétszedtem a deore rapidfire váltókarjaimat 1 kis "tuning" miatt (kijelzõ pöcköt átfestettem zöldre) :)
És most ott tartok hogy váltás közben nem mozog a kijelzõ cucc. Van benne 1 kis v alakú rugó amit nem tudom hova kellene beakasztani ezért nem megy a kis pöcök sem. Valaki tudna nekem adni valami segítséget akár képekben akár szóban?
Köszi
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#2643
Lacika

Lacika

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Mert más arányban húzza a bowdent mint a simanó. Sztem DH-ra megteszi az olcsóbb is!

#2644
DCCC

DCCC

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Segítséget kérnék Sram váltókkal kapcsolatban. Elsõ sorban, hogy mi az alapvetõ különbség egy Sram X9 és X7 között? Olvastam a gyári adatokat, de inkább tapasztalati dolgokra gondolok, DH-ra kellene. Valamint mi is pontosan az ESP és D.I.R.T. technológia? Shimano karokkal miért nem kompatibilisek? Köszi.

#2645
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.


Most jutottam el odáig, hogy a javaslatokra kipróbáljam leereszteni a tagot. Bejött a dolog, ugyanis (mindenféle váltóállítgatás nélkül) a tagot leeresztve a soron a lánc elkezdtett kapkodni a lentebbi fokozat felé. Azaz valamiképpen lazult a bowden. Kicseréltem azt a kis bowdenszakaszt egy jóval hosszabbra, és kipróbáltam teljesen összenyomott taggal is meg felfújttal is. Most úgy tûnik hogy jól vált mindig. (így állványon)
A hurok amit tettem bele elég nagy, alapállapotban is nagyobb mint amennyit én magamtól hagytam volna, de úgy látszik ez a módja.
Remélem éles körülmények közt is bebizonyosodik hogy jól megy.

#2646
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.


A shadow bovdenezése így tökéletes ahogy képen van. Nálam is ilyen.

Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.

Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.


Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.


A sebesség mindent megold.

 


#2647
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.


Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.

Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.

#2648
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2649
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Na itt van 3 kép amin jól látszik hogy hogyan megy a váltóbovden.
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


Szerintem engedd ki a tagból a levegõt és nyomd össze a vázat és ha megfeszül (lehet megakad a nyeregcsõbilincsbe) akkor ez a baj, ha nem akkor nem.


A sebesség mindent megold.

 


#2650
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás
nincs véletlenül valakinek elfekvõ v. rossz SRAM X-7 jobb oldali váltókarja?
nekem csak a kis kioldókar kéne, mert letört

nagy segítség lenne!

privibe vagy a kolinbiker@gmail.com-ra írjatok légyszi

köszi!!!

#2651
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 hozzászólás
  • LocationBudapest
Szerintem is az lesz a ludas, berugózáskor megfeszül a bowden, és ez valószínû elég a pillanatnyi váltáshoz. Viszont ha ez a baj, akkor nem biztos, hogy egyszerû lesz kiküszöbölni. Próbáld meg esetleg úgy beállítani a váltót hogy kicsit késõbb váltson húzásra, ha enged ennyi játékot. Ha nem akkor passz.

#2652
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Na itt van 3 kép amin jól látszik hogy hogyan megy a váltóbovden.
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

#2653
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
végülis kormánynál is ugyanaz a helyzet csak ott kisebb mértékben. pl a streetgépemen v-fék van, kormánypörinél érezhetõen kintebb fog a fék.

szerintem próbáld meg hosszabb bóvdenházzal. néha nekem is csinálta a reign... mondjuk az x9-nél tök máshogy megy a bowden.

#2654
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Este megpróbálok valami olyan fotót készíteni amin látszik a kérdéses terület.

Igazán nem azzal vitatkozok hogy nem ez a probléma, hanem a megoldást nem látom. Ettol rovidebb, es hosszabb bowdenburkolatot sem látnék jónak. De majd akkor a kép után megmondjátok szerintetek mi van.

(Elmélkedés on)
A kormánynál miert nem hasonló a helyzet? ott is burkolatban megy a váltóbowden, és amikor kanyarodok a két végpont egymáshoz képest elmozdul csak nem vertikálisan hanem horizontálisan. Sok különbséget nem látok. Sõt még ott nagyobb elmozdulás van mint a himbakarnál.
(Elmélkedés off)

#2655
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Én is Matt ötletére szavazok....valószínû rángatja a bowdent bemozgás közben

#2656
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

De biztosak vagytok benne hogy csak ez lehet a probléma?
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...


szerintem ezt gondold at megegyszer ;)


amugy nem biztos hogy ez a problema, de ez letezik, es mas megoldast se te se mi nem tudunk. tehat?

milyen vaz ez amugy? jobb lenne ha elottem lenne, mert igy leirasok alapjan kicsit zavaros a kep
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2657
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
De biztosak vagytok benne hogy csak ez lehet a probléma?
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...

#2658
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Lehet mégse megfelelõ hosszú a váltó és a váz közötti bowdenszakasz.



Van benne fedetlen bowden szakasz a felsõcsõnél meg a támvillánál, de igazán annak nem kellene befolyásolnia.
A nem megfelelõ bovdenhossz... talán, de akkor mi az általánosan bevett gyakorlat?
Nem az hogy ne feszüljön semmilyen állásba sem, de tul bugyros se legyen?
Egyébkent amikor a bike berugózik akkor a bowden pont hogy bugyrosabb lesz (közelebb kerül a két vége egymáshoz) mivel a támvilla vége végsõsoron közelebb kerül a felsõcsõ végén levõ szemhez. (Mivel a himbakar forgáspont ezen szem alatt van, es a himbakar nyugalmi pozícióban nagyjából vízszintes.

#2659
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
Lehet mégse megfelelõ hosszú a váltó és a váz közötti bowdenszakasz.

#2660
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
elkepzelheto hogy berugozaskor a bovden kicsit lazul, eleg ahoz hogy a valto megmozduljon, majd amikor a vaz visszaall alaphelyzetbe, akkor vissza feszul a bovden, es levalt a valto.

nekem szerencsere vegig bovdenhazban megy a kartol a valtoig, igy nem fordulhat ez elo, de ha neked olyan hogy vannak benne "fedetlen" bovdenszakaszok, akkor lehet hogy ez a baj

amit tudsz csinalni: felrakod allvanyra, es kiengeded a levegot a tagbol. akkor elvileg kezzel mar lehet mozgatni a vazat. vagy ki is lehet venni a tagot teljesen, bar akkor mar ketemberes a dolog. a lenyeg hogy hajtani kell a pedalt szepen lassan, es kozben mozatni a vaz hatuljat valahogy a ki-berugozast imitalva.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F