Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2641
Írta 2010. április 04. - 00:42
#2642
Írta 2010. április 02. - 16:27
És most ott tartok hogy váltás közben nem mozog a kijelzõ cucc. Van benne 1 kis v alakú rugó amit nem tudom hova kellene beakasztani ezért nem megy a kis pöcök sem. Valaki tudna nekem adni valami segítséget akár képekben akár szóban?
Köszi
#2643
Írta 2010. április 02. - 15:10
#2644
Írta 2010. április 02. - 09:16
#2645
Írta 2010. március 31. - 21:20
Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.
Most jutottam el odáig, hogy a javaslatokra kipróbáljam leereszteni a tagot. Bejött a dolog, ugyanis (mindenféle váltóállítgatás nélkül) a tagot leeresztve a soron a lánc elkezdtett kapkodni a lentebbi fokozat felé. Azaz valamiképpen lazult a bowden. Kicseréltem azt a kis bowdenszakaszt egy jóval hosszabbra, és kipróbáltam teljesen összenyomott taggal is meg felfújttal is. Most úgy tûnik hogy jól vált mindig. (így állványon)
A hurok amit tettem bele elég nagy, alapállapotban is nagyobb mint amennyit én magamtól hagytam volna, de úgy látszik ez a módja.
Remélem éles körülmények közt is bebizonyosodik hogy jól megy.
#2646
Írta 2010. március 29. - 19:30
Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.
A shadow bovdenezése így tökéletes ahogy képen van. Nálam is ilyen.
Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.
Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.
Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.
A sebesség mindent megold.
#2647
Írta 2010. március 29. - 19:20
Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.
Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.
Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.
#2648
Írta 2010. március 29. - 19:07
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2649
Írta 2010. március 29. - 18:59
Na itt van 3 kép amin jól látszik hogy hogyan megy a váltóbovden.
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Szerintem engedd ki a tagból a levegõt és nyomd össze a vázat és ha megfeszül (lehet megakad a nyeregcsõbilincsbe) akkor ez a baj, ha nem akkor nem.
A sebesség mindent megold.
#2650
Írta 2010. március 29. - 18:29
nekem csak a kis kioldókar kéne, mert letört
nagy segítség lenne!
privibe vagy a kolinbiker@gmail.com-ra írjatok légyszi
köszi!!!
#2651
Írta 2010. március 29. - 17:49
#2652
Írta 2010. március 29. - 17:30
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#2653
Írta 2010. március 29. - 16:17
szerintem próbáld meg hosszabb bóvdenházzal. néha nekem is csinálta a reign... mondjuk az x9-nél tök máshogy megy a bowden.
#2654
Írta 2010. március 29. - 16:13
Igazán nem azzal vitatkozok hogy nem ez a probléma, hanem a megoldást nem látom. Ettol rovidebb, es hosszabb bowdenburkolatot sem látnék jónak. De majd akkor a kép után megmondjátok szerintetek mi van.
(Elmélkedés on)
A kormánynál miert nem hasonló a helyzet? ott is burkolatban megy a váltóbowden, és amikor kanyarodok a két végpont egymáshoz képest elmozdul csak nem vertikálisan hanem horizontálisan. Sok különbséget nem látok. Sõt még ott nagyobb elmozdulás van mint a himbakarnál.
(Elmélkedés off)
#2655
Írta 2010. március 29. - 16:04
#2656
Írta 2010. március 29. - 16:03
De biztosak vagytok benne hogy csak ez lehet a probléma?
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...
szerintem ezt gondold at megegyszer
amugy nem biztos hogy ez a problema, de ez letezik, es mas megoldast se te se mi nem tudunk. tehat?
milyen vaz ez amugy? jobb lenne ha elottem lenne, mert igy leirasok alapjan kicsit zavaros a kep
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2657
Írta 2010. március 29. - 15:33
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...
#2658
Írta 2010. március 29. - 14:59
Lehet mégse megfelelõ hosszú a váltó és a váz közötti bowdenszakasz.
Van benne fedetlen bowden szakasz a felsõcsõnél meg a támvillánál, de igazán annak nem kellene befolyásolnia.
A nem megfelelõ bovdenhossz... talán, de akkor mi az általánosan bevett gyakorlat?
Nem az hogy ne feszüljön semmilyen állásba sem, de tul bugyros se legyen?
Egyébkent amikor a bike berugózik akkor a bowden pont hogy bugyrosabb lesz (közelebb kerül a két vége egymáshoz) mivel a támvilla vége végsõsoron közelebb kerül a felsõcsõ végén levõ szemhez. (Mivel a himbakar forgáspont ezen szem alatt van, es a himbakar nyugalmi pozícióban nagyjából vízszintes.
#2659
Írta 2010. március 29. - 14:21
#2660
Írta 2010. március 29. - 14:20
nekem szerencsere vegig bovdenhazban megy a kartol a valtoig, igy nem fordulhat ez elo, de ha neked olyan hogy vannak benne "fedetlen" bovdenszakaszok, akkor lehet hogy ez a baj
amit tudsz csinalni: felrakod allvanyra, es kiengeded a levegot a tagbol. akkor elvileg kezzel mar lehet mozgatni a vazat. vagy ki is lehet venni a tagot teljesen, bar akkor mar ketemberes a dolog. a lenyeg hogy hajtani kell a pedalt szepen lassan, es kozben mozatni a vaz hatuljat valahogy a ki-berugozast imitalva.
RAUH-Welt
B E G R I F F