Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2621
Posted 2010. April 07. - 18:34
#2622
Posted 2010. April 07. - 18:28
Üdv.
kérdésem egyszerû lenne elsõ váltókról lévén szó.
Shimano XT felülbilincses 34,9 vagy Sram X.9 felülbilincses 31.8
a váltókar egy 08 xt dcl lenne.
XT-t szeretnék,netrõl jön,az oldalon oda van írva,hogy adapterekkel 31.8 illetve 28.6mm-re adapterezhetõ...és itt a probléma,szerintetek kapok hozzá adaptert az online boltból?és ha esetleg nem kapnék,akkor boltban mennyi pénzembe fájna nekem utólag úgy kb?31.8-as a nyeregvázcsõ.mivel ma estefelé megy rendelés(többen rendeltünk) így most értetlenkedek nagy hirtelenjében.
köszönöm a válaszokat.
Üdv Péter
Kapsz hozzá.
Utólag pár száz forint.
A sebesség mindent megold.
#2623
Posted 2010. April 07. - 18:25
kérdésem egyszerû lenne elsõ váltókról lévén szó.
Shimano XT felülbilincses 34,9 vagy Sram X.9 felülbilincses 31.8
a váltókar egy 08 xt dcl lenne.
XT-t szeretnék,netrõl jön,az oldalon oda van írva,hogy adapterekkel 31.8 illetve 28.6mm-re adapterezhetõ...és itt a probléma,szerintetek kapok hozzá adaptert az online boltból?és ha esetleg nem kapnék,akkor boltban mennyi pénzembe fájna nekem utólag úgy kb?31.8-as a nyeregvázcsõ.mivel ma estefelé megy rendelés(többen rendeltünk) így most értetlenkedek nagy hirtelenjében.
köszönöm a válaszokat.
Üdv Péter
#2624
Posted 2010. April 04. - 19:10
Igen ezt tudom, de kövezzenek meg érte, de XT-t nem szeretnék, mert a grafit szürke-fekete színvilág ott kútba esne. Tény, hogy etalon jó,de sajna e kettõ közül kellene válasszak.
Semmi lényeges különbség nincs köztük, az slx kicsit könnyebb, jobban megfaragták. Talán annyi még, hogy slx-bõl van rövid kanalas is (ami jobban tartja a láncot és ugyanúgy használható, mint a hosszú).
A sebesség mindent megold.
#2625
Posted 2010. April 04. - 18:58
#2626
Posted 2010. April 04. - 18:55
Köszönöm mester!
Esetleg ezen kívül a "surlódási pontokon", vagy rugó erõsségben/feszességben nincs külömbség? Fõleg ilyesmikre gondoltam amúgy.
Amik nem kinézetben, hanem felhasználásnál jelentkeznének, tehát amik a mûködésében befolyásoló tényezõk lehetnek.
Az xt-ben sokkal jobbak a görgõk.
A sebesség mindent megold.
#2627
Posted 2010. April 04. - 18:41
Esetleg ezen kívül a "surlódási pontokon", vagy rugó erõsségben/feszességben nincs külömbség? Fõleg ilyesmikre gondoltam amúgy.
Amik nem kinézetben, hanem felhasználásnál jelentkeznének, tehát amik a mûködésében befolyásoló tényezõk lehetnek.
#2628
Posted 2010. April 04. - 11:34
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2629
Posted 2010. April 04. - 11:27
Egyszóval elnézést kérek, és utólagos sziasztok.
A kérdésem elég bárgyú, de fontos lenne, mivel a kettõ közt alig van árbeli külöbség, és érdekelne mégis mik a "tudásbeli" külömbségek. Esetleg ha tud valaki valami érdemlegeset, írja meg.
Köszi mindenki.
Hogyha az árat nem nézzük, akkor mik a fõbb külömbségek egy shadow slx és egy deore shadow hátsó váltó közt? Remélem lesz aki tudja, és/vagy tapasztalta.
#2630
Posted 2010. April 04. - 11:23
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2631
Posted 2010. April 04. - 11:12
Köszi a hamar választ Tam
Volt már dualcontrol karom..jobban szerettem mint a mostani lx-t...
megszokással nem lesz gond,remélem..
legyetek jók.
üdv,Péter
#2632
Posted 2010. April 04. - 10:51
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2633
Posted 2010. April 04. - 10:49
kérdésem a következõ lennerendeltem egy xt dcl 08-as kart...jelenleg a régebbi xt dcl kar miatt megvett fordított rugóállású hátsó váltót használok jelenleg lx karral,régebben meg az említett xt karral...annyi lenne a kérdésem,hogy mivel hátsó váltóm cserére érett így talán elgondolkoztató ,hogy fordított rugóállásút vegyek vagy pedig jó lesz oda a normál is?jelenleg nem érzem hátrányát,hogy sima kart használok fordított rugóval..éreznék a kettõ között különbséget?
válaszotokat köszönöm.
üdv,Péter
#2634
Posted 2010. April 04. - 00:42
#2635
Posted 2010. April 02. - 16:27
És most ott tartok hogy váltás közben nem mozog a kijelzõ cucc. Van benne 1 kis v alakú rugó amit nem tudom hova kellene beakasztani ezért nem megy a kis pöcök sem. Valaki tudna nekem adni valami segítséget akár képekben akár szóban?
Köszi
#2636
Posted 2010. April 02. - 15:10
#2637
Posted 2010. April 02. - 09:16
#2638
Posted 2010. March 31. - 21:20
Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.
Most jutottam el odáig, hogy a javaslatokra kipróbáljam leereszteni a tagot. Bejött a dolog, ugyanis (mindenféle váltóállítgatás nélkül) a tagot leeresztve a soron a lánc elkezdtett kapkodni a lentebbi fokozat felé. Azaz valamiképpen lazult a bowden. Kicseréltem azt a kis bowdenszakaszt egy jóval hosszabbra, és kipróbáltam teljesen összenyomott taggal is meg felfújttal is. Most úgy tûnik hogy jól vált mindig. (így állványon)
A hurok amit tettem bele elég nagy, alapállapotban is nagyobb mint amennyit én magamtól hagytam volna, de úgy látszik ez a módja.
Remélem éles körülmények közt is bebizonyosodik hogy jól megy.
#2639
Posted 2010. March 29. - 19:30
Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.
A shadow bovdenezése így tökéletes ahogy képen van. Nálam is ilyen.
Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.
Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.
Ha van telópumpád akkor nem nagy dolog és gyorsan meglehet a probléma forrása.
A sebesség mindent megold.
#2640
Posted 2010. March 29. - 19:20
Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.
Az utólsó bowdent nincs értelme hosszabbra venni, mert a shadow váltó a képen látható pozíciónál elõrébb nem tud fordulni, mert ott a végállása.
Tehát csak hátrább fordulhat a váltótetst ami ugye rövidebb bowdenhosszt jelent.
Gyanús hogy akkor a felsõ (himbakarnál levõ) csatlakozás a ludas.
A teló leeresztéséhez még nem kezdtem hozzá, de ha más nem lesz az lesz a vége.