Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#221
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Egy kérdésem lenne: Van egy '14 Superior 919 bringám, amin egy xt shadow rovidkanalas valto van (talan m781), gondolkozok 1x10 setupon, elolre egy 34-es tanyert tennek, azzal nincs gond, viszont hatul a 11-40 mar lehet sok lenne neki, gyarilag 36 a max, van valakinek tapasztalata, hogy egyaltalan mukodne-e?


Hosszabb B csavart teszel bele, a 40-es lanckerek me'g nem olyan extrem. Biztos kapni 3,29 fontnal olcsobban is, talan a Faborynal is van:

s-l400.jpg


es sima shadow valtoval nem esik le a lanc az egytanyeros hajtomurol?

#222
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Talán rövid a lánc. Könnyen felrakja a 36-ra?
 

 

igen, könnyen felmegy, nem erőlködik.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#223
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Talán rövid a lánc. Könnyen felrakja a 36-ra?

Van némi gondom, ezért segítséget kérnék. Az áttétel 11-36*34. Mivel hajlamos volt elejteni a láncot, kivettem egy szemet, elötte mérve úgy tűnt, kb pont jó lesz még a hossz. A kérdés, hogy ez így egészségesnek tünik?

11-en így áll a váltó:
169IMG_20171023_124354.jpg

36-on így:
289IMG_20171023_124452_2.jpg

240IMG_20171023_124452.jpg

Jó ez igy, vagy tegyek vissza egy szemet?

Amíg egy szemmel hosszabb volt a lánc, eléggé be kellett tekernem a b-screw-t, különben némileg lógott kicsit 11-en... :(



#224
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás
Van némi gondom, ezért segítséget kérnék. Az áttétel 11-36*34. Mivel hajlamos volt elejteni a láncot, kivettem egy szemet, elötte mérve úgy tűnt, kb pont jó lesz még a hossz. A kérdés, hogy ez így egészségesnek tünik?

11-en így áll a váltó:
169IMG_20171023_124354.jpg

36-on így:
289IMG_20171023_124452_2.jpg

240IMG_20171023_124452.jpg

Jó ez igy, vagy tegyek vissza egy szemet?

Amíg egy szemmel hosszabb volt a lánc, eléggé be kellett tekernem a b-screw-t, különben némileg lógott kicsit 11-en... :(

Kisherceg módosította - 2017. október 23. - 12:58

  • sisqo kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#225
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

XT Shadow+ váltómon a rugófeszítő kapcsoló feltűnően könnyen jár, nem igazán érzem, hogy "on" állásban jobban feszítene. Lehet, hogy kinyiffant? Javítható ez a hiba? Köszi

 

Próbálj meg feszíteni rajta, plusz ha nagyon koszos tisztítsd is ki.



#226
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
Üdv!

Egy kérdésem lenne: Van egy '14 Superior 919 bringám, amin egy xt shadow rovidkanalas valto van (talan m781), gondolkozok 1x10 setupon, elolre egy 34-es tanyert tennek, azzal nincs gond, viszont hatul a 11-40 mar lehet sok lenne neki, gyarilag 36 a max, van valakinek tapasztalata, hogy egyaltalan mukodne-e?

Koszi!

#227
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

XT Shadow+ váltómon a rugófeszítő kapcsoló feltűnően könnyen jár, nem igazán érzem, hogy "on" állásban jobban feszítene. Lehet, hogy kinyiffant? Javítható ez a hiba? Köszi



#228
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Nem rossz ötlet, köszi.

Tovább gondoltam és erre már rá is kérdeztem: http://www.gevenalle...shop/hydraulic/

Amerikában van lehetőség átalakító szettet rendelni (csak magát a fékkart és a váltókart, meg mindent az átalakításhoz), az eu-s oldalon ez nincsen fent. Ezt az oldalt és ilyennel szerelt lovakat többször is linkeltem már itt, nem tudom miért nem jutott az eszembe. Ez kompatibilis a 11-es Shimano mtb váltókkal, így egész pofás dolog lenne és illik is a bringához nagyon. 

 

nah, ez már döfi!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#229
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A gevanelle átalakító szett elég elegáns.

#230
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A Gevenalle nekem is nagyon tetszik, csak eléggé túlárazott. Nekem microshift barend shifter van fent 10-es ultegra váltóval, sram sorral és lánccal. Elől superstar 40-es tányér van. Tökéletes, egyszerű, olcsó.

#231
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Nem rossz ötlet, köszi.

Tovább gondoltam és erre már rá is kérdeztem: http://www.gevenalle...shop/hydraulic/

Amerikában van lehetőség átalakító szettet rendelni (csak magát a fékkart és a váltókart, meg mindent az átalakításhoz), az eu-s oldalon ez nincsen fent. Ezt az oldalt és ilyennel szerelt lovakat többször is linkeltem már itt, nem tudom miért nem jutott az eszembe. Ez kompatibilis a 11-es Shimano mtb váltókkal, így egész pofás dolog lenne és illik is a bringához nagyon. 


  • sisqo kedveli ezt

#232
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

A Sram Rival1 szett még érdekes lehet. Külön-külön nem nagyon éri meg, így akkor már egy XD-s szabadonfutó is kell. 

Lehet szétszedem az egysebist és úgy is árulom ami nem kell belőle meg a vázat+villát. Attól függ mi talál gazdára építek majd belőle valami jó váltósat vagy elmegy és akkor ezt a 2. bringa dolgot elengedem végleg. 

Hülye érzés 200-at dobni egy váltószettre  mikor van egy ilyen az apróban Force 1 szettel: http://apro.bikemag....0-l386105.html#

Kicsi lenne a 181 cm magasságomhoz. 

Bar end shifter (microshift), hátsó váltó (pl. Ultegra) és egy sor? Akkor a fék is maradhat. Ha időben váltasz és nem versenyzel jó lehet. 



#233
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

A Sram Rival1 szett még érdekes lehet. Külön-külön nem nagyon éri meg, így akkor már egy XD-s szabadonfutó is kell. 

Lehet szétszedem az egysebist és úgy is árulom ami nem kell belőle meg a vázat+villát. Attól függ mi talál gazdára építek majd belőle valami jó váltósat vagy elmegy és akkor ezt a 2. bringa dolgot elengedem végleg. 

Hülye érzés 200-at dobni egy váltószettre  mikor van egy ilyen az apróban Force 1 szettel: http://apro.bikemag....0-l386105.html#

Kicsi lenne a 181 cm magasságomhoz. 



#234
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

jól látom, hogy amiket linkeltél, egyik váltónak sincs semmi clutch-szerű funkciója? montis váltó nem illeszthető ebbe a rendszerbe? (shimanonál látom hogy nem, de a sramnál? kicsit le vagyok maradva...)

 

 

Nincs, elvileg cx-re meg hasonló felhasználásra nem kell. Igazából volt olyan eset, hogy tisztogatás után nem kapcsoltam vissza a kuplungot és nem esett le a lánc. 

Ha vételezek egy teljes Sram szettet akkor nagyon elszáll a költségvetés. Erre asz esetre meg az arn alatti válasz jobb lenne.

 

en annyira nem kavarnam a rendszereket... mindig szivas van vele. anno a cx atepitesenel vegigsakkoztam, de vmi mindig volt, ami nem stimmelt, a vegen csak az elerheto legnagyobb atfogast epitettem meg a 6800bol (11-32 + 33/46), csak a kisebb tanyer a "csalas" (egy 33as ta a 36os helyett).

 

az a fekvalto jo amugy, csak bunronda, en azert vettem 685ot (ami amugy is eleg bevalt konstrukcio).

most jelenik meg az uj ultegra, van benne vmi nagyobb atfogasu sor, ahhoz konnyu lenne illeszteni egytanyeros felallasban a kivant atfogast.

 

A 685-ös féle szettek ára már magas. Akkor már a TRP Hylex karokba és a bringába integrálok egy Ultegra Di2 rendszert a gyorsváltó gombokkal. 

Olyanom még nem volt. Itt van egy XT váltóval amivel még egyszerűsödik a rendszer: http://ogawacycle.sb...s/201611-1.html

Na csak itt meg lukat kell fúrni a vázba a vezetékekhez. 



#235
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

fekvaltod rendben van?

a ket tanyer az arany kozeput... en is probalgattam a 3x11es montin, hogy milyen csak a kozepso tanyeron (30as volt - vegig lehetett valtani a hatso sort), de nekem nem az igazi, pedig sokat agyaltam rajta.


Nem volt még a karban rugocsere. Még a gyári rugok vannak benne, ropogós

Amúgy a fvk nem pozicionalt elöl, hanem frikcis, 12 klikkes

#236
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

fekvaltod rendben van?

 

a ket tanyer az arany kozeput... en is probalgattam a 3x11es montin, hogy milyen csak a kozepso tanyeron (30as volt - vegig lehetett valtani a hatso sort), de nekem nem az igazi, pedig sokat agyaltam rajta.


  • Vejne kedveli ezt

#237
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kis kitekintő:

 

eddig nagyon a kéttányéros rendszer híve voltam, de..

 

a coralon van egy anomália az átdobóval: négy év alatt kb. négyszer "ledobta magát". Általában, ha nagytányéron-külső végállásban áthajtok valami bukkanón, sínen, huplin, egy csattanás után lelazul az egész. Rossz esetben (múlt hét előtt..) ahogy lelazul az átdobó, szépen bele is taposom a hajtókart, és ezzel a váltótartó-konzolt is szépen elferdítem (konzolos rögzítés, vázra forrasztva).

 

Kicseréltem a rögzítőcsavart, kapott menetrögzítőt (piros loctite), de nagyon rossz, hogy már tényleg többször fordult ez elő. 

 

Síkra bőven jó lenne egy 48-49-es nagytányér, hátra meg a mostani sorom (14-26). 

 

Mit tudnék még tenni, hogy ne legyen ez a hülye jelenség? A fellazuló csavar ellen menetrögzítőn kívül mi véd még? Legyen átfúrva nagyobb méretűre? :) 



#238
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

en annyira nem kavarnam a rendszereket... mindig szivas van vele. anno a cx atepitesenel vegigsakkoztam, de vmi mindig volt, ami nem stimmelt, a vegen csak az elerheto legnagyobb atfogast epitettem meg a 6800bol (11-32 + 33/46), csak a kisebb tanyer a "csalas" (egy 33as ta a 36os helyett).

 

az a fekvalto jo amugy, csak bunronda, en azert vettem 685ot (ami amugy is eleg bevalt konstrukcio).

most jelenik meg az uj ultegra, van benne vmi nagyobb atfogasu sor, ahhoz konnyu lenne illeszteni egytanyeros felallasban a kivant atfogast.


arn módosította - 2017. június 26. - 10:02


#239
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

jól látom, hogy amiket linkeltél, egyik váltónak sincs semmi clutch-szerű funkciója? montis váltó nem illeszthető ebbe a rendszerbe? (shimanonál látom hogy nem, de a sramnál? kicsit le vagyok maradva...)

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#240
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Talán ennek itt a helye. 

1x11-es rendszert szeretnék építeni gravel bringán ami most egysebis.

Ezek vannak: XT hajtókar, kerék mely Shimano szabadonfutóval van szerelve,

Shimano párti vagyok de valamiért ilyet nem gyártanak egyelőre. Ennek ellenére olcsóbban jönnék ki ha Shimano alkatrészekből, kérdés mennyire javasolt amit kinéztem.

Ez itt jó árban van, kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata vele: https://www.rosebike...4q-WBoCLY3w_wcB

 

Sorban 11-40-es XT-re és láncra gondoltam (MTB-n bevált).

 

Ezzel optimalizálni tudom a 105-ös vagy Ultegra váltót a 11-es sorhoz: https://www.wolftoot...oducts/roadlink

 

Szintén innen vennék egy NW-s 38-as lánckereket: https://www.wolftoot...-bcd-chainrings

 

"Készen" a másik megoldás a Sram Apex vagy Rival. Itt a féket és a váltókarokat meg a váltót venném meg a szettből. XD szabadonfutót nem akarok így maradna itt is az XT sor és lánc no meg a Wolftooth lánckerék. Ez így egy kicsit össze-vissza. Az Apex talán gyengébb, a Rival az drágább. Apex szettben (ami olcsóbb lenne) nem nagyon van elérhető állapotban sehol.     

 

Köszönöm!


karakoram módosította - 2017. június 26. - 08:51