Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2461
Írta 2010. július 25. - 21:02
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2462
Írta 2010. július 25. - 19:36
Szerettem volna összeépíteni egy régi Campagnolo országúti váltót és egy új Alivio váltókart. Nem sikerült, a csavar bármelyik oldalára is kötöm be a váltón a bovdent. Gondolom nem kompatibilis a kettõ, de esetleg valahogy összehangolható a kettõ.
Elõre is köszi.
#2463
Írta 2010. július 21. - 12:24
Jó beállítás mellett, ha nem váltasz nagyon keresztbe nem szabad hozzáérnie. Pl. középsõ lánkeréken hátul 2-8-ig sem. Ha nem lehet beállítani a váltót vegyél egy másikat, aminél szélesebb a terelõlemezek közti távolság. Nekem is pont ez a gondom a Hervis-es bringámmal. Nincs nyolcas a lánckerekekben, és a hajtómû / tengely sem tûnik túl kolbásznak, de így sem ok. Most rendeltem egy nem TS Altus elsõ váltót. Hátha.
Nem szoktam keresztbe váltani soha, 2-esben megyek vele legtöbbször, hátul meg 5-6 között szoktam válogatni, ha elöl 3-asban van akkor meg 6-7, néha 8. Tehát szerinted hibás lehet a váltóm, ha nem lehet úgy beállítani, hogy ne érjen hozzá a váltóhoz a lánc? Mert még garanciás a bringa. Vagy alapból ilyen ez a típus (én inkább ezt tartom valószínûnek)?
#2464
Írta 2010. július 21. - 12:02
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2465
Írta 2010. július 21. - 11:39
Olvasd el mégegyszer. Értelmezd is. Ha így sem megy, akkor vidd el szervízbe.
Szerintem is inkább szervízbe viszem, az a biztos. Még egy kérdés: Tehát csak akkor szabad a láncnak hozzáérnie a váltóhoz, ha jobb éppen a jobb odlali pedált taposom? Vagy akkor se?
Egyébként a váltót minden szervízben be tudják állítani? Ebben a nagy meglegben nem akarok a szomszéd városba áttekerni csak emiatt.
#2466
Írta 2010. július 20. - 17:21
A v
Köszi a linket! Elolvastam a cikket, de nem lettem sokkal okosabb:( Ugye az L és az R csavarokkal kell játszani? A bilincshez nem akarok nyúlni, gondolom az gyárilag jól be van állítva. Egybként 3-asból 2-esbe elég nehézkes a váltás, tehát kattog kb. 10-15 másodpercig. Az L csavart tekerjem kifelé?
#2467
Írta 2010. július 20. - 12:51
#2468
Írta 2010. július 20. - 12:45
A v
itt megtalálsz mindent a témában
Köszi a linket! Elolvastam a cikket, de nem lettem sokkal okosabb:( Ugye az L és az R csavarokkal kell játszani? A bilincshez nem akarok nyúlni, gondolom az gyárilag jól be van állítva. Egybként 3-asból 2-esbe elég nehézkes a váltás, tehát kattog kb. 10-15 másodpercig. Az L csavart tekerjem kifelé?
#2469
Írta 2010. július 19. - 20:53
#2470
Írta 2010. július 18. - 23:23
Meg mondjuk én úgy szoktam elsõ váltót állítani, hogy vagy az alsó, vagy a felsõ lánctányéron van a lánc. Eddig mindig mûködött.
Izomtéridõninja-geológus!
#2471
Írta 2010. július 18. - 22:25
Az elsõ váltókkal kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Gepida ALBOIN 300 CRS típusú biciklim van aminek az elsõ váltója Shimano TX51 típusú, ami kicsit zajos tekerés közben (nem olyan hangos, és nem folyamatosan, de azért lehet hallani). Visszavittem a boltba a kerékpárt, megmutattam a szerelõ srácnak, állított rajta, és azt mondta, hogy normális ha van egy kicsi hangja. Ez tényleg így van? Tehát nen lehet tökéletesen beállítani? Még azt is észrevettem, hogy 3-asban kicsit zajosabb mint 2-esben. Tehát nem csak ciripel néha hanem halk, de szinte folyamatos zörgést hallok. Ez azt jelenti, hogy csak az egyik fokozatban lesz majdnem hangtalan a váltó? A szerelõ amikor beállította akkor 2-esben volt, tehát a középsõ lánckeréken volt a lánc. Egyébként 1-esben szinte egyáltalán nincs hangja, bár abban a fokozatban csak egyszer-kétszer használtam, tehát ott csöröghetne, engem nem zavarna.
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek, de még kezdõ vagyok.
#2472
Írta 2010. július 18. - 09:53
#2473
Írta 2010. július 18. - 09:42
#2474
Írta 2010. július 17. - 13:16
#2475
Írta 2010. július 17. - 12:04
#2476
Írta 2010. július 16. - 23:05
#2477
Írta 2010. július 16. - 21:11
ha úgy is beleér a küllõbe akkor ferde a váltó/váltófül
#2478
Írta 2010. július 16. - 21:07
#2479
Írta 2010. július 16. - 20:09
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2480
Írta 2010. július 16. - 19:15
Nekem van egy problémám két váltómat is megölte a bicajom mégpedig úgy ,hogy egy döcenõben váltottam és váltás során az egész hátsó váltóm felcsavarodott a hátsó kerékre.Ezt a sztorit két váltóval is megcsinálta,szerintetek mi lehet a probléma?