Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#2501
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
kotovics: a hosszabb nagyon fogszámokat tud átölelni....a kissebb valóban kevásbé sérülékeny, merevfarúra bõven elég a közép, sõt ha nem használsz olyan beteg áttételeket mint a 44/34 akkor a rövid kanál is elég lehet

#2502
Hosi

Hosi

    törzsvendég

  • jóváhagyásra váró
  • 431 hozzászólás

MJani01 said

A váltókaron lehet állítani. Ahol a bovdenház megy bele a váltókarba, ott van egy tekerõ, tekerd kifelé.


Igen azt már próbáltam, de ott már teljesen kitekertem

#2503
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Egy kérdésem lenn, hátha valaki tudja a szakszerû választ?
XTR hátsó váltó vásárlásán töröm a fejem. Van ugye a normál kanalas(GS), meg a hosszú kanalas(SGS) mi az elõnye-hátránya az egyiknek-másiknak.
Rövid kanalas talán jobb lenne a sérülésveszély kisebb? (már 2 váltótartó fület elgörbítettem eddig. mindig beakad, elhajlik nekem)
tehát mitõl függ hogy a választható kanálhossz?

#2504
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Hosi said

Lenne egy kérdésem. Nem én szoktam szerelni a bringát, szóval egyáltalán nem értek hozzá, különösen nem a váltóhoz. Az elsõ XT váltóm valószínûleg rosszul van beállítva, mert ha a hátsót leteszem kis fogaskerékre egyszerûen a lánc hozzáér az elsõ váltóhoz és kerreg ha tekerek. Mivel lehet ezt állítani, melyik csavarral?


A váltókaron lehet állítani. Ahol a bovdenház megy bele a váltókarba, ott van egy tekerõ, tekerd kifelé.


A sebesség mindent megold.

 


#2505
Hosi

Hosi

    törzsvendég

  • jóváhagyásra váró
  • 431 hozzászólás
Lenne egy kérdésem. Nem én szoktam szerelni a bringát, szóval egyáltalán nem értek hozzá, különösen nem a váltóhoz. Az elsõ XT váltóm valószínûleg rosszul van beállítva, mert ha a hátsót leteszem kis fogaskerékre egyszerûen a lánc hozzáér az elsõ váltóhoz és kerreg ha tekerek. Mivel lehet ezt állítani, melyik csavarral?

#2506
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Exile said

De hol kapok mostanság 8 fokozatút?)


Aliviobol kapsz szinte bárhol, az szerintem teljesen jó.
Failure is always an option.

#2507
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Szóval, még a múlt hét szombaton nekiálltam a váltókaroknak. A balossal, vagyis az elsõ váltóéval kezdtem, gondolván, hogy az egyszerûbb. De amint kivettem a házábból, láttam, hogy jobb, ha én nem kezdek azokkal a kis kilincsekkel, rugócskákkal, amik ott bent vannak. Úgyhogy telefújtam WD40-nel, ami koszt kihozott, azt kitöröltem fülpiszkálóval, végezetül kapott pár csepp mûszerolajat, mert a WD40 nem kenõanyag... Ez valszeg jó lesz, annál is inkább, mert alighanem rossz fázisban fûztem be elsõre, kettesben volt, nem egyesben.
A hátsó váltó karján viszont nem segített a WD40-es fürdõ, az továbbra is akadt, úgyhogy kénytelen voltam szédszedni a kilincsek és rugócskák szintjéig, de nem találtam benne semmi különöset. Legalább rájöttem, hogyan kéne mûködnie, de amikor össze akartam rakni, az egyik rugó, ami "visszaengedõ" kart támasztja, elugrott. Szerencsére a feleségem megtalálta - neki még jó a szeme - ott rejtõzött a térkõ egyik fugájában. Úgyhogy másnap innen folytattam, de akkor már odabent. Sajnos, amikor a "felhúzó" szerelvényt raktam a helyére, észrevettem, hogy a rajta lévõ kilincs élébõl letört egy darab, az egyik sarka. Elég kemény anyagokból van összerakva ez a cucc, elkopni nem tud, kenést se nagyon igényel, viszont úgy látszik, ridegen törik...
Sajnos azt már nem tudtam kipróbálni, hogy esetleg fél kapcsolókörömmel is mûködik-e, mert az egészet összefogó, központi bordás csavarnak az volt a biztosítása, hogy elverték a végét, és önmegsemmisítést követett el, amikor széttekertem. Nem tudtam rá az anyát visszakapatni. A kar egyébként már az összes fokozatot végigkapcsolta ebben az állapotában, legalábbis "üresen".
Másnap kértem menetvágót a szomszédtól, de azt se tudtuk rákapatni, talán jobb is, mert ahogy néztük, ez valamiféle finommenet... Bevittem a munkahelyre, de ott se tudtak vele mást csinálni, mint levágták a csavar összezömült végét. A maradékra aztán rá tudtam kapatni az eredeti csavarjának a maradék két menetét, és jól meghúztam. Nagyon nem tudtam megtépni, mivel csak a bowdenhúzó bigyókánál kézzel tartottam ellent, de a kar így sem mûködött ezután. Kicsit kijjebb engedtem, ezek után már "jó" volt, tehát a meghúzási nyomaték se mindegy. Azonban, amikor visszaszereltem a házába - ugyanannak a három csavarnak a megfelelõjével, amiket a balosról is leszedtem - megint megszorult. Itt tartok most, lehet, hogy próbálok még igazítani az egytengelyûségén, de ennyibõl már tisztán látszik: senkinek sem javaslom, hogy szétszedjen egy ilyet... Asszem, nekem is kell vennem egy újat, mert ezt olyan állapotba sem sikerült visszahoznom, amiben volt, amikor elhoztam. (Lehet, hogy ezúttal tényleg újat kéne, mert ha elhozok még egy bontottat, és az ugyanígy (nem) mûködik, már nagyon híg lesz a leve... De hol kapok mostanság 8 fokozatút?)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2508
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A sebességfokozatok számát nem befolyásolja a váz, csak a hátsó agy szabadonfutójának szélessége, ami a 8-9-10 fokozatú fogaskoszorúknál azonos szélességû. Tehát a váltókar és a sor dönt el mindent, a hajtómû és a váltó alig számít.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2509
Szobatars

Szobatars

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Hali!

Remélem jó helyre írok az alábbi témában! Totál kezdõ vagyok, nem ér kinevetni!
Az egyik honlapon országúti vázakat nézegettem. Minden vázhoz oda volt írva, hogy hány sebességgel szerelhetõ fel. Én azt hittem, hogy a bringára szerelhetõ sebességfokozatok száma a hátsókeréktõl függ. Hülye vagyok?:S
A kérdésem tehát az lenne, hogy a váz befolyásolja egyáltalán a bicajra szerelhetõ sebességek számát?
Én azt gondolnám, hogy amit 2x8 fokozattal fel lehet szerelni mondjuk egy WH-R500-as kerékkel, akkor arra gond nélkül felmegy a 2x10es szett is, vagy?
Többi honlapon akkor miért nincs odaírva, hogy mi hány sebességgel szerelhetõ fel?

Köszönöm elõre is a segítséget!

#2510
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Jó estét! Shimano XT Shadow hátsó váltóval rendelkezik a gépem és folyton elállítódik. Mire érzékenyebb: lánc vagy bowden? A láncom még gyári shimano HG53-as ,a bowdent nem tudom...:( Még egy adalék, hogy a sarat nem nagyon bírja, kerreg kattog egy idõ után!

#2511
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

manston91 said

Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.


Váltókarral együtt érdemes, én idén cseréltem XTR hátsóváltót és rapidfire váltókart, hajtómû-lánc sor maradt XT és nagyon finom lett a váltás.

#2512
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.
"Ride today, heal tomorrow"

#2513
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Illetve a bovden(ház) minõségén és elvezetésén.

#2514
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Baromira meg fogsz lepõdni, mennyire nem lesz más :D
Sok mindenen múlik a váltás, de inkább fogsort és tányért vegyél magasabb kategóriából.

#2515
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Van valakinek tapasztalata XTR hátsó váltóval kapcsolatban?Az érdekelne, hogy mennyivel vált szebben mint egy XT váltó.
Le szeretném cserélni a váltókarokat is XTR-re.LX után nagy ugrás lesz, mennyire lesz jobb?
Elnézést a hülye kérdésekért!
"Ride today, heal tomorrow"

#2516
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Ezt én is meg tudom erõsíteni, nekem is a gyári zsír keményedett bele. A wd-40 helyre rakta. De nyugodtan szét szedhet és újra zsírozhatod, mert a wd hamar kiszárad, de érdemes egy-két fotót csinálni szétszedés közben, hogy össze rakásnál ne legyen gond....

#2517
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.357 hozzászólás

Exile said

Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.


nem kell kétségbe esni. ahogy már írta wiloz,bõ wd40 használat megold6ja a gondot. a reteszelõ kilincsekre kéne nyomatni. az a lényeg,hogy amivel a shimano összeszereli zsír,az bekeményszik 1 idõ után. másképp nem tudom leírni a problemát. ha hozzáférsz a kilincsekhez,akkor addig nyomasd rá a cuccost amíg simán mozogni fog.

#2518
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.820 hozzászólás
Nekem van egy LX váltókarom ami szalajtott, de WD40 el való bõ átmosás segített rajta azóta hibátlan pedig minden nap használom. Egy próbát megér,amúgy nem akarok beleokoskodni. :)

#2519
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Kobike said

Nem lent.
Az M570-es LX szerintem ugyanolyan. Itt a 3. számu kis kupak.


Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2520
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Lehet. En is igy hasznalom.