Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2541
Posted 2010. June 07. - 22:08

Egyébként az edzõgépemen egy 44es tányér van elõl és egy 11-32es sor hátul és hibátlanul mûködik mind a 9 sebesség.
A sebesség mindent megold.
#2543
Posted 2010. June 07. - 16:17

Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.
Köszi.
Ez az "alsó" három csillagcsavar egyike, vagy "szemben" keressem?
(Megvettem tegnap a bringavásáron az újságot, amiben benne van, hogy hogyan építetted az "avatarodat". Ja, meg vettem egy Mongoose Maurice-t is, de az itt OFF... :-))
#2544
Posted 2010. June 06. - 10:35

Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?
(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)
Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.
#2545
Posted 2010. June 06. - 08:37

Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?
(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)
#2546
Posted 2010. May 27. - 12:21

Új h XT-ket (bontott) láttam anno 8-ért. Nézz szét!
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2547
Posted 2010. May 27. - 12:13

#2548
Posted 2010. May 27. - 12:05

XT e+h 15-ért: szerintem nem jó vétel. 8 körül látni hátsókat apróban. Elsõ 5-6k lehet?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2549
Posted 2010. May 27. - 12:00

Uj bicajos vagyok ehhez megfelelõ technikai tudás hiányától szenvedve de igyekszem pótolni a hiányosságaimat.
Egy TREK 4300-as bicajom van, nemrég vettem tetszik minden ok de szeretném kicsit upgradelni. Elsõre a váltókra gondoltam.
Jelenleg egy Acera van hátul elül meg egy C50 es -van 3*8 as rendszer alap Shimano váltokarral.
Sokszor csinálja hogy a hátsó vált nem egy kattintásra hanem csak 2 re vált le azaz kisebb fogaskerékre. Ellenkezõ irányban nem figyeltem fel ilyen jelenségre...
Most lehetõségem lenne egy komplett váltószett cserére, konkrétan ilyenre?
Shimano Deore XT'08 SL-M770 (elsõ-hátsó) ez együtt vadi ujonnan 15 bõl meglenne.
Kérdésem hogy jobb pontosabb gyorsabb lesz-e ettõl a váltás a bicaj ha elsõre csak ezt cserélem tehát hajtást fogaskoszorút még nem.
Azt már megtudtam a topicból hogy a 9 est is tudó hátsó váltó simán együtt fog mûködni a jelenlegi 8 as rendszerrel.
Késõbb tervezem a váltókarok meg a fogaskoszorú upgradejét 9 es re. Jelenleg egy Suntour hajtókarom van ha ez számít valamit.
Tehát hozzáértõktõl kérdezném hogy jól gondolkodok e egyrészt az upgrade sorrendiségével kapcsolatosan (sajan egyszerre nem fér bele a keretbe)
másrészt meg a fenti váltószett megéri e 15 ért vagy esetleg vanmás jobb alternatíva. Az is érdekes hogy egy ilyen alap kategóriás bicajra kell-e ilyen
szintû váltó vagy tök felesleges?
#2550
Posted 2010. May 17. - 17:18

Akkor már csak annyi, hogy ha jól gondolom, akkor az elsó kar ami a hüvelyk ujjnál van azzal tudok felfelé váltani, ami a mutató ujjnál azzal meg lefele? Mert nekem így lenne legalábbis ésszerû, de nem biztos.
igen
#2551
Posted 2010. May 17. - 16:58

Ezt nem értem, 15 éve is fékváltókarnak hívtuk az ilyesmit, és sokkal elterjedtebb volt a magasabb kategóriákban, mint a különálló váltó és fékkar, lévén, hogy a fékkarnak nem volt olyan sok szerepe a canti fékek világában (nem úgy mint a tárcsafékeknél). Szóval semmi butítás nincs a dologban, ha csak azt nézem, hogy egybe van építve a motyó.
Amire te gondolsz a dual control, bár itt tényleg pontosabb elnevezés a fékváltókar.
Akkor már csak annyi, hogy ha jól gondolom, akkor az elsó kar ami a hüvelyk ujjnál van azzal tudok felfelé váltani, ami a mutató ujjnál azzal meg lefele? Mert nekem így lenne legalábbis ésszerû, de nem biztos.
#2552
Posted 2010. May 17. - 13:46

Csak azért jött nálam elõ, mert volt már jópár bringám és szerelgettem is õket eleget, meg másokét is, de új hátsó váltót most vettem és raktam fel elõször és hát meglepetés ért... A forgáspontoknál ott volt szépen a gyári zsír, de a görgõk tök szárazak voltak (Deore LX), viszont a csavarok szépen menetrögzítõvel be voltak ragasztva...ebbõl arra következtetek, hogy Shimanoék úgy gondolják hogy olajozzuk (vagy azt se?).
Én azt szoktam csinálni, hogy amikor szétszedem megpucolom és bezsírozom a tengelyét, még a porvédõ alá is rakok zsírt. Ezzel az újjal is ezt tettem.
#2553
Posted 2010. May 17. - 09:00

Ez a Rapid Fire váltókar butítása, nem túl praktikus szerintem, Easy Fire néven fut. A fékváltókarnál a fékkarral váltasz és fékezel is.
Ezt nem értem, 15 éve is fékváltókarnak hívtuk az ilyesmit, és sokkal elterjedtebb volt a magasabb kategóriákban, mint a különálló váltó és fékkar, lévén, hogy a fékkarnak nem volt olyan sok szerepe a canti fékek világában (nem úgy mint a tárcsafékeknél). Szóval semmi butítás nincs a dologban, ha csak azt nézem, hogy egybe van építve a motyó.
Amire te gondolsz a dual control, bár itt tényleg pontosabb elnevezés a fékváltókar.
#2554
Posted 2010. May 16. - 23:45

Akkor ezt minek nevezik, ha nem fékváltókar, mert a marokváltót, valamint a régi hagyományos váltót ismerem.
Ez a Rapid Fire váltókar butítása, nem túl praktikus szerintem, Easy Fire néven fut. A fékváltókarnál a fékkarral váltasz és fékezel is.
#2556
Posted 2010. May 16. - 22:02

Igen, ugyan annyit húznak.Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a hetes és nyolcas váltókarok ugyan annyit húznak a váltásnál?
#2557
Posted 2010. May 16. - 21:47

Sziasztok!
Most készülök komplett cross bicajt venni, de olyat szeretnék amin fékváltókar van.
Egy kerékpár leírásánál ezt találtam a váltókarnál : Shimano ST-EF60-8
Ez mit jelentene, hogy fékváltókar-e, és az a 8 az pedig, hogy 8 sebességes a hátsó?
Valamint mivel még ilyet nem próbáltam, ezeknek hogy megy a használata, mert eddig Revoshift-em van, de ezeket még nem láttam mûködésben.
Elõre is köszi
bexzy
Pont arról nincs kép a Shimano oldalán de ilyesmi:Product Nem fékváltókar, és szerintem cross bicajon nem is fogsz találni fékváltókart.
#2558
Posted 2010. May 16. - 19:44

Most készülök komplett cross bicajt venni, de olyat szeretnék amin fékváltókar van.
Egy kerékpár leírásánál ezt találtam a váltókarnál : Shimano ST-EF60-8
Ez mit jelentene, hogy fékváltókar-e, és az a 8 az pedig, hogy 8 sebességes a hátsó?
Valamint mivel még ilyet nem próbáltam, ezeknek hogy megy a használata, mert eddig Revoshift-em van, de ezeket még nem láttam mûködésben.
Elõre is köszi
bexzy
#2559
Posted 2010. May 16. - 19:35

Olyan kérdésem lenne, hogy a hetes és nyolcas váltókarok ugyan annyit húznak a váltásnál?
#2560
Posted 2010. May 13. - 23:25

Ne tréfáljál már !Az élet nagy kérdése:
Mikor kopott el egy alsó váltógörgõ?
http://imagerz.com/Q...EtvAwJWA1xMEwVR
Ez például?(még tartja a láncot)
