
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2561
Posted 2010. May 13. - 20:37


RAUH-Welt
B E G R I F F
#2562
Posted 2010. May 13. - 17:06

a ket gorgo kozul az egyik olyan hogy ha megfogod a porvedokkel egyutt, akkor vizszintes iranyban van neki par mili mozgasa. a masik fix. a fix megy alulra.
Szia Tamaska!
Köszi a segítséget! Még jó,hogy megkérdeztem, mert ha az én logikám alapján teszem össze, akkor pont fordítva tettem volna vissza a görgõket! :cool2:
By,
lordborr
#2563
Posted 2010. May 11. - 22:46

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2564
Posted 2010. May 11. - 22:44

Egy elég suta kérdésem lenne: a hátsó váltó görgõi közül melyiket kell alulra-, ill. felülre rakni???
Tisztítási célzattal leszedtem ugyanis a görgõket egy alivio hátsó váltóról. És mivel kívülrõl tökéletesen egyformának tûntek, nem jegyeztem meg, hogy melyik volt alul, ill. felül. Aztán a takkerolási folyamat közben konstatáltam, hogy mégis van eltérés a két görgõ között: az egyik a görgõ mûanyag anyagába ágyazott fémperemes, a másik sima mûanyag peremes kialakítású. Úgy sejteném, hogy az alsó görgõ kapja a nagyobb igénybevételt ezért logikailag ide raknám vissza a fém peremest. Jól gondolom én ezt? Van ennek egyáltalán jelentõsége? Valaki legyen szíves homályosítson fel a helyes pozíciókról! Egyébként mi ezeknek a görgõknek a hivatalos neve? Az alsó a feszítõ-, és a felsõ a vezetõ görgõ?
Köszi a segítséget!
lordborr
u.i.: érdekelne még, hogy mivel ajánlott, ki mivel szokta a váltók kenését végezni: olaj, TF2, WD-40, esetleg egy kis zsír a rugóra...
#2565
Posted 2010. May 09. - 21:06

#2566
Posted 2010. May 09. - 20:59

nekem volt ennél kopottabb is
Köszi. Én is úgy gondolom, hogy kophat még (még vannak rajta fogak

A sebesség mindent megold.
#2567
Posted 2010. May 09. - 18:58

Az élet nagy kérdése:
Mikor kopott el egy alsó váltógörgõ?
http://imagerz.com/Q...EtvAwJWA1xMEwVR
Ez például?(még tartja a láncot)
nekem volt ennél kopottabb is

#2568
Posted 2010. May 09. - 18:01

Mikor kopott el egy alsó váltógörgõ?
http://imagerz.com/Q...EtvAwJWA1xMEwVR
Ez például?

A sebesség mindent megold.
#2569
Posted 2010. May 03. - 21:33


#2570
Posted 2010. May 03. - 19:02

azert van a valton vegallas csavar, hogy ne told bele a kullokbe, nem?
ááá
nem ez volt a lényeg....

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2571
Posted 2010. May 03. - 19:01


RAUH-Welt
B E G R I F F
#2572
Posted 2010. May 03. - 16:00

nekem kell a kijelzõ. francnak van kedve fejben tartani van e még fokozat vagy már a kûllõkbe váltok
Én is így vagyok vele.
A sebesség mindent megold.
#2573
Posted 2010. May 03. - 14:34

#2574
Posted 2010. May 03. - 14:32

Változtak az új Sram karok ergonómiájukban? A "régi" kijelzõsökkel tudtam hüvelyk és mutatóujjal is váltani, és sokkal jobban kézre állt, mint a Shimano. )
hát ezt mondom én is.
nekem kell a kijelzõ. francnak van kedve fejben tartani van e még fokozat vagy már a kûllõkbe váltok

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2575
Posted 2010. May 03. - 13:13

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2576
Posted 2010. May 03. - 13:12

A kijelzõrõl meg annyit, hogy talán 4 éve már h nem használtam mûködõ kijelzõvel rendelkezõ váltókart... (van most nálam egy ilyen XT, de az meg nem volt felszerelve)
#2577
Posted 2010. May 03. - 09:38

Egy SS váltó is elviszi. Nem a váltó a szûk keresztmetszet, hanem a lánchossz és a láncvilla hossza.
Pont ezért adtam meg a lánc hosszt, mert hosszabb lánccal elviszi a 11-34-et is csak éppen le fog esni a lánc rázós lefeléken.
#2578
Posted 2010. May 03. - 09:21

Három tányéros hajtómûnél, 11-32-es sornál 106 lánc szemmel a GS váltó is elviszi, és kibírja a véletlen nagytányér-nagytányér váltást is.
Egy SS váltó is elviszi. Nem a váltó a szûk keresztmetszet, hanem a lánchossz és a láncvilla hossza.
A sebesség mindent megold.
#2579
Posted 2010. May 03. - 09:08

#2580
Posted 2010. May 03. - 08:44

sramnál csak hüvelykujjal tudsz válatani, új shimanoknál van opció mutatóújjas váltáshoz lefele. De szerintem shimano is azért vezette be a hüvelykujjas lefeleváltást, mert sok ember megszerette a sramnál és aki egyszer kipróbálja és megszokja annak sohasem fog kelleni a mutatóujjas váltás .)
nekem is az x9 vált be, de barátnõnek gond nélkül mûküdik az xt shadow, xt karral.
válaszd azt amelyik jobban illik a bringához. egyiket sem fogod megbánni.
közép vs hosszú?
Három lánckerékhez inkább a hosszúkanalast szokták ajánlani, de ha nem váltasz keresztbe (nagytányér, hátul nagy lánckerekek) akkor jó lehet a középkanalas is, jobban feszít.