Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2441
Írta 2010. augusztus 16. - 20:05
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy régi outim és a váltóbeállítással küzdök. Alkatrészek: agy: SH ultegra kazettás 8-9sp kazettatesttel, Váltó: rövidkanalas Tiagra: váltókar: Sachs new success 7sp, sor: 7sp zoggie, lánc SH HG50. A sor kapott egy hézagológyûrût, hogy fel lehessen rakni a kazettatestre.
A problémám a következõ: alul(kis lánckerék) kevés a bowden feszítés, felül (nagy lánckerék) sok. Tudomásom szerint a Sachs 7sp váltókar kompatibilis a 7sp Shimano rendszerrel, mégsem tudom normálisan beállítani a váltást. Mi lehet a gond szerintetek?
#2442
Írta 2010. augusztus 16. - 16:29
Az lenne a kérdésem, hogy rd-4500-as Tiagra hátsó váltó mûködik e 8-as HG-50-es lánccal? Elfér a kanálban?
#2443
Írta 2010. augusztus 16. - 10:55
Bocs,hogy beleugatok de nekem anno az országútimon Shimano 105-ös pozicionált váltókar volt 7-seb hátul meg shimano 8-as racsni ráadásul mtb a lánc meg ezüst-fekete Sachs volt.A váltó valami Shimano RSX vagy ilyesmi volt.Kókánynak tûnik de ez 95-ben volt.Kisvárosban nem volt kánaán alkatrészbõl...
Úgy állítottam be a váltót,hogy a legfelsõ lánckerékre ne tudja feltenni a láncot az alsó 7-et használtam.Úgy mûködött mint a vaj,pontosan be lehetett állítani nem kellett órákat szarakodni vele és soha nem állítódott el.Visszasírom ezt a tökéletes kombót.....
Mivel csak 0,2mm volt sebességenként a különbség, ezért beállítható volt. Összesen 1mm a különbség a végére, ami egy kis túlváltással kompenzálható, abban az idõben, amilyen váltók voltak itthon akkor, fel sem tûnhetett.
A sebesség mindent megold.
#2444
Írta 2010. augusztus 16. - 10:50
#2445
Írta 2010. augusztus 16. - 10:25
Úgy állítottam be a váltót,hogy a legfelsõ lánckerékre ne tudja feltenni a láncot az alsó 7-et használtam.Úgy mûködött mint a vaj,pontosan be lehetett állítani nem kellett órákat szarakodni vele és soha nem állítódott el.Visszasírom ezt a tökéletes kombót.....
#2446
Írta 2010. augusztus 16. - 10:22
A sebesség mindent megold.
#2447
Írta 2010. augusztus 16. - 10:11
A bringa tulaja használtan, de boltban vette és állítása szerint élete eddigi legjobb biciklije.
"Boldogok a tudatlanok", de azért szívesen bemennék abba a boltba, hogy letoljam õket (mert végül is átb..ták a vevõt).
...sajnos otthon nem volt se hatos váltókar, se hetes menetes racsni, hogy tudjak rajta segíteni, így most egy fokozat nagyon rossz, a többi még elviselhetõ
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2448
Írta 2010. augusztus 16. - 10:08
Az lenne a kérdésem, hogy rd-4500-as Tiagra hátsó váltó mûködik e 8-as HG-50-es lánccal? Elfér a kanálban?
#2449
Írta 2010. augusztus 16. - 09:27
A sebesség mindent megold.
#2450
Írta 2010. augusztus 16. - 09:05
Ma kaptam egy bringát átnézésre, váltóbeállításra. Valamelyik hátsó fokozat mindig rendetlenkedett. Amikor már sík ideg voltam, akkor tûnt fel, hogy a váltókar 7 fokozatú, de a sor meg csak 6-os (a fene gondolta, hogy egy ilyen tákolmány).
A végállás csavarokkal el tudtam érni, hogy ne legyen túlváltás, de jól gondolom, hogy a váltás soha nem lesz tökéletes?
6-os sornál általában 5,3mm van két lánckerék között, 7-esnél 5mm, tehát nem lesz jó soha.
#2451
Írta 2010. augusztus 16. - 08:31
Ma kaptam egy bringát átnézésre, váltóbeállításra. Valamelyik hátsó fokozat mindig rendetlenkedett. Amikor már sík ideg voltam, akkor tûnt fel, hogy a váltókar 7 fokozatú, de a sor meg csak 6-os (a fene gondolta, hogy egy ilyen tákolmány).
A végállás csavarokkal el tudtam érni, hogy ne legyen túlváltás, de jól gondolom, hogy a váltás soha nem lesz tökéletes?
Attól függ, h mi különbség van a 6-os és a 7-es sor között; ugyanolyan szélesek a fokozatok, és úgy van plusz egy sebesség, hogy maga a sor szélesebb, vagy ugyanolyan széles a két sor, és a 7-esnél sûrûbbben vannak a lánckerekek. Erre sajnos nem tudom a választ, de ha az utóbbi, akkor nem lesz igaza STP-nek, és a váltás tényleg soha nem lesz tökéletes :/
#2452
Írta 2010. augusztus 16. - 08:14
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2454
Írta 2010. augusztus 15. - 23:03
#2455
Írta 2010. augusztus 15. - 22:56
A végállás csavarokkal el tudtam érni, hogy ne legyen túlváltás, de jól gondolom, hogy a váltás soha nem lesz tökéletes?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2456
Írta 2010. augusztus 02. - 20:38
Sziasztok!
Egy kis segítséget/tanácsot szeretnék kérni hátsó váltó beállítását illetõen. A páciens egy õsrégi 2002-es XTR, viszont idõs kora ellenére max. 1500-2000 km van benne szóval elvileg elég jó állapotban kéne lennie. Ma délután nekiálltam beállítani, és azzal szembesültem, hogy hátul a legnagyobb tányéron a pozicionáló csavart csutkáig betekerve is hozzáér a felsõ görgõ a lánctányérhoz. Van ezen a csodás szerkezeten egy negyedik csavar is, ami a rugóhoz kapcsolódik, feltételezem, hogy a rugó erõsségét lehet állítani vele, ezt próbáltam még tekergetni jobbra-balra, de nem változott a helyzet. Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Illetve hol lehet esetleg dokumentációt találni a váltóhoz, próbáltam a Shimano oldalán meg a Google-ben is, de nem jártam szerencsével.
Elõre is köszi!
#2457
Írta 2010. augusztus 02. - 19:43
én is segítséget kérnék! 2004-es/2005-ös deore váltókarok (ilyenek) beállításához. 9 sebességes, xt váltóval, ezek beállításával nincsen semmi gond, gyönyörûen vált minden. a gond az, hogy a váltókaron a visszajelzõ mutatója el van csúszva 1-2 sebességet. mikor pl. hátul legkisebb keréken van, akkor a mutató a jobb oldali mezõ közepét mutatja. a másik oldalon meg már olyan 8. sebesség körül teljesen a bal szélen áll a mutató és nem mozdul tovább.
szétszedtem, belül nincsen semmi eltörve, elhajolva.
hogyan lehet ezen állítani?
#2458
Írta 2010. július 31. - 21:35
Egy kis segítséget/tanácsot szeretnék kérni hátsó váltó beállítását illetõen. A páciens egy õsrégi 2002-es XTR, viszont idõs kora ellenére max. 1500-2000 km van benne szóval elvileg elég jó állapotban kéne lennie. Ma délután nekiálltam beállítani, és azzal szembesültem, hogy hátul a legnagyobb tányéron a pozicionáló csavart csutkáig betekerve is hozzáér a felsõ görgõ a lánctányérhoz. Van ezen a csodás szerkezeten egy negyedik csavar is, ami a rugóhoz kapcsolódik, feltételezem, hogy a rugó erõsségét lehet állítani vele, ezt próbáltam még tekergetni jobbra-balra, de nem változott a helyzet. Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Illetve hol lehet esetleg dokumentációt találni a váltóhoz, próbáltam a Shimano oldalán meg a Google-ben is, de nem jártam szerencsével.
Elõre is köszi!
#2459
Írta 2010. július 28. - 19:23
de gyakorlatban szerintem elmegy
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2460
Írta 2010. július 27. - 21:02
Van egy 2007-es Acera hátsóváltóm és egy 9-es Shimano fogaskerék sorom. Szeretném fejleszteni a brinyót és mivel a váltókarok cseréje már régóta esedékes arra gondoltam, hogy cserélem a fogaskerék sort is (mert most hetes van fent).
Igen ám, de nem tudom hogy az Acera kezeli-e a 9-es fogaskerék sort?
Ezt szeretném megtudakolni tõletek hogy ti tudtok-e errõl valamit? A láncot gondolom szintén cserélnem kell.